Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:07

Die heb ik ook gebruikt :D

Paan

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:37

Heb ook in excel m'n administratie. Waarschijnlijk het zelfde als chubby want ook die van mij rekent zelf de BTW uit.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:23

heel erg handig, dankjewel!
Ga ik vanmiddag even induiken :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:58

Zo, weer de sites bij gewerkt en nu hier nog bijlezen.

Ik gebruik Google adwords; het kost wat maar ik gebruik een zeer beperkt budget daarvoor en sta dan wel op de 1e pagina's.
Nog niet alles van Adwords is me duidelijk, dus daar moet ik nog voor gaan zitten.
Ik heb als boekhoudprogramma Accumulus, kost ongeveer 10 euro per maand. invoeren van de gegevens, facturen en zo en alles komt er uitgerold zoals btw, jaaroverzicht, verlies en winstrekening.

Kijk eens op Higherlevel.nl en zoek op boekhoudprogramma; daar komt ook vaker een Excel bestand voor. Misschien zit er wat voor jullie tussen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:21

MeikeMarieke ik vind het een hele vrolijke site!
Wel is het nog erg kaal aan informatie. Vertel veel meer, ben enthousiast, zorg dat vele vragen beantwoord worden.
Stel dat jijzelf bij jou een taart wilt bestellen, een workshop wil komen doen, etc, wat zou je dan allemaal willen weten? Kun je daar info over vinden op jouw website?

Wat betreft de niet vindbaarheid in google waar Joyce het over heeft...
Je broncode is niet helemaal compleet. Één van de dingen die missen is bv de meta tags.
Je zou er nog description en keywords in kunnen voegen.
Daar kan LHO vast meer over vertellen?

Chubby adwords waardebonnen kun je maar 1 keer gebruiken?
Hoeveel heb je er liggen dan, want er zit een datum op he.
Jaggie riep als eerste, dus als Jaggie wil, mag ze mijn code hebben.
Goed voor 50 euro. Voorwaarden is wel dat je zelf eerst 10 euro moet inleggen voordat je de code kunt invoeren en dat je de code binnen 14 dagen na het aanmaken van het account inzet.
Je zit vervolgens nergens aan vast. Na je 10 euro inleg + de 50 euro code, kun je stoppen of doorgaan, wat jij wil.
Heeft er nog iemand meer een code over waar ie iemand anders blij mee wil maken?

Ik gebruik ook excell. Heb dat zelf in elkaar gezet, maar die link ziet er ook erg goed uit.
Ik wil terzijnertijd een iets ruimer programma, zodat ik meer kan wegzetten en het toch erg overzichtelijk blijft.

Ik maak ook de websites zelf, maar omdat ik daar niet voor gestudeerd heb, doe ik alles een beetje via de ingewikkelde weg, terwijl invoeren ook binnen no time gepiept zou kunnen zijn.
Ik vind het erg leuk om mee bezig te zijn, dus ach dat geeft niet zoveel, maar ik ben toch benieuwd of er handige programmatjes op de markt zijn die de boel makkelijker maken.
Ik sleep, plak, knip en type alles dus zelf, maar nu zag ik dat er ook mensen zijn die zeggen, ik werk met crm (of zoiets).
Ik ken er niks van. LHO kun jij daar misschien iets meer over vertellen?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:39

holly schreef:
Wat betreft de niet vindbaarheid in google waar Joyce het over heeft...
Je broncode is niet helemaal compleet. Één van de dingen die missen is bv de meta tags.
Je zou er nog description en keywords in kunnen voegen.
Daar kan LHO vast meer over vertellen?

Ja hoor :) De metatags bevatten basic keywords voor je site. Dit is tegenwoordig alleen niet zo zwaarwegend meer. Wat zwaarder weegt is bijvoorbeeld hoe je links zijn opgebouwd (tekst!! dus geen afbeeldingen :) ), je titel, je url, etcetera. Het mooiste werkt een "schone" url. Als ik op Mrs. Pie naar de taartenpagina wil, moet ik naar http://www.mrs-pie.nl/taarten.html -- als ik op mijn website naar de pagina wil over tekstschrijven, ga ik naar http://www.we-sign.nl/tekstschrijven - geen .html, het achterliggende systeem lost dat in dit geval op.

holly schreef:
Ik sleep, plak, knip en type alles dus zelf, maar nu zag ik dat er ook mensen zijn die zeggen, ik werk met crm (of zoiets).
Ik ken er niks van. LHO kun jij daar misschien iets meer over vertellen?

