Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:15

@Henla: Wow, dat is echt duur!!! Ik zou inderdaad ook in gesprek gaan met je bank of dat niet omlaag kan! Ik noem dit eigenlijk schandalig van je bank!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:15

joyce2 schreef:
Edit: wat betreft de magneetstickers voor op de auto, ik had de link al een keer geplaatst, maar dat was volgens mij nog in het oude topic, dus hier nogmaals: http://www.magneetplaatonline.nl/
Mijn vader heeft daar smalle stickers besteld, nu ruim een half jaar geleden en ze zitten er nog steeds op en zijn nog steeds mooi! Dus ik wil ze daar zometeen ook bestellen.

Owkee, dan ga ik daar eens kijken. Ik zou graag magneetstickers willen omdat ik dan gemakkelijk kan wisselen van 'bedrijfsnaam', en ik deze auto heel misschien nog eens wil verkopen. Hele smalle stickers, bedoel je dan dat ze dun zijn, of smalle repen in de lengte/breedte?

Dat lange wachten op een website ken ik wel, op mijn vorige werk liep dat ook maanden uit....
En dan ook nog het meeste op meerwerk durven schrijven...pff!

Nuage, gefeliciteerd! al verder met je logo?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:22

Smal als in klein formaat ;) Er staat alleen "Dolders Bouwbedrijf van Asselt" met een witte streep onder de text, die eindigt in een driehoekje achter de naam (moelijk uitleggen). Maar het is dus super simpel en daarom ook een kleine sticker. Er zit aan beiden zijkanten en aan de achterkant van de auto een sticker.
Denk dat de stickers die wij hebben zo'n 10 a 15 cm hoog zijn en zo'n 30 cm lang.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:29

Is der hier ook iemand die start met een onderneming in de paarden?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:02

En wat voor onderneming heb je het dan over fun? :)
Ik heb een onderneming in de paarden, maar klinkt veel groter dan het is. Heb af en toe wat trainingspaarden, geef les en clinics. Maar doe het er echt bij, ik heb gewoon een vaste kantoorbaan. Heb ook geen eigen accomodatie oid.

Bnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:10

O_FUN_ schreef:
Is der hier ook iemand die start met een onderneming in de paarden?

Ik ben net gestart met een 'onderneming' in de paarden. Maar ook dat is nog niet groot hoor. Ben nu bezig met paardenmassage, op basis technieken van Massage Hippique en De bascule. Daarnaast ben ik bezig met de opleiding tot Tellington TTouch Practitioner en de opleiding tot zadelpasadviseur bij het MSFC. Nu doe ik dit 'erbij', maar het zou leuk zijn als het uitgroeit tot iets waarvan ik toch wel mijn vaste lasten van zou kunnen betalen.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:35

Bank zijn we ook nog wel even aan het kijken wat we daar mee gaan doen en of het op een manier goedkoper kan. Idd misschien eens een gesprek aan gaan. Of toch ook gebruik maken van mijn priverekening en zakelijke rekening alleen voor de pin en ideal.
Nu eerst lekker weekendje westernexperience!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:28

Yes, ik heb een coach gevonden die bij me past en die me gaat begeleiden tijdens mijn start-periode!
Net een erg leuk gesprek gehad en de eerste afspraak is al ingepland :D

Nu aan t werk!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:32

Veel succes, Yucca! Fijn dat je een goede coach hebt gevonden!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:42

Ja en morgenavond komt in de uitzending van Eigen Huis & Tuin een tuin die door mij ontworpen is voorbij! :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:43

GAAF!!!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:36

Wat ontzettend gaaf Yucca. Staat ook goed op je site straks zo'n referentie.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:42

XoNo schreef:
En wat voor onderneming heb je het dan over fun? :)
Ik heb een onderneming in de paarden, maar klinkt veel groter dan het is. Heb af en toe wat trainingspaarden, geef les en clinics. Maar doe het er echt bij, ik heb gewoon een vaste kantoorbaan. Heb ook geen eigen accomodatie oid.

Overeenkomend met wat jij nu doet!

Het is ook bedoeld naast kantoorbaan.
En af en toe wat trainingspaarden, op den duur wat handelspaarden.
En les na het afronden van de ORUN.

Sta jij bij de KVK ingeschreven?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:38

Hilda79 schreef:
Wat ontzettend gaaf Yucca. Staat ook goed op je site straks zo'n referentie.

