Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:57

Ik heb een linked-in profiel, maar moet hem nog aanvullen. Laatst wel een foto van mezelf erop gezet.
Mijn naam is: Maaike Verbeek

Yucca

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:13

Linked-in heb ik ook, maar snap niet alles, maargoed ik heb een profiel+foto, ik stuur wel even een PB met mijn naam!

Net bij een coach voor het ik-start-smart traject geweest, opzich een leuke vent, maar zijn manier van werken ligt mij niet, veel te psychologisch, hij zei in het begin zelf ook niets, vind ik lastig :+ Hij gaf ook aan dat mijn onderneming eigenlijk te jong was voor wat hij voornamelijk begeleid, dus opzoek naar een ander!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:30

Ik heb iedereen toegevoegd :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:37

Ik had trouwens laatst een aanvraag voor een bruidsreportage, daar ben ik langsgeweest en heb er een offerte voor gemaakt. Nu hebben ze laten weten dat ze gekozen hebben voor een andere fotograaf. Ik ben van mening dat ik dan hooguit een bericht kan terugsturen in de trant van; jammer, maar een fijne bruiloft gewenst. Maar mijn vriend vind dat ik moet vragen waarom ze gekozen hebben voor een ander....

Wat vinden jullie?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:55

@ Yucca, gewoon ze een fijne dag wensen. Als je gaat vragen waarom krijg je standaard antwoorden als "klik was er niet", "andere was goedkoper", en dat soort kreten. Je hebt je eigen stijl en persoonlijkheid en dat bevalt ze of niet. Kun je niets aan veranderen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:58

Idd, eer aan jezelf houden en fijne dag wensen. Als ik zelf in hun schoenen had gestaan zie ik ook niet in waarom ik mijn keus moet verantwoorden eigenlijk.

Gebeurt mij ook weleens dat me een paard aangeboden wordt die op het laatste moment naar een ander gaat. Jammer, maar kennelijk staan die mensen dan of niet 100% achter mijn trainingswijze of de prijs staat ze niet aan, hun goed recht. Either way zijn dat volgens mij dingen waar je later weer tegenaan zou kunnen lopen als ik het paard dan alsnog in training krijg. Ze willen of dat je het anders doet, of in een kortere tijd ivm de kosten.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:00

Ja precies, dat zijn ook mijn gedachten. Heb ze nu bedankt voor hun interesse en ze een hele fijne dag gewenst.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:07

De eerste keren zijn niet leuk maar je went er aan. Het is al netjes dat ze iets van zich laten horen. Ik heb eens een stel gehad die in het gesprek aangaven zo goed als zeker te zijn met mij in zee te willen gaan en daarna lieten ze niets meer horen. Ik heb er een paar keer achteraan gemaild omdat ik wilde weten waar ik aan toe was.
Ook heb ik eens 3 maanden met een stel over en weer gemaild en ze geholpen hun hele bruiloft te planen. Een ander stel mailde voor dezelfde datum. Hun heb ik dus moeten bedanken en wat denk je? Juist die waar ik zo lang contact mee heb gehad haakten ineens af met als reden dat ze geen fotograaf wilden maar het zouden laten filmen.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:45

BartVB schreef:
JolandaS schreef:
De verschillen tussen de diverse banken zijn niet erg groot. De een rekent iets andere kosten, de ander vergoed een wat andere rente, maar per saldo komt het volgens mij allemaal op hetzelfde neer: bankieren kost geld.

Dingen mogen best geld kosten maar ze moeten het niet overdrijven. De Rabobank zit op iets van 12 miljard (!) winst (!) in een jaar, ABN gaat wat minder doordat ze wat teveel hebben zitten gokken maar als je dat soort winsten kan draaien moet je IMO niet gaan zitten miepen over een paar cent hier en een paar cent daar zonder daar iets extras voor te leveren. Als mijn particuliere bankzaken geld zouden kosten zou ik al minder problemen hebben met het hele zakelijke rekeningen verhaal.

Even googelen bij de ING leverde dit overzicht op: http://www.ing.nl/particulier/betalen/betaalrekeningen/betaalrekeningen-vergelijken/index.aspx?bid=0000_Rest_Betalen_thema_ing_voordeligste
Particuliere rekeningen kosten dus ook geld. Bij een aantal banken heb je keuze uit verschillende particuliere rekeningen. Ook voor bedrijven zie ik bij verschillende banken dat er keuze is uit diverse rekeningen.

