NHB Deurne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:21

Wil iemand mijn polo's (3 stuks), winterjas, bodywarmer en trui kopen?

snissje

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:36

Wat voor een schooltenue moet je bij deurne aan? Volens mij de polo en een donkere rijbroek?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:44

De sport draagt een mosterd kleurige polo, donkerblauwe rijbroek, een lichtblauwe trui en/of bodywarmer en een donkerblauwe jas.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:48

Dus je mag je eigen rijbroeken niet aan? Geen zwart grijs enz?

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:00

snissje schreef:
Dus je mag je eigen rijbroeken niet aan? Geen zwart grijs enz?

Nee dat mag niet.. :+

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:05

Verdorie! Moet je dus al je andere rijbroeken weg doen :+

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:07

nee die zijn goed voor stage en weekeindes :P

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:08

Dat is zo :P Maar hoe moet je dat doen in het weekend want ik woon in den haag. Das 1,5 uur rijden ong. Maar moet je dan elk weekend weg daar of mag je ook blijven?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:17

Je gaat in het weekend gewoon naar huis behalve als je weekend dienst hebt, dan blijf je om voor de paarden te zorgen. Gemiddeld zijn dat 2 weekenden per jaar.

Met anderhalf uur ben je echt niet degene die het verst moet, degene naar groningen en dergelijk doen er soms 3 uur over.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:21

Ik H&H heb nooit kleren gekocht, en nog niet nodig gehad ook. :+

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:26

xx_Irisje schreef:
Je gaat in het weekend gewoon naar huis behalve als je weekend dienst hebt, dan blijf je om voor de paarden te zorgen. Gemiddeld zijn dat 2 weekenden per jaar.

Met anderhalf uur ben je echt niet degene die het verst moet, degene naar groningen en dergelijk doen er soms 3 uur over.

Inderdaad, maar anderhalf uur? HEMELS! Ik deed er gemiddeld 3 uur (zwolle) tot 4 uur (groningen) over (zonder vertraging) om thuis te komen. Met vertraging kunnen daar zo 2 uurtjes bij op komen :Y) .

En wat betreft elk weekend naar huis: Ja, dat is verplicht. Er zijn echter genoeg mensen die deze regel niet in acht nemen en in de weekenddienstruimte gaan bivakkeren. Wat over het algemeen inhoud: het eten van de weekenddienst opvreten, hun troep niet opruimen en er een paasei van maken, in de nachtelijke uurtjes gaan stappen en met oerlawaai midden in de nacht weer terug komen en geen poot uitsteken op stal. Nee, overdrijf niet, dit was zeer normaal in mijn cursus :Y) . Vind het ronduit schandalig, maargoed, school deed er weinig aan.
Oplossingen (en ja, het is niet normaal maar je moet wat): verstop al je vreten in je kamer, doe de deur op slot en, mwuahaha, zodra iedereen 's avonds gaat stappen, ook de beneden deur dicht doen, incl. alle ramen, zodat ze er nergens meer in kunnen. Woppa, probleem opgelost!

editje: elke weekenddienst krijgt eten. Dit is normaal broodbeleg, melk, sla'tjes, etc. Er zitten echter ook altijd nog lekkerere dingetjes bij, zoals heerlijke toetjes, frisdrank, donuts en appelflappen. Wat gebeurt er vaak op vrijdag: mensen welke geen weekenddienst hebben gaan naar boven, pakken wat ze pakken kunnen en peren em weer. Nou, SUPER INSTELLING! van je collega-studenten, waarvoor jij hun paard verzorgt in het weekend.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:31

Chaos schreef:
Ik H&H heb nooit kleren gekocht, en nog niet nodig gehad ook. :+

Nee, groot gelijk.
De voltijd leerlingen moeten echter in tenu rijden. De meeste instructeurs zien graag dat de studenten allemaal het zelfde aan hebben: dus of allemaal polo, of allemaal trui (jongens hoeven geen trui aan), of allemaal jas.

Mijn klas heeft echter afgelopen jaar gewoon in 'eigen tenu' :Y) rond gereden, aangezien wij geen Deurne-studenten meer waren, maar Stoas-studenten en het tenu vanuit Deurne voorgeschreven werd, niet vanuit de Stoas. Heerlijk! Zelf weten wat je aantrekt :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:35

In welke lessen is het de bedoeling dat je de polo aan doet dan?
Ik bedoel als je de h&h doet.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:37

Weet ik eigenlijk niet. Weet Chaos wel :) . Moet je voor H&H eigenlijk ook rijden?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:39

daNiielle_ schreef:
In welke lessen is het de bedoeling dat je de polo aan doet dan?
Ik bedoel als je de h&h doet.

De praktijk lessen, dus het longeren, mennen enzz Alleen heb ik hem nooit aan haha

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:39

millennium schreef:
Weet ik eigenlijk niet. Weet Chaos wel :) . Moet je voor H&H eigenlijk ook rijden?

