Girl In The Mirror schreef:Westerntrail, kun je die opleiding niet in deeltijd doen? Dan is het meestal ook wat goedkoper. Ik ga op eigen initiatief vanaf september een deeltijdopleiding volgen, ik heb daar speciaal voor gespaard. Bovendien zijn studiekosten fiscaal aftrekbaar (boven een drempel van 500 euro).
Aan het UWV heb je niet veel hoor. Vorige week alleen maar vacatures doorgelopen, alsof ik dat zelf niet al elke dag doe en in mijn eentje af kan. Daarbij vond ik het erg jammer dat de werkcoach totaal niet met suggesties aan kwam of feedback gaf, moest echt alles eruit trekken. Jammer, want voor veel mensen zou dat als motivatie werken.
Aan de andere kant kan ik me hun positie goed voorstellen. Ik zit bij het Werkplein voor Jongeren in Den Haag, en wat je daar voor types ziet...Er staat daar ook allemaal beveiliging en overal staan de regels (niet schreeuwen, geweld, etc). Niet echt een te gekke ambiance dus.
Ja ik wil heel graag een BBL-traject doen, ben ook druk aan het solliciteren daarvoor, maar die zijn moeilijk ten krijgen.
Maar zijn studiekosten ook aftrekbaar als je zelf al 35 bent?