MBO eerstejaars 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: MBO eerstejaars 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:59

Ik krijg vanaf periode 3 ook de lessen van klas 2 die hun in periode 1-2 krijgen mee, dus dan wordt het rooster nog voller..

Ik ben zelf bijna 18, maar ik ben al een heel stuk verder in het leven om het zo maar te zeggen.. (woon zo al samen etc.) en ik vind ze gewoon nog super kinderlijk en druk.. Had ook gehoopt op een kleinere klas, dit wordt wrnslk weer super druk waarvan ik niet goed kan opletten ofzo :(

Mijn rooster is best crappy ja, maargoed je moet wat over hebben toch? :(

Ik heb 43 min reistijd met de trein, het is 5 min fietsen naar school en ong 10 naar mijn huis zeg maar. De trein gaat ook maar 1x in het halfuur (beide die ik moet hebben) dus ook veel wachten helaas..

Ik ben benieuwd morgen, dan begin ik (gelukkig) pas om 11 uur met engels en daarna 2 uur rekenen (wil eigk kijken of ik daar vrijstelling voor kan krijgen.)

Hoe was het voor derest?

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:01

Osianaa schreef:
amkeVH schreef:
Black_devil en osianaa, ik heb allebei jullie opleidingen op die school gedaan haha :=
Osianaa, pas je op voor Neske? Zij was mijn mentor en ze is niet grappig..
Black_devil laat jij me ook weten wie je als mentor hebt? Ik had Tanja Vogels

Ik heb nierrene ofzo. Zit in een hele hysterische klas met mensen die nu al roepen dat ze de opleiding niks vinden omdat er niet gereden gaat worden. Zal de leeftijd wel zijn gok ik, grootste deel van de klas is 15, 16 en 17. Ik ben verruit de oudste met mijn 22 jaar. Morgen weer een dag met een excursie. Vandaag een fotospel gedaan door nijmegen heen, helaas verkeerd gelopen en in de regen onder een boom gaan staan. Smiddags een mp3 experience in nijmegen centrum gedaan. Was wel apart! Dus opzich wel een leuke dag gehad, ben benieuwd naar morgen en we zien wel wie er eind van het jaar nog zijn!

Hoe vondt jij de organisatie black devil? Ik vondt het erg rommelig en apart dat er bijn niemand kan inloggen op mijnhelicon.

Ik vond de organisatie ook echt heel slecht! Bij de foto opdracht hebben wij maar 3 foto's kunnen maken en zijn we 3 klassen tegen gekomen die allemaal verkeerd gelopen waren door de plattegrond..
de mp3 experience was inderdaad heel apart, alleen kon ik de helft niet verstaan van wat er gezegd werd..
ik ben wel heel blij met Frits als mentor want hij had wel alles duidelijk zeg maar :)
maar moet jij morgen ook naar de goffert boerderij?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:50

Balen dat het zo slecht georganiseerd was!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:59

Gaan jullie morgen geen lipdub maken dan? Dat heb ik allebei de eerste jaren gedaan op de 2e intro dag.
(jup ze zijn op internet te vinden haha)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:23

Een van jullie toevallig?
Afbeelding

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:37

Is een hele leuke groep waar ik in zit maar ik ga zo in toch echt naar huis, voel mec totaal niet lekker. Ga wel elke dag heen en weer om mee te doen aan de activiteiten

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:56

Nee vgm niet Amke. We worden morgen op de kinderboerderij verwacht dus denk het niet :')

Nee gelukkig niet! Hoe kom je aan die foto? :oo

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:09

Helicon nijmegen fb

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:29

Ik krijg waarschijnlijk niet eens een locker. Maar moet wel een laptop meezeulen en boeken. Vraag me sowieso af of dat wel past in mijn tas. :') 15.7 inch laptop en boeken. Misschien 2 tassen nodig. :')

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:57

Ik heb morgen mijn eerste schooldag

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:01

Meliaforever schreef:
Ik krijg waarschijnlijk niet eens een locker. Maar moet wel een laptop meezeulen en boeken. Vraag me sowieso af of dat wel past in mijn tas. :') 15.7 inch laptop en boeken. Misschien 2 tassen nodig. :')

Je laptop gewoon in laptoptas meenemen..
Is die ook altijd goed beschermt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:21

Ik heb een locker gehuurd, was €20 waarvan €10 borg. Mocht nog zelf kiezen ook, mooi bovenin dus :+

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:30

Bij ons zijn er dus te weinig locker s dus niet iedereen krijgt er 1.

