Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:23

Wat een vervelende situatie, Joyce, ik kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit. Aan de andere kant denk ik dat een klant dat ook wel zal begrijpen.
Verzendkosten terugsturen zou ik niet doen, maar ik heb zelf wel eens meegemaakt dat er iets niet goed was gegaan met een bestelling van mij en de leverancier stuurde me een email met excuses en een code die ik mocht gebruiken bij een volgende bestelling. Met die code zou ik 10% korting krijgen op mijn volgende bestelling. Dat vond ik een hele goede, op die manier bood hij mij een leuke goedmaker aan terwijl het hem zelf geen geld kostte, hij verdiende er alleen niet zoveel op. Heel slim, want een kortingscode is behoorlijk onweerstaanbaar, net of je wat laat liggen als je er geen gebruik van maakt ;)

@ Juud: bij de naam "de skoftige hond" moet ik even heel erg lachen, ik lees dat bijna als "de schurftige hond" :') Zou'k niet doen :+

Leuk dat je ook een trimsalon gaat starten, ik hoop dat het je gaat lukken. Heb je veel potentiële klanten in je omgeving, en hoeveel concurrentie zit er al? Als je in oktober niet mocht slagen, ga je dan toch in november beginnen of stel je dan alles uit? Dat vond ik zelf erg moeilijk omdat je toch hoort dat er maar zo'n ontzettend klein percentage meteen voor alles in één keer slaagt.

Zelf heb ik vorige week met een stand met lederwaren op een paardenevenement gestaan. Het evenement en de locatie van de stand waren echter volkomen verkeerd bleek achteraf. Niet alleen was er geen strodorp (wat ik wel gevraagd had) en was ik de enige stand, ik stond precies uit de loop, het enige moment dat mensen langs mijn stand moesten was als ze stijf van de stress op weg van en naar het secretariaat liepen om zich aan te melden. Mij zagen ze niet eens omdat ze helemaal gefocussed waren op de planning en wedstrijd. En als ze dan uiteindelijk paard op de trailer hadden en wat gingen eten begon tegenover de eettent het springen waardoor ik al helemaal wegviel (mijn stand was vanuit die plek ook al niet eens zichtbaar)

De enige mensen die kwamen kijken waren mensen die hun honden liepen uit te laten en die dus van het normale pad afweken, (die hadden zoiets van "hé, hier staat zomaar ineens een standje" :7 . Die waren wel heel enthousiast maar omdat het een paardenevenement was had ik natuurlijk voornamelijk frontriemen meegenomen. En bovendien was er geen strodorp dus niemand had geld meegenomen om wat leuks te kopen...

Ik baal er wel heel erg van, heb er heel veel tijd en moeite in gestopt en de laatste maanden me het leplazarus gewerkt om een leuke voorraad riemen te maken, standinrichting, bloedchique displays gemaakt met zwart fluweel, luxe tasjes als verpakking, enz, alles had ik tot in de puntjes voorbereid en dat was ook een flinke investering. En de standhuur heb ik er dus niet eens uitgekregen.

Wel wat geleerd, dit doe ik niet meer :n

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:38

Jeetje wat slecht en teleurstellend zeg! Vooral ook dat je zo onvoordelig neer bent gezet en ook heel irritant dat ze hebben gezegd dat er een strodorp zou zijn, terwijl je de enige standhouder was... Heb je de organisatie er nog op aangesproken? Ik zou proberen om de standhuur (of een deel ervan) terug te krijgen!

Wat het pakketje van die klant betreft, ik kreeg de volgende ochtend al een berichtje dat het pakketje aan was gekomen! Misschien dat mijn telefoontje toch wat heeft geholpen. De klant was in elk geval helemaal blij, bedankte voor de super goede service, wou graag op de hoogte gehouden worden van nieuwe maffe producten voor honden en sloot af met "tot een volgende keer!". Dus ik heb het uiteindelijk zo gelaten.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:57

De organisatie was in handen van een goede kennis van mij, een lief en hartelijk mens die zich er volgens mij zelf niet van bewust is dat het een ***plek was (sorry voor de ***, ik heb het nog een beetje hoog zitten :o ).
Ik ben ervan overtuigd dat ze echt dacht dat het een goede plek was en ze mij een plezier deed. Ik zal dit dus maar als een leermoment nemen. Er kwam die dag nog (toevallig :7 ) iemand langs die me uitnodigde om over een paar weken op een evenement te komen staan waar ze wel een echt strodorp hebben en waar over het algemeen mensen met een flinke beurs rondliepen. Maar eerlijk gezegd heb ik daar geen zin meer in :n Gelukkig heb ik mijn twee pijlers; een fijne parttime baan en de trimsalon, en kan ik het atelier/tuigmakerij rustig opstarten, ik kan alle tijd nemen die nodig is.

