Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:16

Wat spannend *\o/* *\o/* :):)

Dan moet t bijna wel goed gaan komen !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:53

patpen schreef:
Ik ben de salarisonderhandelingen ingegaan :):) :):) :):)
Vanmorgen gebeld door UZB. Eigenaar had met hun gebeld. Hinkt op 2 gedachten (vandaar zijn bedenktijd): of volledige adm uitbesteden of MIJ aannemen. UZB heeft gewezen op de voordelen van iemand op kantoor en daar was hij het volledig mee eens. Nu dus het salaris nog. Hij heeft gezegd tegen het UZB: "regel maar dat het meisje een net salaris krijgt". Het meisje _O-. Ik word volgende maand 40 :').
Maar hij had een goed gevoel bij mij, zag het wel zitten. Ik had ook al goede dingen naar voren gebracht gisteren om het een beetje meer te stroomlijnen op kantoor. Zou dit het gaan worden?????????
Straks paardrijden (na 5 weken) maar ben helemaal :):). Ben benieuwd of ik er op blijf zitten.......

Ga heel hard duimen, maar volgens mij heb je het al helemaal binnen. *\o/* *\o/* *\o/* ;)

Moest net een word document omzetten naar PDF formaat, want ze konden word document niet openen en gelijk in het PDF formaat opgestuurd. Hopelijk kom er wat positiefs uit.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:43

patpen schreef:
Ik ben de salarisonderhandelingen ingegaan :):) :):) :):)
Vanmorgen gebeld door UZB. Eigenaar had met hun gebeld. Hinkt op 2 gedachten (vandaar zijn bedenktijd): of volledige adm uitbesteden of MIJ aannemen. UZB heeft gewezen op de voordelen van iemand op kantoor en daar was hij het volledig mee eens. Nu dus het salaris nog. Hij heeft gezegd tegen het UZB: "regel maar dat het meisje een net salaris krijgt". Het meisje _O-. Ik word volgende maand 40 :').
Maar hij had een goed gevoel bij mij, zag het wel zitten. Ik had ook al goede dingen naar voren gebracht gisteren om het een beetje meer te stroomlijnen op kantoor. Zou dit het gaan worden?????????
Straks paardrijden (na 5 weken) maar ben helemaal :):). Ben benieuwd of ik er op blijf zitten.......

o wat enorm goed zeg!!!!!!! ik duim enorm voor je!!!! +:)+

Anneert

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:12

Fijn zeg, al die positieve berichten! Ik duim mee!

Eergister had ik weer een brief verstuurd, sluitdatum was vandaag. Maar gisteren had ik alweer meteen de afwijzing te pakken..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:15

Heb een dinsdag middag gesprek voor stage. Eén maar krijg geen salaris, maar is wel te combineren met huidig werk. En kan dan meer uren werken als evenementen beveiliger.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:42

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:55

Miseria geen ervaring mee dus kan je niet helpen.

Zo net dus even 5 km gewandeld met stukje rennen erbij was even heerlijk. Kom terug en om open mijn mail en heb nu dus een vrijdagmiddag ook nog een gesprek. En mailtje van werkgever vanaf volgende week iemand voor 4 uur vast erbij op een woensdag middag. En hij gaat proberen om mijn contract per 1 september van 15 uur naar 24 uur vast aan te passen (dit is huishoudelijk werk). En toen kreeg ik het ineens drukker. :):)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:28

Wauw, ik lees hier allemaal fantastische verhalen! :):)

Ik ga aanstaande maandag, dinsdag + woensdag een paar uurtjes proef werken! Mijn werkcoordinator van school heeft afgelopen week een gesprek met de manager en secretaresse gehad, en hij zei dat de manager heel veel vertrouwen in me had en dat de secretaresse mij een vrolijke, leuke meid vond. Er zijn binnen het bedrijf volop toekomstperspectieven, en mijn werkcoordinator zei dat er voor mij heel veel moois in het verschiet ligt, bij het desbetreffende bedrijf..

Ik kan niet meer wachten, heb er zo ontzettend veel zin in! :):)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:48

Goed bericht Steentje!

Ik heb geen kansen op promotie, hooguit meer taken. Zou bij het bedrijf al direct aan de top zitten *D als rechterhand van de baas. Tijdens het gesprek begreep ik waarom hij een rechterhand zoekt; hij is linkshandig ;)
Vanmiddag leek ik wel jeukpoeder in mijn rijbroek te hebben. Ben er dus idd bijna afgevallen :o. Maar wel gevraagd om mee te doen in een "dressuurproef" (carrousel rijden) met totaal 6 ruiters +:)+. Nog nooit gedaan........