Trouwens, de kosten die je als zakelijke klant betaalt voor betalingsverkeer, die hoort toch bij je bedrijfskosten en bereken je toch door in de prijs van je product?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:45

@Hilda: Dat zijn echt klote streken, maar dat kom je inderdaad ook tegen, helaas!
Ik heb het gelukkig (klopklop) nog niet zo erg meegemaakt, maar wel dat ik contact hebt gehad met mensen en dat ze dan opeens niets meer laten horen, net voordat de 'deal' gesloten wordt... Toch jammer!

En ik denk dat vragen waarom niet veel zin heeft. Waarschijnlijk krijg je toch geen eerlijk antwoord...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:11

Zij hebben veroorzaakt dat ik geen trouwdata meer vastleg/reserveer zolang er niet een percentage is aanbetaald.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:41

Joyce, wanneer gaat je website online? :)

Ik heb Nouks een tijd niet gezien hier, of vergis ik me nu?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:20

@Georgette: Nou... Hij mailde vrijdag dat de website waarschijnlijk zaterdagavond af zou zijn. Ik durfde er al niet op te hopen, inmiddels is het woensdag en nog steeds niets gehoord... Dus ik hoop dat de site voor het weekend af is en dan kan ik de laatste dingen door laten voeren (ik heb nu namelijk nog steeds niet gezien hoe het er op het moment uitziet, dus het kan zijn dat ik nog wat dingen moet laten veranderen). Af en toe word ik er helemaal gestoord van hoor. Maarja, hij doet het voor 650,- (incl. btw) en dan heb ik een webshop op maat gemaakt, dus dat is niet heel duur en daarom haal ik diep adem en tel ik tot 10 ;)

Edit: wat betreft de magneetstickers voor op de auto, ik had de link al een keer geplaatst, maar dat was volgens mij nog in het oude topic, dus hier nogmaals: http://www.magneetplaatonline.nl/
Mijn vader heeft daar smalle stickers besteld, nu ruim een half jaar geleden en ze zitten er nog steeds op en zijn nog steeds mooi! Dus ik wil ze daar zometeen ook bestellen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:28

Ik ben ook weer terug uit Porto. Was lekker om er even 5 dagen tussenuit te zijn.

Ik ben normaal redelijk makkelijk met allerlei dingen, maar bij bruiloften laat ik inderdaad ook een aanbetaling doen.

Viel me ook al op dat Nouks hier niet meer is.

Toch wel apart, ik hoor heel vaak van mensen dat ze zo lang moeten wachten tot hun site af is. Worden daar dan geen afspraken over gemaakt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:39

De deadline was half december. Eigenlijk hadden we eind november afgesproken, dat was al ruim, maar voor de extra zekerheid toch half december, dan zou hij echt wel draaiend zijn. Maarja, toen bleek iDeal inbouwen toch wel moelijk, etc. etc. En het vervelende is dat er steeds zelf achteraan moet, ze zullen nooit zelf bellen/mailen/smsen van "goh, de deadline is over een week, maar ivm dit of dat gaan we het niet halen." En elke keer worden er dingen beloofd, maar dat komen ze nooit na, echt nooit! Dus ik ben blij als het straks klaar is. Ik wou ook nog wel even wat punten voor ze opschrijven waar ze echt aan moeten werken als ze professioneler bezig willen gaan met hun bedrijf, maar ik hoorde gister van mn broertje dat ze er toch maar vanaf zijn. Dus ik ben hun eerste en gelijk hun laatste klant, haha.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:11

Wat betreft auto magneten, daar ben ik niet bekend mee.
Zelf heb ik op 3 auto's een sticker op de achterruit laten plaatsen en ik ben nu bezig met de mogelijkheden voor onze nieuwste auto en zelf vind ik dat net iet's mooier overkomen. Zo'n sticker straalt wel uit dat je serieus bent en het geld hebt voor je uitstraling, terwijl het niet eens zo duur is (35 euro ex btw per sticker of zo...).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:20