[/quote]

CMS :) (Content Management System). Een CMS systeem is eigenlijk een layout 'laag' op een database geplakt met daartussen een 'beheerlaag'. Deze beheer-laag is vaak erg eenvoudig in gebruik, en ook daar kan je knippen & plakken, en het CMS systeem zorgt dan voor een mooie, goede opbouw qua code die aan alle richtlijnen voldoet. (Althans, als het CMS systeem goed geconfigureerd is en het CMS zelf ook goed in elkaar steekt).

CRM is Client Relation Management, klantbeheerdatabases :Y)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:06

Ik heb er zo weinig verstand van, dat je me hier zelfs al kwijt raakt :o
Heb niet heel veel tijd, dus hetgeen ik zo vlug diagonaal gezien had, deed mij overkomen alsof het knippen en plakken is. (Plaatje/tekst van je computer naar de juiste plek slepen)
Dat zal ik vast helemaal verkeerd begrepen hebben, want ik vraag me daarbij dan af, hoe in hemelsnaam krijg je dan een super good looking website?

Ik wil graag een zoekoptie waar je enkele dingen kunt selecteren, zoals bijvoorbeeld woonplaats, type, prijs etc.
Of een landkaartje die laat zien waar hetgeen je bekijkt zich bevind.
Of het kunnen bekijken van foto's met een next knop erin.
Maar ook een form, of een nieuwsbrief optie etc.

Maar wellicht wil iemand zelfs de optie dat de bezoeker zelf een advertentie kan plaatsen, die dan meteen getoond kan worden (zoals marktplaats zeg maar)
Of een forum zoals bokt op de site.

Is dat allemaal mogelijk daarmee?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:19

holly schreef:
Ik heb er zo weinig verstand van, dat je me hier zelfs al kwijt raakt :o
Heb niet heel veel tijd, dus hetgeen ik zo vlug diagonaal gezien had, deed mij overkomen alsof het knippen en plakken is. (Plaatje/tekst van je computer naar de juiste plek slepen)
Dat zal ik vast helemaal verkeerd begrepen hebben, want ik vraag me daarbij dan af, hoe in hemelsnaam krijg je dan een super good looking website?

Ik wil graag een zoekoptie waar je enkele dingen kunt selecteren, zoals bijvoorbeeld woonplaats, type, prijs etc.
Of een landkaartje die laat zien waar hetgeen je bekijkt zich bevind.
Of het kunnen bekijken van foto's met een next knop erin.
Maar ook een form, of een nieuwsbrief optie etc.

Maar wellicht wil iemand zelfs de optie dat de bezoeker zelf een advertentie kan plaatsen, die dan meteen getoond kan worden (zoals marktplaats zeg maar)
Of een forum zoals bokt op de site.

Is dat allemaal mogelijk daarmee?

In principe: Ja. Je maakt eenmalig een template aan waar je de layout in vastlegt. Dat is dus gewoon met code, het 'harde werk'. Daarna kan je in een wordpad-achtige omgeving je teksten invoeren (Of beter: Het lijkt op je invoervenster hier op Bokt...). Deze komen in de database, en automagisch komt je linkje in het menu, etcetera.

Dit kan je blog-style doen ( http://www.vanwisse.nl ) of als een gewone website ( http://www-we-sign.nl en http://www.vzbvastgoed.nl ). Deze zijn alle drie met hetzelfde CMS gebouwd, alleen andere instellingen, andere layout, etc.

Je zou er ook een forum aan kunnen koppelen, een webshop, een image-gallery, etcetera.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:26

@MeikeMarieke: had je nog wat aan de gegeven tips, of heb je die nog niet doorgelezen?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:39

Oeii ik zag lekkere taarten voorbij komen ;) Wat ik leuk vond aan de website was dat je de laatste taart die je gemaakt had direct in beeld hebt.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:39

Paan schreef:
Heb ook in excel m'n administratie. Waarschijnlijk het zelfde als chubby want ook die van mij rekent zelf de BTW uit.

jaa heb ik ook :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:43

Misschien ook handig om eventuele opties in kaart te brengen. Er staan een aantal voorbeelden bij, maar ik ben bijvoorbeeld echt niet op de hoogte van de mogelijkheden, ook al zijn ze eindeloos :D Ik bestel liever ergens waar uit het eea kan kiezen :j Misschien een online bestelformulier?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:47

Ik hou zelf ook de benodigde administratie bij in Excel, maar dat heb ik gewoon zelf ontworpen, zodat het precies aansluit bij hetgene wat ik doe.

