Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 10:32

Thx Cowboy voor je tips wederom. :j

Ik ga kritisch naar mijn brieven kijken. CV is naar mijn mening in orde, ware het niet dat dat gat er in zit. Dat is helaas mijn probleem met het krijgen van het een baan. Genoeg mensen zonder gat in CV zeg maar.

Ik google mezelf regelmatig, zo kwam ik er ook achter dat mijn goed verborgen blog minder goed verborgen was. Dus dat meteen aangepast. FB is dichtgetimmerd en plaats ik alleen algemeenheden op.

Genoeg te doen weer, bedankt Cowboy!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:00

Via Google komen er bij mij weinig hits.
Facebook helemaal niet (dacht ik) en verder ook erg weinig.
Mijn naam combi is uniek (als het goed is...) en van de foto's worden mensen ook niet veel wijzer.

Edit:
Hmmm, ik ben wel te vinden op mijn naam met iets waar ik niet blij mee ben....
Ff kijken of ik de betreffende persoon kan contacten met de vraag of hij mijn achternaam wil verwijderen :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:01

Ik las dat er weer wat mensen zijn aangenomen, gefeliciteerd *\o/*!
Wat een gedoe zeg, met dat vrijwilligerswerk. Ik heb niets met UVW te maken dus geen last van.

Vanmiddag sollicitatie/auditie, spannend :D!

WinSel

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:08

Succes ! :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:19

* stille meelezer*

Heb vanmiddag sollicitatie gesprek bij postnl voor postbode, ook gaat er een sollicitatie naar een leveranciers bedrijf on koerier te worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:29

Doubtless schreef:
Ik ben wel benieuwd wat een no go zou zijn om met googelen tegen te komen. Als je zoekt op mijn naam kom je uit bij LinkedIn, Facebook, twitter en instagram, obvious. Maar ook pinterest (waar mijn interesse in tattoos en quotes te zien is) en soundcloud (muziekvoorkeur) vind je. Niet direct relevant voor het werk maar het zegt wel iets over mij als persoon. Kunnen dat soort kanalen je doen afhaken?

Niet gauw.

Maar als ik een foto van je zie met een dikke joint in je hand en/of temidden van je fellow-prospects van je plaatselijk Hells Angels chapter en/of je naakt op de kop aan een stripper-pole zie hangen en/of je in een bruin uniform zie met je rechter arm in de lucht tijdens een bijeenkomst van 'neonazi's tegen buitenlandse paarden' dan heb ik toch minstens wat indringende vragen voor je tijdens een eventueel gesprek. En er IS een kans dat ik toch die ander uitnodig voor dat gesprek.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:32

Dat soort foto's zijn er gelukkig niet & die zal je dan ook niet vinden :') dankjewel voor je antwoord!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:50

Ik ben alleen via Linkedin goed te vinden. Heb bewust op mijn CV een foto geplaatst, omdat je als je op mijn naam googled nogal wat vreemde figuren tegenkomt en wil daar niet mee geassocieerd worden :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:54

Dimple schreef:
Thx Cowboy voor je tips wederom. :j

Ik ga kritisch naar mijn brieven kijken. CV is naar mijn mening in orde, ware het niet dat dat gat er in zit. Dat is helaas mijn probleem met het krijgen van het een baan. <SNIP>

Een gat in je CV hoeft geen probleem te zijn. Het niet afdoende kunnen verklaren/acceptatie krijgen van een gat in je CV kan wel een probleem zijn.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:56

Maar.. is het afdoende als je verklaring is dat je tussendoor gesolliciteerd hebt maar gewoon nergens bent aangenomen? Ik baal ook van het gat wat ik dadelijk krijg, maar ben in mijn branche waarschijnlijk niet de enige.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:08

Anneert schreef:
Maar.. is het afdoende als je verklaring is dat je tussendoor gesolliciteerd hebt maar gewoon nergens bent aangenomen? Ik baal ook van het gat wat ik dadelijk krijg, maar ben in mijn branche waarschijnlijk niet de enige.

