Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 01:04

Ik meld me hier ook even. Ik ben in september begonnen met de BBL opleiding verzorgende IG, heb vorige week mijn eerste toets gehad, maar wat is het eigenlijk af en toe een zootje op school. We hadden neit alle toetsstof gehad, dus werd een deel van de toets geschrapt, dat krijgen we nu later. Ik had gedacht dat ik het heel slecht gemaakt had, maar vandaag de utislag en het viel me nog reuze mee. Als ik het deel dat we neit gehad hebben goed maak heb ik nog een 7-8.

Ik ben vanuit mijn vorige werkgever ( Bankwezen) nog lid van de vakbond de Unie en ook die hebben een afdeling VVT ( verpleeghuis, verzorginshuis en thuiszorg) in hun pakket.

Tot nu toe heb ik alleen school gehad, vanaf 3 december wordt het werken en één dag in de week school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 01:17

purny schreef:
De arme man is inmiddels overleden... Hoe doen jullie het wassen van de mensen die in een rolstoel zitten? Wassen jullie die alleen of samen? Vandaag vertelde ik mijn collega dat ik iemand goed wil leren wassen op bed. Uiteindelijk maar 1 bewoner samen met haar gedaan, de overige 3 bewoners deed ze met iemand anders...

In mn eentje, haal ze uit bed met tillift, zet ze dan op het toilet, bovenkant was ik op het toilet (en benen) en kleed ze aan, de 'onderkant' was ik als ze staan in de lieft (van t toilet af) en dan broek omhoog hijsen, en in de roelstoel zetten.

Zware mensen die op bed gewassen moeten doe ik wel met zn 2en.
Iemand die met de passieve lift gaat en niet mee kan werken bijv.

Wel vervelend dat je die anderen niet ook samen kon doen. Misschien bij een andere collega vragen?
Goed op je strepen staan hoor!

Smallheal

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 07:35

Huh iemand die met tillift uit bed word gehaald laten staan? Hoe doe e dat? :+ ze gebruiken toch niet voor de lol een lift??

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:51

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:52

Ik zat even stom te denken. dat je hem eerst emt de lift hielp en daarna gewoon liet staan zeg maar :+

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:54

Hallo! :)

Ik meld me ook even.. Ben dit jaar Verpleegkundige gestart. BOL opleiding, wil volgend jaar BBL gaan doen. :j Heb hiervoor mijn SAW diploma behaald. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:48

VivaLaVida schreef:
purny schreef:
De arme man is inmiddels overleden... Hoe doen jullie het wassen van de mensen die in een rolstoel zitten? Wassen jullie die alleen of samen? Vandaag vertelde ik mijn collega dat ik iemand goed wil leren wassen op bed. Uiteindelijk maar 1 bewoner samen met haar gedaan, de overige 3 bewoners deed ze met iemand anders...

In mn eentje, haal ze uit bed met tillift, zet ze dan op het toilet, bovenkant was ik op het toilet (en benen) en kleed ze aan, de 'onderkant' was ik als ze staan in de lieft (van t toilet af) en dan broek omhoog hijsen, en in de roelstoel zetten.

Zware mensen die op bed gewassen moeten doe ik wel met zn 2en.
Iemand die met de passieve lift gaat en niet mee kan werken bijv.

Wel vervelend dat je die anderen niet ook samen kon doen. Misschien bij een andere collega vragen?
Goed op je strepen staan hoor!

Doe ik ook. Ook zeker qua medicatie. Er word de laatste dagen nog wel eens gevraagd of ik of mijn collega de medicijnen kunnen geven en ik zeg echt nee. Daar sta ik echt op mijn strepen voor, zelfs als iemand een zakje voor de ontlasting krijgt. Meestal krijg ik dan van die hele rare blikken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:56

Das juist super goed van je!
En ja ik bedoelde de sta lift :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:02

zo.... 3 pagina's volgetypt over hoe ik iemand moet wassen...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:22

Echt? Wat heb je er in gezet?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:23

Hoe ze washandjes maken ? haha

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:28

dat moet haast wel :))
pff word echt even verdrietig van school.zo verdrieitig dat ik in staking ben gegaan gister en lekker naar huis ben gegaan :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:09

Wat is er dan aan de hand Jolanda? Ik loop op school ook tegen een aantal zaken aan, maar we hebben een hele lieve mentrix en dat maakt mede dat ik er wel mee om kan gaan.

