Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:49

Oelala,ondanks dat ik het examen pittig vond, kwam ik op ongeveer 37 punten uit, dus met een n-norm van 0 zou ik nog een 6,8 hebben.

xCathy

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:54

Netjes!

Ik heb geklaagd! :D examenklacht.nl doet het weer! :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:57

het aantal klachten is ondertussen al verdubbeld :))

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:00

Hoi allemaal. :) Ik vond de teksten van het examen eerlijk gezegd een beetje saai, haha. :P Maar het ging volgens mij wel redelijk! Ik heb het nagekeken en ik kom ongeveer op 36 of 37 punten uit. Ik weet bij sommige vragen niet precies meer wat ik heb geantwoord dus vandaar. :P Ik heb bij vraag 1 ook alinea 3!

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:05

Ik vond het echt lastig, ik kwam uit op ongeveer 26 punten.
Ik had bij de eerste ook alinea 3!! Ik vond dat in alinea 2 er echt nog geen sprake was van een verandering.
Nu toch maar even een klacht in gaan dienen hihi

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:10

1 down, 6 to go! :D

Ik kom op een minimale uit van 26 punten, maar ik heb niet alle open vragen nagekeken (wist mijn eigen antwoord niet meer precies). Dus dat is sowieso wel een voldoende lijkt me. Ik hoop dat ik mijn gemiddelde van een 7 hou! Daar moet ik een 6,3 voor halen! Hoop dat dat lukt :D

Corientjuh94 schreef:
Ik vond het echt lastig, ik kwam uit op ongeveer 26 punten.
Ik had bij de eerste ook alinea 3!! Ik vond dat in alinea 2 er echt nog geen sprake was van een verandering.
Nu toch maar even een klacht in gaan dienen hihi

Ik had eerst ook alinea 3, maar bij de vragen die volgden hadden ze het steeds over tekstdeel alinea 2 t/m 6, daaraan had je dus kunnen zien dat 2 er ook bij hoorde. Ik twijfelde ook heel erg, ben blij dat ik het nog veranderd heb :)

Wie heeft er morgen allemaal ook m&o?

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:15

Ik heb morgen m&o!
Ga daar vandaag niks meer aan doen, heel misschien morgenochtend nog samengevat doorkijken, maar denk het niet. Hopelijk gaat dat wel een beetje beter dan nederlands.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:18

Dat verwacht ik niet :P Maar m&o is ook niet mijn sterkste vak ;)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:20

Douce schreef:
Sanned schreef:
Wat ik trouwens toch wel heel naar vond: die eerste tekst, over de tijd, die was geschreven door Joke Hermsen. Ik heb filosofie gehad van Joke Hermsen, maar ze liet ons halverwege de 5de in de steek omdat ze het te druk had met interviews geven en boeken schrijven. Vervolgens hebben we een half jaar geen filosofie gehad, om er in de zesde achter te komen dat we in de tijd dat we wel les hadden niet de stof behandeld hebben die zou moeten. Vervolgens hebben we alle stof uit de vijfde er in de zesde bij moeten proppen.
Ofwel: ik hou niet van Joke Hermsen!!!

:') flauw, maar dit is toch echt apart.

Ik kon m'n lachen ook nauwelijks inhouden toen ik het zag. Ik heb echt les van haar gehad, ze heeft ooit nog een documentaire over haar eigen boek laten zien :P

Ik vond sommige stukken uit de samenvatting ook wel echt heel raar. En inderdaad een lastige tekst. Volgens mij nemen ze als standaard dat je samenvatting 10% van de woorden mag zijn van de echte tekst. Dit was wel een korte tekst, dus dat klopt wel ongeveer denk ik. Maar ik heb ook dingen die er wel in moesten er niet in omdat het echt niet meer in m'n woorden paste!

Bij vraag 1 had ik trouwens wel alinea 2 en ik had de volgorde ook goed.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:20

Ik heb gepoogd een klacht in te dienen bij Laks, maar ik heb nog steeds geen mail gehad om het te bevestigen :') Ondertussen al 1933 klachten (+ die ene van mij!)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:22

Wat sta je voor m&o? Ik sta een 7,2 en ben met oefenen telkens tussen de 6 en 7 uitgekomen. Als ik morgen gewoon relaxt blijf tijdens het examen en de vragen een beetje gaan over wat ik goed kan (kostprijs, efficiency enz), en niet al te veel met balans en resultatenrekening enzo is dan moet het helemaal goedkomen.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:22

Zo zo, wat een boel mensen hier die al een klacht hebben ingediend zeg!

