Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:36

Maar met een autoresponder gaat het bij mij niet werken. Mensen bestellen iets vanaf de website, ze krijgen daar automatisch via de website (dus niet met m'n info@ adres) een bevestiging van. Bij mij zouden ze dus pas een autoresponder ontvangen als ze gaan e-mailen naar m'n info@ adres waar de bestelling blijft. Vind ik niet netjes.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:47

11AFotograaf schreef:
Zelf zet ik ook de autoresponder van mijn e-mail aan, want vind wel dat ik het mensen moet laten weten, maar laat het niet van te voren weten. Mijn voicemail spreek ik in met werkzaamheden in het buitenland! Klinkt beter haha!

Dat is een goeie, dank je wel.

Ik zet geen autoresponder aan omdat bij heel veel vakantie adressen vaak gratis wifi is en dan check ik zo mijn mails.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:55

Voor jullie als fotografen is dat inderdaad een goede optie, jullie hoeven niet iets meteen te leveren. Ik ben benieuwd hoe andere webshopeigenaren het doen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:13

Ik was wel van plan het op de site te gaan zetten, ik zie geen andere optie. Maar meestal logeert mijn broertje in ons huis.

Als anderen een beter een idee hebben, hoor ik het graag!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:19

Voor een webshop snap ik idd dat het een ander verhaal is.

@Hilda: Klopt, als er wifi is, dan is het niet zo erg als je geen autoresponder aan hebt staan, maar ik weet nog niet of ik m'n laptop wel mee ga nemen op vakantie en e-mailen vanaf m'n telefoon doe ik niet!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:58

Goedemiddag :wave:
Kom even snel binnenwaaien. Ik heb momenteel niet veel tijd voor Bokt, lees wel een beetje mee, tijdens mijn koffiepauzes.

Hoe ik mijn afwezigheid tijdens onze vakantie ga communiceren, weet ik nog niet. Zal eens kijken of ik iets met een autoresponder kan doen. E-mail lezen op vakantie doe ik niet. Heb niet eens een telefoon waar dat mee kan. :o Er gaat alleen een notebookje mee om de geheugenkaartjes op te legen.

Iedereen is lekker druk bezig volgens mij.
Ik heb een lekker productief dagje vandaag. Geen moeilijke keuze tussen binnen werken of in de regen paardrijden. :D

@ilona21: heb even naar de foto's van gisteren gekeken. Leuk! Maar hoe kun je voor zulke tarieven werken? Ik neem aan dat je aan Oypo ook moet betalen. Dan blijft er van je marge toch niks over?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:03

@ Jolanda, Je moet idd aan Oypo iets betalen en de kosten van het afdrukken e.d. gaan er nog vanaf.

@ Ilona, Je prijzen vind ik nogal scheef. Iemand die voor privé het origineel wil hebben betaald 10 euro en iemand die hem commercieel wil betaald 70 euro? Hoe controleer je via Oypo of iemand niet het verkeerde aanklikt en vervolgens de foto wel commercieel gebruikt.
Oypo is grappig maar je mist heel wat communicatie en daardoor wellicht ook klanten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:53

Wie wil me even helpen brainstormen!

Ik heb mn visitekaartje ontworpen, maar zoals ik al eerder had verteld zijn de kleuren na het printen totaal anders. De achtergrondkleur is te donker en de kleuren van mijn logo vallen er teveel in weg, waardoor het een nogal deprimerend kaartje lijkt... Ik heb al geprobeerd om de kleuren van de achtergrond lichter te maken, maar dan nog blijft hij het donker afdrukken.

Toen dacht ik, naja, laat maar zitten, ik ga ze gewoon afdrukken. Blijkt dus het visitekaartjes printpapier niet goed door mijn printer heen te kunnen, waardoor de afdruk helemaal mislukt raakt. Net ook nog even op fotopapier geprint en de kleuren van mijn logo worden dan wel wat sprekender, maar de achtergrond blijft te donker.

Op zich wil ik het wel laten drukken bij Vistaprint oid, maar hoe weet ik dan of de kleuren wel goed afgedrukt worden?

