Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:47

Hier is de drukte ook weer begonnen. Vanavond nog even scheikunde afmaken en mijn Nederlands boek uitlezen.

Succes allemaal.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:50

Eerste deadline staat al voor aankomende donderdag, gelijk fanatiek hier _O- Daarnaast is het AMC enigszins lek dus wij hebben de hele dag in een blank staand lokaal gezeten, lekker natte voetjes!

Wel tijdens de introductie tot de conclusie gekomen dat er een hoop dingen niet verplicht of nodig zijn, scheelt enorm in het rooster! Ik was echt bang dat ik tijd tekort zou komen als ik alle uren aanwezig moest zijn.

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:07

Britt, dat zag er inderdaad uit als een pittig rooster. Gelukkig hoef je dan niet overal bij aanwezig te zijn!
Ayla, wow dat is snel voor toetsen :\ ging het een beetje?
karlii, oeh dat klinkt lekker, na woensdag al weekend :)
spottedponie, goed begonnen! En van die SBU klinkt bekend :(:)

Mijn rooster valt heel erg mee, ik had alleen gehoopt dat het huiswerk een stuk minder zou zijn :+

karlli

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:52

Haha, jaa inderdaad wel lekekr. Zeker nu er nog niet super veel gedaan kan worden. Dus kan dan mooi even door met werk ( wat er nog meer dan genoeg ligt :P)

Verder is komend jaar jaar weinig les, maar wordt wel een mini-thesis gedaan (staan maar 1x per 2 weken contact uur maar is natuurlijk allemaal buiten school) en verder nog twee andere projecten dus nog genoeg te doen ;)

Nee mijn herkansing maakt in princiepe niet uit, ja als ik hem niet haal is de derde en laatste keer wel eind van dit jaar (wat dan samen zou vallen met de vakken/tentamens van mijn minor op de uni). Dus wil er gewoon vanaf zijn :=

Britt, fijn dat niet alles verplicht is om bij te wonen. Wel snel met de deadlines zeg! Oke, wij moeten woensdag aankomen met een onderwerp voor mini-thesis, al vind ik dat zelf wel lastig, we mogen alles, maar dan ook alles doen :P Morgen meer uitleg over goede thesisvragen gelukkig.
Maar natte voetjes klinkt toch niet helemaal goed hoor, geen waterschade aan computer/mediatheek ed?

Veel succes met huiswerk dames!
Oh en nog wel een handig flimpje (wel in het engels), hij heeft wel meer leuke video's met tips :)
https://www.youtube.com/watch?v=Ey-cAHDme2s

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:44

Ik heb vandaag om 15:00 al een paper deadline.. super chill en echt tijd voor maaar niet heus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:55

Wat een deadlines al meteen zeg! Dat wordt hard aan de bak. :+

Ik heb dus morgen twee tussenuren en huiswerk voor donderdag en vrijdag... Ik wil het denk ik liever nu al maken want dan heb ik het gedaan, aan de andere kant kan ik het net zo goed morgen in het tussenuur doen. Wat moet ik morgen in vredesnaam doen met 2 tussenuren?!

Dus misschien doe ik Nederlands wel en M&O nog niet. :+

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:10

Mag ik me ook weer melden? :o

Voor mij begint het studiejaar morgen ook weer. Afgelopen jaar gelukkig wel m'n P in 1x gehaald, dus dat scheelt dit jaar.

Ik heb een ontzettend fijn rooster.
Donderdag van half 9 tot half 1 en vrijdag van half 11 tot half 3 :)
Dat betekent dat ik de rest van de dagen dus best wat motivatie kan gebruiken om ook daadwerkelijk wat aan school te gaan doen.
Gelukkig moet ik vanaf 1 oktober stage gaan lopen op maandag en dinsdag dus dan krijg ik gelukkig wat meer ritme :)

Ik zag dat eigenlijk zo goed als iedereen begonnen is, hoe gaat het met de motivatie zo aan het begin van het jaar? :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:06

Carrera, doe mij zo'n rooster! Heerlijk :D

Morgen is mijn enige lesvrije dag, maar dat betekent wel dat ik moet werken van 9:00 - 17:30.. Ondertussen ben ik maar even mijn laptop aan het opschonen, mapjes aan het maken, dingen voorbereiden, deadlines opschrijven.. Zoveel werk allemaal! :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:46

Hier is er nog genoeg motivatie. Ik ben echter fanatiek aan het kickboksen gegaan en doordeweeks drie keer aan het trainen. Daarnaast mijn merrie voor de wagen aan het beleren en heb ik een hele leuke, lieve vriend. Het is dus wel errug druk en ik moet echt even een goede planning gaan maken. :+ Morgen ben ik om 12:40 uit dus heb ik daar mooi de tijd voor.

