Vooral voor je belastingaangifte kan het dus handig zijn, zeker als ze je gaan controleren

@JolandaS: die banken mogen van mij echt lekker het rambam krijgen eerlijk gezegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Maar iedereen die zegt dat het onprofessioneel is om een prive rekening te gebruiken als zakelijke rekening (ik heb dus 2 prive rekeningen, 1 voor Fuzzylicious bij ING en 1 echt privé voor mezelf bij de Rabo), checken jullie ook altijd de rekeningen van bedrijven?!
Nuage schreef:Nee hoor het is niet verplicht om een zakelijke rekening te hebben, dat maakt de belastingdienst niks uit. Ik heb dat toen aan een belastingmeneer gevraagd op de startersdag van de KvK. Maar hij zei wel dat de belastingdienst het heel fijn vindt als je op z'n minst een apart rekeningnummer voor je bedrijf hebt, of dat nou een privérekeningnummer is of niet. Hij vertelde dat ze "weinig zin hadden om op jouw afschriften tussen de boodschappen te moeten zoeken naar een afschrijving"die vond ik wel grappig
Vooral voor je belastingaangifte kan het dus handig zijn, zeker als ze je gaan controleren
@JolandaS: die banken mogen van mij echt lekker het rambam krijgen eerlijk gezegdAls kleine eenmanszaak/freelancer heb ik echt geen zakelijke rekening nodig, en zij gaan mij ook niet dwingen. Ze verdienen al genoeg geld aan me, ik vind het mooi
connepon85 schreef:Oh wat handig zeg; komt het ook wel voor dat er geen e-mailadres vermeld wordt? Of zit er altijd een e-mailadres bij?
connepon85 schreef:Ik lees overigens op de website van de KvK dat ze geen e-mailadressen verstrekken. Jij hebt zeker je adressenbestand niet via de KVK?