Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:24

Engerd :+

Zo, ik heb mij opgegeven voor evenementen werk, krijg er maar een kleine vergoeding voor maar ik vind het vooral heel erg leuk om te doen :D (en uiteraard verzorging, krijg een maaltijd etc) hopelijk kan ik wat meedraaien. Op mijn huidige werk, draai ik zeer weinig dus ben allang blij als ik weer even wat kan doen!

milatje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:14

Oh jeetje dat is toch wel bijzonder. :+

Ik heb van de week twee gesprekken :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:41

Ik hoor vrijdag of ik word voorgesteld en verder nog niks gehoord. schiet allemaal niet op.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:06

Milaatje succes!
Purny: Hier ook amper nieuws -O- Irritant.

Ik heb gelukkig vanavond de hele avond om brieven te tikken. Ga ik ook maar doen. Kop thee erbij en tikken maar. In huis is alles netjes dus ik heb ook geen excuus meer om níet bezig te gaan :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:29

Hier ook weinig vorderingen. Vandaag nog wel 13 sollicitaties gedaan (ja zoveel komen er iedere dag bij, en nog steeds geen baan uit kunnen slepen 8)7 ) en morgen gelukkig nog een shift werken. Word een beetje moe van het thuis zitten hier. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:35

Hier vanmorgen weer 4 sollicitaties de deur uitgedaan... Nu maar eens op zoek naar bedrijven voor een open sollicitatie :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:41

Ik kan op dit moment ook niet echt solliciteren. Onze pc is vrijdag overleden. En tegelijkertijd ook mijn laptop.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:44

Dat is niet best purny! :(:)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:02

Dat is niet fijn! :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:28

Balen Purny!

Hier weinig nieuwe vacatures verder helaas... Ga nu maar even opzoek naar bedrijven zelf en open sollicitaties doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:39

He balen Purny!

Nou 't beoordelingsgesprek is zojuist uit mijn agenda geknikkerd. Ook dat nog. Bleeeghh -O-

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:36

ik kom hier even binnen vallen met een vraag.
Ik ga intern ergens op solliciteren, ik ben nu mijn CV aan het aanpassen. Ik vroeg mij af of ik al mijn stages er nog apart op moet laten staan, of dat ik die een een kopje zal verwerken?
Ik ben al 4 jaar afgestudeerd

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:44

Ik heb mijn stages onder 1 kop staan. Wel met een korte vermelding naar de werkzaamheden die ik gedaan heb.

Winged ik zou gewoon zelf naar binnen lopen en even je zegje doen. Als je dat durft uiteraard, maar je hebt nu denk ik al wel wat in je hoofd zitten en dat zou ik dan zeggen ook. Sterkte!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:49

Ik denk dat ik een stuk mis van jouw verhaal Winged, maar komt het er nu op neer dat je geen gesprek hebt? :o

Nova_zodiax, hebben je stages een meerwaarde op de vacature waar je op gaat solliciteren? Ik heb ze zelf wel vermeld, maar ik ben een starter.

Vandaag alweer 6 sollicitatie brieven verstuurd. Op één al reactie gehad en uitgenodigd voor een gesprek. Zo ga je van 2 gesprekken in 6 maanden tijd, naar 3 in een week. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:01

Mijn beoordelingsgesprek (volgende week) is in ieder geval gecanceld. Beide managers zijn vandaag alleen maar in gesprek geweest dus geen kans gehad om ze te tackelen. Morgen nieuwe poging -O-

Inmiddels heb ik wel 3 leuke functies gevonden om op te solliciteren. Ik zit dus vanavond met een kop thee brieven te tikken. In een situatie waarin niks zeker is, is alles mogelijk. Toch? :)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:04

@milatje, het zijn wel stages geweest in de richting waarin ik werk,. Bedankt voor de tips, ik ga ze woon samenvoegen!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:06

Ik ben als het tegenzit per 1 maart ook werkloos. Ik heb me opgegeven voor de nederlandse cariére dagen voor 29 november. Zijn er nog meer mensen die hier heen gaan?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:46

nova_zodiax schreef:
@milatje, het zijn wel stages geweest in de richting waarin ik werk,. Bedankt voor de tips, ik ga ze woon samenvoegen!

Ik heb ze overigens gewoon benoemd als werkervaring en dus geen apart kopje met stages.
Als functie heb ik er ook geen stagiaire staan, maar ergotherapeut in opleiding.

@ Sure_lee, ik las hier vanochtend ook over. Ik ga me er even in verdiepen. Misschien is het wel interessant om heen te gaan.

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:34

Ik heb een vraag over werken via het uvw in de paardensector, iemand die me daar via pb mee kan helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:02

Wat *** winged, ook rommeltje zo dan!

Milatje, gaat goed!

Nova zodiax, ik heb de relevante stages wel vermeld, ook met kort werkzaamheden erbij.

Dure lee, welkom.

Ik nu net thuis lange dag werk, ging al met raar gevoel naar werk en voorgevoel was juist, mn collega waarmee altijd werk heeft zaterdag na werktijd te horen gekregen niet meer terug hoefde te komen.... Voormalig weekendmedewerker gestopt studie dus die komt voortaan in zijn plaats want goedkoper. Behoorlijk onverwacht dus best van geschrokken

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:10

Sure_lee schreef:
Ik ben als het tegenzit per 1 maart ook werkloos. Ik heb me opgegeven voor de nederlandse cariére dagen voor 29 november. Zijn er nog meer mensen die hier heen gaan?

Welkom!

Winged, wat vervelend! Ze denken zo'n gesprek heeft toch geen zin meer, want ze gaat toch uit dienst. Maar goed, ze kunnen ook verder denken dat je misschien wel heel veel aan zo'n gesprek hebt.

Haike, raar hoor.. Had je collega geen opzegtermijn? Of had ze een oproepovereenkomst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:17

Hij was zzp-er maar was er gewoon altijd op vaste dagen. Baas ook geen oplossing nog de vrijdagmiddag en zaterdag, dan ik vrij en werkte collega, maar zag hij vrijdag dan weer wel.... Toch onhandig in winkel zonder personeel lijkt mij

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:55

Ik heb al mijn stages bij werkervaring gemeld, zijn meestal relevant voor de functie.

Ik ben mijn cv een ware metamorfose aan het geven. Heb nu een layout, die ik ook in de brief kan gebruiken.
Iemand ervaring met wat apartere cv's en brieven, qua opmaak en layout?
Of is het overal gewoon netjes wit?

Ik dacht, ik word zo vaak afgewezen, misschien kijken ze beter met een cv wat nét opvalt. Is denk ik niet zo gebruikelijk in onze branche.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:57

Ik stuur 9 van de 10 keer een filmpje mee waarin ik mijzelf introduceer en mn interesses en kwaliteiten voorbij komen. Daarnaast brief en cv netjes wit

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:58

Oke, maar met een filmpje spring je er al uit. Wat gaaf zeg