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:55

Steentje schreef:
Wauw, ik lees hier allemaal fantastische verhalen! :):)

Ik ga aanstaande maandag, dinsdag + woensdag een paar uurtjes proef werken! Mijn werkcoordinator van school heeft afgelopen week een gesprek met de manager en secretaresse gehad, en hij zei dat de manager heel veel vertrouwen in me had en dat de secretaresse mij een vrolijke, leuke meid vond. Er zijn binnen het bedrijf volop toekomstperspectieven, en mijn werkcoordinator zei dat er voor mij heel veel moois in het verschiet ligt, bij het desbetreffende bedrijf..

Ik kan niet meer wachten, heb er zo ontzettend veel zin in! :):)

Nog een goed bericht.....ga ook duimen dat het wat definitief gaat worden. +:)+

Patpen het is wel de bedoeling dat je blijf zitten hoor. Anders kan je er beter gelijk naast gaan lopen. ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:40

Mijn duimen zijn helemaal stuk gedraaid voor iedereen :+. Je kan merken dat de vakantietijd een beetje over is: veel goede berichten.
Ik geef de schuld aan mijn (bont)zadel: draf zonder beugels en ik zat te :z over mijn mogelijk nieuwe baan. Dus ik schoof op mijn zadel naar rechts (zadel bleef liggen maar ik zat plotseling niet meer in het midden!)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:51

Dromen kan je volgende keer gewoon beter doen als je in bed languit gestrekt lig. Kan er het minste mis gaan. :P :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:13

Nou, er kan veel mis gaan met een waterbed hoor <<). Hier zit maar 500 liter water in......... Soms is dromen met open ogen ook leuk. Maar idd niet handig op een paardenrug :P. Om de zit te verbeteren eerst paar stukken draven/stappen zonder beugels. En als je dan niet oplet kun je gemakkelijk wegschuiven op zo'n bontzadel.

Morgenochtend bellen over het salaris. Als ik aan houd wat ik bij de vorige functie verdiende, ga ik er lekker op vooruit (vergeleken met de WW). Ik heb nog altijd de WGA en mijn pensioen. Één baan, 3 inkomens. Leuk voor de belastingaangifte |o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:20

:= :') :=

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:23

Hier ook een heel goed bericht:

Ik kan maandag beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na een heel fijn gesprek vanmiddag waar uiteraard ook weer kids ter sprake kwam, maar ik hun ervan heb kunnen overtuigen dat ik echt een baan voor de toekomst zie en dat als we ooit weer aan kids beginnen, ik gewoon 3 dagen wil blijven werken. Ze vroegen daarna of ik maandag 08.15 uur wou beginnen! :):)
Ben zo blij, maar van het gesprek vanochtend bij het andere bedrijf laat ik nog even open staan totdat ik maandag daadwerkelijk het contract heb getekend. Je weet het niet..........

Dus aan het werk als duizendpoot op de auto, in het magazijn en veel administratief werk, net dat wat ik wil. Echt helemaal mijn ding!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:24

kaatje77 schreef:
Hier ook een heel goed bericht:

Ik kan maandag beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na een heel fijn gesprek vanmiddag waar uiteraard ook weer kids ter sprake kwam, maar ik hun ervan heb kunnen overtuigen dat ik echt een baan voor de toekomst zie en dat als we ooit weer aan kids beginnen, ik gewoon 3 dagen wil blijven werken. Ze vroegen daarna of ik maandag 08.15 uur wou beginnen! :):)
Ben zo blij, maar van het gesprek vanochtend bij het andere bedrijf laat ik nog even open staan totdat ik maandag daadwerkelijk het contract heb getekend. Je weet het niet..........

Dus aan het werk als duizendpoot op de auto, in het magazijn en veel administratief werk, net dat wat ik wil. Echt helemaal mijn ding!

*\o/* *\o/* *\o/*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:39

Geweldig Kaatje!!!!!!! Inderdaad eerst tekenen maar echt super +:)+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:45

Thanx meiden :D

Inderdaad, dat heb ik hier namelijk uit dit topic geleerd: eerst tekenen en dan pas bevestigen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:47

Weer veel positieve berichten hier! Top hoor Kaatje en Patpen! Nu hopen dat het ook allemaal door gaat!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:04

Gefeliciteerd iedereen met een nieuwe baan!
Super!