Morgen de laatste dag van de drie maanden schoolfase, vanaf volgende week werken en 1 dag school per week!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:33

Heb maandag plannen van zorg gehad.
Stond dat gister wéér op me rooster nou sorry hoor :+

En heb al me lessen al een keer dubbel gehad dit jaar word er echt een beetje kwaad m.
Had dus maandag tegen mn mentor gezegd als we die les morgen weer krijgen ga ik er NIET heen, zegt ze oke is goed maar dan krijg je een gesprek met *noemt naam van directeur??* prima kan ik meteen vragen waarom ik alle lessen dubbel krijg en wat daar het nut van is :))

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:42

Oeps, herkenbaar! Wij hadden dat soort situaties ook wel, niet echt ingeroosterd, maar doordat er nogal wat lessen uitvielen was het erg verwarrend voor ze wat we wel en niet gehad hadden. We hebben de keer dat het weer gegeven zou worden duidelijk aangegeven dat we dat echt niet nog eens wilden horen en of er niet iets anders gegeven kon worden van dingen die we nog niet gehad hadden en wel nodig hadden en dat gebeurde dan ook.
Overigens was die verwarring ook de reden dat we een deel van de toetsstof niet gehad hadden, waardoor dat er uitgehaald is en waardoor we dat nu nog binnenkort krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:53

Het is een stappenplan met analyseren van de zorgvrager en hoe je idd iemand helemaal wast. Gewoon een methodische werkplan met alle toeters en bellen dus.

Ik heb afgelopen week om overplaatsing gevraagd omdat ik het idee heb dat ik het niet ga redden bij ons op de PG. De zorg word steeds zwaarder, we moeten steeds meer mensen met zijn tweeën wassen en de mensen worden ook steeds agressiever. Buiten dat ben ik in mijn slaap nog steeds droom over de mensen en niet van Johnny Depp, vind ik het ook gewoon niet meer leuk op de afdeling. Maar overplaatsing zit er niet in, had het idee dat ik totaal niet serieus genomen werd. Moet het nu maar 9 maanden uitzingen daar.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:10

Ik meld me ook..ik ben in september weer opnieuw begonnen maar nu de bol opleiding. Ik loop tot april stage in de thuiszorg en vind dit super om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:06

Purny, hoe lang zit je daar nu?

Ik heb vanaf morgen weer 6 dagen dienst :n hele diensten weer..
Dan ben ik het wel een beetje zat daarna :+ 1 dag vrij, dan weer een dienst, en dan weekend..
Proberen te zorgen dat mn paarden er niet onder lijden enne het huishouden niet :P

3 pagina's over wassen is wel veel!! Maarja je kan natuurlijk wel alle kanten op uitweiden (wijden?)

Melanie_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:01

Wie kan me duidelijk uitleggen wat het verschil is tussen de SAMPC en de 4 domeinen? Kan het op internet niet echt duidelijk vinden..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:09

Sampc is een rapportage ding dus je rapporteert via de sampc methode de 4 domeinen is een zorglwefplan

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:08

Vandaag mijn eerste werkdag gehad, jeetje wat was dat leuk! Voelde me er echt als een vis in het water, hoop dat het zo blijft! Morgen lekker weer, o, wat heb ik er zin in!

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:57

Misschien dat iemand me kan helpen.
Ik wil graag de opleiding verzorgende ig gaan doen.
De bbl opleiding. Hoeveel uur moet je dan werken naast je dag school zeg maar? Zou je ook 20 uur kunnen werken dan of vragen ze minimaal 32?

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:48

Ik kon kiezen tussen 28 of 32 uur. Misschien dat andere mensen hier je met zekerheid kunnen zeggen hoe het zit, anders even met de betreffende school of organisatie bellen om navraag te doen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 06:55

Ik denk dat dat per instelling verschilt. Ik sta voor 26,6 uur op de loonlijst. Ze betalen 4 uur van mijn schooldag, dus ik wordt normaal gesproken voor 22,6 uur ingeroosterd. 2 "gewone" diensten van 8 uur en een wat kortere dienst van 6 3/4 uur. Soms ga ik daar wel overheen in een week, maar dan wordt dat wel weer gecompenseerd met een andere week.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt