Huuuh, echt raar dit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nueve schreef:Flowerpull schreef:Ze zijn niet ALLEMAAL het zelfde hè!
Enkel boogje is gelijk aan enkel boogje, de hoek met dubbel boogje is gelijk aan hoek met dubbel boogje!
Dubbelboogjehoeken zijn niet gelijk aan enkelboogjehoeken!
Weet ik?
Ik bedoeeeeeeeel. Jij hebt 2 paar hoeken, in het boek 1 paar.
Nueve schreef:Maar jij zegt toch dat hoek B en dat andere hoekje met een boogje gelijk aan elkaar zijn?
Flowerpull schreef:Nueve schreef:Maar jij zegt toch dat hoek B en dat andere hoekje met een boogje gelijk aan elkaar zijn?
Ja..? Dat is ook de hele stelling van hoek tussen koorde en raaklijn.
Ligt er gewoon aan vanuit welke kant van de raaklijn je het beredeneerd, hoe weet je anders of je de linkerhoek van C of de rechter moet nemen? Ze zijn allebei gelijk aan een andere hoek, dus moet je gewoon die hoek gebruiken waar je iets van moet weten, en dan daar de koorde bij kiezen. Want bij de hoek met enkelboogje beredeneer je vanuit koorde AC, en bij hoek met dubbelboogje beredeneer je vanuit koorde BC. En de hoek die je gekozen hebt (dubbel of enkel) die is dan gelijk aan de hoek óp die koorde. Dus dat ligt eraan welke koorde je neemt, welke hoek je hebt.
Nueve schreef:Maar jij zegt toch dat hoek B en dat andere hoekje met een boogje gelijk aan elkaar zijn?
Sander_ schreef:Nueve schreef:Maar jij zegt toch dat hoek B en dat andere hoekje met een boogje gelijk aan elkaar zijn?
In mijn boek staat het zo:
"De hoek tussen een raaklijn aan een cirkel én een koorde van die cirkel waarvan een eindpunt het raakpunt is, is even groot als de níét-stompe omtrekshoek die bij deze koorde hoort."
Sander_ schreef:Weet iemand waarom de primitieve van deze functie dit is?
Dit staat in mijn examenbundel:
f(x) = 3 + 6/(x+1)
F(x) = 3x + 3ln(x+1)
Moet het niet 6ln(x+1) zijn, want er staat toch geen 2 binnen de ln?
Pff ik snap er helemaal niks meer van, hopelijk komen er heel weinig primitieven in het examen (ijdele hoop).
Nueve schreef:Okee cooliejoolie.
Ik heb een hele bestelling bij H&M en nu twijfel of ik hem echt zal doen of nieeeet..![]()
WACHT JA IK DOE HET WANT TEGEN DE TIJD DAT HET BINNEN IS ZIJN DE EXAMENS AFGELOPEN EN DAN HEB IK HET WEL VERDIEND
Of nee wacht, dan kan ik ook gewoon even stad in!
FantasyB schreef:Nueve schreef:Okee cooliejoolie.
Ik heb een hele bestelling bij H&M en nu twijfel of ik hem echt zal doen of nieeeet..![]()
WACHT JA IK DOE HET WANT TEGEN DE TIJD DAT HET BINNEN IS ZIJN DE EXAMENS AFGELOPEN EN DAN HEB IK HET WEL VERDIEND
Of nee wacht, dan kan ik ook gewoon even stad in!
Halveer je bestelling en ga na de examens ook de stad in
Dan kan het allebei