De magneetsticker van mn vader, ziet er precies uit als belettering! Ik had in eerste instantie echt niet gezien dat het een magneet was, professioneel genoeg dus voor mij, voor weinig geld en als ik het zat ben, haal ik ze er in een handomdraai vanaf! Als ik iets lelijk vind, is het wel een auto waarvan je kan zien dat er belettering op heeft gezeten. Zo'n auto zou ik nooit kopen, tenzij ik er andere letters op laat zetten, of tenzij de auto voor een spotprijs te koop staat.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:29

Mijn belettering is mislukt met het plakken. Moet het dus opnieuw laten maken maar twijfel of hetzelfde bedrijf het mag maken of dat ik iemand anders zoek. Eerst zijn er schrijffouten gemaakt terwijl het goed op papier stond. Toen kwam ik en kon ik niet pinnen.

Hulpvraag.
Ik sta in april op een kraammarkt. Nu neem ik sowieso natuurlijk ingelijste foto's mee maar ik wil ook een fotoboek meenemen. Ik heb liggende en staande foto's. Maak ik een boek staand met daarin alle staande foto's en een boek met alle liggende foto's in een liggende uitvoering? Of ga ik ze combineren en dan dus of de liggende of de staande kleiner maken. Zodat er 2 op een bladzijde kunnen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:40

@JolandaS; ik vind het ook geen probleem dat ik betaal, ik vind het een probleem dat ik daarvoor totaal niets extra's krijg. Voor mijn particuliere gebeuren betaal ik niets (behalve voor creditcard) voor exact hetzelfde wordt ik zakelijk afgerekend en als ik dan een keer iets nodig heb van ze betaal ik daar ook weer voor en weet niemand hoe het nu precies zit.

@foxy80; mensen zijn niet harder tegen de bank omdat ze geen keuze hebben. Overstappen is een drama, nieuw rekeningnummer, hoop gedoe en bij andere banken is het vooral niet beter. In NL is zo ongeveer 0,0 concurrentie tussen de banken.

Pensioen is hier ook nog niet echt geregeld, wel gebruik gemaakt van de FOR maar moet dat beter gaan opzetten. Waarschijnlijk regelen binnen een stamrecht BV oid, ook ivm mijn aversie van banken en verzekeraars :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:41

Iedereen die Linkedin heeft mag mij ook toevoegen hoor: Trees van Dijk
Ik zit er nog niet zo lang op en ben dus nog aan het puzzelen met veel dingen. Nog geen foto, maar zal eens kijken of ik die er op krijg.

Vandaag naar de groothandel geweest, dus nu druk aan het prijzen e.d.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:34

Reclame op mijn auto heb ik wel eens over gedacht, maar ik vind "Fotografie" zo'n uitnodiging voor inbrekers.

@Hilda: Kun je geen vierkant boek laten maken, zodat je staand en liggend op dezelfde grootte kunt afwisselen?

@BartVB: er is dus een bank waar je als particulier gratis kunt bankieren? Daar ben ik dan wel benieuwd naar (via PB?).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:37

@JolandaS volgens mij bedoelt Bart dat hij als zakelijke klant moet betalen voor iets wat als particulier gratis is ;) Dus dat je moet betalen voor een betaalrekening dat is altijd zo, maar betalen voor andere diensten hoef je als particulier niet en als bedrijf opeens wel.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 08:39

@Nuage: Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:01

Nuage gefeliciteerd

Gisteren naar de webwinkelvakdagen geweest. Was niet helemaal ons ding, omdat we zelf erg weinig verstand hebben van alles wat er bij komt kijken op het gebied van een website bouwen e.d.
Vandaag een afspraak met een bedrijf hier uit de buurt voor de website

Pensioen is hier ook nog niet geregeld. Wil daar volgend jaar eens naar kijken, nu eerst bezig met de winkel zelf dit jaar.

Zakelijke rekeningen zijn echt schandalig duur. Afgelopen kwartaal gewoon ca €200 kwijt geweest voor het bankieren en dan was het nog rustig :\

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:00

@Nuage: gefeliciteerd!

@henla_tent: misschien een keer een afspraak maken bij de bank om te bekijken of er een manier is om je kosten omlaag te krijgen?