Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:40

Mag ik mij ook (weer) melden? Ik zit dan wel helemaal aan de andere kant van de oceaan, maar ben hier ook druk bezig met werk zoeken. Is nog niet zo makkelijk! Heb net een half jaar in een cafe gewerkt en wil graag weer zoiets doen. Cafes genoeg hier in Melbourne maar ze vragen toch wel vaak veel ervaring.
Ben al wel op 3 gesprekken geweest (1 zelf afgewezen, was verschrikkelijk! en de andere 2 helaas niet aangenomen).

Het voordeel is dat hier wel per dag ongeveer 20 nieuwe passende vacatures bijkomen, dus heb genoeg te doen. :+ Vanmiddag 10 verstuurd, kreeg gelijk al een telefoontje (moet ik morgen terugbellen).
En verder ben ik wel aangenomen bij een horeca uitzendbureau, zaterdag heb ik mn eerste shift! (word gebeld als er shifts zijn, dus niets vasts).

En verder is het moeilijk om zonder werk hier te leven. Ik woon in een hostel midden in de stad, geef veel geld uit aan leuke dingen. Maarja, moet een beetje besparen dus dan maar geen leuke dingen doen.. maarja dan zit je hier dus maar een beetje. :Y)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:44

Ik moet zeggen de laatste paar keren dat ik op zoek was, werd ik onwijs snel benaderd omdat ik op MB/Nationale vac bank e.d. stond. Maar dat is nu, helaas niet echt het geval ja soms - of voor tijdelijke banen of voor een laag salaris ;-)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:45

Natuurlijk Sprikkelfire! Hoelang zit je daar nog?
En lijkt me nog moeilijker in een ander land een baan vinden! En 20 per dag is best wel veel ja :+

Hier weer een brief verstuurd. Pas niet echt in het plaatje maar het lijkt me wel een leuke functie :')

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:47

fargo schreef:
Ik moet zeggen de laatste paar keren dat ik op zoek was, werd ik onwijs snel benaderd omdat ik op MB/Nationale vac bank e.d. stond. Maar dat is nu, helaas niet echt het geval ja soms - of voor tijdelijke banen of voor een laag salaris ;-)

Tja daar heb ik alles van af moeten halen helaas (rede alleen via pb ;) ) .. maar toen ik er op stond wel 1 leuke aanbieding gehad helaas net niet geworden. Maar wel weer benaderd door dezelfde persoon voor een andere baan.

De overheid moet echt gewoon iets doen aan die uitzendbureau's heb het idee dat 95% alleen maar loopt via uitzendbureau.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:49

Dungen schreef:
Natuurlijk Sprikkelfire! Hoelang zit je daar nog?
En lijkt me nog moeilijker in een ander land een baan vinden! En 20 per dag is best wel veel ja :+

Hier weer een brief verstuurd. Pas niet echt in het plaatje maar het lijkt me wel een leuke functie :')

Mijn visa loopt nog tot maart 2016, hoelang ik hier wil blijven heb ik echt geen idee van! Ligt dus ook weer aan het werk wat ik probeer te vinden haha. Lastige is dat ik tussendoor ook nog uitstapjes maak dus dan moet je weer vrij vragen enzo :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:50

fargo schreef:
En dan kijk je niet of er lopende relevante vacatures zijn, je gaat gewoon langs? En ik werk nog wel gewoon dus dat is best lastig in te richten ;-)

Natuurlijk kun je ook kijken of er openstaande vacatures zijn, maar niet alle bedrijven zetten dat op hun website.
Bellen kan altijd als langsgaan te lastig is.

En uitlachen? Dat is l.ullig nog niet meegemaakt. Wel dat ze begonnen te lachen, maar ik zie dat niet meteen als uitlachen. Ze vertelde dat ik nummer zoveel was en daarom dat ze moesten lachen. Tja niks aan te doen. Op naar de volgende.

Uitzendbureau's... Gaat alleen maar meer worden vanaf 1 januari 2015.
Bij contract van een half jaar of minder geld dan namelijk dat je geen proeftijd hebt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:51

Ja daar wordt je ook helemaal gek van dat overal bureaus tussen zitten en zeker uitzendbureaus. Hoe vaak ik daar in het verleden voor niets langs ben geweest, echt niet normaal. Daar begin ik niet meer aan of het moet echt een super toffe baan zijn ;-) Zoveel moeite en energie en dan wordt het niets ..

Ineke2

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:27

http://www.astellas.nl/
Bedrijf zit in het noorden en heeft vacatures op de site. Wellicht interessant voor een aantal hier. Biologie / onderzoekers

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:32

Hopen dat je snel iets vind wat flexibel is je hebt nog een tijd te gaan dus :=

Is dat zo Ineke? Had ik nog niet gehoord! Ik vind het gewoon zo stom.. ze moeten de (belasting)lasten voor een inhuurkracht gewoon veel hoger maken dan zelf personeel aan nemen.. En strenger controleren op uitzendbureau's.. er zit zo veel zooi tussen.

