Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:De arme man is inmiddels overleden... Hoe doen jullie het wassen van de mensen die in een rolstoel zitten? Wassen jullie die alleen of samen? Vandaag vertelde ik mijn collega dat ik iemand goed wil leren wassen op bed. Uiteindelijk maar 1 bewoner samen met haar gedaan, de overige 3 bewoners deed ze met iemand anders...
ze gebruiken toch niet voor de lol een lift??

Heb hiervoor mijn SAW diploma behaald.
VivaLaVida schreef:purny schreef:De arme man is inmiddels overleden... Hoe doen jullie het wassen van de mensen die in een rolstoel zitten? Wassen jullie die alleen of samen? Vandaag vertelde ik mijn collega dat ik iemand goed wil leren wassen op bed. Uiteindelijk maar 1 bewoner samen met haar gedaan, de overige 3 bewoners deed ze met iemand anders...
In mn eentje, haal ze uit bed met tillift, zet ze dan op het toilet, bovenkant was ik op het toilet (en benen) en kleed ze aan, de 'onderkant' was ik als ze staan in de lieft (van t toilet af) en dan broek omhoog hijsen, en in de roelstoel zetten.
Zware mensen die op bed gewassen moeten doe ik wel met zn 2en.
Iemand die met de passieve lift gaat en niet mee kan werken bijv.
Wel vervelend dat je die anderen niet ook samen kon doen. Misschien bij een andere collega vragen?
Goed op je strepen staan hoor!

hele diensten weer..
1 dag vrij, dan weer een dienst, en dan weekend..