Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:02

Tip: je kan ook je harde schijf vervangen door een ssd, dan werkt je oudje nog beter en sneller! Is bij de mijne (najaar 2010) ook hoog nodig haha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:04

Als ik m'n laptop terug heb (inmiddels 8 weken bij reparateur) ga ik er ook maar een ssd indoen.

Nu ik vakantie heb kan ik lekker in de vakantie logo's maken voor anderen en mijn eigen website maken :)
Alleen nog inspiratie voor mijn website vinden :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:12

Jaaa vind ik voor m’n iMac het niet meer waard, die upgrade is wel voor m’n MBP ingepland :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:45

Haha m'n moeder had iemand voor een afspraak thuis en die hoorde dat ik cmd deed en nu heb ik een opdracht :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:01

Trouwens, ik ben binnenkort ook toe aan een nieuwe laptop/desktop. Ik ben ontzettend aan het twijfelen wat ik nu moet doen. Ik ben nu mijn media opleiding aan het afronden en ga een non-grafische master volgen.
Ik was aan het twijfelen om een iMac te halen (27") en mijn huidige MBP (15", najaar 2010) om te ruilen voor een MacBook Air, refurbished. Kost me dan maar 50€ ofzo, en dan heb ik toch een Back-up en iets makkelijks om naar school mee te nemen voor aantekeningen ed. Of ik vervang de hdd van mijn oude MBP met een ssd..

Maar, ik ben bang dat ik de mobiliteit van m'n MacBook voor het ontwerpen misschien ga missen.. Qua kosten (nieuwe MBP tov iMac) maakt het niet veel uit, als is de iMac dan wel beter qua specificaties..

Hebben jullie meningen / tips?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:58

Als je wel voor een desktop wil gaan zou ik eerlijk willen adviseren om een windows computer met kast te overwegen. Als je iemand kent die een geschikt systeem in elkaar wil zetten voor je, kan je gelijkwaardige specificaties (of zelfs beter) voor een veel minder hoge prijs krijgen.

Dat is mijn ervaring tenminste :) Ik ga voor thuis nooit meer een iMac aanschaffen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:30

Thesserd schreef:
Als je wel voor een desktop wil gaan zou ik eerlijk willen adviseren om een windows computer met kast te overwegen. Als je iemand kent die een geschikt systeem in elkaar wil zetten voor je, kan je gelijkwaardige specificaties (of zelfs beter) voor een veel minder hoge prijs krijgen.

Dat is mijn ervaring tenminste :) Ik ga voor thuis nooit meer een iMac aanschaffen.

Nou, ik heb jarenlang met Windows gewerkt maar Apple werkt toch betrouwbaarder in mijn ervaring, bovendien zijn de schermen veel beter gekalibreerd. Nee, ik ga sowieso voor een Apple haha. Zelfs mijn vriend (programmeur, die-hard Windows/Linux fan) overweegt nu een Apple hah.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:25

Ben sinds een aantal weken ook van mijn Toshiba Qosmio overgestapt naar een Macbook Pro 13" en ik ben er helemaal verliefd op!
Maar ik vraag me wel af... afbeeldingen zijn op mijn mac heel erg.. pixelig? Weet iemand waardoor dit kan komen? (Dit is mijn aller eerste Apple, dus ik heb 0 verstand van alles :') )

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:37

IMANDRA schreef:
Thesserd schreef:

Nou, ik heb jarenlang met Windows gewerkt maar Apple werkt toch betrouwbaarder in mijn ervaring, bovendien zijn de schermen veel beter gekalibreerd. Nee, ik ga sowieso voor een Apple haha. Zelfs mijn vriend (programmeur, die-hard Windows/Linux fan) overweegt nu een Apple hah.

Mijn ervaring met iMacs (zowel thuis als op mijn werk) is juist dat ze minder betrouwbaar zijn dan de Windows computer die ik vroeger daarvoor heb gehad (doorschuif computer van vader naar broer naar mij etc :P ) en die ik nu heb.

Overigens klopt de uitspraak over beter gekalibreerd scherm niet helemaal, want wat is dan het vergelijkingsmateriaal? Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor monitor je aanschaft bij je Windows PC :P Als je zou willen kan je volgens mij zelfs zo'n Apple Thunderbolt monitor aan je Windows PC hangen. Maar goed, die is dan uiteraard ook meteen weer onbetaalbaar... klik

Maar, als jij het fijner vindt moet je dat gewoon doen natuurlijk! :D Ik geef gewoon een tip vanuit mijn uitgangspunt en mijn ervaringen :j

@Kiki1995 euhh... bijzonder? Zijn alle afbeeldingen pixelig?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:40

Haha idd, ieder z'n ding! Sowieso vind ik t OS veel gebruiksvriendelijker, dus mijn voorkeur gaat naar Apple uit.