Inderdaad Fargo, ik onderwerp die uitzendbureau's altijd aan een grondige kruisverhoor als ze bellen. (En als ik zelf bel zoals vanmiddag ook ) sommige hangen halverwege al op :P Ik wil gewoon dingen weten zoals per direct in dienst of niet, bruto salaris, duur van functie, secundaire arbeidsvoorwaarden zoals km vergoeding en vrije dagen etc. Als ze op meer dan 90% een antwoord hebben dan ga ik pas nadenken om op gesprek te komen :P (En kan je vertellen dat een randstad, tempo team, creyfs meestal heel hard door de mand vallen )

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:36

Ik heb jaren bij een "onbekend" uzb gewerkt als intercedente, en keek toen altijd op tegen de Randstad en Creyfs en dat soort namen bureaus. Totdat ik er zelf kwam te werken en na 5 maanden gillend weg ben gerend vanwege de onprofessionaliteit die er heerst. Dus als ik ooit weer moet komen opdraven bij een uzb, kies ik 100% zeker de kleinere "onbekende" uzb's!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:46

Daar was ik inderdaad inmiddels ook achter.
Ik zit nu ook bij een kleiner uitzendbureau en dat bevalt 100% beter, niet dat er al wat uit is gekomen maar er staat wel wat in de wacht :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:07

Nou hoor net op de radio dat uit een onderzoek is gebleken dat dikkere en mindere fit ogende sollicitanten vaker worden afgewezen, ongeacht diploma's/ervaring i.v.m. de veranderende ziektewet en strengere regels. Heb ik dus nog geluk gehad.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:12

-O- ze willen de arbeidsmarkt stimuleren maar dat gaat niet zo heel best zo

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:14

O... Dat klinkt niet best...
Ik ben wel niet dik ofzo ( understatement) maar ben wel licht spastisch... Verder geen last van tijdens het werk maar toch :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:17

Amandavd schreef:
Nou hoor net op de radio dat uit een onderzoek is gebleken dat dikkere en mindere fit ogende sollicitanten vaker worden afgewezen, ongeacht diploma's/ervaring i.v.m. de veranderende ziektewet en strengere regels. Heb ik dus nog geluk gehad.

Voordeel voor mij... Ik sport heel veel (zelfs blogger voor obstakels.com) dus fit ben ik wel :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:17

Ik zag net een geweldig gave vacature, stond er 5 dagen op, dus wilde meteen solliciteren. Bestaat die al niet meer... Je werd doorverwezen naar een uzb en daar bestond de vacature al niet meer. Domper.

Fit ben ik niet, maar ik zie er wel fit uit. :') Alleen wit haha

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:20

Ik ben geen super sporter maar heb een goed BMI en zie er gewoon gezond uit. Moet niet gekker worden zeg,.. dalijk moet je nog de cooper test gaan doen om achter het bureau te kunnen werken :?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:22

Winged schreef:
Amandavd schreef:

Voordeel voor mij... Ik sport heel veel (zelfs blogger voor obstakels.com) dus fit ben ik wel :j

Ieder nadeel heb zijn voordeel zei ooit iemand ;)

Tsja, aan de ene kant snap ik het, ondanks dat ik zelf te dik ben, aan de andere kant, je gewicht zegt niets over je capaciteiten. Maar goed, denk dat de dikkere mens zoals ik, ook niet gaat solliciteren op vacatures waar je sportief gezien veel bezig bent.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:03

waarom niet?
ik heb een kilootje of wat extra, (lees maat 46 en dat is echt niet mijn grootste kledingmaat geweest ;) ) ) maar ik heb altijd juist op de lichamelijk actieve functies gesolliciteerd...
iets te zwaar zegt niets over sportiviteit of fitheid, ik loop er heel wat slankere mensen uit in verschillende opzichten :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:05

Sonja_vR schreef:
waarom niet?
ik heb een kilootje of wat extra, (lees maat 46 en dat is echt niet mijn grootste kledingmaat geweest ;) ) ) maar ik heb altijd juist op de lichamelijk actieve functies gesolliciteerd...
iets te zwaar zegt niets over sportiviteit of fitheid, ik loop er heel wat slankere mensen uit in verschillende opzichten :+

Misschien zeg ik het verkeerd dan, maar ik zie mijzelf in ieder geval echt niet op sportieve functies reageren. Maar kan persoonlijk zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:11

:) kan idd, ik ben gewoon erg actief geweest altijd, stalwerk, lesgeven, hooi laden, lossen etc etc etc , allemaal in 1 adem door en dan zelfs de kerels die met het hooi en stro mee kwamen voor het lossen er gewoon uitlopen, no problem :+
maar ook de zorg, horeca etc , allemaal functies waarin je heel veel loopt, sjouwt en doet .

maar het probleem is wel dat er idd door degenen die de banen te vergeven hebben, wel oordelen geveld worden op basis van uiterlijke kenmerken die op zich geen invloed zouden hoeven hebben op het uitvoeren van verschillende functies.
en dan helpen de plannen van de overheid om de boel vlot te trekken echt niet mee...zoals als wel meer plannen om wat dan ook vlot te trekken niet helpen (wat iedere hansworst met een halve hersencel snapt...maar bij de overheid niet lijkt door te dringen :? )

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:40

Zou dat niet te maken hebben met dat de werkgever 'bang' is op meer ziekte bij minder fitter ogende mensen?

Ik had weer een afwijzing. Starters functie, maar ze zochten iemand met meer ervaring. Ok...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:43

@ solarpleure: daar had het inderdaad mee te maken, want door nieuwe wetgeving moeten werkgevers ook uitzendkrachten nu gaan uitbetalen bij ziekte. Dus meer dan vroeger is het van belang om 'gezonde' werknemers te hebben, want een zieke werknemer (uitzendkracht) kost nu meer geld dan voorheen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:05

Super leuke functie gevonden, HBO, flink eisenlijstje (waaronder 5 jaar ervaring) en wat bieden we voor loon? 2000 bruto. wtf.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:10

Die geloven nog in sprookjes Winged