De rest van de administratie, zoals aangiften BTW en dergelijke, doet mijn vader.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:49

joyce2 schreef:
@MeikeMarieke: had je nog wat aan de gegeven tips, of heb je die nog niet doorgelezen?

jazeker :D
Mn zusje doet een opleiding digitale communicatie en maakt de site voor mij, dus ik speel alles naar haar door!
Meeste dingen zijn nu al verbeterd als het goed is.
Over meer tekst erop ga ik nog even nadenken, vind het erg lastig om te bedenken wat erop moet komen staan :)
Maar ik gebruik alle tips zeker!! Allemaal bedankt nog :D
Heb de site ook nog niet kenbaar gemaakt aan iedereen, omdat ik wil dat ie eerst perfect is, vandaar dat ik jullie eerst om tips heb gevraagd.
Trouwens ik vroeg me af wanneer ik me het beste kan inschrijven bij de kvk?
Want heb nu wel een site, maar het loopt nog helemaal niet, dat komt vast nog wel als ik meer bekendheid heb.
Maar kan ik me beter nu al inschrijven of wachten tot het een beetje gaat lopen?
Enne wat betreft de boekhouding, heeft iemand ook een excel met daarin ook een balans??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:26

volgens mij kost het inschrijven bij de KVK niet zo heel veel (maar moet me daar ook nog eens in verdiepen, haha), dus dat zou je eventueel al wel kunnen doen.

Fijn trouwens dat je wat aan de tips hebt en dat het allemaal zo snel aangepast kan worden :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:24

Oke, ik ben aardig tevreden over mn enquete, dus ik weet niet of er mensen zijn die hem willen keuren en wat opbouwende kritiek zouden willen geven?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:33

Inschrijvingskosten KvK 44,44 euro en gelijk je BTW nummer regelen.

Hier een link voor de gezonde mensen om goedkoop een eigen webshop te beginnen. Ik heb er zelf niet naar gekeken dus geen idee over het hoe en waarom.
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... highlight=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:40

haha, nou dat hoef ik niet! Ten eerste niet mijn interesse en ten 2e geeft het mij geen voldoening, omdat je zelf geen reet hoeft te doen ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:09

Wat een handige excel-boekhoudtips worden hier gedropt, moet ik me ook maar eens in gaan verdiepen, al ben ik bang dat het totale abra-cadabra voor me is...:+

Ik heb vandaag wat nieuwe projecten online gezet op mijn website (trouwreportage + zwangerschapsreportage) en een fotoactie, kijken of die aanslaat... nu nog een beetje bekendheid aan geven!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 02:19

Ik meld me graag hier! Leuk ervaringen uitwisselen.

begin dit jaar ben ik me gaan richten op de verkoop van bepaalde merken paardenvoer. Ik heb hiervoor eigenlijk veel persoonlijk contact met mensen.
Omdat ik helemaal geen kaas gegeten heb van een site, heb ik een tijdelijke gratis site gemaakt zodat ik iig een prijslijst kon maken en wat info kon vertellen. Ook ben je zo toch bereikbaar.

Ik gaf al langer les, maar doe het nu ook professioneel en heb dat ook toegevoegd. Alleen is de tekst niet naar mijn wens.

Op dit gebied ben ik wat achtergebleven denk ik, maar het komt vast met de tijd en ik krijg er niet echt de klanten vandaan.

Nu heeft een collega aangeboden eens te kijken naar het bouwen van een site voor mij, dus mooi met foto's en logo etc. ga nu werken aan goede teksten, dus komt vast goed. Maar zoals ik al zei, ik heb meer klanten van mond tot mond reclame en de merken zelf die doorsturen.

