Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:48

holly schreef:
Om op adwords terug te komen.
Wie van jullie heeft een website en gebruikt google adwords of zou dit eens willen proberen?

Voor mijn eigen site wil ik het gaan gebruiken. Wel voor een klant een campagne opgezet, met redelijk wat succes.

holly

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:52

Oei LHO, ik klikte zo eens op de link naar je website, maar wat is die leeg zeg. Ik ben er in een halve minuut al klaar mee en weg geklikt, dat is niet goed hoor.
Waarom is het zo leeg? Ben je nog bouwende?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:08

Ook even snel gekeken: erg zakelijke en nette site.
Alleen die tekst zo uitgespreid over het beeldscherm, nee dat zou ik zelf niet zo doen.

Volgende week ga ik me waarschijnlijk inschrijven bij de KvK, dan wordt het officieel! Kan ik ook (regionale)kranten aanschrijven, adverteren, ect.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:33

holly schreef:
Oei LHO, ik klikte zo eens op de link naar je website, maar wat is die leeg zeg. Ik ben er in een halve minuut al klaar mee en weg geklikt, dat is niet goed hoor.
Waarom is het zo leeg? Ben je nog bouwende?

Jup. Er komen nog wat meer foto's op, er moet nog wat portfolio opbouw gebeuren :Y) etc. Rechts komen een paar kleine voorbeeld foto's, welke de site ook minder breed maken. (hoewel op de gevuldere pagina's, zoals Tekstschrijven of Zoekmachine optimalisatie daar minder last van hebben, omdat je dan een mooie pagina vol tekst hebt :) ). De minder gevulde pagina's moeten nog wat meer tekst gaan krijgen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:41

Eefste schreef:
Ja Joyce en Holly, ik denk inderdaad dat dat het beste is.
Wel lastig waar te beginnen.. Hoe weet je dat mensen die zeggen "ja leuk, dat wil ik wel" ook echt gaan komen. Echter als je ze al laat inschrijven loop het het risico een groep niet vol te krijgen, en ze alsnog teleur te moeten stellen.
Dus biedt je al verschillende dingen aan waar mensen zich op in kunnen schrijven?

Je moet toch ergens beginnen... Dus ik denk dat je voor jezelf gewoon een heel goed plan moet maken. Wat wil je precies gaan doen, hoe ga je dat aanpakken, etc. Als je dat allemaal hebt uitgedacht, kun je kijken of mensen zich in willen schrijven en dan opzoek naar een pand. Althans, ik zou zowieso nu al gaan rondkijken wat voor panden er zijn en wat voor iets je zou willen, hoeveel dat zou kosten etc. dat je er echt al helemaal in zit en als het moment daar is, dat je dan gelijk kunt handelen! Misschien moet je in het begin met kleinere groepen werken dat je voor ogen hebt, want je zult eerst een beetje naam moeten maken. Als mensen enthousiast zijn, vertellen ze het vanzelf verder, of willen ze misschien een stukje schrijven voor op je website (als je die maakt) en dan gaat het balletje steeds meer rollen!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:18

holly schreef:
Om op adwords terug te komen.
Wie van jullie heeft een website en gebruikt google adwords of zou dit eens willen proberen?

Ik heb adwords gebruikt, omdat we een aanbieding kregen van 75 euro gratis te gebruiken.
Ik heb niet veel verschil gemerkt in het aantal bezoekers van onze website, is gemiddeld ongeveer 100 per dag. Het werden er niet ineens veel meer door die adwords advertenties.

Maar als je googled op 'quarterhorse' 'quarter horse' 'quarterhorses' dan staan wij toch meestal wel vrij ver of helemaal bovenaan...., althans hier in Belgie. Ik weet niet hoe dat in NL is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:28

Cerize schreef:
fiona1 schreef:
Dus ik hoop op de gouden tips van iemand uit de verzekeringsbranche.