Wel heb ik heel veel geleerd, de kwaliteit van mijn tuigwerk is nu echt een nivo hoger gekomen. Ook beheers ik nu meer technieken zoals onderleggen en inleggen. Is het toch ergens goed voor geweest :+

Blij dat het zo opgelost is Joyce, ik denk dat jouw klantgerichte uitstraling al heel veel doet. Ik vind je berichten op facebook ook altijd heel professioneel (en vooral leuk!) overkomen :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 11:01

En nu Remy? Ga je nu ergens anders staan zodat je je harde werk toch nog ergens kwijt kunt?

Joh Hilda, mensen kinderen wat een schade zeg. En nu? Zoek het zelf maar uit?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:42

Remy, ik zou het er niet bij laten zitten. Neem aan dat je standgeld hebt moeten betalen? Meestal is dat nog best veel en dan wil je wel wat anders dan dit.

Nee Holly. Ze sturen het terug naar de leverancier en ik heb hen al gemaild hoe we dit gaan aanpakken.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:58

Ik heb inderdaad standgeld betaald, het was per twee dagen maar heb er zelf voor gekozen om er maar 1 dag te staan. Standgeld bleef dan toch gelijk. Het werd gezien als een vorm van sponsoring.
Weet je, het moeilijke is dat het evenement georganiseerd is door de lokale ponyclub en paardenvereniging. 't is hier maar een durp en als dé hondentrimster heb ik dus redelijk wat klanten en bekenden in die hoek zitten en dat maakt de zaak wat gevoelig. Het wereldje is klein en ik wil het tuigmakerij gebeuren juist hier lokaal graag profileren. Er zijn altijd wel wat lange tenen waar je dan op stapt :7

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:30

@Raponsje: Het probleem is dat mijn stage de naam "hond en haar" heeft. Dus wil daar niet te veel van afleiden, ook omdat ze hier 13km verderop zit en dus mensen haar ook kunnen kennen.

@Joyce: Dat skoftige liep ik ook tegenaan. Ikzelf vind het een geniaal woord, maar mijn vriend komt hier niet vandaan het vind het dus ook als schurftig klinken. In principe wil ik hier blijven (ook koophuis ;) ) maar je weet maar nooit wat er in de toekomst gebeurd.

@Remy: Ik heb hier nog twee trimsalons in de gemeente zitten. Die zijn niet echt te vinden via internet, alleen via briefjes in de supermarkt. Ze hebben ook geen website. Zij doen overigens alleen kleine honden. Daarnaast heb je in Enkhuizen (7km) nog een, en dan drie of vier in Hoorn waarvan een mijn stage. Relatief veel op deze oppervlak, maar er lopen ook best wat honden rond. Daarbij heb ik een hele grote familie in de omgeving, dus hopen dat zij dan iedereen doorsturen ;) Of een beloning tegenoverstellen als: Nieuwe klant? Tipgever 10% korting. Voor het eerste jaar dan.
Mocht ik niet slagen dan weet ik niet of ik wel ga beginnen. Hangt er denk ik vanaf waarvoor ik niet slaag. Bijvoorbeeld plukhonden heb je vrijwel niet in November, dus dat zou ik nog even kunnen laten zitten. Maar inkorten? Ja, dat is een groot deel van je klantenbestand, althans, bij stage dan.

Hondenkapsalon vind ik ook wel erg leuk klinken, ook wat persoonlijker en alsof je je hond naar de kapper brengt. Dieren worden toch al vermenselijkt tegenwoordig ;)
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eind deze week de naam kies. Ook om weer verder te gaan met de papieren rompslomp ;)

Nogmaals @Remy: Wat balen dat je stand niet goed ging. Erg jammer dat er een andere situatie werd voorgesteld dan er werkelijk was. Ik zou denk ik toch wel op het aanbod ingaan van diegene die langs kwam. Ook om te kijken of het dan wel goed gaat. Grote kans dat het dan wel aanslaat, ook omdat er een echt strodorp is.
En gelukkig dat je zelf ook weer wat geleerd hebt over leerbewerking :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:00

Hallo sorry dat ik zomaar even kom binnen vallen.
Ben bezig met mijn afstudeerproject, waarvoor ik een campagne aan het ontwikkelen ben.
Hiervoor moet ik ook een overzicht maken van de kosten.