Ik heb eerder wel in de zaak van mijn moeder gewerkt en wat boekhouding gedaan, maar dit is een totaal ander vlak en ik kom wel wat kleine dingetjes tegen. Wij hadden natuurlijk alles in de zaak. Nu gebruik ik ruimte in huis, de pc de telefoon etc.
Voor onze zaak was ik totaal niet afhankelijk van emails ed, dus wat dat betreft nieuwe aftrekposten etc....

Ik investeer niet teveel, want voor alles werk ik nog bij een baas en het is allemaal nog wel in opbouw. Probeer dus geen hogere kosten te hebben dan verdiensten iig.

Leuk dat mensen toch vaak hier van hun passie hun werk maken. Dat vind ik heel boeiend!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:16

Superpony, als ik een paar tips mag geven mbt. je huidige site...

- Gebruik geen comic sans!
- Zorg voor een echte domeinnaam.
- Veel afbeeldingen doen het nu niet, waaronder je stats-afbeelding linksboven. Zorg er voor dat overal werkende afbeeldingen staan. Voor stats kan ik je google Analytics trouwens aanraden.
- Technisch is de opbouw niet heel erg goed, dit helpt niet mee bij je vindbaarheid.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:58

Ik meld mij ook! In het begin hier en daar wel al eens wat mee gelezen... Zoals je in mijn onderschrift kan zien heb ik een eigen bedrijfje in verkoop van woonaccessoires en wat sieraden en sjaals :) Sinds mei een webshop, daarvoor deed ik meer braderieen en af en toe een thuisparty. Ben nu bijna 2,5 jaar bezig maar het brengt nog steeds weinig op. Nou wist ik ook wel van tevoren dat het geen storm zou gaan lopen, en ik weet dat ik er zelf ook meer moeite voor kan en moet doen :o Ik heb veel ideeen maar om aan de uitvoering te beginnen vind ik nog wel eens lastig.
Ik heb mijn webshop via mijnwebwinkel.nl. Het systeem en alles vind ik erg goed te doen, handig en duidelijk. Vind het alleen jammer dat de mogelijkheden om vindbaar te zijn op google wat beperkt zijn. Bepaalde mogelijkheden kunnen gewoon niet met dit syteem.
Ik heb hier en daar al eens wat tips gehad over mijn website maar meer zijn altijd welkom natuurlijk :) Hoe komt bijvoorbeeld de welkomst tekst op jullie over? De teksten schrijven vind ik toch best wel lastig...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:16

Welkom Michelle, ik heb even een snelle blik geworpen op je site:

-De welkomst tekst vind ik prima, zakelijk maar toch ook persoonlijk.
-Ik vind de producten wat raar en veel(!) onderverdeeld, 'badkamer', 'aan de muur zeggen' me niet zoveel. Ik zou de producten echt bij de naam noemen en bundelen: zeep en toebehoren, raamhangers en muurdecoratie, fotolijsten, ect.
-Verder zou ik sneller foto's willen zien van producten, daar wordt de klant door getriggerd. Op de openingspagina zie ik een erg leuke collage, als mensen daar iets ziet wat hun leuk lijkt, is het handig als ze dat meteen kunnen aanklikken. Bij dit soort producten is het denk ik belangrijker dat klanten als eerste foto's zien.
-Wellicht een leuke idee om zelf cadeau pakketten samen te stellen en te verkopen? Bijv. een badkamerset met zeep, gastenhanddoekje o.i.d?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:38

Michelle, ik snap de link woon accessoires en sieraden niet echt. Verder heb je wel leuke spullen hoor. Kom zeker nog een keer kijken.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:43

Puur van de technische kant bekeken, niet inhoudelijk:
- Er staan twee kale items in je menu links. Ook de achterliggende pagina's zijn kaal
- Je logo is niet geheel scherp (paint?)

Daarnaast heb ik een of twee pagina's terug een stukje geschreven over kant en klare webshops met hosting, en dan met name mijnwebwinkel.nl. Imho zijn ze duur, de webshops voldoen niet aan alle richtlijnen (waardoor oa slecht te vinden in google), en de shops openen vaak traag.

Ook hier moet ik aangeven dat jouw indexatie in google niet eens heel erg slecht is. Steekproef met woondecoratie webshop geeft positie 27, woondecoratie thuisparty zit je zelfs bij de eerste paar.