Ja ik ga het ook zeker opslaan/opnemen zodat ik het nog eens kan gebruiken, als dat lukt.
Ik heb in ieder geval heel veel bekenden, vrienden, oud klanten, familie ect. een mail gestuurd zodat ze het ook weten en evt. kunnen kijken mochten ze dat leuk vinden. Mijn nieuwe coach stuurde meteen een bericht terug dat ik goed bezig was, haha!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:59

Vraagje aan de vormgevers/indesign kenners:

Ik heb een tekstvlak gevuld met steekwoorden. Op dit vlak zou ik graag naar onderen toe de 'opacity' willen invoeren, tot hij onderaan helemaal wit/doorzichtig is. Moet dit met gradient, zo ja hoe? Of zo niet, hoe dan wel?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:08

Zo Yucca wat gaaf zeg! Hoe is dat zo gekomen? Ik zou het idd opnemen en anders online via uitzending gemist het stukje met "jou tuin" dr uit laten knippen (als dat mogelijk is). Dat is natuurlijk hartstikke gaaf om op je website te zetten, als ik zoiets als klant zou zien, zou ik gelijk denken "zo, die is goed bezig" en ik zou gelijk het idee hebben dat je betrouwbaar bent.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:18

Yucca, je wilt die woorden ontzichtbaar hebben? Vind google absoluut niet leuk en die straft je er ook voor af door je niet hoog te plaatsen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:23

joyce2 schreef:
Zo Yucca wat gaaf zeg! Hoe is dat zo gekomen? Ik zou het idd opnemen en anders online via uitzending gemist het stukje met "jou tuin" dr uit laten knippen (als dat mogelijk is). Dat is natuurlijk hartstikke gaaf om op je website te zetten, als ik zoiets als klant zou zien, zou ik gelijk denken "zo, die is goed bezig" en ik zou gelijk het idee hebben dat je betrouwbaar bent.

Het is een ontwerp dat ik ongeveer 5 jaar geleden heb gemaakt, ik werkte toen nog mijn oude baas.
Hij komt dus in Eigen Huis en Tuin om een paar van zijn projecten te laten zien, waaronder dus deze tuin.
Toevallig is het het eerste ontwerp dat ik ooit bij hem ben gemaakt, grappig dat die juist nu op tv komt.
Verder ga ik vast niet genoemd worden, qua naam ofzo, ik heb tenslotte dat ontwerp gemaakt in naam van zijn bedrijf,
maar ach zo is het ook al leuk, mss over een paar jaar maar eens zelf proberen :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:24

Hilda79 schreef:
Yucca, je wilt die woorden ontzichtbaar hebben? Vind google absoluut niet leuk en die straft je er ook voor af door je niet hoog te plaatsen.

Nou van zichtbaar (bovenaan) naar onzichtbaar (onderaan) zeg maar.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:26

Op alles wat je onzichtbaar neer zet wordt je afgestraft. Evenals veel meta's, 30 mag. Ook als je je meta's niet in je teksten terug laat komen ga je de mist in bij Google.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:30

Nou het is voor op mijn visitekaartje, dus dan vind ik het bijzonder als google mij daarvoor kan afstraffen ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:34

Tja dat stond er niet bij hé!
Meestal willen mensen dit namelijk op hun site.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:55

Yucca: ik zou dat inderdaad met gradient doen en dan kun je los daarvan de opacity instellen. (Als het tenminste over PS gaat :o ). Edit: ik zie Indesign, daar ben ik minder/niet in thuis. Werkt dat ongeveer hetzelfde?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:31

Ik heb het begin van de website af. Wacht nog op een aantal foto's oa van de hengstenkeuring.
www.stalkaleido.nl

Zijn er dingen die onduidelijk zijn, gemist worden of die ik over het hoofd heb gezien?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:02

Okey, heel leuk, maar haal die teller eraf... Voor jezelf is het interessant, maar daar heb je Google Analetics (of zoiets) voor en je bezoekers gaat het helemaal niets aan of ze #2 of #1569 zijn.

Daarnaast zit er een kleurzweem door het witte stuk en vind ik de site heel erg uit elkaar vallen op mijn 22 inch scherm.
Misschien dat je beter een max breedte in kunt stellen.

Ik bedoel het goed hoor, niet banketstaaf!