Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:56

FlameHorse schreef:
Voor Vwo/havo staat dat inderdaad in de Binas. Mavo heeft geen binas volgens mij?

Mavo heeft een Binas, we hebben alleen een hele dunne waar niet zo heel veel instaat :+ een beetje scheikunde en natuurkunde..

Pindakaa7

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:59

Oh, ik wist niet eens dat dat voor Mavo anders was!

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:05

Morgen heb ik mijn eerste examen, en ondanks dat ik Nederlands het makkelijkste vak vind, krijg ik nu toch wel een beetje zenuwen :j
Wanneer hebben jullie je eerste examen? Ook morgen? En waar beginnen jullie mee?

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:17

Morgen heb ik wiskunde als eerste examen. En laat ik nou vandaag erachter komen dat mijn pink is ontstoken aan mijn schrijfhand :( Gelukkig kan ik nog schrijven haha. Ben wel erg zenuwachtig.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:29

Ik heb morgen scheikunde, vrijdag Nederlands.
Hebben jullie ook, hoe dichterbij het komt, hoe minder goed voorbereid je je voelt?

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:39

Ik heb morgen wiskunde.
SBravour, dat herken ik wel ja! Eigenlijk weet ik dat als ik rustig blijf nadenken, wiskunde wel goed komt. Toch ben ik bang dat het heel moeilijk wordt ofzo..

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:06

Ik zou morgen ook wiskunde hebben. Maar ik heb een begrafenis, waar ik liever naar toe ga.
Vrijdag heb ik Duits en god, dat gaat vast goed komen maar voor m'n gevoel niet :+.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:58

Jongens ik ben officieel niet klaar voor de examens :') ik ben zo zenuwachtig. Niet in een hele slechte manier, maar wel zo'n zenuwachtige kriebel in mijn buik en ik kan al een paar dagen niet zo goed in slaap vallen.

Ik denk dat het wel goed gaat komen, maar heel veel hangt af van hoe ik me voel. De oude examens die ik tot nu toe heb gemaakt gingen super goed alleen heb ik dus ontzettend vaak doorreken fouten. Of dat ik iets niet goed lees en dan daardoor een fout getal invul ofzo. En die onderzoeksopgave gaan op zich goed, maar sommige weer helemaal niet. Het hangt echt per onderzoeksvraag af of ik het goed doe, maar het is zoveel punten waard! Ik ben bang dat als ik de onderzoeksopgave niet goed doe, dat ik een beetje in paniek raak. Gelukkig werk ik snel, dus ik kan me wel een kwartiertje mental breakdown tijd veroorloven. Maar meer niet :=

M&o.. pff ik weet het niet. Ook daar echt 90% van de fouten komt doordat ik iets niet goed lees of dat ik doorreken fouten maak. Het probleem met m&o is dat ze wat strenger zijn op doorreken fouten dan bij wiskunde. Heel heel heel goed lezen dus!!

Oh en jongens vergeet niet je grafische rekenmachine aan de oplader te leggen!!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:29

GR is opgeladen, maar gooi hem er vannacht toch nog eens aan, just to be sure.

Heeft iemand een idee of je een plastic bakje (doorzichtig) mag meenemen zonder deksel om je pennen in te doen? Anders gaan er gegarandeerd dingen vallen tbh

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:38

Kairos schreef:

Heeft iemand een idee of je een plastic bakje (doorzichtig) mag meenemen zonder deksel om je pennen in te doen? Anders gaan er gegarandeerd dingen vallen tbh

Vast wel joh. Ik heb het in een zakje gedaan waar normaal fruit en zo in zit :+. Had niks anders.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:21

deksel schreef:
Kairos schreef:

Vast wel joh. Ik heb het in een zakje gedaan waar normaal fruit en zo in zit :+. Had niks anders.

Ik denk dat ik het gewoon ga doen, want wat kan er op staan aan spiekbriefjes als het open is :+

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:31

Ik maak al 3 jaar mijn toetsen volgens die vervelende examenregels, dus ben er inmiddels wel aan gewend. Ik ga toch maar een zakje maken met al mijn spullen voor de zekerheid in plaats van alles even uit mijn tas pakken vlak voordat we de zaal in mogen. Zul je zien dat je net wat vergeet. :')

