Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:59

Girl In The Mirror schreef:
Westerntrail, kun je die opleiding niet in deeltijd doen? Dan is het meestal ook wat goedkoper. Ik ga op eigen initiatief vanaf september een deeltijdopleiding volgen, ik heb daar speciaal voor gespaard. Bovendien zijn studiekosten fiscaal aftrekbaar (boven een drempel van 500 euro).
Aan het UWV heb je niet veel hoor. Vorige week alleen maar vacatures doorgelopen, alsof ik dat zelf niet al elke dag doe en in mijn eentje af kan. Daarbij vond ik het erg jammer dat de werkcoach totaal niet met suggesties aan kwam of feedback gaf, moest echt alles eruit trekken. Jammer, want voor veel mensen zou dat als motivatie werken.
Aan de andere kant kan ik me hun positie goed voorstellen. Ik zit bij het Werkplein voor Jongeren in Den Haag, en wat je daar voor types ziet... :x Er staat daar ook allemaal beveiliging en overal staan de regels (niet schreeuwen, geweld, etc). Niet echt een te gekke ambiance dus.

Ja ik wil heel graag een BBL-traject doen, ben ook druk aan het solliciteren daarvoor, maar die zijn moeilijk ten krijgen.
Maar zijn studiekosten ook aftrekbaar als je zelf al 35 bent?

hyawatta

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:14

Als je BBL wilt doen moet eens op www.stagemarkt.nl kijken.
Daar staan bedrijven op die ook opleidingen aanbieden

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:20

hyawatta schreef:
Zera, dan word het krap aan als je maar €15 overhoud.
En ja die extra kosten kun je er dan moeilijk bij hebben.

Dat heb ik nu met een konijn, heeft me in 3 weken al iets van €100 gekost, en kan het eigenlijk gewoon niet missen, maar een ziek dier aan zijn lot overlaten doe je ook niet.
Maar het komt ook altijd op momenten dat het echt allemaal niet uitkomt.

Ja daarom en vooral omdat ik vorig jaar ookal een reparatie van 250 euro eraan heb gehad. verwacht je dit niet. dat geld wat ik overhoud per maand gaat een spaarpot in wat mijn vriend en ik samen hebben. voor als de droger en zoiets kapot gaat. Maar meestal kom ik tekort. Dus ik hoop dat ik snel iets anders heb. Normaal gesproken heb ik binnen een week wel iets anders. Maar je moet alleen niet vragen wat het voor iets is :P.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:23

Ja het is en blijft ook lastig in deze periode.
Maar werkt je vriend ook?
OF hebben jullie die €800 samen in de maand?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:26

Mijn vriend werkt op het moment niet. Hij is opzoek naar een baan en kan misschien weer terug naar een bedrijf waar hij voor de winter heeft gewerkt.

Nee ik heb 800 alleen per maand. Mijn vriend krijgt helemaal niets. Had hij 1 week teweinig gewerkt voor een uitkering. Maar hij is nu zijn spaarcenten aan het plunderen om ook mee te kunnen helpen. Maar hij word ook continu afgewezen. Hopelijk hebben ze snel op dat ene bedrijf weer werk voor hem.

Maar ik wil mijn paard ook weghebben bij mijn ouders en ook eens een autotje kunnen kopen. Maarja met dit loon kom je niet ver.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:46

Girl In The Mirror schreef:
Lotus83, ik kan ook heel weinig functies vinden die bij mijn profiel aansluiten. Heel vervelend. Ik heb nu wel een hele leuke* vacature gezien, daar ga ik morgenochtend even voor bellen, want ik moet nu weg en ben de hele dag weg.

Wat ik ook nu weer voor afwijzing krijg in mijn mail:
Citaat:
Hartelijk dank voor het toesturen van je persoonlijke gegevens.

Op dit moment heb ik geen passende functie die aansluit op jouw profiel. Jouw sollicitatie kan ik daarom niet verder in behandeling nemen.

