Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 01:07

Nee een 3 uur, maar al je nu 18 uur werkt is dat heel weinig haha! Maar het gaat haar er juist om dat ze me dus niet op baste dagen hoeft in te plannen maar juist lekker kunnen gaan switchen wanneer ze te kort komen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:12

Joyce fijn dat je gesprek zo goed is gegaan.
Ik heb helaas een afwijzing na t gesprek. Ze waren heel positief maar ze hadden een kadidaat die rechten gestudeerd had. Begrijpelijk. Maar erg jammer...
Black norton gefeliciteerd.

Heb ook een dilemma. Mag op gesprek bij een bedrijf... En die richting spreekt me eigenlijk helemaal niet aan en de functie ook niet. Hele dagen t zelfde werk. Maar... Waarschijnlijk kun je wel direct beginnen. Heb al zoveel tijdelijke banen gehad. Wil nu een keer wat leuks voor vast. Dit kan vast worden. Ze hebben mij benaderd omdat ze gehoord hadden dat ik wat zocht. Het is zo niet wat ik wil maar ik mag niet kieskeurig zijn want ik heb niks te kiezen nu.

Wat ellendig. Wilde nu zo graag iets leuks...
Ga in ieder geval wel en hopelijk valt t mee... Maar heb er een dubbel gevoel over.
Laatst bijgewerkt door Qizz op 25-03-11 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:17

Ik zie toch weer een aantal positieve wendingen. Iedereen met een baan/gesprek gefeliciteerd.

Hoe lang duurt een sollicitatieperiode gebruikelijk?
We zijn nu 3 weken verder na het plaatsen van de vacature in de krant.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:24

Ja verschilt heel erg... Bij mij heeft de laatste een maand geduurd voordat ik wat hoorde enzo ;-)... dus kan inderdaad lang duren.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:26

Ik had wel een ontvangstbevestiging gehad dat alles goed was aangekomen en ik spoedig geinformeerd zou worden over het verloop van de procedure.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:39

Anders bel je even of weten wanneer je meer hoort? Zou ik doen...

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:39

Gewoon even bellen Annastasia.

Qizz je kan altijd kijken hoe het bevalt, is het niks dan kan je toch verder zoeken. Maar ondertussen heb je dan wel werk en weer verse ervaring.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:07

Idd, gewoon bellen! Gister in het gesprek heb ik ook nog even voorzichtig gepolst over mijn telefoontje, om uit te vogelen of de uitnodiging nog wat met het telefoongesprek te maken heeft gehad en ja hoor! Hij zei iets in te trant van dat er zoveel aanmeldingen waren gekomen (74 stuks!!), dat ze door de bomen het bos niet meer zagen en mijn telefoontje kwam precies op het juiste moment. Zo wist hij zeker dat ik gemotiveerd was, blijkbaar maakte ik een positieve indruk aan de telefoon en toen had hij gelijk zoiets van, even haar CV dr bij pakken en als dat oke is, nodigen we haar uit voor een gesprek. Als ik niet gebeld had, was ik waarschijnlijk ook niet uitgenodigd. Stel dat ik niet aangenomen word, ga ik voortaan altijd achter mn sollicitaties aan bellen!

Overigens heeft het bij mij tot nu toe max. 3 weken geduurd voordat ik wat hoorde van mijn sollicitaties, maar meestal waren ze sneller.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:12

Kijk Joyce dat is goed om te weten!!!!!!!!
Die notaris waar ik op gesprek mocht had ook over de 100 reacties gehad,.. erg he,...

Cynthia,.. ja ik dacht ook, stel dat ik het kan krijgen maar gewoon doen en in de proeftijd kijken of het leuk is en zo niet verder kijken,.. wel banketstaaf maar ja,..
Hoorde overigens vandaag dat ze @#$@$$@#%# werktijden hebben. Van 10-19.00, nou lekker,.. daarna nog koken en naar je paard, weg avond,..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:37

Pff, dat is inderdaad een rot tijd zeg Qizz! Persoonlijk zou ik zelf liever niet bij bedrijf werken, waar ik bij voorbaat al niet z'n goed gevoel over heb. Maarja, als je omhoog zit, heb je natuurlijk ook niet zoveel te willen...

Wat een hoop aanmeldingen krijgen die bedrijven he, niet normaal. Ik snap wel dat ze door de bomen het bos niet meer kunnen zien en blij dat als ze iemand telefonisch te spreken krijgen, haha.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:23

ja precies, je weet ook niet hoelang het hierna nog duurt voordat je daarna weer op gesprek mag ergens,..
maar ik voel exact hetzelfde als jou,.. eigenlijk wil ik niet,.. heb geen goed gevoel bij een (transport) bedrijf en ook niet bij de hele dag alleen maar gegevens invoeren,.. zucht,.. dilemma's,..

gauw weer leuke dingen zoeken op internet :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:58

Donderdag op gesprek geweest bij een uitzendbureau voor de functie intercedent. Vrijdag een WPV test toegestuurd gekregen en een voicemail of ik aankomende donderdag voor een 2e gesprek wil komen :)) Er zit een beetje schot in nu :) Heb ook nog wat andere dingen lopen via Startpeople, en die waren heel enthousiast. Dus ik wacht weer af :)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:17

Weer een afwijzing binnen ;( gaat lekker.
Dinsdag heb ik een afspraak i.v.m. mijn competentietest, misschien dat ik met die uitslag iets kan. Maar moet zeggen dat ik aardig moedeloos begin te worden.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 00:35

weet iemand hoe het volgende zit.
ik krijg een tijdelijk contract voor 2 maanden, maar om concurrentie tegen te gaan, leggen ze in mijn contract vast dat ik 3 maanden na beëindiging ik niet aan de slag kan bij een zelfde soort bedrijf of in een zelfde soort functie. nu lees ik dat dat ik 3 maanden niet aan de slag kan in de diervoedersector. weet iemand wat mijn rechten zijn?

om eerlijk te zijn zie ik dat niet zitten...

