Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:37

Annastasia volgens mij heeft dat te maken met je heffingskorting, maar ik heb geen idee van hoe of wat... Misschien even googlen (geniaal woord :+)

Paddington succes morgen.

Volgens mij heb ik echt een geniaal idee voor het versturen van mijn brief en cv, dat wordt morgen knutselen :):)

realmagic

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 00:01

nou mensen, ik heb morgen weer een gesprek.
Hoop dat het wat wordt, heb nu echt een fulltime baan nodig....
Lijkt me een erg leuke baan met nog redelijk wat vrijheid qwa indeling tijd...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:06

Wat ik me trouwens afvraag he, ik had via timing.nl een vacature gevonden en online gesolliciteerd.. nu op 2de gesprek geweest bij de opdrachtgever en een positief gevoel.. Als ik het nu wordt, kom ik dan onder contract bij Timing of bij de opdrachtgever?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:13

Weer een afwijzing binnen.
Jammer hoor, had me echt super geleken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:50

Ik zit nog steeds vol spanning te wachten tot ik word gebeld of ik door ben naar de volgende ronde... Ik zou vandaag of morgen wat van ze horen en elke keer als de telefoon gaat, zit mn hart in mn keel, haha.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:57

he balen van die afwijzingen zeg,...

ik had ook wat,.. had een leuke vacature gezien (2 bij 1 bedrijf), maar wist dat ik veel te laat was, sluitingsdatum was 2 weken geleden ofzo al,.. maar het stond nog op de site, dus heb ik maar gebeld en ik mocht mijn brief nog sturen ook ;-) BLIJ hahaha. Kreeg gelijk netjes een bevestiging. Ik wilde er al eerder op solliciteren maar door verschillende redenen helaas niet gedaan,.. nu een beetje spijt van maar gelukkig,.. kun je nagaan,.. 2 weken later mocht ik nog reageren.

Joyce al wat gehoord inmiddels??

Sanne, ik denk dat je een contract via Timing krijgt maar dat kun je toch zo even bij ze navragen? Weet niet wat de afspraken zijn tussen Timing en het bedrijf,..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:27

Nee nog niets gehoord, dus morgen nog even in spanning zitten ;)

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:20

Had bij een uitzendbureau een echt passende functie gezien, nog niet echt assistent planner maar wel een leuke binnenkomfunctie bij een transportbedrijf. Ik had heel snel gereageerd bij het uitzendbureau. Belde ik gisteren het uitzendbureau omdat ze per direct iemand zochte, en ik nog niets had gehoord van het uitzendbureau. Heb inmiddels de ervaring dat je maar beter kan bellen dan zitten wachten bij een uitzendbureau. Mijn ervaring en eigenschappen pastten ook gewoon perfect bij de functie. Blijkt dat de vacature gewoon on hold is geplaatst omdat het bedrijf had aangegeven al genoeg mensen te hebben. Ik zit hier dus weer een beetje te balen...
Ik weet wel om welk bedrijf het gaat, zou wel heel brutaal zijn van mezelf om rechtstreeks een been brief naar het bedrijf te sturen. Ik heb nog niniet officieel via het uitzendbureau aangeboden bij het betreffende bedrijf. Ik weet niet of het verstandig is om te doen. Wat zouden jullie doen? ;)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:21

dark_moon schreef:
Had bij een uitzendbureau een echt passende functie gezien, nog niet echt assistent planner maar wel een leuke binnenkomfunctie bij een transportbedrijf. Ik had heel snel gereageerd bij het uitzendbureau. Belde ik gisteren het uitzendbureau omdat ze per direct iemand zochte, en ik nog niets had gehoord van het uitzendbureau. Heb inmiddels de ervaring dat je maar beter kan bellen dan zitten wachten bij een uitzendbureau. Mijn ervaring en eigenschappen pastten ook gewoon perfect bij de functie. Blijkt dat de vacature gewoon on hold is geplaatst omdat het bedrijf had aangegeven al genoeg mensen te hebben. Ik zit hier dus weer een beetje te balen...
Ik weet wel om welk bedrijf het gaat, zou wel heel brutaal zijn van mezelf om rechtstreeks een been brief naar het bedrijf te sturen. Ik heb nog niniet officieel via het uitzendbureau aangeboden bij het betreffende bedrijf. Ik weet niet of het verstandig is om te doen. Wat zouden jullie doen? ;)