Voor Nederlands heb ik vrijdag gehoord dat we 10 boeken moeten lezen in twee periodes en ik heb er (nu) al een uit, dus best trots op mezelf. :o Vanavond beginnen aan de tweede.

Fijn rooster Carrera, succes dit jaar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:47

Ik had geen motivatie, maar nu ik een dagje naar school ben geweest, ga ik er vol tegenaan. Eerst nog boeken kopen en een agenda :')
Maar dan echt hoor! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:10

Gaat lekker carpediem! Houd die motivatie vol :D

Joolien, serieus? :') Hup, naar de winkel!

Ik heb eerste schooldagje ook achter de rug! Motivatie is er nog steeds, maar ik ben wel zooo moe! Dat werkt wel een beetje tegen. Gelukkig rustig starten. :) Vanmiddag ook vrij vroeg uit dus indd ook even een planning maken zodat ik hardlopen, paarden, bakken en school goed kan combineren. :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:50

Hier ook nog genoeg motivatie, maar ook weinig tijd, vooral deze eerste week van alles te doen, dus dat is wel een beetje een probleem... Vandaag maar eens op een rijtje zetten wat ik voor periode 1 allemaal moet maken, en het huiswerk voor deze week en dan een planning maken...

Joolien, schiet eens op joh!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:44

Pfff.. Ik weet m'n god niet waar ik moet beginnen. :+ Zo denk ik maar eerst even een planning maken en dan zien we het wel...

We hebben bij latijn ook een tekst waarvan er nergens een NL vertaling is, fijn. We hebben wel de Engelse mja... Dus misschien even heen en weer appen met m'n groepje. :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:07

Ik heb vandaag een planning gemaakt voor deze week + het weekend. Voor vandaag heb ik bijna alle dingen van mijn planning gedaan (op twee formulieren invullen na, dus dat moet ook gaan lukken). Ik hoop dat ik het vol kan houden om me aan mijn planning te houden.

Mijn fout is vaak dat ik veel te veel op één dag/moment plan en/of er niet bij stil staat dat iets veel tijd kost/kan kosten. Ik heb daar nu rekening mee proberen te houden, dus hopelijk gaat het werken. :+

Succes Deetjeeuh! Vervelend dat er geen Nederlandse vertaling is...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:12

Zo, ik heb mijn eerste opdracht voor de deadline af. Morgen nog een keer ernaar kijken en dan maar inleveren :)
Morgen van 10:00 tot 15:30 les, dus hopelijk kan ik 's middags vast beginnen aan de volgende opdrachten. Aan de ene kant ben ik enorm gemotiveerd en aan de andere kant denk ik nu alweer "fiets dit, fiets dat, fiets alles" :') Maar ik wil dit jaar ook alles in 1 keer halen, hertentamens vallen altijd in de vakanties.

xCarpediem, dat te veel plannen heb ik vaak ook! Inmiddels plan ik niet echt meer maar schrijf ik alleen deadlines op. Planning kan ik me toch niet aan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:27

Carpediem, goed bezig! En dat te veel willen in een keer herken in haha. :D Daarom houd ik altijd een extra 'inhaaldag' over. :+

Jij ook goed bezig Britt! Gelukkig denk ik dat nog niet. :+ Maar ik moet wel echt een planning gaan maken en dat heb ik nu nog niet gedaan...

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:51

Goed bezig allemaal hier!

Carpediem, heb ik ook moeite mee, plannen hoe lang er nu daadwerkelijk nodig is. Wat misschien helpt is opschrijven in de planning hoe lang je er denkt over te oden en dan achteraf hoe lang je er over hebt gedaan. Dan kun je dat dus later terugkijken zegmaar.