@kiki: staat er niet iets verkeerd ergens in de instellingen? Resolutie van het scherm te laag oid?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:10

Tekst en dergelijke zijn scherp maar afbeeldingen zijn raar vervaagd, de resolutie staat gewoon op de default.. dus ik denk niet dat dat het is. :(
Het is nog wel echt even wennen, ik ben echt alles kwijt wat ik op m'n Windows PC zo kon vinden. Ook de mapjes zijn zo apart ingedeeld vind ik :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:20

Ik zou even googelen of op discussions.apple.com kijken / posten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:06

Zijn hier toevallig nog grafisch vormgevers die een plekje vrij hebben voor een stageloper? (Augustus t/m februari). Ik zoek nog iets in Groningen/Drenthe :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:56

Moet mijn campagne opnieuw doen zucht, geen master diploma dit jaar dus.
Ik denk er echt over na stage bij een grafisch bureau te doen, hoeft geeneens een groot bureau te zijn maar zodat ik wat meer oog voor design ga krijgen ipv maar alles uit handen geef zoals bij een reclame bureau vaak gebeurt. Als ik meer zelfstanding dingen kan maken is dat voor mij een plus. En bij een grafisch bureau moet ik mezelf pushen. Benieuwd of ik wat ga vinden. Vaak zijn alle bureau's zo ver weg :(

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 17:02

chimello schreef:
Moet mijn campagne opnieuw doen zucht, geen master diploma dit jaar dus.
Ik denk er echt over na stage bij een grafisch bureau te doen, hoeft geeneens een groot bureau te zijn maar zodat ik wat meer oog voor design ga krijgen ipv maar alles uit handen geef zoals bij een reclame bureau vaak gebeurt. Als ik meer zelfstanding dingen kan maken is dat voor mij een plus. En bij een grafisch bureau moet ik mezelf pushen. Benieuwd of ik wat ga vinden. Vaak zijn alle bureau's zo ver weg :(

In welke regio zoek je iets? En balen zeg... :(

@IsaCalixa, poeh, lastig... wij zitten iig al vol die periode :Y)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:12

Tsjah balen zeker, maar mn school staat al niet zo goed bekend :P
In Limburg! Regio Maastricht ergens liefst.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 17:23

Oh, dat werkt dan ook niet mee. Maar goed, mijn ervaring is sowiewo dat je op stage 100 keer meer leert dan op school.

Maar die regio is lastig, kan ik je niet echt verder bij helpen denk ik :(

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:37

Thesserd schreef:
chimello schreef:

@IsaCalixa, poeh, lastig... wij zitten iig al vol die periode :Y)

Herkenbaar zinnetje :')

Heb echt de hele dag gemaild en gebeld, maar geen resultaat. Alles zit vol of ze nemen niemand aan, of ze zijn enorm kieskeurig (verwachten dat je al een volleerd vormgever bent ofzo?).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:45

Ja ik zit niet bepaald centraal wat dat betreft. En daarom, ik wilde super graag naar Japan maar ik zou liever wat meer opsteken hier waar de taal iets beter gaat. Maar daarna toch nog buitenland proberen hoor. Maar praktisch gezien is dit voor mij even het handigste. Ik leer echt niets meer op school. Er wordt steeds gezegd fotograferen doe je toch niet, filmen doe je toch niet, monteren doe je toch niet, wordt allemaal voor je gedaan. Deadlines op school zijn veel te lang, totaal onlogisch, we worden niet gepushed... Onze docenten zijn het met je eens en op jury spreken ze je ineens tegen, dat soort dingen. Maar ja ik zwijg liever nog een jaar voor m'n diploma. Dus programma's leren doen we niet, we doen echt niets nu. Het was zo van maak een campagne, en dan krijg je daar 8 maanden voor, komt amper nog op school, amper een deadline voor ogen enzo en zo kan ik niet werken. Liefst korte deadline en knokken, dan ben ik gemotiveerd.
Ik heb totaal geen inzien hoe een bureau nu werkt, of hoe ik freelance zou kunnen werken of hoe ik een reclame partner vind aangezien je anders nergens binnen komt... Ik ben best verward eigenlijk :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:10

Ik herken mij wel in jouw verhaal, chimello. School pusht ons ook veelste weinig, ik heb ik de 10 weken dat ik stageliep zoooo veel meer geleerd dan dat ik in 1,5 jaar school heb geleerd. Bij school wacht ik bijna altijd tot de laatste week en ga dan keihard aan de slag :P Maar alsnog leer je er te weinig..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:26

Precies. Klinkt stom, I know, want uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk maar ik liep zo hard vast met een goed onderwerp en echt al maanden en ik werd niet meer geholpen. Dus ik heb m'n campagne echt verpest op het einde en had geen goede uitwerking omdat ik al het probleem had dat ik niets kon filmen enzo. En geen suggesties enzo... Als je toch ziet dat je hele klas het k*t doet dan ga je toch denken van goh... misschien ligt de fout ook wel een beetje bij ons docenten? DRIE van de 6 zijn NIET geslaagd he... Dat is echt zeer slecht.
En daarbij reageren reclame bureaus niet eens op onze studenten want we zijn toch maar van die school.
Dat zegt toch genoeg...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:54

Vraagje aan de webdesigners/grafisch vormgevers, ik heb een nieuwe website, nu is deze bijna af maar ik zou toch de mening willen weten van anderen. Of er nog iets anders zou kunnen oid. Voor geinteresseerden kan ik de link in PB sturen :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 23:47

IsaCalixa schreef:
Vraagje aan de webdesigners/grafisch vormgevers, ik heb een nieuwe website, nu is deze bijna af maar ik zou toch de mening willen weten van anderen. Of er nog iets anders zou kunnen oid. Voor geinteresseerden kan ik de link in PB sturen :D

Ik ben wel benieuwd :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:33

IsaCalixa schreef:

Ik wil er ook wel even naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:15

Ik ook :)