Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:40

Ik kreeg laatst een afwijzing met de reden dat ze geen feedback konden geven wegens het aantal grote sollicitanten. Iets waar je ook niks aan hebt dus.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:25

Hier ook weer een afwijzing, bleh! Je profiel sluit niet voldoende aan.. Kon het proberen hahah

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:28

Wachtrij om in te loggen op werk.nl wtf? :')

Hier weer ff oppepper gekregen van goede vriend :(:)
Dus ga ook maar weer zoeken (en wachten op uitslag van gesprek *\%/* )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:29

"Het is op dit moment erg druk op werk.nl. Daardoor kunt u niet meteen verder."

:')

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:31

_O- :')

Ik zit zo te hopen op 1 bedrijf met een mega mega mega gave functie dat ik gewoon gek word van mezelf :') (Maar die van het gesprek zie ik ook wel zitten, is een hele goede 2de := )

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:38

Sturen jullie ook open sollicitaties ?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:41

:j zowel naar grote bedrijven als kleine bedrijven waarvan je stiekem wel weet dat er niet meteen een functie klaarligt. Laatst een brief (!!) terug gehad op een open sollicitatie via email, dat was wel weer leuk :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:43

Laatst leuke vacature maar moest dan als office manager 24/7 per dag beschikbaar zijn? Nou dat denk ik toch niet ;-)

En andere vacature moest ik mee op reis naar buitenland, ja dat ambieer ik helemaal niet en is gewoon niet handig met de paarden, verder leuke vacatures.. :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:44

Komt vast omdat werk.nl de hele dag al in het nieuws is vanwege fraudeurs ..

Ik stuur geen open sollicitaties, ik ben zo bang dat ik dan mijn kans verkijk ofzo. Weet niet wat dat is.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:45

Heb een paar open sollicitaties verstuurd maar of geen functie of geen respons dus ben er maar mee gestopt -O- Kan me tijd beter investeren in een bedrijf wat al een functie open heeft staan

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:45

Hoe bedoel je kans verkijk Meraki? Ik doe er wel altijd een motivatiebrief bij van waarom juist dat bedrijf :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:48

Nou, ik heb altijd het gevoel dat ik maar één kans heb bij een bedrijf.. Mijn sollicitatie is vrij opvallend :) en bij 'open sollicitaties' denk ik altijd, ze hebben al niemand nodig..

Ik kan dat niet uitleggen merk ik. Het is ook helemaal niet legitiem wat ik denk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:51

Ik heb het opgegeven met open sollicitaties.

Ik ben gister wel fanatiek aan het netwerken geweest op een beurs :j dat heeft mij wel wat opgeleverd :D Lef hebben wordt wel gewaardeerd iig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:52

Meraki schreef:
Nou, ik heb altijd het gevoel dat ik maar één kans heb bij een bedrijf.. Mijn sollicitatie is vrij opvallend :) en bij 'open sollicitaties' denk ik altijd, ze hebben al niemand nodig..

Ik kan dat niet uitleggen merk ik. Het is ook helemaal niet legitiem wat ik denk.

Hmm snap wel wat je bedoelt hoor! Heb dat gevoel ook wel als ik een gesprek heb op een universiteit en dan het toch niet geworden ben. Dan zie je een nieuwe vacature op dezelfde universiteit maar durf je al niet meer goed te solliciteren, want waarom zouden ze je nu wel willen? Probeer me er maar gewoon over te zetten :)

Tot nu toe hebben die open sollicitaties ook nog niks opgeleverd buiten werfreserve..

vuurneon: klinkt goed! Wat heeft het je opgeleverd? :D

edit: voor de mensen die weleens naar een jobbeurs oid gaan: nemen jullie dan jullie CV mee op af te kunnen geven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:28

2 gesprekken gaan gepland worden, berg goede tips en nog 1 telefoonnummer om te kijken of er mogelijkheden zijn

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:31

Wauw, da's wel een hele positieve dag geweest! Ik duim :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:36

In welk opzicht 'lef tonen' vuurneon? :o ik vind dat zó moeilijk he. Mooie catch in ieder geval!
Nou dat inderdaad Solleke_Noah :j zo lastig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:42

Gewoon naar een potentiële werkgevers toe stappen en met een hoge pief in gesprek gaan over mogelijkheden :) moet je wel voor jezelf helder hebben wat je ambities zijn :j Dus letterlijk jezelf verkopen en ze waarderen het enorm dat je je dat durft.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:44

Dat zou ik niet durven hoor :+ Haha, wel knap dat je dat durft te doen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:47

Ik vind het toch zelf fijner om op lopende mogelijkheden te reageren en te bedenken of ik daar een uitdaging in kan zien en dat dan proberen te verkopen dan "gewoon mijzelf te verkopen"..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:52

Vond ik van mijzelf ook :')
Maar eenmaal die drempel over ging het best makkelijk. Het is wel vaker tegen mij gezegd dat ik mijzelf goed kan verkopen omdat ik een vlotte babbel heb en men mij snel symphatiek vindt. Maar ik durfde dat niet, vooral omdat ik niet helder voor mijzelf had wat ik precies wil. Nu ik weet wat ik zoek kan ik wel heel gericht erop af stappen, gesprek beginnen en dat ombuigen naar 'ik zoek werk'.
Ik heb ook wel afwijzingen daar gehad hoor :j maar puur omdat ze echt niets konden betekenen en mij wel gelijk tips gaven waar ik naar kon kijken (bv 1 vertelde dat heel veel contracten zeer binnenkort daar afliepen en ze nieuwe mensen nodig hadden en via welk UZB zij hun mensen kregen)

Maar ja, ik heb ook al 1,5 jaar geen passend werk... Dus daar ben je ook gewoon klaar mee :') heb niets te verliezen meer :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:58

Dat is het ook, wat heb je te verliezen.... Nee heb je sowieso.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:03

Precies en als je nee krijgt, vraag ik ook zeker om adviezen :j Voordeel van face-to-face, het praat wel makkelijker en ze hebben gelijk een beeld van je.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:12

vuurneon schreef:
Precies en als je nee krijgt, vraag ik ook zeker om adviezen :j Voordeel van face-to-face, het praat wel makkelijker en ze hebben gelijk een beeld van je.

Is ook zeker waar, ik heb op dit moment nog gewoon full-time werk dus dit maakt deze aanpak ook gewoon onpraktisch voor mij in deze situatie

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:21

Mijn eerste afwijzing is binnen, toch nog iemand die het fatsoen heeft om te reageren. Ik heb vandaag open sollicitaties verstuurd naar dierenartsen in de buurt, maar ik vrees een beetje voor een positief antwoord. :+