Nou had ik gelezen dat sommige hier ervaring hebben met adverteren op Facebook.
Ik weet dat je bij FB zelf een budget mag instellen, maar voor mijn project heb ik niet een vast budget ik ben juist aan het kijken hoeveel het kost om mijn campagne waar te maken.

Mijn vraag aan jullie is, als ik2x 1,5 maand lang een advertentie op FB wil laten zien op basis van CPM, hoeveel budget moet ik dan instellen?

Alvast bedankt :)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:12

Ik ga dit topic volgen, ik ben zelf ook startend onderneemster. :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:24

Welkom Jiwa! :) Mag ik vragen wat voor onderneming je hebt gestart?

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:30

Dankjewel!

Een combinatie van marketing/communicatie en webdesign/programmering, samen met een zakenpartner.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:58

Welkom Jiwa!

@Jenkins: Sorry, daar heb ik geen ervaring mee.

@Remy: Hmm, het is idd lastig om te klagen als je mensen goed kent en als ze zelf denken "het juiste" te hebben gedaan. Balen zeg... Maar waarom ga je niet op dat aanbod in voor dat andere evenement? Als dat nou weer knudde is, weet je zeker dat je het voorlopig niet meer hoeft te doen. Maar het zou zo zonde zijn als al je werk voor niets is geweest en het zou ook wel leuk zijn om te kunnen ervaren hoe het ook anders kan!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 04:27

jenskins, dat kan op fb! ik wil het je morgen wel uitleggen

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:14

Ik meld me ook weer eens! Onze bijlessen gaan goed deze periode, heel veel studenten hebben examens en zoeken lastminute hulp.

Verder waag ik me ook aan een nieuwe stap in ondernemersland! Ik ga een ruitersportzaak beginnen hier aan de Kust. Er zijn hier heel weinig zaken, mensen uit mijn omgeving moeten altijd minstens een half uur rijden naar eender welke ruiterwinkel. Ik ben al voorbij de boekhouder & zo goed als klaar met de bank, ik hoop dat de onderneming volgende week kan gestart worden. Ben nu in mijn opzegperiode bij mijn huidige werkgever, daar stop ik half augustus. Vanaf 1 oktober hoop ik open te gaan! Ik ga me vestigen in een nieuwbouwpand waar nu nog heel wat moet aan gebeuren, maar dat wordt voor me in orde gebracht. Spannend allemaal, maar ik heb er echt veel zin in!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:17

Wauw, wat spannend zeg Mallootje! En ook weer totaal wat anders ;)

Maar als je in deze tijd geld los kan peuteren van de bank, dan moet het wel een goed idee op een goede locatie zijn :D Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat, met het opstarten van de winkel! Want dat is ook wel een beetje mijn droom voor in de toekomst, het openen van een eigen winkeltje.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:44

De bank was ook eerst een beetje wantrouwig tegenover een ruitersportzaak in tijden van crisis, tot ik het kaartje van onze provincie toonde, met daarop alle winkels aangeduid. Toen ze zagen dat de hele linkerhelft gewoon leeg was, vonden ze het ineens wel interessant :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:11

Wat leuk Mallootje, dat je dat durft in deze tijden, knap hoor!

Remy, gewoon doen dat strodorp, weer een nieuwe ervaring en wie weet wat het je oplevert.

Juud87, leuk is dat he een naam verzinnen..... zal ook eens een poging wagen: Doggy Salon, Hound & Hair, Trimsalon Robbedoes

Joyce, pakketje is gelukkig toch nog terecht, soms een drama met de post. Ik zit nu al ruim 3 weken op een pakketje uit Australië te wachten, zal wel bij de douane hangen.

Hier verder nog geen nieuws, solliciteer me suf en ik heb ook mn bedrijfskleding nog niet, ga zo weer even bellen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:16

Wat ontzettend gaaf Mallootje!!! :D Echt een leuke uitdaging!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:33

Gaaf Mallootje! En een goed idee inderdaad, ik kan me voorstellen dat de bank daar wel iets in ziet!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:37

Leuk zeg dat je die mogelijkheid hebt :)

Waar gaat de zaak geopend worden..?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:08

In Gistel, in een nieuw pand op de Markt. Dat zal jullie wellicht niet zoveel zeggen, Gistel is een stadje vlakbij zee, waar toch heel wat maneges en stallen zijn. In de buurt hebben ook heel veel mensen paarden aan huis, dus dat zit wel snor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:22

Nooit van gehoord, zoekplaats.nl kent het ook niet :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:01

Even google Maps'en, of een ritje naar Belgie maken om ons te komen ontdekken ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:06

ooow wacht effe, België natuurlijk !!! :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:18

Haha!