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:40

Alles wat doorzichtig is mag. Denk daar ook goed aan als je wat te drinken mee neemt, is de fles niet doorzichtig, dan mag ie niet mee. :roll:
Zijn jullie ook al zo gestrest? Ik heb morgen scheikunde en dat vind ik eigenlijk heel makkelijk, maar krijg nu al geen eten meer weg :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:53

yvettt02 schreef:
Alles wat doorzichtig is mag. Denk daar ook goed aan als je wat te drinken mee neemt, is de fles niet doorzichtig, dan mag ie niet mee. :roll:
Zijn jullie ook al zo gestrest? Ik heb morgen scheikunde en dat vind ik eigenlijk heel makkelijk, maar krijg nu al geen eten meer weg :')

Dus een dopper had helemaal niet gemogen? Blij dat ik die dan niet heb gekocht tbh :') Pulk ik het etiket wel van het plastic flesje water af :')

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:19

Kairos schreef:
yvettt02 schreef:

Dus een dopper had helemaal niet gemogen? Blij dat ik die dan niet heb gekocht tbh :') Pulk ik het etiket wel van het plastic flesje water af :')

Bij ons mocht het niet (heb al keer examen gedaan). Kon echt mn flesje terug brengen naar buiten. Maar idk of iedere school de regels zo streng handhaaft

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:52

Bij ons hebben ze waterflesjes klaarstaan die je gewoon mag pakken. Je mag ook eigen drinken meenemen. Je hoeft ook echt niet het etiket ervan af halen. Bij ons gaat ook de kachel uit ivm geluidoverlast dus het is morgen lekker koud in de gymzaal :+

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:18

Bij ons zijn ze gelukkig ook niet zo moeilijk zover ik weet, heb er in ieder geval niets over gehoord. Bij ons ook de kachel uit… :D :(

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:12

Wij krijgen voor elk examen een blikje cola of Fanta, of een flesje water. Zelf iets meenemen mag ook maar dan idd doorzichtig en zonder etiquette. En dan moeten we aan het begin van elk examen allemaal tegelijk het blikje openmaken :+
Ik hoop dat de kachel bij ons ook uit is, mijn concentratie is beter als het koud is haha.
Nemen jullie iets te eten mee?

Succes allemaal, vertrouw op jezelf ookal denk je dat je je niet goed hebt voorbereid! De afgelopen 4/5/6 of meer jaren op school zijn al een goede voorbereiding geweest.

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:46

Ik zie vandaag op instagram veel medeleerlingen die zogeheten studeerpillen gebruiken. Zijn er hier ook een paar die deze gebruiken? Zo ja, helpt dit nou echt?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:16

Ik wordt nu wel een beetje zenuwachtig. :+

Ik neem alleen dextro en een muesli-reep mee. Heb diabetes type 1 en heb daarom altijd dextro bij me voor het geval mijn bloedsuiker te laag wordt. En zeker tijdens een examen heb ik daar geen zin in, dan kan ik me voor een kwartier niet focussen, ben ik onwijs duizelig en tril van van top tot teen. Ohja en warm en zweterig. -O-

Zet hem op iedereen morgen! *\o/*

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:59

Ik neem elk examen 3 oreo koekjes mee, dextro en een flesje water. Moet wel goed komen dan hoop ik :)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:16

Ik neem een manderijn mee, is lekker zoet en fris. Mijn moeder helemaal naar de groenteboer laten gaan om ze nog te kunnen kopen :+

Wij kregen nog een mailtje van onze clusterleider dat onze ouders extra lief voor ons moesten zijn tijdens ons examens. Helemaal mee eens :j

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:23

Iedereen succes morgen! Ik heb morgen biologie, ik heb me echt heel slecht voorbereid maar de oude examens leken goed genoeg te gaan gelukkig. Ik ben nog niet zenuwachtig maar dat zal morgen rond een uur of 12 komen :') ik neem geen eten mee, alleen een flesje water om even wat te drinken vóór de examens. Ik hoop dat ik niks vergeet, maar ik denk van niet. Voor biologie hebben we alleen maar een potlood, pen (en een reserve) en rekenmachine nodig als het goed is. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:46

Als het goed is liggen er op school sowieso een potlood, gum, geodriehoek en koerszoekdinges voor je klaar (bij de vakken waarvoor het nodig is).
Al hoewel ik niet weet of dat bij elke school zo is.

Kan niet slapen. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:47

Ik neem trouwens dextro, een banaan, flesje water en een bekertje koude koffie mee. Al hoewel ik nog eventjes moet kijken of die koude koffie niet een te duidelijke geur heeft, want ik weet hoe schijtirritant dat soort dingen zijn.

En mijn nc headphone <3 (ik mag dat bij mijn examens gebruiken als uitzondering).