Wat een rare tekst, voor de duidelijkheid: ik heb gericht gesolliciteerd op een functie. :? Ook maar vanavond even mailen voor opheldering.

* leuk voor zover haalbaar in deze tijden en met mijn opleidingsrichting en werkervaring

Wat een belachelijke reactie....., misschien is de vacature al vervuld?
Maar dan nog kunnen ze dat dan neerzetten...

Ik heb gisteravond laat toch een brief gestuurd voor een functie niet aansluitend op mijn profiel, maar ervaring was niet vereist, dus afwachten maar weer, heb er inmiddels een heel hard hoofd in

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:47

Dat is balen ja dat je vriend ook geen werk heeft.
Jammer dat het spaargeld eraan te pas moet komen, dat heb ik gelukkig nog niet.

Wat rot dat ie 1 week te weinig heeft gewerkt.
En de bijstand dan?
Ook geen recht op, dat gaat via de gemeente als ik het goed heb, misschien eens informeren?

Wil je je paard helemaal verkopen of ergens anders stallen?

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:59

hyawatta schreef:
Als je BBL wilt doen moet eens op http://www.stagemarkt.nl kijken.
Daar staan bedrijven op die ook opleidingen aanbieden

Dankje

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:05

Ik heb eindelijk een goed gesprek gehad! Morgen heb ik een meeloop dag :D
Het lijkt me super leuk werk (lingeriewinkel), het verdient alleen voor geen bal..
Het zure vind ik nog dat voordat ik mijn diploma had anderhalf keer zo veel verdiende als nu ik mijn diploma wel heb. |( ..

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:10

Ja dat is balen dide, maar beter iets dan niets.
Van daaruit kun je altijd nog door solliciteren.
succes alvast voor morgen.

Heb net de gemeente gebeld, hoe dat zit als ik een trimsalon aan huis wil beginnen, of dat zo mag of dat er toestemming en al voor nodig is.
Ze gaan het zoeken en bellen mee dan terug.
Ben benieuwd, kan ik misschien wel snel voor mezelf beginnen.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:13

hyawatta schreef:

En de bijstand dan?
Ook geen recht op, dat gaat via de gemeente als ik het goed heb, misschien eens informeren?

Ergens anders stallen. Ze staat nu nog bij mijn ouders. Maar ik wil haar dichterbij hebben. En ook eens langer bij haar kunnen blijven. Want dat gaat nu niet.

Hyawatta ik kan het eens vragen aan mijn bazin die heeft ook een trimsalon gehad aan huis. Maar wat ik begrepen heb mag je dat gewoon zo aanleggen. Ze is het nu op de zaak ook aan het doen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:58

NOg een (bijna) werkloze. Ik ben afgelopen week ontslagen na 4 jaar. Erg onverwacht en met een redenatie die nergens op slaat. Maar goed ik wilde toch weg, dus wat dat betreft kom ik er dan 'goed' vanaf. Uiteraard wil ik ook weer werken, al vind ik het niet erg om even (een paar maandjes) tijd voor mezelf te hebben.
Ik was dus ook al aan het solliciteren, maar tot op heden nog niks gevonden. Ik vind het lastig omdat ik part-time wil (i.v.m. kleine kinderen) en ook niet te ver weg, anders loont het niet.
Ik ben grafisch opgeleid, maar heb veel administratieve ervaring. Uiteraard zonder diploma en niet genoeg om echt 'hoofd' administratie te kunnen doen ofzo.
Het is erg jammer dat er alleen naar opleiding en papiertje gekenen wordt en niet wat je daadwerkelijk allemaal hebt gedaan de laatste zoveel jaar.
Verder was ik wat aan t rondkijken naar opleidingen, maar allemensen wat is dat duur! Als ik er nu zeker wat aan had zou ik dat nog niet zo erg vinden, maar toch!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:39

Zera schreef:
hyawatta schreef:

En de bijstand dan?

