't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:49

:(:) voor wie het nodig heeft.

Ik ga voorlopig niks tekenen, geen proeftijd, opzegtermijn van een maand. Dus ik ga de boel nog even flink rekken. Wel helemaal stuk nu en ik denk dat ik rond half 10 wel op bed lig :+

Over NHA: Ik moet nog 2 lessen, maar moet zeggen dat die laatste twee lessen mij erg zwaar vallen, kan de meeste antwoorden nérgens terugvinden. Alsof het zelfbedachte antwoorden zijn. En ik wil graag mijn gemiddelde wel hoog houden. Sta nu een 9.6 :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:49

Totaal geen aansluiting bij mijn opleiding.
Totaal geen aansluiting bij mijn woonplaats.
En ik ben geen Wajonger en werk.nl denkt van wel...

Werkcoach ken ik niet eens, weet niet wie het is.

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:52

Mijn schoonmama heeft tijdelijk werk gevonden *\o/* helemaal goed, ze heeft érg lang in de WW en ZW gezeten. Super voor haar :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:58

Toch nog hoop voor ons dat er werk is :P

Ik moet donderdag naar een uitzendbureau.
Zal me benieuwen :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:59

Wat fijn voor haar Ali!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:57

Morgen heb ik mn gesprek, ben benieuwd. := Neem mn CV nog mee voor de zekerheid en de vacature. Die ga ik nu ook nog even doornemen en even opgezocht wat diploma sociale hygiëne precies inhoudt, dat vroegen ze namelijk. Pfff ik weet echt niet wat ik aan moet. Tis een theater en bij ieder gesprek in een theater had ik gewoon een nette spijkerbroek met een jasje ofzo. Zo loopt iedereen er altijd bij.. Geen pak, maar misschien morgen toch maar voor de zekerheid...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:05

Spikkelfire: hoe laat moet jij op gesprek? Ik om 1445 :):)
Kleding! Altijd een dilemma.... Het is bij een gezondheidscentrum. Gesprek met 4 (!) mensen: directrice, hoofd administratie en beide administratieve medewerksters. Kijk ik op de site, zijn 2 van de 4 zakelijk gekleed en de andere "casual". Gok toch maar op mijn nette spijkerbroek met :? (geen idee nog eigenlijk). Vorige week met dat mooie weer, wist ik al precies welk shirt ik aan wilde trekken (rood-wit gestreept met 3/4 mouw). Maar dat vind ik nu toch een beetje aan de koude kant. Van de andere kant: het zal daar wel redelijk warm zijn.... Lastig lastig lastig :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:11

Ik moet om 10:00 uur! Lekker vroeg al, kan ik me niet zo zenuwachtig maken. :P

Kleding is écht lastig.. -O- Mja, misschien beter overdressed dan underdressed? Ik ga morgen gewoon wat dingen uitproberen. Kan ook mn zwarte spijkerbroek met een zwart/wit shirtje en mn zwarte colbertjasje doen.. of toch maar die nette broek. :+ Zucht!
Voor jou zou ik dan misschien toch een blousje en een jasje doen? Zit je er een beetje tussenin. :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:14

Ik moet om 17.00
Ga in spijkerbroek, leuk shirtje (+ evt vestje) en pumps

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:19

heb je geen blazer patpen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:23

Morgen eerst nog werken bij de post. Hoop nog even een uurtje te kunnen slapen tussentijds, douchen en omkleden. Ben zaterdag nog thuisgebleven vanwege die k***griep.
Veel tijd om nog uitgebreid te gaan passen gun ik mezelf dus niet. Ik wilde eigenlijk (weer) iets roods aantrekken. Dan zou het mijn rode colbertje worden. Maar ik heb geen fatsoenlijke blouse voor eronder :o. Kan natuurlijk wel een mooi wit shirt eronder aantrekken. En lekker mijn platte instappers ;). Denk dat ik dat maar ga doen.

Mri: wat een rottijd 1700 uur! Heb je lekker de hele dag de tijd om zenuwen te kweken :=.

1000 uur is wel een mooie tijd; heb je het maar gehad ;). Morgen zal het wel weer druk zijn bij de post dus de tijd zal wel lekker snel gaan. En dan stressen voor het gesprek :):)

Edit: ik heb een beige en een rood colbert. Kan dus kiezen. Maar recent stond hier dat rood goed zou zijn voor een gesprek. Daarom mijn voorkeur voor het rode colbert.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:25

Hanteer zelf voor kleding altijd de regel beter overdressed dan underdressed. Zeker als je ook door klanten gezien gaat worden kan je beter laten zien dat je inderdaad weet hoe je je moet kleden. Dat je dit later (bij een 2e en 3e gesprek of een dienstverband) eventueel wat laat versoepelen doet nl. niks af aan die eerste indruk :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:26

ik denk persoonlijk ook dat een kleurige boven iets.. je ''onthoud'' ik zou ook voor rood gaan! :j lekker trendy!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:34

