ik heb die 3 jaar voor deze opleiding ook echt wel nodig eigenlijk. t gaat zooo hard! en er zijn zoveel verschillende operatie
maarjaleuk voor degenen die aangenomen zijn of zeker weten dat ze dit willen gaan doen!
goedzooo Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

maarja
goedzooo 
. Ik weet niet wat er in de opleiding tot operatie-assistente gevraagd wordt, maar bij de opleiding die ik nu doe moet je ook ontzettend veel doen als het gaat om gesprestechnieken, verpleegtechnische handelingen etc.. Dingen die je niet op de OK zal hoeven te gebruiken?
. Grote interesse voor anatomie en fysiologie.
<< door mijn smoeltje) Ik ben Lotte en ik ben verpleegkunde student"...
, ze knipoogte me wel toe.. en zei af en toe wel 'Nou ehh.. kind weet niet wat er overkomt hier'.. Op een enkele vraag wist ik alles netjes te beantwoorden, weliswaar met een kop als een biet
.
(schrok me rot, wat wil die vent!?)"
. "Dat meen je niet! En dat zeg je ook niet even!
".. ik weer
, hij dacht serieus dat ik zei dat ik een GENEESkunde student was. Later kwamen we elkaar weer tegen in de lift en moesten we allebei wel erg lachen. Maar voelde me wel een beetje onnozel
..
enny schreef:Raggel schreef:Ik ga binnenkort solliciteren voor de nieuwe opleiding HBO-VT in Heerlen. Dat is HBO-V met daarnaast OK-assistente opleiding. Dus aan het einde van de 4 jaar krijg je 2 diploma's. Lijkt me echt super leuk!
Bijzonder... Ben wel benieuwd hoe dat zit, aangezien het allebei wel opleidingen zijn waar je de volle tijd volgens mij wel voor nodig hebt. Om dat allemaal nu in 4 jaar te proppen. Tenminste zo'n beeld krijg ik erbij, kan het verkeerd hebben hoor...
Raggel schreef:Ik ga binnenkort solliciteren voor de nieuwe opleiding HBO-VT in Heerlen. Dat is HBO-V met daarnaast OK-assistente opleiding. Dus aan het einde van de 4 jaar krijg je 2 diploma's. Lijkt me echt super leuk!
Raggel schreef:Ja klopt het zal inderdaad vrij heftig worden, er wordt zelfs een stage in de herfstvakantie gedaan, misschien in nog wel meer vakanties. Ik zal dit schooljaar mijn WO Bachelor Gezondheidswetenschappen af te ronden, dus heb dan ook al wat voorkennis, hoop dat ik er iets aan heb.
@ Jenny: De opleiding zelf is in Heerlen, maar denk dat ik in alle 5 de ziekenhuizen maar ga solliciteren. Als ik daar aangenomen wordt zal ik je tegen die tijd wel eens een pbtje sturen!
Raggel schreef:Ja klopt het zal inderdaad vrij heftig worden, er wordt zelfs een stage in de herfstvakantie gedaan, misschien in nog wel meer vakanties. Ik zal dit schooljaar mijn WO Bachelor Gezondheidswetenschappen af te ronden, dus heb dan ook al wat voorkennis, hoop dat ik er iets aan heb.
@ Jenny: De opleiding zelf is in Heerlen, maar denk dat ik in alle 5 de ziekenhuizen maar ga solliciteren. Als ik daar aangenomen wordt zal ik je tegen die tijd wel eens een pbtje sturen!
Weet niet meer zeker hoe het tijdens de bvp is, maar de rest van de opleiding wel. Het is een inserviceopleiding waarbij je gewoon vakantiedagen hebt. Ik ga aankomende week maar eens bij onze praktijkbegeleiding langs, eens zien of zij al gehoord hebben over deze opleiding en wat het precies inhoudt. Ik kan er nog steeds niet bij dat je dan na 4 jaar én operatie-assistent én verpleegkundige bent. Maar hou ons iig op de hoogte!

eknein schreef:Ik heb een vraagje. Eind dit schooljaar haal ik een MBO4 diploma en wil verder gaan studeren.
Geneeskunde ect fascineert me ontzettend. Ik ben alleen een beetje bang dat operatieassistent ook echt alleen maar assisteren is. Ik hou er namelijk niet zo van als iemand mij opdrachten geeft, ben er vaak beter in om anderen opdrachten te geven. Moet je ook zelf eenvoudige operaties uitvoeren, of mag je alleen maar dingen aangeven.
Dingen als hechten ga je trouwens wel doen.