Nee wij hoeven niet te rijden

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:40

bonzwa schreef:

Welke maat is je winterjas?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:21

Nou ik weet nog steeds niet of ik terug mag naar mijn opleiding Japans (lang verhaal) maar nu begin ik steeds meer na een opleiding met paarden te neigen.

Ik had eigenlijk een vraag voor studenten van Deurne en ik zal eerlijk zeggen ik heb me er nog niet in verdiept, maar ben het wel van plan!

Ik weet dat je je paard mee kan nemen, maar mijn paarden staan dag en nacht buiten, welk weer dan ook. Dat zijn ze val veulen af aan gewend en ze zijn echt winterhard. Ze dragen niet eens dekens. Ik begrijp dat paarden hier in stallen staan en heb al meerdere keren gelezen dat ze niet veel weidegang krijgen.
Nou, is dat echt zo of kan ik ergens een wei huren zodat ze toch de hele dag buiten kan staan, of in ieder geval zo lang mogelijk? Ik wil namelijk zeker op z'm minst een van mijn paarden meenemen.
Is het misschien ook mogelijk te wisselen of na een jaar een ander paard mee te nemen?

En ik zou HEEL graag de meningen van western ruiters willen horen die Deurne doen. Hoe bevalt het jou daar?

Haha, een enorme lap tekst x3

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 06:40

Hee,

Heart×pony, ik kan je geen antwoorden geven. :+

1.5 uur valt idd erg mee. Ik reis er minstens 3 uur over, heb er zelfs door vertragingen al eens 5 & 6 uur over gedaan. Dus het is zo erg nog niet!

Danielle, ik wist het niet. :+ Maar voor de praktijklessen dus blijkbaar. Alleen heb ik hem nog nooit aangehad, ik weiger die dingen voor een enkele les aan te schaffen, daar zijn ze me te duur voor.

En helaas niet rijden idd. Wat ik erg raar vindt. Hoop dat er nog verandering in komt en dat we wellicht gewoon een enkele keer mogen rijden. Nu zit ik in Deurne op school en heb er nog nooit gereden, bizar! :+

Kimberly, welk leerjaar zit jij?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:44

Kimberley_ schreef:
bonzwa schreef:

Welke maat is je winterjas?

Maat S

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:40

Okee dan valt anderhalfuur erg mee ja! Worden julie dan opgehaald of gaan jullie met de trein naar huis?

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:21

heartxpony schreef:
Nou ik weet nog steeds niet of ik terug mag naar mijn opleiding Japans (lang verhaal) maar nu begin ik steeds meer na een opleiding met paarden te neigen.

Ik had eigenlijk een vraag voor studenten van Deurne en ik zal eerlijk zeggen ik heb me er nog niet in verdiept, maar ben het wel van plan!

Ik weet dat je je paard mee kan nemen, maar mijn paarden staan dag en nacht buiten, welk weer dan ook. Dat zijn ze val veulen af aan gewend en ze zijn echt winterhard. Ze dragen niet eens dekens. Ik begrijp dat paarden hier in stallen staan en heb al meerdere keren gelezen dat ze niet veel weidegang krijgen.
Nou, is dat echt zo of kan ik ergens een wei huren zodat ze toch de hele dag buiten kan staan, of in ieder geval zo lang mogelijk? Ik wil namelijk zeker op z'm minst een van mijn paarden meenemen.
Is het misschien ook mogelijk te wisselen of na een jaar een ander paard mee te nemen?

En ik zou HEEL graag de meningen van western ruiters willen horen die Deurne doen. Hoe bevalt het jou daar?

Haha, een enorme lap tekst x3

als ik jou was zou ik dan een deeltijd opleiding gaan doen H&H of H&L dan kan je paard lekker thuis op de wei blijven.
want weidegang is er echt niet en de mogelijkheid om een wei te huren ook niet.

je kan je paard eigenlijk wissellen wanneer je wilt zo lang deze maar geschikt is voor de opleiding.

er is ook een speciale western curzus/opleiding dacht ik mischien is dat iets voor je.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:01

Chaos schreef:
Hee,

Heart×pony, ik kan je geen antwoorden geven. :+

1.5 uur valt idd erg mee. Ik reis er minstens 3 uur over, heb er zelfs door vertragingen al eens 5 & 6 uur over gedaan. Dus het is zo erg nog niet!

Danielle, ik wist het niet. :+ Maar voor de praktijklessen dus blijkbaar. Alleen heb ik hem nog nooit aangehad, ik weiger die dingen voor een enkele les aan te schaffen, daar zijn ze me te duur voor.

En helaas niet rijden idd. Wat ik erg raar vindt. Hoop dat er nog verandering in komt en dat we wellicht gewoon een enkele keer mogen rijden. Nu zit ik in Deurne op school en heb er nog nooit gereden, bizar! :+

Kimberly, welk leerjaar zit jij?

Als ik mijn herkansing haal het 4e leerjaar en anders nog een jaartje 3e :)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:37

snissje schreef:
Okee dan valt anderhalfuur erg mee ja! Worden julie dan opgehaald of gaan jullie met de trein naar huis?

Met de trein

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:11

snissje schreef:

gebracht en gehaalt