Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:30

Ilona, van af hoe laat is dat? Want misschien kom ik wel even kijken. Woon in Putten, dus dat is om de hoek.

Vandaag een winderige, maar geslaagde braderie gehad in Zeewolde. Ook veel "oud" spul verkocht voor spotprijsjes. Want dat wil ik straks niet meer op m'n nieuwe site hebben. Binnenkort nog zo'n braderie en ik ben al van veel van dat "oude" spul af. Lekker opgeruimd dus.

IVfotos

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:43

Half 2 starten we bij Ermelo het heerlijkheid. Ken je dat? Daarna naar het amt van NIjkerk.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:51

O, je bedoelt De Heerlijckheijd. Ja, dat ken ik. Ik kijk wel even hoe het weer is, maar als ik kom zal ik alle fotografen aanspreken of ze Ilona21 zijn. :D

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:00

hahah.
Ilona is ook gewoon goed hoor.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:31

Georgette schreef:
Ik ben blij! Had toch een gaatje in m'n agenda. Ben langs de BCC geweest voor m'n camera. Het lag aan de instellingen, hij is gereset en doet het nu wel goed!

1/125 had dan idd flitsend moeten werken ja.
Fijn dat het een vrij simpel foutje was en dat het nu opgelost is. Kun je er weer vrolijk op los knutselen om mooie foto's te maken.

Hij gaat lekker momenteel Hilda? Een steeds vollere agenda. Nog even en je moet met wachtlijsten gaan werken +:)+
Wie weet moet je over een paar jaar wel verhuizen hihi.

Oh wat jammer dat het zo ver weg is Ilona. Had graag een stoer cabrio's gezien.
Iig veel succes morgen. Hoop op mooie foto's en een goede verkoop.

11A zijn er zoveel jumbo's die openen dan? Of zet je ook nog andere dingen voor ze op de foto?

Paan heeft een geslaagde dag gehad. Heb je het ook droog kunnen houden?

Hoe is het met alle stille ondernemers? Allemaal van de praatstoel gevallen? :D

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:05

Haha, hier zo'n stille ondernemer. Net een week cursus achter de rug gehad en verder lekker druk met bedrijf. Maar 'k lees wel mee hoor!

Het wordt alleen voor mij hoe langer hoe moeilijker om mijn baan te combineren met ondernemen.. Vorige week vroeg mijn baas of ik eind mei 5 dagen naar Frankrijk wilde voor netwerkbijeenkomsten, ik heb nee moeten zeggen omdat ik dan al zoveel afspraken en wedstrijden heb. Nu zou ik in september een week naar Spanje moeten (heb maar ja gezegd), maar ik zie net dat ik een paard wat ik in training heb dan de IBOP moet lopen... 'k Voel me een beetje heen en weer geslingerd. Baas is niet blij als ik iedere keer nee zeg, en klanten zijn niet blij als ik afspraken niet na kan komen.. >;) Dilemma!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:16

wij hebben het vandaag droog gehouden. Gelukkig wel.

Hopelijk houdt Ilona het morgen ook droog. Anders is het een cabriotour met dichte cabrio's. Zag dat er bijna 170 auto's mee doen. Leuk hoor.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:21

Dat is vervelend ja een baan waarvoor je moet reizen.
Wat gebeurt er als je met je rekenmachine gaat zitten om eens te zien hoeveel je kunt sparen en wanneer je dan genoeg hebt om een paar maanden baanloos door te kunnen om je bedrijfje naar fulltime te kunnen werken.

Ik voelde daarstraks wat druppies vandaar dat ik het vroeg. Fijn hoor Paan. Redelijk mooi weer, aardige verkoop. Op naar het volgende op de agenda. Hoe is het met de horloge deal? Rond?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:11

Georgette schreef:
Ik ben blij! Had toch een gaatje in m'n agenda. Ben langs de BCC geweest voor m'n camera. Het lag aan de instellingen, hij is gereset en doet het nu wel goed!

Oh, gelukkig!!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:58

zo spulletjes zijn ingepakt. Op naar Ermelo. Hopenlijk een droge en gezellig dag.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:42

Een fijne dag voor iedereen, ik hoop dat jullie het droog houden. Altijd zonde als het regent. Maar op buienradar is niet veel te zien.

Fijn als zaken goed lopen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:00

holly schreef:
11A zijn er zoveel jumbo's die openen dan? Of zet je ook nog andere dingen voor ze op de foto?

Er openen iedere week minimaal 2 nieuwe filialen, dus dat is behoorlijk veel voor een supermarktketen!
Maar daarnaast fotografeer ik nog veel meer hoor! Komende week ook nog een bruiloft en een springwedstrijd! Maar de Jumbo komt iedere week terug!

@Livvy: Dat is inderdaad echt heel lastig! Kun je niet kijken of je minder kunt gaan werken? 1 dag in de 2 weken of zo?

Iedereen die vandaag plannen heeft: Veel succes en plezier! Hopelijk blijft het idd droog!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:03

Ik wil iedereen nog even bedanken voor het meedenken over m'n camera, helemaal top! Uiteindelijk lag het dus aan de instelling van de sluitertijd. De medewerker van BCC kon die instelling zo 123 niet vinden, dus heeft hij em gereset.

Paan, fijn he is dat, als je van je 'oude' voorraad afkomt! Wanneer is je nieuwe website af?

11A, grappig, dat fotograferen van nieuwe Jumbo vestigingen. Wat fotografeer je dan precies? En waar worden de foto's voor gebruikt? De website, de krant?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:14

Vandaag Ilona even kort gemeet. Ze moest gelijk aan de slag. Ik heb leuke cabrio's gespot vandaag. Er reden er dan ook 170 stuks mee. Leuk om te zien, zo'n hele stoet cabrio's.

