sonjim schreef:Megan blijf vooral jezelf ben je zenuwachtig, geef dat dan gewoon aan.
Parttime is wel voor mij een optie maar niet voor het bedrijf helaas. Ik heb vanmiddag wel weer een opdracht binnengekregen, dus ik ga nu zonder WW mijn bedrijf verder proberen op te bouwen.
Dat is wel jammer voor je. Dan had je nog wat geld achter de hand voor het geval als je bedrijf niet goed loopt. Maar nu kun je tenminste alle tijd in je bedrijf steken en hopen dat ie goed draait.
Soda schreef:Goldenflower, misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar is het niet verstandig wat weerbaarder te worden voor dit soort situaties? Je laat nu zo je humeur verpesten door een simpele afwijzing op je brief. Ik begrijp dat afgewezen worden na een gesprek akelig, maar je moet nu niet al de moed opgegeven. Ik ben al 1,5 jaar op zoek naar een passende baan, word aan de lopende band afgewezen en werk ook onder mijn niveau momenteel. Maar ik laat echt mijn humeur niet verpesten door een afwijzing, dat is toch zonde? Het is bij solliciteren echt goed om de moed er in te houden en stug door te gaan, op een dag gaat het je heus lukken! Je hoofd laten hangen is gewoon voor niemand constructief. Je moet het niet zien als een aanval op jou als persoon, maar als een samenloop van omstandigheden (het klikt niet, er is een geschiktere kandidaat etc.) die iedereen kan overkomen.
Dat zei mijn vriend ook al, maar hij kent ook niet echt tegenslagen. Hij vond zo een baan (binnen een maand) en ik ben al langer dan een maand bezig. Ondertussen heb ik iets van 30 brieven verstuurd (zowel gesloten en open sollicitaties). Ik vind niet zo erg om afgewezen te worden door het bedrijf waar ik niet eens uitgenodigd ben (tuurlijk is het niet leuk). Maar ben ik bij het bedrijf langsgeweest, dan vind ik wel minder leuk. Want het kost mij tijd en geld om gesprekken te voeren.
Verder begin ik te denken of de bedrijven mij soms afwijst vanwege mijn gehoor. Tuurlijk kan ook andere dingen meespelen.
Maar mijn vriend zei dat andere mensen dom zijn als ze me afwijzen vanwege gehoor en niet vanwege andere dingen.
By the way, wat voor opleiding heb je gedaan? Wat voor werk wil je gaan doen? Volgens mij heb je nu twee tijdelijke banen.