Gouden tip nummer 1 :D

http://www.taf.nl/pdf/Consumentenbrochure%20ZP.pdf

Misschien is dit wat voor jullie? Zeker voor mensen met een risicovol beroep, is zo'n verzekering vaak beter te betalen dan een echte arbeidsongeschiktheidsverzekering. Ik kan zo voor je uitrekenen wat deze verzekering jullie gaat kosten.

dus ipv je inkomen verzeker je hier je vaste lasten, dat is volgens mij het uitgaansprincipe. Waar ze wel (zo te zien) licht overheen gaan is dat als je net arbeidsongeschikt bent geworden, je de meeste kosten hebt: bv aanpassen huis, beneden slapen, badkamer beneden inrichten, deuren verbreden als je (tijdelijk) in een rolstoel komt. Hulp in de huishouding...
Voor de rest: duur uitkering, % arbeidsongeschiktheid, hoogte uitkering, kun je ook bij andere verz. kwijt. Overlijdensrisico verz. die moet ik ook niet hebben ! tenzij ik de paarden als begunstigden kan opgeven :D

Wat mij ook tegenstaat is dat je passende arbeid onder je competentieniveau moet accepteren.... maar het is natuurlijk al beter dan helemaal niet verzekerd zijn, zoals vele zelfstandigen.

Ik heb mijn AOV geregeld nog voordat ik de kvk inschrijving heb geregeld- want ik vind het super belangrijk, zeker omdat de meesten hier van ons ook nog eens in hun vrije tijd met paarden omgaan.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:38

Ik heb al een tijdje niks van me laten horen, maar ik heb dit topic wel meegelezen!
Ik heb me al eens voorgesteld, maar voor degenen die dat vergeten zijn :)
Ik ben Meike, 23 jaar en heb als hobby taarten bakken en decoreren.
Mijn officiele website is ent af en dat wilde ik even met jullie delen:
www.mrs-pie.nl
Ik hoop nu meer bekendheid te krijgen en workshops te kunnen geven.
Ik wil me ook gaan inschrijven bij de kvk, maar eerst maar eens kijken hoe het loopt.
Commentaar op mijn website hoor ik graag!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:46

ooehw leuk, ik ga je site even bekijken :D
Ik word echt blij van leuke taarten, een goede vriend van mij heeft in Utrecht gewoond op de Twijnstraat en daar kwam op een gegeven moment een winkel onder en dat bleek een super leuke taartenwinkel te zijn! http://www.sweetthings.nl/

Edit: Ik heb er niet echt op gelet, maar ik kwam deze "zinsfout" tegen op je site:
Taart decoreren Bij deze workshop gaan mogen de deelnemers een taart versieren

En bij het menu, het woordje workshops staat veel dichter bij het plaatje, dan de rest van de woorden.
Misschien mooi om daar even een extra (paar) spatie(s) tussen te zetten? En ik weet nog niet helemaal
wat ik er van vind dat de menu blokjes het rode vlak overlappen, aan de ene kant vind ik het heel speels
aan de andere kant lijdt het me af...

Verder vind ik je site er mooi strak uitzien, zakelijk, maar toch taarterig. Dus ik geloof dat je missie
geslaagd is :D Mis alleen nog wat foto's bij het kopje workshops, maar neem aan dat dat wel komt
als je echt begonnen bent met de workshops! Ga je overigens het hele land door, of alleen in een straal
van zoveel kilometer?

Oja, ik kan je site trouwens ook niet vinden als ik zoek op google! Ook niet als ik mrs pie silvolde invoer!
Ooohw, ik heb nog wat gevonden (wat erg zeg, sorry! Hoop dat je het niet erg vind! Bedoel het opbouwend)
Maar ik zou Mrs. Pie overal in je tekst hetzelfde schrijven! Nu staat er boven aan je pagina Mrs. Pie, maar in
de rest van de tekst staat er vaak mrs pie.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:16

Hoe snel laad mrs pie bij jullie? Hier doet hij er zeker 15 sec over, en was nog niet klaar met laden. Maar ik zit in de trein dus kan aan ontvangst liggen.

Bij een laadtijd van > 5 sec kan je een goede positie in Google vergeten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:22

bij mij is echt met een seconde geladen!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:26

Bedankt voor jullie reacties
@Joyce: Dank je voor je reactie.
Ik heb gelukkig al wat naamsbekendheid hier in de stad (stadje) doordat ik al veel heb geregisseerd/lessen gegeven bij een theatervereniging en scholen hier.
Ik ga woensdag in gesprek met een meisje die 3 dagdelen haar studio aan mij wil verhuren. Dat zou dan bijvoorbeeld zijn vanaf januari (dat lijkt mij een mooi moment om te beginnen) Spannend allemaal.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 00:55

Ik vind de opzet van je site wel aansprekend (kleurgebruik, logo, etc). De pagina laadt snel, maar helaas niet volledig, waardoor alleen de 'welkom' knop zichtbaar is en de rest op goed geluk gezocht moet worden. Ik vind je teksten niet professioneel en je foto's niet zo goed van kwaliteit, dat kan lekkerder ;)

Nog wat werk aan de winkel dus, maar ik weet zeker dat het wel goed komt als je daar nog wat aandacht aan schenkt!