Ja heb een laptoptas en een cowboysbag. Maar wil eigenlijk niet met 2 tassen sjouwen. :=

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 06:33

Black_Devil schreef:
[quo te="Osianaa"]
amkeVH schreef:
Black_devil en osianaa, ik heb allebei jullie opleidingen op die school gedaan haha :=
Osianaa, pas je op voor Neske? Zij was mijn mentor en ze is niet grappig..
Black_devil laat jij me ook weten wie je als mentor hebt? Ik had Tanja Vogels

Ik heb nierrene ofzo. Zit in een hele hysterische klas met mensen die nu al roepen dat ze de opleiding niks vinden omdat er niet gereden gaat worden. Zal de leeftijd wel zijn gok ik, grootste deel van de klas is 15, 16 en 17. Ik ben verruit de oudste met mijn 22 jaar. Morgen weer een dag met een excursie. Vandaag een fotospel gedaan door nijmegen heen, helaas verkeerd gelopen en in de regen onder een boom gaan staan. Smiddags een mp3 experience in nijmegen centrum gedaan. Was wel apart! Dus opzich wel een leuke dag gehad, ben benieuwd naar morgen en we zien wel wie er eind van het jaar nog zijn!

Hoe vondt jij de organisatie black devil? Ik vondt het erg rommelig en apart dat er bijn niemand kan inloggen op mijnhelicon.

Ik vond de organisatie ook echt heel slecht! Bij de foto opdracht hebben wij maar 3 foto's kunnen maken en zijn we 3 klassen tegen gekomen die allemaal verkeerd gelopen waren door de plattegrond..
de mp3 experience was inderdaad heel apart, alleen kon ik de helft niet verstaan van wat er gezegd werd..
ik ben wel heel blij met Frits als mentor want hij had wel alles duidelijk zeg maar :)
maar moet jij morgen ook naar de goffert boerderij?[/quote]

Nee wij gaan ergens anders heen. Ergens in beuningen.

Foto opdracht was helemaal niks, ze hadden beter eerst even naar buienradar kunnen kijken haha. Was ook een groepje die alle fotos in de gamma had gemaakt, das wel slim!

Ik leer vandaag pas mn mentor kennen, die was gister vrij. Dus even spannend nog!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:43

Even een wat groter verslagje van mijn eerste dag 'kamp'

Was als 1 vd eerste, dus iedereen stelde zich nog mooi voor (van de eco&wildlife groep dan) maar algauw stond je er met 40 leerlingen dus dat lukte niet echt meer.
Bagage op allemaal karren, we fietsen net 30 seconden en het begint zeikes hard te regenen.
Na een rit van 15 km iedereen dus bezopen hondjes, bagage zeikes nat. We zouden in een grote leger tent slapen maar die was ontzettend lek. Dus wat kenningsmakings activiteiten gedaan en ik had bij sommige mensen nog wel nn twijfels. Tijdens het eten zag ik dan iemand die in de keuken werkt iemand uit mijn straat is, dus dat was wel even fijn om een bekend gezicht te zien.

Maar tijdens het eten werd ik misselijk, kreeg het benauwd.. Dus ik Onder wat te zeggen weggegaan, naar wc. Daar kokhalzend gezeten en toen maar naar buiten gegaan, iemand van het kamp aangesproken dhs die coaches gaan halen en ik op een bankje zkytten (lekker eendjes kijken :+)
Maar wat me verbaasde is dat meerderen uit mijn groep vroegen wat er aan de hand was oid (en ik was echt, echt overstuur) en later toen we hadden afgesproken dat ik gewoon thuis mag slapen en elke dag terug kom, liep ik de tent in om mijn spullen te pakken, en iedereen die snapte ook wel waarom.
Dat verraste me dus wel aardig, maar ben super blij met de groep :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:00