Britt, erg fijn dat je de deadlines haalt, ik herken het wel hoor, wil geen herkansingen, die zijn dan midden in mijn minor dus das niet handig of jaar daarna tijdens stage/afstuderen.

Wel mijn herkansing gehaald, een 7,8 helemaal blij dus vandaag *\%/*
Wel nog even rondkijken naar daadwerkelijke onderwerp voor de mini thesis. Erg lastig een SMART reseacrch vraag op te stellen met in gedachten dat we maar 400 uur ervoor hebben :\

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:18

Ghostattack, dat herken ik heel erg! ik wil dit jaar graag alles goed bijhouden en gewoon ruim mn examens ingaan, maar pfoeh wat een werk :(
karlli, gefeliciteerd met je cijfer! +:)+

Ik hoef eigenlijk niet zo heel veel te doen vandaag, één opdracht duits en daarnaast scheikunde en natuurkunde maken. Alleen natuurkunde is zo lastig en als ik dan na wil kijken klopt het antwoordenboek vaak ook niet waardoor ik er al helemaal niks meer van begrijp := Altijd leuk om het eerste jaar te zijn dat een nieuwe methode gebruikt :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:24

Gefeliciteerd Karlli! Net cijfer! :D

Fijn anne!

Ik moet maatschappijleer maken voor morgen, dat is denk ik vrijwel het enige wat ik ga doen (1 paragraaf, 5 blz). Heb namelijk ook m'n telefoon binnen gekregen én moet nog naar de stad dus in meer heb ik geen zin. :+ Vanaf morgen weer hard aan het werk want heb veel opgekregen! Alhoewel ik morgen denk ik ga rusten omdat ik dan 5 uur thuis ben. :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:38

oliebol.. Een vriendin van mij doet sinds dit jaar deeltijd Rechten naast voltijd MIK. En nu ben ik tot het geniale plan gekomen: ik wil ook een tweede (deeltijd) studie doen!! :') Dus ik voor de grap kijken welke studies er deeltijd zijn, is er dus een opleiding aan de Uva: Slavische talen en culturen.

Laat ik nou net al mijn hele leven Russisch of Kroatisch willen leren (plus alles eromheen natuurlijk). Dat is précies die opleiding!

Halp _O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:40

Leuk Britt! Dat is dan wel een hele leuke opleiding als je interesses daar liggen. :)

Ik heb bijna alles van mijn planning klaar/gedaan, dus best trots op mezelf. Sommige dingen heb ik met morgen gewisseld, dus aan het eind van de streep is alles gedaan. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:00

Super fijn Carpediem! :D

Oooh ik baal echt zó erg! Voor GS moesten we paar blz lezen, dus dat was ik écht van plan om te gaan doen en ook nog een begrippenlijst voor in de les om er veel van op te steken, ben ik mijn boeken op school vergeten. :( Baal baal.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:03

Deetjeeuh :') Handig!

Ik ben niet per se gemotiveerd, maar wel goed bezig. Thuisopdracht 2 bijna af (deadline morgen 23:59) en we moeten via een website zelf onze programmeerskills bijhouden op eigen initiatief. Normaal gezien ben ik zo iemand die denkt "fiets dit", maar nu ben ik al een half uur bezig. Weliswaar bij het begin begonnen (basis html _O- ), maar ik wil uiteindelijk alles doen (html, css, javascript en jquery).

Wel ben ik mooi ziek.. Zo enorm verkouden, echt verschrikkelijk. Mijn hele hoofd voelt gewoon k*t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:11

Gelukkig een vriendin (die al geslaagd is en de boeken nog heeft :') ) die foto's van de tekst kan sturen haha.

Jij ook goed bezig Britt! Wel echt klote dat je je zo slecht voelt. Zelf voel ik me helaas ook niet zo lekker, dus maar op tijd naar bed...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:01

Balen dat je je boek vergeten bent Deetjeeuh, ben je net van plan om goed te werken! Gelukkig wordt het opgelost.

Goed bezig Britt! Balen dat je je slecht voelt, beterschap!

Het heerst een beetje want ik voel me ook niet helemaal op en top. Zometeen even mijn planning voor deze week afmaken en dan nog filosofie lezen en ik denk dat ik daarna lekker mijn bed in duik.