Natuurlijk, dan kan het bedrijf kiezen om jou rechtstreeks of op uitzendbasis aan te stellen.
Als jij nog niet bent voorgesteld via het UZB kan dat geen kwaad.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:35

Ik heb nog steeds niets gehoord, terwijl ze gister of vandaag me de uitslag zouden doorgeven, ik vrees het ergste...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:49

Ik heb vandaag een telefoontje gehad voor een sollicitatiegesprek voor as Vrijdagmiddag.
Ik moet me Vrijdag eerst inschrijven bij werkplein }:0
Ook al een afwijzing gehad via mail maar ja dat heb je met open sollicitatie´s :j

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:09

Joyce wat balen, klinkt niet echt hoopvol...

Darkmoon gewoon een brief sturen, je weet maar nooit ;)

Paddington je kan je toch gewoon via internet inschrijven, kon ik tenminste wel.

Vandaag heb ik de uitslag van mijn competentietesten gekregen, was wel grappig om te horen. Blijkt dat ik veel meer kan dan ik zelf weet :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:51

Dat is wel een opsteker Cynthia! Lekker! Ga je nu ook voor banen in een andere richting kijken nu je dat weet, of heeft het niet echt wat veranderd voor je?

Stiekem hoop ik dat het bedrijf me morgen belt met een excuus waarom ze niets van zich hebben laten horen op de afgesproken dag, maarja, ik heb niet het idee dat dat gaat gebeuren. Tijdens het sollicitatiegesprek werd er gezegd dat ze alles voor het einde van maart rond willen hebben en dat ze de mensen die door zijn voor die tijd dus nog op gesprek wilden hebben. Naja, als ze mij willen hebben, hadden ze me dus uiterlijk vandaag op gesprek moeten vragen, want donderdag is al de laatste dag van de maand. Ik ga er dus vanuit dat ik niet door ben... Op zich vind ik dat dan nog niet eens zo erg, dat weet je als je zoveel concurrentie hebt, maar ik hou er niet van als ze dingen beloven en dat dan niet nakomen. Het voelt nu als zo'n domper, vooral omdat ik een super goed gevoel had overgehouden aan het gesprek.

Naja, ik ga gewoon weer verder zoeken en zal het helaas nog minimaal 2 maanden vol moeten houden bij mn huidige werkgever...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:06

CynthiaV schreef:
Paddington je kan je toch gewoon via internet inschrijven, kon ik tenminste wel.

Klopt, en daarna moet je er toe om je inschrijving definatief te maken :j

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:41

Zo, eindelijk weer eens een sollicitatiegesprek gehad! Ging goed! Ze zagen een geschikte kandidaat in me. Nu wachten op de uitnodiging voor het tweede gesprek!

Duende01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:46

Ook ik ben al ruim een jaar aan het solliciteren maar wat ik het ergste vind is dat bedrijven nooit meer iets van zich laten horen na een sollicitatiebrief.
Heb vorige maand geschreven naar een grote ruitersportzaak die in de buurt geopend wordt, na mijn mail nog gevraagd om een bevestiging of mijn sollicitatie goed aangekomen was, maar noppes nada. Waardeloos!! Ben in staat om nooit in die winkel iets te kopen........als ze zo met mensen omgaan, hoe doen ze dat dan met klanten?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:53

Gewoon blijven bellen! Voor het versturen van je brief bellen en na het versturen nog een keer met de vraag of alles in goede orde is ontvangen. Net zolang proberen tot het lukt!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:04

ilse86 schreef:
Gewoon blijven bellen! Voor het versturen van je brief bellen en na het versturen nog een keer met de vraag of alles in goede orde is ontvangen. Net zolang proberen tot het lukt!

