Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:55

*\o/*

Daar mag je een blij ei van zijn hoor! Super!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:03

Mag ik even 'zeuren' er staat gewoon niets op en er komt gewoon niets bij -O-

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:06

Leuk Sabrine!

Dungen: I know the feeling. Inmiddels ben ik erg creatief met zoeken en wel weer iets gespot, maar pffghhheahhhhhwheeee.... -O-

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:13

Ik heb 1 leuke vacature gevonden maar dan is het weer via een uitzendbureau -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:14

Dungen schreef:

Is niks mis mee hoor, het is werk ;)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:14

Het is in mijn vakgebied ook bar weinig wat er op komt. Elke keer dat er een leuke vacature online staat, is het weer een stage :\
Deze vacature heb ik al bijna een maand geleden op gereageerd, een uur nadat hij online kwam, hadden ze mijn brief binnen.
Winged, jij zoekt in het noorden toch? Bij voorkeur ga ik ook weer terug naar het noorden maar in de kunst- en cultuursector is het daar helemaal huilen met de pet op qua startersvacatures. Ik woon nu in Hilversum en vind het hier ook best leuk dus Amersfoort is wat dat betreft echt top. Vind het ook niet erg om nog een aantal jaar hier te wonen maar mijn grootste wens is toch wel om leuk werk te vinden in het noorden van het land.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:15

Winged schreef:
Dungen schreef:

Is niks mis mee hoor, het is werk ;)

Niet als je daarvoor je vaste baan op gaat geven :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:16

Dat klopt, maar als via uitzendwerk wel kans is op iets vasts etc... hoger loon, leuker werk, doorgroeikansen...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:17

Ik had ook de KnHs vacature gezien. Straks even een mail opstellen. Kan namelijk in die buurt gaan wonen.

Paps zit net de gemeente nieuws te lezen en zag wel leuke dingen staan. Zo dus ook even mailen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:22

Áls ik de baan ga krijgen is het eerst een contract via het uitzendbureau, maar dat doe ik inderdaad alleen maar, omdat ik straks geen baan meer heb. Vanuit een vast contract een uitzend baan aan nemen tja dat doe je gewoon niet snel. Ik tenminste niet...
Gewoon omdat je dan bij wijze van spreken volgende week op straat staat als ze je toch niet geschikt vinden na de proef periode.

Succes Sabine!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:29

Ik vind het ook te veel risico vanuit een vaste baan.. Normaal heb je 1 proef maand en bij een uitzendbureau soms wel 2,5 jaar geloof ik. :=

En doorgroei kansen geloof ik zoiezo al niet meer zo in aangezien dat vaak de lokkertjes zijn die gewoon niet waar zijn. En daarbij word het bij een uitzendbureau altijd 10x mooier verteld dan dat het daadwerkelijk is :o

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:32

Die uitzendbureau's zijn ook wel grappig. Staat er gewenst salaris €....... (vul hier het door jou als laatst verdiende salaris in )

Dat is toch heel wat anders ?! :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:07

Haha ik vul dat dus niet in. In het intake gesprek zeg ik mijn gewenste salaris als ze daar naar vragen :P
En je niet anders kan dan invullen, dan inderdaad jou gewenste salaris en niet je laatst verdiende salaris.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:11

Dat is ook mijn optie hoor :')

Net ingeschreven bij uitzendbureau aardige man maar ik denk niet dat ze heel veel hebben in mijn vakgebied..

Wel 2 vacatures gevonden, waarvan een de verloopdatum gisteren was maar ga toch lekker eigenwijs een brief sturen. Nee heb ik ja kan ik krijgen, moeten ze zelf maar eerder de vacature van het internet af halen. :P

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:12

Dungen: groot gelijk, vind het altijd stom als ze hun vacature niet van internet halen op tijd..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:14

Ja precies, niet geschoten is altijd mis.

1 van de uitzendbureaus zei tijdens de intake toen ik mijn gewenste salaris noemde " goh je zit wel laag zeg!"
Dus ik nou, meer mag altijd als je het voor elkaar krijgt :P
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 29-10-14 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:16

Ben blij dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt :Y)

Ik was alweer vergeten dat er zoveel tijd in gaat zitten als je actief aan het zoeken bent.. Moet ik straks ook nog een smoes verzinnen voor mn collega's wat heb je gedaan op je vrije dag.. nou uhhh :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:17

Dungen schreef:
Ben blij dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt :Y)

Ik was alweer vergeten dat er zoveel tijd in gaat zitten als je actief aan het zoeken bent.. Moet ik straks ook nog een smoes verzinnen voor mn collega's wat heb je gedaan op je vrije dag.. nou uhhh :')

Huis schoonmaken en dingetjes en datjes :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:19

O gewoon lekker je huis opgeruimd en op de bank gezeten met een lekker bakkie thee en een boek / tijdschrift / what ever :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:21

Zo zal me hier ook maar eens melden, heb nog wel een vaste baan, maar moet op het moment erg ver reizen omdat mijn kantoor gesloten is en ik dus naar hoofdkantoor moet reizen.

Vroeg me af hoe anderen zoeken naar nieuwe functies?
Ik heb een aantal zoekcriteria opgegeven op Monsterboard, Nationale vacaturebank en Indeed.nl, iemand nog andere tips?

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:22

Er komen steeds geen nieuwe (interessante) vacatures online, jammer. Ik vraag mij af of ik een antwoord zal krijgen op mijn reeds verstuurde sollicitaties. Er staat telkens bij "Je hoort nog van ons" of "de sollicitatie loopt tot 31/10". Pff :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:26

Hoi Fargo, ehm google op je woonplaats ( of directe omgeving) en dan bedrijven opbellen of zelfs langsgaan.
Dat is eng maar wel leerzaam en kan echt wat opleveren. Je toont veel lef :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:29

BlueMilk schreef:
Er komen steeds geen nieuwe (interessante) vacatures online, jammer. Ik vraag mij af of ik een antwoord zal krijgen op mijn reeds verstuurde sollicitaties. Er staat telkens bij "Je hoort nog van ons" of "de sollicitatie loopt tot 31/10". Pff :+

Nabellen/mailen na verloop van tijd :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:30

Ineke2 schreef:
Hoi Fargo, ehm google op je woonplaats ( of directe omgeving) en dan bedrijven opbellen of zelfs langsgaan.
Dat is eng maar wel leerzaam en kan echt wat opleveren. Je toont veel lef :)

En dan kijk je niet of er lopende relevante vacatures zijn, je gaat gewoon langs? En ik werk nog wel gewoon dus dat is best lastig in te richten ;-)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:34

ja ik denk inderdaad dat het zoiets word huis gepoetst e.d. (Wat ook nodig is BTW maar schuif het grote werk wel weer even vooruit := )

Fargo sites van grote bedrijven af gaan bij jou in de buurt. Een heel werk maar direct solliciteren via een site werkt vaak beter dan als de vacature open staat op een vacature site.

En langs gaan heb ik nog nooit gedaan! Heb er zelf ook altijd een hekel aan als er mensen zijn die voor de deur staan := En nadat ik een keer gebeld heb en vreselijk ben uitgelachen durf ik ook niet meer te bellen of ze nog openstaande vacatures hebben :+

En inderdaad na bellen/mailen..