Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Waren jullie ook zo chaotisch in de beginfase van je scriptie?
.
. Je hebt wrs al een flinke berg info...
!
Heb daar nu ook zo'n hoesje in gedaan waar je losse stukjes kladpapier bij kan stoppen. Vind het veel fijner om mijn artikelen allemaal op papier te lezen, dan op de computer.
Hoe hebben de anderen onderzoek gedaan, en wat zijn daar voor- en nadelen van, wat kan beter, welk onderdeel wordt vergeten, welke uitkomsten zijn er en zijn deze in overeenstemming met elkaar, ... Interessant onderwerp
Al snap ik dat mijn begeleider een leven heeft
. Inderdaad, zoals al gezegd, zie het als review. Maar, als je dat doet. Blijf dan weg van andere reviews. Jij moet jou mening over de gepubliceerde literatuur schrijven. Houd het dus echt bij onderzoeken. De enige manier waarop je in een review mag refereren naar een andere review is als je bijvoorbeeld zegt, alles wat we wisten voor bijv. 2003 is erg goed beschreven in review die en die, en daarom word er in deze review enkel gefocust op wat te weten zijn gekomen sindsdien.
Sanneh14 schreef:Szan, Nvivo ken ik niet, maar ik hoorde laatst ook al een meisje over iets soortgelijks. Lijkt mij eigenlijk wel een heerlijk programma aangezien ik puur literatuurstudie doe van 30EC. Ik ga het eens even uitzoeken!

Kwam per toeval een scriptietje tegen uit Utrecht, wou dat die nooit geschreven was, zeg maar
Wat ik in gedachten had was wel iets anders, maar niet anders genoeg om heel origineel te zijn. Na spoedoverleg met mijn begeleider maar een andere invalshoek gekozen. Nu kan ik 2/3 van mijn bronnen overboord gooien en een stoot nieuwe zoeken, maar desalniettemin.. we gaan door en die scriptie komt af. Al is het het laatste wat ik doe
En nu ben ik opeens weer bezig met communisten, dat vind ik stiekem toch ook best wel tof
Ze moeten allebei in juni 2014 af zijn, dus het zijn hier wel een langetermijnprojecten.Narya schreef:Nvivo? MaxQDA? Nooit van gehoord. Is dat gratis? Ik heb zo'n 3000 bronnen, dus alles printen is niet echt het toppunt van milieuvriendelijkheid, zeg maar. E-reader is niet handig, op de computer lezen ook niet.. maar iets beters heb ik nog niet gevonden, helaasch.
Moet er nu heel veel werk overnieuw gedaan worden? En hoe ben je die scriptie tegengekomen? Ik heb ook niet van alle scripties die ooit in Nederland geschreven zijn, onderzocht of mijn onderwerp ertussen zat. Of was het per toeval dat je erachter kwam?
), dus het is vast ergens te krijgen online. Vrienden van me hebben het gratis van internet geplukt, maar waar weet ik zo 1, 2, 3 niet.