Ergens anders stallen. Ze staat nu nog bij mijn ouders. Maar ik wil haar dichterbij hebben. En ook eens langer bij haar kunnen blijven. Want dat gaat nu niet.

Hyawatta ik kan het eens vragen aan mijn bazin die heeft ook een trimsalon gehad aan huis. Maar wat ik begrepen heb mag je dat gewoon zo aanleggen. Ze is het nu op de zaak ook aan het doen.

Ja ze gaan kijken hoe dat zit met het bestemmingsplan, maar er zitten er meerdere hier, dus denk niet dat dat een probleem zou gaan zijn.

Morgen naar de KvK ook even info inwinnen echt gericht op trimsalon.
Hoop voor je dat je wat kan vinden voor je paard zodat je er ook meer tijd voor hebt.

Heb weer 8 brieven weg gedaan net en vanavond weer verder zoeken.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:58

IK heb ook wel is het idee dat sommige (overheids) bedrijven een aantal vacatures per jaar moeten plaatsen. Als je dan niemand op de advertentie aanneemt, onder het mom van zaten geen geschikte kandidaten tussen. Dan hebben ze wel voldaan aan het aanbieden van vacatures.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:02

Dat had ik inderdaad ook al door. Of bedrijven laten vacatures er op staan zodat het lijkt of ze werk hebben. Dan krijg je een bericht dat de functie al vervult is maar de advertentie blijft wel op internet staan...

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:05

Als je bij het uwv kijkt. Daar hangen nog regelmatig de vacatures van 2008 of nog eerder tussen. Hier in zuid-limburg dan.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:16

Ik zit er over te denken om iets te doen wat ik normaal nooit zou doen....

----- Ivm mogelijke meelezers niet verstandig om te laten staan, sorry-----

*gaat dit even grondig uitzoeken, maar is onwijs pissig nu*
Laatst bijgewerkt door WenK op 24-03-10 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:22

klopt idd dat er oude vacatures blijven staan.
tis echt frustrerend af en toe.
dan solliciteer je naar een baan voor 18 uur bij de bp, wordt je afgewezen omdat je te oud ben(27 jaar) ik heb verdorie bijna 5 jaar ervaring in die branche, kan zo beginnen zonder inwerken en ik zeur niet als ik minimum verdien. maar ze hebben liever zon onfatsoenlijke ongeintereseerde student.

daar iriteer ik me flink aan bij veel winkels. als die nitwits die liever met elkaar praten over hoe laat ze weg mogen en waar ze uitgaan...

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:26

WenK schreef:
...

Wenk wat een rot situatie zeg!! Wacht eerst hun bod even af. als ze met iets mooi komen kan je dat misschien gebruiken om de tijd te overbruggen dat je op zoek bent naar ander werk.

Kijk uit met overspannen melden, je naam is, zeker in deze tijd, heel belangrijk!
Laatst bijgewerkt door Anke_Amigo op 24-03-10 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:29

Dat is ook een rotstreek! Veel succes met uitzoeken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:33

Das waar Anke... :j

Zou je je quote misschien ff weg willen halen? Bedenk me net dat je maar nooit weet wie er meeleest... :o

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:35

WenK schreef:
Das waar Anke... :j

Zou je je quote misschien ff weg willen halen? Bedenk me net dat je maar nooit weet wie er meeleest... :o

gedaan, goed idee ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:36

Thanks! :*

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:42

is idd wel slimmer, muren hebben oren hou ik maar in gedachten, je weet het nooit en zou zonde zijn als er ellende van kwam. ben benieuwd wat de uitkomst voor je is

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:58

Zo heb net een minuut geleden een sollicitatie de deur uitgedaan. Kreeg net al meteen telefoon. Maar helaas word dat dus ook niks :(. Word je echt wanhopig van allemaal zo solliciteren.