Ik zal niet veel klanten te zien krijgen; administratie zit afgesloten voor de patiënten.
Naar het gesprek bij de notaris had ik ook mijn rode colbertje aan. Het resultaat heeft redelijk uitgebreid hier gestaan 8)7..... En een kleurtje mag best vind ik! Misschien val je daardoor wat meer op (in het positieve dan wel graag haha).
En nu ga ik mijn mandje opzoeken. Morgen weer om 6 uur opstaan >;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:36

haha trusten! Ik ga denk ik ook maar voor overdressed. :j Het is toch voor een leidinggevende functie in de horeca en je bent aanspreekpunt voor gasten..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:38

Ik denk dat werkgevers liever kleuren hebben, dan zwart..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:43

Ik ben zelf altijd van het donkerbruin/zwart/grijs/donkerblauw.. ik houd niet zo van kleuren, vind het bij mezelf zo slordig staan. :+

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 05:20

SpikkelFire schreef:
Morgen heb ik mn gesprek, ben benieuwd. := Neem mn CV nog mee voor de zekerheid en de vacature. Die ga ik nu ook nog even doornemen en even opgezocht wat diploma sociale hygiëne precies inhoudt, dat vroegen ze namelijk. Pfff ik weet echt niet wat ik aan moet. Tis een theater en bij ieder gesprek in een theater had ik gewoon een nette spijkerbroek met een jasje ofzo. Zo loopt iedereen er altijd bij.. Geen pak, maar misschien morgen toch maar voor de zekerheid...

Sociale hygiene heb ik moeten halen bij mijn bijbaantje in de horeca en stelt echt niks voor :). Niet moeilijk om te halen en daarbij wel een handig diploma omdat hij voor altijd geldig is en je niet om de zoveel jaar een nieuw examen hoeft te maken ;).

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 05:23

Succes mensen die vandaag op gesprek gaan !

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 06:51

Paula: jij bent ook op een mooie tijd wakker ;)

Gisteren vond ik in mijn kast nog een prachtig rood/wit gestreept vest. Pas 1x gedragen. Van tricot maar dan goede kwaliteit :o. Dus dat hangt klaar voor vanmiddag.
Zelf ben ik niet zo van de (sombere) kleuren als grijs en zwart. Staat mij niet zo. Rood daarentegen staat juist heel goed! Ik heb 1 zwarte broek maar die is niet echt netjes meer. Bovendien: op die donkere kleuren "trekken" de hondenharen aan als een magneet dus dat blijft niet lang netjes....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:43

Gesprekkers: Succes!

Ik ga ook liever voor overdressed dan underdressed hoor! Liever 'op save' spelen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:45

ik ga nu voor mn gevoel ernstig underdressed := maar voor hun zal dat nog steeds wel overdressed zijn :P

*zucht* nu eerst naar de HA, dan naar huis, boodschappen en vanmiddag babbel

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:46

patpen schreef:
Paula: jij bent ook op een mooie tijd wakker ;)

Gisteren vond ik in mijn kast nog een prachtig rood/wit gestreept vest. Pas 1x gedragen. Van tricot maar dan goede kwaliteit :o. Dus dat hangt klaar voor vanmiddag.
Zelf ben ik niet zo van de (sombere) kleuren als grijs en zwart. Staat mij niet zo. Rood daarentegen staat juist heel goed! Ik heb 1 zwarte broek maar die is niet echt netjes meer. Bovendien: op die donkere kleuren "trekken" de hondenharen aan als een magneet dus dat blijft niet lang netjes....

Helaas deze nacht wel ja... Mijn zoontje was ziek van de inentingen en dat arme mannetje heeft heel de nacht niet geslapen en ik dus ook niet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:54

Ik heb nu een mooie bevestiging binnen _O-

Citaat:
Hartelijk dank voor uw sollicitatie die wij in goede orde hebben ontvangen.

Indien u in aanmerking komt voor een van onze openstaande vacatures, dan nemen wij binnen enkele weken contact met u op.

Mocht u na een periode van acht weken niets van ons hebben vernomen, dan kunt u er van uit gaan dat wij de sollicitatieprocedure met u niet zullen voortzetten. In dat geval attenderen wij u erop dat uw gegevens na deze periode zullen worden vernietigd.

Met vriendelijke groet,

8 (!!) weken, die nemen de tijd zeg! dat is gewoon 2 maanden :wow:
Die gaat in het mapje "hoor ik waarschijnlijk niks meer van"

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:16

goh niet per se he... heb ook telefoon gehad van een sollicitaties die ik al laaaang verticaal geklasseerd had. en dan moet je weer gaan denken van 'wie? wat? waar?'