Peerke_ schreef:Jaa, die steun dat is echt een lachertje..
Was het voor de corona begon, wel een gezond bedrijf?
Lastige situatie om nu te gaan factureren inderdaad.
Jij moet ook eten, maar een klant factureren zonder inkomen voelt ook niet goed.
Ik ken een ondernemer, die is gewoon zijn voorraad aan het op eten.
Hij verkoopt zo weinig, dat hij daar net zijn salaris en vaste lasten van kan betalen, maar er blijft dus geen geld over om nieuwe spullen te kopen. Dan komt er een dag dat je weer open mag, is je winkel half leeg.
Ik vind de retail, en dan vooral de mode zo'n bijzondere sector.
Naar mijn idee hebben die gewoon geen reserves, al hun geld hangt in de winkel.
Ik lees hier al even mee, nog nooit gereageerd maar op dat laatste wou ik toch even reageren.
Dat IS ook gewoon zo. Heel veel winkels die hun aankopen alvast (moeten) betalen aan de leverancier, maar dus wel pas omzet en winst draaien als het kledingstuk verkocht is. Dus als je vandaag een collectie aankoopt, hoop je die op 6 maand verkocht te hebben. Maar die zes maand dat het geld maar beetje bij beetje binnenkomt, lopen wel al je vaste lasten door.
Plus, in sommige takken, is het doodnormaal om bvb 8-9 maand op voorhand je collecties te bestellen. Dat je in januari-februari 2020 al alles besteld had voor oktober 2020. Maar dan ben je tussendoor dus gewoon 2,5 maand gesloten, met dus wel nog steeds je kosten in minder inkomen.