Ik heb een paar van die adwords waardebonnen gehad, maar nog niet gebruikt. Had niet zo'n zin me er in te verdiepen. Ben op google wel goed vindbaar gelukkig.

Op aanraden van iemand wil ik me nu verder gaan verdiepen in de voedingsleer en natuurgeneeskunde voor dieren. Even de diepte in. Zodat ik over een paar jaar echt een prof ben. Mijn man is goed in de admi enzo, dus dat kan ik beter aan hem overlaten dan he :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:00

Oeehw, voedingsleer, super interessant Chubby! Ik heb het alleen voor paarden gehad en ondanks dat ik een hekel heb aan rekenen, vond ik dat wel een errug leuk vak!

Trouwens, het menu laad bij mij op de computer wel goed, van die taarten site... Alle knoppen staan gelijk in beeld, zodra de pagina geopend is! Hoe kan dat bij iedereen zo verschillend zijn?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:33

Joyce2, ik moest vanacht aan je denken. :o

In Ermelo heb je een winkel speciaal voor hondenspullen. Het heet Hondenhobby en ze hebben ook een site. Misschien een idee om daar eens te gaan kijken en ideeen op te doen voor je eigen zaak. Volgens mij hebben ze er ook een groothandel functie bij.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:14

haha, voel me gevleid paan ;)

Ik ga de site eens opzoeken en rondneuzen, altijd leuk! Tnxx voor de tip!

Overigens, om het even over m'n "vorderingen" te hebben, ik ben nu bezig met het maken van een enquete, maar dat duurt altijd even, omdat ik kritisch ben en elke keer weer dingen verander, haha. Zodra ik een soort van tevreden erover ben, zal ik deze wel door jullie laten keuren ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:22

Ik ben benieuwd Joyce!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:27

Ik vroeg me trouwens af hoe iedereen hier de boekhouding bijhoudt?
Hebben jullie een programma of laten jullie het doen?
Ik ben van plan zelf iets te maken in excel en het zo bij te houden (heb op mn opleiding wel met king gewerkt, maar vind ik niet een makkelijk programma)
Omdat mn bedrijfje toch nog zo kleinschalig is denk ik dat het makkelijk in excel kan.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:54

joyce2 schreef:
Oeehw, voedingsleer, super interessant Chubby! Ik heb het alleen voor paarden gehad en ondanks dat ik een hekel heb aan rekenen, vond ik dat wel een errug leuk vak!

Trouwens, het menu laad bij mij op de computer wel goed, van die taarten site... Alle knoppen staan gelijk in beeld, zodra de pagina geopend is! Hoe kan dat bij iedereen zo verschillend zijn?

Browser, besturingssysteem, ... (Hoewel met een correct opgebouwde site dat geen issue hoeft te zijn, muv. Internet Explorer 6 gebruikers - daar valt geen rekening (meer) mee te houden :) ).

Edit: Hoewel de opbouw van code van mrs. Pie er wel redelijk oke uitziet :) Alleen kunnen daar beter de afbeeldingen in het menu vervangen worden door tekst :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:09

Ik heb via google een excel bestand gevonden en gedownload, waarin ik de financiele admi bijhoud. Die rekent ook meteen mijn belastingaangifte uit enzo. Voorraadlijsten enzo moeten we onderhand eens gaan aanleggen!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:16

weet je toevallig nog waar je dat excelbestand hebt gevonden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:28

Ik ben stiekem ook wel nieuwsgierig, haha

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:30

Ik kan het nu niet vinden, maar kan thuis wel even kijken vanavond of van de week.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:40

dat zou mooi zijn :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 11:58

Ik gebruik ook Excel om mijn boekhouding te verwerken. Heb ook een voorbeeld van internet gebruikt, waarbij ook mijn BTW berekend wordt.

Bij deze een link naar 3 voorbeelden (je kunt dus ook een combinatie van, maken):
http://www.ondernemeneninternet.nl/boek ... excel.html