Komende zondag is er een Dobermann dag waar ik met Gaya naartoe ga om te showen en daar wil ik natuurlijk reclame maken. Maarja, dan moet ik wel visitekaartjes hebben! Iemand een idee hoe ik toch nog wat fatsoenlijks kan maken voor die tijd?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:55

Heb je niemand in je omgeving met een betere printer? Ik had destijds hetzelfde probleem, en heb ze toen voor de time-being geprint bij m'n vader, en dat lukte wel, ook in de juiste kleuren.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:56

Controle is zeker lastig. Ik wil heel graag straks alles via mijn eigen site laten lopen. Een bestel systeem via mijn eigen site. Maar ik weet niet helemaal waar ik zoeken moet. En hoe ik dat moet doen.
Als jullie nog wat weten?

Wat betreft de tarieven. Ik verdien er voor mij nog genoeg op.
Maar ik hoor graag wat jullie denken.
Wat voor een tarieven zouden jullie doen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:15

@Georgette: Ik kan idd nog even bij mijn vader proberen te printen, dat zag er vorige keer ook wel iets beter uit dan met mijn eigen printer. Vorige keer was het probleem dat de "houten-planken-print" niet goed overkwam, dus ik dacht als ik de achtergrond effen zou maken, dat het wel oke zou zijn. Maar niet dus... Wellicht bij mijn ouders wel!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:31

ilona21 schreef:
Controle is zeker lastig. Ik wil heel graag straks alles via mijn eigen site laten lopen. Een bestel systeem via mijn eigen site. Maar ik weet niet helemaal waar ik zoeken moet. En hoe ik dat moet doen.
Als jullie nog wat weten?

Wat betreft de tarieven. Ik verdien er voor mij nog genoeg op.
Maar ik hoor graag wat jullie denken.
Wat voor een tarieven zouden jullie doen?

Ik zie dat je bij Oypo alleen de productiekosten voor de foto's betaalt en hun commissie, maar geen start- en verzendkosten die je wél betaalt als je zelf bij Profotonet laat afdrukken. Dat scheelt....vooral bij kleine bestellingen.

Aan de ene kant lijkt het me handig werken via Oypo, maar ik zou het klantencontact niet willen missen. Dat levert regelmatig leuke dingen op.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:34

Nou ik vind het nu juist wel fijn. Dat ik alles uit handen kan geven. Maar hoop het in de toekomst wel in eigen beheer te kunnen doen.

Ja betaald inkoop en daarna 20% commissie over totaal bedrag.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:44

Ik vind Oypo ideaal. Scheelt me echt heel veel werk, en klantencontact heb ik genoeg!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:33

Ik moet ook nodig mijn website weer updaten..
Slecht van me dat het daar dan weer bij blijft.. Ik weet niet waar ik nog tijd vandaan moet halen ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:50

Persoonlijk vind ik Oypo te duur voor de kwaliteit van hun website. Sorry, maar eerst moeten aangeven welke foto ik wil bestellen en dan in de volgende stap pas prijzen en (te veel) mogelijkheden zien, vind ik niet alles. Ben wel blij met mijn eigen webshop nu. Helemaal in mijn ontwerp, zelfs met de mogelijkheid van wachtwoord beveiliging en ik heb zelf alles in de hand en betaal dus geen dure provisie! Daarnaast heb je bij Oypo geen idee van wat de klant ontvangt...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:01

Maar dat is toch ook prima 11A? Vind alleen wel dat je Oypo nu wel erg afkraakt, ik zie dat toch anders.
Als je bij mij op een foto klikt(bv hier http://oypo.nl/pixxer.asp?id=AFB71470D8DA4CF8), zie je meteen wat het kost. Beveiligen met een wachtwoord kan ook bij Oypo, maar bij bruidsparen geef ik altijd gewoon het linkje door, en dan mogen zij zelf bepalen wie dat linkje ook krijgt. Niemand anders kan ze dan zien. Verder ben ik het met je laatste zin ook niet eens; alles komt bij Profotonet vandaan en is dus van uitstekende kwaliteit.
Dat jij voor een andere oplossing kiest vind ik ook helemaal geen probleem, maar voor mij weegt het gemak erg zwaar. Ik was veel te veel tijd kwijt met de nabestellingen. Die tijd kan ik nu veel nuttiger besteden, en dat vind ik die 20% meer dan waard!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:51

