't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:09

Wat leuk Gerda, ik ben nu wel erg benieuwd naar je creatieve brief!

Ik heb zoiets geks, ben anderhalve week geleden op gesprek geweest ergens, waar ik sowieso nog wat van zou horen. Was bij een internationaal bedrijf vol druk bezette mensen := die de afspraak voor het gesprek al 6 weken van tevoren hadden gemaakt (!). Ze zouden eind vorige week terugbellen... maar ik heb nog niks gehoord. Omdat er alleen een internationaal telefoonnummer bij mij bekend is (waarmee je het hoofdkantoor aan de lijn krijgt en dus niet het kantoor waar ik mee heb gesproken) heb ik gemaild met de vraag of en wanneer er contact opgenomen wordt... hoor ik weer niets. Terwijl het gesprek heel goed ging en degene waarmee ik het gesprek had heel positief was. -O-
Meestal hoor je toch wel iets als je langsgeweest bent... zucht. Dus nog even afwachten.

CoSnuf

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:13

Ik heb me zelf verkocht!!!
Niet letterlijk natuurlijk bah hahah.

Ik hou niet zo van het verkopen van jezelf. Ik trap mezelf natuurlijk ook niet de grond in.
Maar ik had wel altijd brieven die bescheiden waren. Gewoon netjes.

Nu heb ik goed duidelijk gemaakt dat ik er ben!!!!
Met teksten.... zoals:
Hard door werken is voor mij geen straf.
Zoekt u iemand in uw team met een zonnig gezicht, dan hoop ik zo snel mogelijk van u te horen.

Enzv. Enzv.

Vond het een beetje gek toen ik op verzenden klikte haha maar tot nu toe heeft het gewerkt.

Nu is het ook niet zo'n moeilijk baantje met veel eisen.

Het bezorgen van auto onderdelen.... Hahahaha

Maar goed wie doet mij wat? Laat mij dat baantje van 40 uur in de week maar hebben *\o/*
Ik ben er klaar voor!!!! Ik zie er gelikt uit al zeg ik het zelf! Hahahah laat het nu maar 11 uur zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:14

Veel succes alvast!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:27

Beter een muisarm dan een apestaartje
Hahahahahahahahaha geweldige uitspraak!!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:28

succes :):)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:32

succes!!!

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:13

Morgen! :wave:

Ffortuna; frustrerend zeg dat je nog steeds niets gehoord hebt!
Gerda; succes! Klinkt goed die brief!

Ik ben net gebelt over de sollicitatie van vorige week waar ik al een dag mee had gelopen. Ze willen me erg graag hebben, maar hebben toch gekozen voor de andere sollicitant. Nu kunnen ze me mogelijk aanbieden dat ik per januari aan de slag kan maar dit kunnen ze nu nog niet beloven :Y) Maar nu kan ik wel volgende week al 2 dagen komen werken en elke week bekijken ze de opties voor de week erna hoeveel uur ik kan draaien. Lijk wel gek maar ga het toch maar doen ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:17

Ffortuna schreef:
Wat leuk Gerda, ik ben nu wel erg benieuwd naar je creatieve brief!

Ik heb zoiets geks, ben anderhalve week geleden op gesprek geweest ergens, waar ik sowieso nog wat van zou horen. Was bij een internationaal bedrijf vol druk bezette mensen := die de afspraak voor het gesprek al 6 weken van tevoren hadden gemaakt (!). Ze zouden eind vorige week terugbellen... maar ik heb nog niks gehoord. Omdat er alleen een internationaal telefoonnummer bij mij bekend is (waarmee je het hoofdkantoor aan de lijn krijgt en dus niet het kantoor waar ik mee heb gesproken) heb ik gemaild met de vraag of en wanneer er contact opgenomen wordt... hoor ik weer niets. Terwijl het gesprek heel goed ging en degene waarmee ik het gesprek had heel positief was. -O-
Meestal hoor je toch wel iets als je langsgeweest bent... zucht. Dus nog even afwachten.

Pffff klote!!!

Ik heb gister en eergisteren wat solli's weggedaan, ook open. Gerelateerd aan wat ik nu doe is er ook maar weinig laat staan minder dan fulltime.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:54

Ik kreeg gister telefoon, of ik interesse had in een waarnemende functie (als iemand t snapt :P). Ik krijg vandaag of morgen te horen of ik op tweede gesprek mag bij een andere sollicitatie, maar nu zit ik met een dilemma.

Het telefoontje gaat over een functie waarvoor ik echt gestudeerd heb, orthopedagoog. Maar je moet natuurlijk alsnog op gesprek komen. De tijden zijn totaal nog niet duidelijk. Ze verwachten in januari iemand half ziek te hebben, en in maart wordt iemand geopereerd en die ligt er dan waarschijnlijk twee maanden uit. Ook zijn er 2 anderen die misschien weg gaan. Allemaal zo vaag.. Dus als ik op tweede gesprek mag vandaag, voor een 'lagere' functie, weet ik alsnog niet wat ik moet doen. Deze lagere functie is vast, verdiend minder, ander werk (maar persoonlijk zie ik mezelf nog niet als orthopedagoog echt aan het werk) en ik heb echt behoefte aan ritme in mijn leven.
Andere baan, niks is zeker, het is een tijdelijk contract en dus moet je daarna weer gaan solliciteren.. Het verdient wel meer, maar je werkt ook minder lang...