Ik ben onderweg :=
Meteen al de eerste dag vertraging :') yaaay NS

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:06

xZiva_ schreef:
Ik ben onderweg :=
Meteen al de eerste dag vertraging :') yaaay NS

Succes vandaag ik ben al uit bed ga ga half 10 weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:36

Ik moet om 10 uur weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:08

Pff wil ik me ov opwaarderen.. Kan dat niet bij deze NS automaten.. Lekker dan.. Perse een los kaartje weer gekocht.. Weer €1 extra.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:13

Echt even een huilmomentje hier :=

Al 4 weken geleden aangemeld bij de school in Roosendaal en maar niets te horen gekregen.
Mijn moeder vandaag weer gebeld, blijkt dat gisteren de intake gesprekken pas naar de commissie zijn gegaan dus moet maar hopen dat ik Voor maandag mijn intake kan hebben.

Anders moet ik later volgende week in de klas komen en dat is echt een ramp.
Ben altijd al super zenuwachtig en moet niet hebben dat iedereen elkaar al kent :(

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:00

OutOfTheWood schreef:
Echt even een huilmomentje hier :=

Al 4 weken geleden aangemeld bij de school in Roosendaal en maar niets te horen gekregen.
Mijn moeder vandaag weer gebeld, blijkt dat gisteren de intake gesprekken pas naar de commissie zijn gegaan dus moet maar hopen dat ik Voor maandag mijn intake kan hebben.

Anders moet ik later volgende week in de klas komen en dat is echt een ramp.
Ben altijd al super zenuwachtig en moet niet hebben dat iedereen elkaar al kent :(

Nou lekker dan! Dus nu kom je wss later dan de rest in de klas?

Maar gaat het nu verder wel weer Romy? Kwam het door het eten of door iets van heimwee??

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:04

Ja of ik kom een paar dagen later in de klas of ik moet heel veel geluk hebben.
Vind het echt zo rot :(

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:05

xBerber schreef:
Even een wat groter verslagje van mijn eerste dag 'kamp'

Was als 1 vd eerste, dus iedereen stelde zich nog mooi voor (van de eco&wildlife groep dan) maar algauw stond je er met 40 leerlingen dus dat lukte niet echt meer.
Bagage op allemaal karren, we fietsen net 30 seconden en het begint zeikes hard te regenen.
Na een rit van 15 km iedereen dus bezopen hondjes, bagage zeikes nat. We zouden in een grote leger tent slapen maar die was ontzettend lek. Dus wat kenningsmakings activiteiten gedaan en ik had bij sommige mensen nog wel nn twijfels. Tijdens het eten zag ik dan iemand die in de keuken werkt iemand uit mijn straat is, dus dat was wel even fijn om een bekend gezicht te zien.

Maar tijdens het eten werd ik misselijk, kreeg het benauwd.. Dus ik Onder wat te zeggen weggegaan, naar wc. Daar kokhalzend gezeten en toen maar naar buiten gegaan, iemand van het kamp aangesproken dhs die coaches gaan halen en ik op een bankje zkytten (lekker eendjes kijken :+)
Maar wat me verbaasde is dat meerderen uit mijn groep vroegen wat er aan de hand was oid (en ik was echt, echt overstuur) en later toen we hadden afgesproken dat ik gewoon thuis mag slapen en elke dag terug kom, liep ik de tent in om mijn spullen te pakken, en iedereen die snapte ook wel waarom.
Dat verraste me dus wel aardig, maar ben super blij met de groep :)

Jeetje wat rot zeg... Gelukkig heb je een fijne groep, dat scheelt echt al een hele hoop! Beterschap!

En succes weer voor iedereen vandaag

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:32

Nou, ik heb ondertussen maar even school gemaild wanneer ik moet beginnen.. Nog niks gehoord daarover. Had eigenlijk wel een mailtje of brief verwacht, beetje slordig. -O-
Ondertussen ook nog geen boeken. Gaat lekkerrrrrrrrrrrr

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:55

Oh handig...