Voor onze site wordt gerekend met 20 werkdagen voordat hij in de test fase af is. De eerste 5 zijn hier van om. Dan gaan we testen en kan het online. Maar we gaan dan ook op vakantie. Dus gaat de site na onze vakantie online. Leek ons de beste oplossing omdat je anders misschien net 3 dagen online gaat en dan gelijk al niks verstuurd omdat je op vakantie bent. Vorig jaar waren we maar 1 weekje weg, dus dat viel nog wel mee. Maar dit jaar gaan we minimaal 10 dagem weg en als het leuk is blijven we langer weg. Hoe doen jullie dat met je shop als je op vakantie bent?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:22

Een paar weken terug was ik een midweek op vakantie in Barcelona. Dat heb ik vermeldt op m'n website en er een nieuwsbrief over gestuurd, zodat iedereen op de hoogte was en rekening kon houden met het later ontvangen van bestellingen.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:29

Ik had eerst helemaal niet door dat jij het was. Hihihi
Pas in de auto opweg naar nijkerk voor een tussen stop dacht oh paan haahha.

Pff ben wel op zeg. Wat een dag. Toch wel erg lastig 170 auto's allemaal op de foto te krijgen als ze zo langs je heen schuren.
Alles is nu aan het oploaden en dan zal ik de link hier laten zien.
Ze hebben toch nog +/_ 15.000 euro opgehaald. En dan moeten er nog veel dingen bij opgeteld worden. dus ik geslaagd

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:11

Is dat wel slim om te doen, Georgette? Ik vind het zelf niet slim om het aan iedereen te laten weten dat je op vakantie bent! Dat is naar mijn idee vragen om inbrekers.
Dit jaar ben ik er best makkelijk over, omdat mijn ouders nu toch thuis zijn, maar anders vertel ik het zo min mogelijk mensen!!
De foto's die ik maak voor de Jumbo zijn voornamelijk voor het gebruik van hun archief en voor op een website over de intergratie van Super de Boer en Jumbo. Hier kunnen al medewerkers de foto's zien, maar verder wordt er niets mee gedaan. Best jammer, maar het is ook geen spectaculaire fotografie.

@Ilona: Wow, dat is een mooi bedrag! Ben benieuwd naar de foto's!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:24

Spectaculair of niet, je hebt er in ieder geval een leuke klus aan!

Je hebt wel gelijk, het is niet handig om aan te geven dat je op vakantie bent, maar ik vind het ook vervelend om niets te laten weten en achteraf een e-mail te sturen; excuses voor de vertraging, maar ik was gesloten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:27

Ja, dat is een moeilijke...wij hebben gelukkig iemand die op ons huis past als wij op vakantie gaan.
Ik zet altijd wel een automatische emailbeantwoorder aan en ik spreek het in op mijn voicemail waarin ik aangeef dat ik op vakantie ben. Op mijn website vermeld ik het niet.

Scheelt dat ik een vast klantenbestand heb en dat ik het die mensen gewoon laat weten wanneer ik bij ze ben.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:33

Anderszijds, ik woon nu nog steeds op kamers, er is altijd wel iemand thuis...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:46

Zelf zet ik ook de autoresponder van mijn e-mail aan, want vind wel dat ik het mensen moet laten weten, maar laat het niet van te voren weten. Mijn voicemail spreek ik in met werkzaamheden in het buitenland! Klinkt beter haha!

En het klopt, het is een leuke klus en ik doe het graag! Het is namelijk heel gezellig aan het worden met de mensen die ik iedere week tegen kom, dus dat maakt ook veel goed haha.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:57

Het lijkt me ook heerlijk om zo een vaste klant te hebben en daarmee een vaste inkomstenstroom! Dat heb je als fotograaf niet zo 1-2-3, hoe ben je er 'binnengerolt'?

Ik heb gister ook weer een nieuwe opdracht gekregen! Moet ontwerp maken voor een erf/tuin, zodat de bewoners naar de gemeente kunnen stappen om schuren af te breken en iets anders weer te bouwen.

Moest ook meteen familieportretten maken, erg leuk geworden. De huiskat kwam namelijk ook even 'buurten' en staat dus nu ook heel gezellig op de foto :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:00

Mijn moeder werkt bij de Jumbo en ik heb er zelf ook een tijdje gewerkt. Dan bouw je binnen zo'n bedrijf een netwerk op, dus toen ik hoorde dat er 2 winkels geopend werden, wist ik meteen naar wie ik een mail moest sturen om mijn diensten aan te bieden!
Heb vanochtend ook een gesprek gehad bij mijn ruitersportzaak, zij willen hun webshop uitbreidden en verbeteren en ik ga dat zeer waarschijnlijk doen! Het is wel in loondienst, maar super gaaf werk!!!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:17

Zo de foto's staan op mijn site. Hele klus maar gelukt.
Ben niet helemaal tevreden. Het waren er zo veel. Maar ze zullen er vast enorm blij mee.
Nu nog de klein formaat foto's met bedrijfsgegevens op CD branden en sturen naar organisatie. Dan is dit ook weer gedaan.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:34

11AFotograaf schreef:
Is dat wel slim om te doen, Georgette? Ik vind het zelf niet slim om het aan iedereen te laten weten dat je op vakantie bent! Dat is naar mijn idee vragen om inbrekers.

Dat is ook mijn idee een beetje. Maar een autoresponder aanzetten is ook wel een idee inderdaad. Moet er nog maar eens goed over nadenken wat ze gaan doen.

Ilona, ik ga de foto's zo eens even rustig bekijken.

11A, zo zie je maar dat een netwerk toch wel heel belangrijk kan zijn.