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:12

mmm hoe dat juridisch zit geen idee, maar zou het ook niet prettig vinden, kijk als zoiets er in staat bij een functie voor lange tijd kan ik me er iets bij voorstellen. ze steken een hoop energie in jou en willen dan niet dat een ander (zelfde) bedrijf daar mee wegloopt.
maar bij een tijdelijke baan zou ik dat zelf ook onzin vinden

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:34

Ik heb er helaas ook voor getekend voor een tijdelijke functie... En ze kunnen je er mooi aan houden. Voor mijn functie ook belachelijk. Was telefoniste/receptioniste/adm.med. bij een bedrijf. Mag nu niet werken binnen 80 km in dezelfde functie. Heb nu geen werk... Maar als ik wat kan krijgen moet ik daarover ook nog in conclaaf met hun.

Zou er echt niet weer voor tekenen bij een tijdelijke baan.
Bel even het juridisch loket. Zij helpen je gratis. En goed!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:09

Ik snap de logica van het bedrijf wel, maar om dat ook te doen voor een tijdelijke functie...

Buiten schijnt de zon en ik zit weer stomme brieven te tikken, bah!!! Heb geen last van zelfmedelijden hoor :+

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:06

Cynthia ik doe met je mee :-)
Heb er net 1 af, maar helaas kom ik 1 postzegel tekort,..
Moet alles omzetten naar PDF maar weet nog niet hoe,.. en zolang stuur ik het maar per post, wil geen risico lopen dat alles door elkaar staat als het aankomt,.. ook zo knullig,..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:16

blacknorton schreef:
weet iemand hoe het volgende zit.
ik krijg een tijdelijk contract voor 2 maanden, maar om concurrentie tegen te gaan, leggen ze in mijn contract vast dat ik 3 maanden na beëindiging ik niet aan de slag kan bij een zelfde soort bedrijf of in een zelfde soort functie. nu lees ik dat dat ik 3 maanden niet aan de slag kan in de diervoedersector. weet iemand wat mijn rechten zijn?

om eerlijk te zijn zie ik dat niet zitten...

dat contract moet je niet tekenen. Conccurentiebeding ben ik zowiezo al op tegen, maar voor 2 maanden werk zorgen dat je 5 maanden lang misschien geen ander werk mag aannemen is niet netjes. Dit zegt naar mijn idee ook iets over de werkgever

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:17

Ik merk momenteel het tegenovergestelde: "het leed dat een collega zoeken, maar niemand kan vinden heet"
Dus bij deze: heb je ervaring in het onderwijs, voornamelijk in de exacte kant (natuurkunde) en zoek je werk op een leuke school in Vlaardingen, dan hebben wij 25 uur in de aanbieding (fulltime) ^_^

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:50

bedankt allemaal. ik heb er ook geen goed gevoel bij. ga morgen eerst met hun praten, wil weten wat ze nu willen en ga niet akkoord met de concurrentiebeding, voor zo'n korte tijd. dan moeten ze me maar voor een jaar willen (of via een uitzendbureau)
het verloopt toch al zo raar, dat het gevoel er ook zoek bij is.

helaas geen onderwijsgraad en geen opleiding natuurkunde gedaan, vind het wel leuk, maar 10 jaar geleden wilde ik het onderwijs niet in, dus het werd geen natuurkunde als alternatief voor diergeneeskunde ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:52

Hmm, ik heb meerdere keren zo'n contract met concurrentiebeding getekend en wat ze mij hebben verteld is dat het meer een formaliteit is. Meestal word er niets mee gedaan (bij mijn in elk geval niet). Ik zei namelijk ook al, ik ben receptioniste/telefoniste/secretaresse en als ik hetzelfde werk niet mag uitvoeren binnen een straal van zoveel kilometer, dan heb ik een probleem als ik zonder werk kom te zitten. Toen hebben ze gezegd, het is eigenlijk voor mensen die bovenop de nieuwe ontwikkelingen zitten, dat die niet met de bedrijfsgeheimen overlopen naar de concurrent. Maar het is in elk geval wel goed om even na te vragen bij je werkgever hoe het zit en hoe streng ze daarin zijn.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:13

het staat er ook wel zo als het een vast arbiedsovereenkomst (behalve de eerste 2 alinea's) is. maar opzich kom ik wel op een gevoelige afdeling te werken..... wat het weer ingewikkeld maakt.
en snap ook goed waarom ze het doen, maar ik wil me nu niet beperkt voelen in me keuzes voor een vaste baan.
geloof dat via het uitzendburo het concurrentiebeding niet af neemt, dus dat word geen optie.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:54

Iemand van jullie die weet hoeveel loonbelasting wordt geheven over de overuren?
Ik moet naar mijn idee wel erg veel loonheffing betalen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:14

Anders ff vrijblijvend bellen met juridisch platform... die zijn gespecialeerd in arbeidsrecht.

Ik had bij het juridisch loket zelf niet het gevoel dat ze wisten waar ze het over hadden. :=

Bij mij in mijn contract stond ook dat ik 6 maanden niet mocht gaan werken in de zelfde
branche. Nu is dit op geheven omdat ik ontslagen ben in economische toestand van het bedrijf.

Ik hoop morgen antwoord te krijgen van juridisch platform ontrent mijn ontbindingsconcept
van mijn huidige werkgever.