Geldt dit ook als je solliciteert via een online inschrijfformulier (en daarbij je CV en sollicitatiebrief verstuurd?) Ik heb een week geleden 2 open sollicitaties op die manier gestuurd maar nog niets gehoord... ik weet sowieso niet hoe vlug normaal zoiets gaat en of ze in het algemeen überhaupt wel wat laten horen? Of moet/kan ik er nu (al?) achteraan bellen om te horen of alles goed is ontvangen?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:07

ik bel altijd even voordat ik het verstuur. vraag of er vacatures zijn. zo niet, of ik dan een open sollicitatie mag versturen. een dag of twee na de verzending van de sollicitatie bel ik even met de vraag of ze het goed hebben ontvangen. dit geldt ook bij open sollicitaties.
als ik reageer op een vacature, bel ik eigenlijk de dag erna direct.

Mijn ervaring is dat sommige bedrijven uberhaupt niks laten horen. En ik denk liever niet voor anderen, dus bel ik altijd even om te vragen wat de stand van zaken is :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:35

Ik heb nog steeds niets gehoord van de "uitslag" van mn sollicitatiegesprek, echt schandalig... Zal ik bellen, of zal ik het maar gewoon laten zitten?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:40

bellen had je de vorige keer toch geholpen aan het sollicitatiegesprek? (of was dat bij iemand anders) dan zou ik gewoon nog een keer bellen. of als je de baan echt wil. anders zou ik het laten zitten.

ik vind het ook zo onbeschoft dat ze niks meer laten weten. maar heb ook echt een hekel om te bellen. gelukkig gaat veel via het (kleine) uitzendbureau die van mailen houden. dus krijg wel vaak reactie hoe en wat. (al klopt de info de laatste keer slecht maarja, hopelijk weet ik morgen meer :P het loopt zo lekker langs elkaar heen)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:16

nou ik ben eindelijk geslaagd in het vinden van een baan.
Ik ga aan de slag bij een callcenter voor fondsenwerving.
Lijkt me erg leuk. Is alleen wel op 0 uren contract basis, dus zoek nu rustig verder naar een leuke vaste baan.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:50

gefeliciteerd realmagic!

wat een rotstreek Joyce,.. heb daar ook een hekel aan bedrijven die zich niet aan afspraken houden, Heb het een tijd geleden ook gehad en heb ze erop aangesproken. Werd me absoluut niet in dank afgenomen maar ik wilde het toch even gezegd hebben. Wij horen ons ook aan onze afspraken te houden.

ik had weer 2 open soll.verstuurd maar uiteraard nog niks van teruggehoord,..
ook niet van mn 2 gerichte sollicitaties ;-( helaas,..

waar ik dinsdag op gesprek ben geweest (wat maar voor 24 uur is) hoor ik denk ik morgen wat,.. ze wilden het deze maand afronden, maar wie weet gaat t net als bij Joyce, want tja dan moet je morgen wel uiterlijk op 2e gesprek komen en dat wordt wel aardig kortdag dus dat zal ook wel niks worden,.. denk ook dat mijn salaris te hoog ligt voor die functie,.. maar ja, we wachten af,..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:57

Hmm, hopelijk heb jij meer geluk Qizz! Ik ga voor je duimen!

@BlackNorton: Ik had idd gebeld en dat had me aan dat gesprek geholpen, maarja, ze wilden het voor eind van de maand afronden, dat is morgen. Een telefoontje gaat me dan ook niet meer aan de baan helpen, vind ook niet dat dat nodig moet zijn, steeds dat er achteraan bellen. Ik ben op gesprek geweest en dat moet voldoende voor ze zijn. Voor zo'n bedrijf wil ik dan al niet eens meer werken, als ze op zo'n manier met mensen omgaan... Ik ga gewoon lekker verder kijken en laat dit achter me!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:01

het blijft belachelijk dat ze zo met sollicitanten omgaan...

hopelijk komt er snel iets leuks op je pad,.. het werkt ook niet lekker mee als je ergens zit waar je weg wilt,.. als je al zo bezig bent met solliciteren is het altijd moeilijk om gemotiveerd te blijven.

oh ja ik heb ook nog een afwijzing gehad via het uitzendburo (voor de 2e x in 3 maand belden ze met iets, was nog leuk ook, maar helaas),.. was al positief verrast dat ik dit keer wel bericht kreeg ;-)