Weet niet of mijn verhaal een beetje duidelijk is, maar anders...
What to do?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:10

Ffortuna balen zeg. maar ik moet zeggen dat ik in gent er ook iedere keer achter aan heb moeten zitten voordat ik wat te horen kreeg. de eerste keer na gesprek naar aanleiding van vacature zou het 3 weken duren, bij week 4 nog niks gehoord, was druk met ponykamp, dus in week 5 maar weer gemaild, toen kreeg ik eind van die week telefoon dat ik het niet geworden was maar dat ze me wel wilde spreken. na dat gesprek weer een week niks gehoord weer achteraan gemaild, toen weer een gesprek. zat weer bijna week tussen voor dat ik wat hoorde. kortom ik was er wel klaar mee, maar uit eindelijk wel een proefcontract.
kan je het telefoonnummer van hier niet achterhalen?

succes emm, is toch mooi meegenomen die paar uurtjes voor je het weet is het januarie en de kans dat je wat anders tegen het lijf loopt is ook niet zo groot.

lastig anneert, ik weet wat waarneming in houd, me ouders zijn tandarts. Je werkt op oproepbasis, dus als iemand langdurig er uit is, als er mensen op vakantie zijn of om een dag op te vullen van een partimer. vaak werk je dan op meerdere praktijken. is wel een mooie kans om er in te rollen, zeker als er kans is als er mensen weg gaan. maar als startersfunctie lijkt me dat ook wel erg lastig, iedere keer een andere omgeving en weinig begeleiding.
de lagere functie is zeker ook heel iets anders? ik zou daar zeker op 2de gesprek gaan zolang je niet zeker bent dat je kunt waarnemen.
succes

hier nog mensen die verstand hebben van belgisch arbeidsovereenkomt of werken in belgie? had weer een leuk telefoontje vanochtend (alles komt in stappen en had er net vrede mee (kan op moment niet goed tegen ingrijpende veranderingen) en bedacht heerlijk nog een dagje voor mezelf te hebben). Dat ik verplicht ben (naja zo komt het over) gelijk volledige onder belgische voorwaarde daar te werken inclusief het rijksnummer, terwijl ik gelezen heb dat je ook als nederlander in belgie kan werken. aangezien ik de komende maand er nog niet woon, ben ik geen inwoner van belgie en heb ik geen rijksnummer, en je kan 3 maanden in een ander land werken zonder aanvraag. daarnaast zeggen ze dat je vakantiedagen afhankelijk zijn van het aantal maanden dat je tijdens het vorig jaar gewerkt hebt, terwijl ik dacht dat je 20 vakantiedagen krijgt bij een jaarcontract........... ik snap er geen bal meer van en heb het idee dat ze me dingen opleggen die niet hoeven.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:13

Geen idee hoe het zit in België blacknorton..

Die waarmeningsfunctie is wel op 1 instelling, instelling voor epilepsie, neurologische problemen, mensen met een verstandelijke handicap, zoiets.. dus het is wel op 1 plek, maar je vervangt idd steeds iemand anders..
Andere functie is op een instelling voor mensen met een verstandelijke handicap, zijn nogal moeilijke cliënten, agressie, weglopen eetproblemen dat soort dingen en is als cliëntbegeleider..
Dus op zich zijn de functies wel aan elkaar gerelateerd, maar ik heb bijvoorbeeld niet barveel verstand van epilepsie en de medische kant, dus dan lijkt me die waarnemingsfunctie al helemaal lastig..

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:24

dan word het zeker lastig, want dit is wel erg breed. maar ook wel weer erg interessant!!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:45

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:51

Ik kom net bij uwv vandaan.. Vanaf Januari geen uitkering meer omdat iedereen die nog thuis woont geen uitkering meer krijgt!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:54

oke lekker is dat, hoelang had je nog te gaan?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:55

Nou heb nu net 2 maand een uitkering

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:56

Die hoef je niet terug te dokken?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:57

Nee, het zit zo. Vanaf 1 januari 2012 krijgt niemand die nog bij zijn ouders woont meer een uitkering.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:58

Oke...pff wat ze wel niet verzinnen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:01

Nou inderdaad. Ik betaal vanaf mijn 18e alles zelf omdat mijn ouders het niet kunnen betalen en nu zijn ze zo ongeveer verplicht. Of ik moet werk vinden voor Januari maar daar heb ik een hard hoofd in. Heb op alles wat los en vast zit al gesolliciteerd maarja. Nu maar hopen dat Italie echt doorgaat anders weet ik het helemaal niet meer

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:02

Klinkt stom maar bijv de mac? Daar werkte ik als student...

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:04

Zonnetje81 schreef:
Klinkt stom maar bijv de mac? Daar werkte ik als student...

Heb ik al gedaan. Afgewezen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:05

Wat is dan de reden?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:05

En bij een uitzendbureau kimberley? Desnoods gewoon iets simpels en tijdelijks?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:17

kimberly, dat is ook echt vervelend. en ook lekker dat ze dat nu nog ff melden en niet veel eerder!!