Ik sta een 5,9 op m&o :o

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:23

Klacht is inderdaad ook al wel ingevuld bij mij, maar nog geen mail gehad!
Heb er twee gestuurd, 1 over de samenvatting dat ie te moeilijk was, en de ander over vraag 10 (van die volgorde)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:33

2641 klachten :wow:

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:34

Dat is 6% van alle vwo'ers die nederlands (allemaal dus, haha) hebben gemaakt!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:35

En er komen er vast nog wel meer bij vanavond/morgenochtend!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:36

Als het klopt hoor, die aantallen... Zijn op de één of andere magische wijze meer leerlingen die Engels hebben dan Nederlands, bijvoorbeeld :?

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:37

Apart. Denk dat die getallen in grote lijnen wel zullen kloppen

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:37

Nirvana_, dat had ik inderdaad ook gezien. Maar ik denk dat dit door bijvoorbeeld VAVO-leerlingen komt, die Nederlands al hebben afgerond maar Engels nog niet..

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:38

Ah, goeie, daar had ik nog niet aan gedacht :)

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:48

Jeetje wat een klachten! Vond de samenvatting ook wel lastig, maar dat er zoveel klachten zouden komen had ik nou ook weer niet verwacht.

Hier morgen ook M&O, heb met oefenen elke keer rond de 6 dus hoop dat het morgen ook gaat lukken. Zijn vaak die kleine dingetjes waar ik dan weer overheen lees en waardoor de helft fout gaat :')

Trouwens he, wat is eigenlijk tehatex? Heb ik echt nog noooit van gehoord :+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:54

Bij ons is dat het vak tekenen. Daar hadden we dit jaar een hele berg papieren met kunstgeschiedenis van gekregen, voor dit examen :) Tehatex staat voor tekenen, handenarbeid en textiel geloof ik!

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:56

Dit was trouwens mijn samenvatting :') 198 woorden precies

21 Ornament en smaakdictaat, Abram de Swaan

De invloed van de culturele elite op de kunst algemeen was dat zij mensen naar een hoger niveau van cultuur tilde. Inmiddels zijn ze deze invloed kwijt geraakt door vernieuwingen en daardoor heeft ook het ideaal van volksverheffing alle kracht verloren.

De invloed van de culturele elite op de architectuur in het bijzonder was en is groot. Deze invloed heeft geleid tot het verbod van ornamenten, tot het smaakdictaat.

De ontwikkelingen die hebben bijgedragen tot toepassing van het smaakdictaat waren snelle sociale en technische veranderingen die zorgde voor een periode van grote verwarring en vernieuwing.
Het smaakdictaat sloot goed aan bij het democratische beginsel van gelijkheid en gelijkwaardigheid, de maatschappelijke tendensen.

Maar er is een andere benadering waarneembaar waar ornamenten en decoraties niet worden vermeden: Buitenlandse Nederlanders richten hun woning heel anders in met decoraties; andere Nederlanders leven zich uit met tatoeages en daarnaast is er nog een ander beeldvocabulaire dat bestaat uit logo’s.

De tegenstelling die de auteur signaleert is dat er dus welzeker een hedendaagse, welhaast universele beeldtaal bestaat, maar die niet wordt geciteerd in architectuur en design. De auteur vraagt zich af waarom het smaakdictaat, dat nog steeds geldt, nog steeds zo taai gehandhaafd heeft.

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:56

Aahh vandaar, weer wat geleerd :)* Maar als dat als examen eigenlijk kunstgeschiedenis is, wat is dan het verschil met het examen kunst?

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:57

Nirvana_ schreef:
Bij ons is dat het vak tekenen. Daar hadden we dit jaar een hele berg papieren met kunstgeschiedenis van gekregen, voor dit examen :) Tehatex staat voor tekenen, handenarbeid en textiel geloof ik!

hahahaha ik dacht altijd dat het een soort chinees was ofzo :')