Op de manier waarop jouw foto's getoont worden, kun je idd wel meteen de prijs en opties zien, dat is beter, maar bij de manier waarop ze bij Ilona getoont worden (niet om Ilona af te kraken of zo, hoop niet dat je het zo opneemt!), zie je dat niet en dat vind ik niet fijn!
Klopt dat het van Profotonet afkomt, maar hoe weet je dan of dat er nog iets met de foto's gebeurt? Je moet nu dus alle foto's afgeleverd aanleveren? Daar gaat mijn inziens ook nog veel werk in zitten!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:03

Als we het nu toch over profotonet hebben....ik had laatst een bestelling gedaan waarbij alle foto's vreemde afmetingen hadden, bv 12,5 bij 16,5. Erg vervelend want fotolijstje en foto matchen dan niet.
Nu kwamen deze foto's uit ons huis tuin en keuken toestel en had ik ze niet bewerkt, dus geupload zoals ze gemaakt waren.
Had ik nu alle foto's van te voren op 3 bij 2 moeten croppen, of had ik misschien iets in moeten stellen op hun pagina waar je kiest hoe groot je de foto's wilt laten afdrukken waardoor profotonet wel een fotolijstjesmatchend formaat kiest?
Iemand die dat toevallig weet?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:33

@Holly, je moet de foto's inderdaad zelf op het 2:3 formaat zetten anders houden ze de camera formaten aan ook al kies je voor 10x15cm. Je krijgt dan het formaat wat daar het dichtste bij zit volgens de camera verhoudingen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:56

Okidoki, dan weet ik dat voor de volgende keer. Thanks Hilda.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:48

Wel of geen gebruik maken van bijv. Oypo is een keuze die iedereen fijn zelf mag maken. :D
Ik zie wel een groot verschil tussen de manier waarop het bij Ilona werkt en bij Yvonne. Wellicht hebben jullie verschillende type accounts.
Ik vind het prettig (vanuit de klant gezien) als ik vlot kan zien wat de prijzen zijn, zoals bij Yvonne, zonder dat ik foto's in mijn winkelmandje moet stoppen. Het aantal afdrukmogelijkheden bij Ilona vind ik onoverzichtelijk.
Een webshop die geïntegreerd is in de eigen website vind ik ook mooi, maar is momenteel geen prioriteit voor mij.
@11afotograaf: je prijs voor een HR bestand vind ik erg laag.

Ik vind het verwerken en versturen van nabestellingen een leuk onderdeel van mijn werk. Bedrijfs-economisch gezien is het wellicht slimmer om het uit te besteden. :o

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:17

Ik heb mijn account in mijn eigen site gebouwd. Volgens mij kom je bij Yvonne uit de de site van Oypo zelf.
Misschien dat daar dan het verschil zit.
Je hoeft bij mij ook geen foto in het winkelmandje te zetten. Gewoon op de foto klikken en je ziet wat je bestellen kan. Er is geen ruimte om ook nog eens naast de foto de prijzen te zetten. Ik denk dat het in de HTML code zo is gebouwd.
Ik heb gewoon alles aangevind qua bestel mogelijkheden. Merk toch wel dat veel mensen ook de andere producten willen hebben. Zoals de mok, schort of klok.

Maar ik vind jullie feedback erg fijn en schrijf ook even alles op. Zodra ik weer eens mijn site ga bekijken ga ik dat allemaal even overwegen en meenemen

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:39

Ilona, voor jou geldt uiteraard ook dat ik de prijs van je HR-bestand erg laag vind.

Fotografen (in het algemeen) klagen momenteel nogal dat mensen geen geld meer over hebben voor foto's. Maar aan die tendens werk je zelf mee als je je bestanden goedkoop verkoopt. Met een lage prijs geef je zelf ook de boodschap af: 'het is niet veel bijzonders'.
Bovendien loop je de kans dat je bestand goedkoop wordt afgedrukt of op canvas wordt geprint, aan de muur gehangen en mensen vrolijk tegen bezoek roepen welke fotograaf die foto heeft gemaakt....

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:48

Wat zou ik er dan van moeten maken?