Hangt er een beetje vanaf op welke funktie(-niveau) je zit, hoe groot de 'gaten' zijn en of in jouw branche dit wel vaker voor komt.

Voorbeeld: het is/was(?) in de wegenbouwsector heel normaal dat je elk jaar een (winter-)maand of 3 werkloos was. Het is/was NIET normaal als je in juni werkloos was.

EDIT: Ik zie dat je werk zoekt als orthopedagoog. Jeugdhulpverlening of een soortgelijke kapot bezuinigde sector? Lijkt me niet raar dat je dan een tijdje werkloos bent. Veel aanbod, weinig vraag. Als je kunt aantonen dat je bij blijft op je vakgebied en wellicht wat vrijwilligerswerk doet in belendende sectoren heb je met mij als afdeling P&O geen discussie.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:24

Zo ik heb mijn handtekening ook maar eens aangepast en er regel aan toegevoegd over functie die ik zoek. Gisteren ook goede sollicitatie de deur uitgedaan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:33

Missy_ schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar nu wilde ik toch ook even reageren :)
Zoals jullie zien heb ik ook mijn onderschrift aangepast, ben nog wel bezig met afstuderen maar hoop dat als ik klaar ben, ik snel aan de slag kan. Ik doe nu Sociaal pedagogische hulpverlening en heb ongeveer 1 jaar ervaring in de kinderopvang als invalkracht. Wil het liefste werken in de jeugdzorg/gehandicaptenzorg maar dat is op dit moment heel lastig. Werken op een vaste groep in de kinderopvang lijkt me ook erg leuk. Ik woon in de omgeving van Den Haag dus als iemand iets weet dan hoor ik dat graag! Zal ook m'n ogen open houden voor jullie :)

Kan dit wat voor je zijn dan?
http://www.indeed.nl/viewjob?jk=9a9ab69 ... mendedjobs

Of zit ik dan helemaal in verkeerde hoek

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:52

Fargo: Nee hoor dat is de goede hoek, dank je wel! Ik zal eens kijken :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:53

Anneert schreef:
Ik ben alleen via Linkedin goed te vinden. Heb bewust op mijn CV een foto geplaatst, omdat je als je op mijn naam googled nogal wat vreemde figuren tegenkomt en wil daar niet mee geassocieerd worden :)

Dat is wel een goede tip :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:06

Dankje!
Ik heb zojuist mijn CV maar weer een keer geupdate. Hopen dat het wat doet, waarschijnlijk niet :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:44

Anneert schreef:
Dankje!
Ik heb zojuist mijn CV maar weer een keer geupdate. Hopen dat het wat doet, waarschijnlijk niet :')

Tja.....heb ook nog een jaar of 3 in de jeugdhulpverlening gewerkt. Ergens in het vorige millenium. :D
Was toen al armoe troef en elk dubbeltje 10x omdraaien.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:19

Ach... UWV... ik kreeg net te horen dat mijn WW is gestopt wegens werkhervatting... van 12 uur per week ja...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:22

Handig op de dag dat ik vrij ben lig de website werk.nl eruit.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:04

Hij ligt er veel uit!! En wat ze dan doen?? Echt geen idee :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:07

Hele middag achter de rug inclusief drama oefeningen en rollenspellen. Het was echt heel erg leuk *D!
Maar ik merk wel dat ik mij onbewust heb laten overlopen door de anderen die er waren. De een had nog een dikkere opleiding/ervaring dan de andere. Ik had helemaal niets.
Ga dus maar nergens van uit, maar het was echt een hele leuke en leerzame middag :D.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:08

Klinkt erg leuk iig ! Naar wat voor functie had je gesolliciteerd dan :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:08

WinSel schreef:
Klinkt erg leuk iig ! Naar wat voor functie had je gesolliciteerd dan :)

Als soort van entertainer in een attractiepark :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:18

Positief blijven! Een opleiding zegt niet alles. Ik ga duimen.

Wanneer hoor je meer??

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:26

Maandag word ik al gebeld *D Dus dat is wel mooi snel!