Hier helaas nog niks, behalve afwijzingen ;(

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:10

Jeeeeeetje wat een hoop goede berichten hier allemaal!!

Gefeliciteerd allemaal *\o/* *\o/*

@ nektosha ook voor jou komt DE baan vanzelf langs!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:22

@nektosha: ik begon het ook al heel somber in te zien. Zit inmiddels 1,5 jaar thuis, afwijzing na afwijzing, en nu glooit er licht aan de horizon voor mij. Oké, het is allemaal nog niet 100% zeker, maar het ziet er goed uit. Ik denk dat iedereen op dit topic weet hoe jij je voelt. Geef niet op, het gaat ook jou lukken :(:).
Ergens in dit topic had ik gelezen dat je op nationalevacaturebank bijvoorbeeld je cv regelmatig omhoog moet zetten door een punt of komma te veranderen. Heb ik ook eens een keer gedaan na dat bericht en binnen 1 week kreeg ik een reactie voor een baan op 350 meter afstand. Nooit kunnen bedenken!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:30

patpen schreef:
@nektosha: ik begon het ook al heel somber in te zien. Zit inmiddels 1,5 jaar thuis, afwijzing na afwijzing, en nu glooit er licht aan de horizon voor mij. Oké, het is allemaal nog niet 100% zeker, maar het ziet er goed uit. Ik denk dat iedereen op dit topic weet hoe jij je voelt. Geef niet op, het gaat ook jou lukken :(:).
Ergens in dit topic had ik gelezen dat je op nationalevacaturebank bijvoorbeeld je cv regelmatig omhoog moet zetten door een punt of komma te veranderen. Heb ik ook eens een keer gedaan na dat bericht en binnen 1 week kreeg ik een reactie voor een baan op 350 meter afstand. Nooit kunnen bedenken!

Hier al 20 maanden thuis. Murw geslagen door alle afwijzingen en fantasieloos voor motiverende soll. brieven. Zelf mijn omgeving begint al te zeggen dat ik nu iets stabiels moet hebben, ben ook enorm chaotisch, adhd...gaat paar dagen goed en dan |( ...opgelucht en dan begint het riedeltje weer opnieuw. Maar opzich ben ik wel vrolijk voel me niet echt depressief ofzo, lach me overdag suf en dol met collega's.
Maar ga toch morgen de huisarts maar eens bellen omdat ik van die chaos nu wel een beetje %) word.

Vandaag nog gesprek gehad met de reintegratie coach....moet weer aanpassingen doen in cv en brief %)
En het ziet er nu toch naar uit dat ik de 15e mijn laatste dag bij de post heb...of ik ben dan extern geplaatst bij een bedrijf(heb volgende week als het goed is een gesprek) of die soll die ik heb liggen is wat geworden.

En anders word ik ergens anders geplaatst...schoonmaak ofzo. Gelukkig kon mijn werkleider mij vorige week wel vertellen dat hun dan eventueel nog kunnen ingrijpen zodat ik bij de post kan blijven. Ik hoop het...zie nu al enorm op tegen 15 sept. Ik heb voor het eerst in mijn leven een baan die ik ECHT leuk vind en waar ik in de toekomst ook wel wat inzie....ik vind het werken met de sw mensen erg leuk en ook het inwerken zie ik als een uitdaging.

Tenzij er een enorm wonder gaat gebeuren dat mijn conculent(ja ik heb er veel) er werk van kan maken dat ik kan blijven.
Als dat gebeurd krijgt iedereen taart :D .

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:44

Jeetje wat een hoop positieve berichten hier zeg!

Zelf zit ik na een afwijzing met tranen in mijn ogen . Dit was DE functie voor mij het takenpakket biedt alles wat ik leuk vind, qua omschrijving wat ze zochten was ik het precies.
Afwijzing: te weinig ervaring...
En dat terwijl er in de advertentie met geen woord gerept werd over ervaring..
Het is me toch zo'n ontzettende dooddoener. Ik wil verdorie het werk doen waar ik voor geleerd heb. Zit nu al 2 jaar in een klantenservicefunctie vast terwijl ik een secretaresse diploma heb...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:45

Heb nu net maar een mail teruggedaan dat ik het jammer vind dit te horen en wel gevraagd hoeveel ervaring dan gewenst is daar er niets in de advertentie over werd gezegd. Ben benieuwd wat ik terugkrijg.
Bah wat baal ik zeg...