Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xyris schreef:Heel erg bedankt! Op het moment heb ik nog geen boekhouder, wat ik verdien gaat mee in de extra inkomsten van de belastingdienst, maar ik behoud graag nog even zelf het overzicht tot ik op een punt kom waar ik toch echt aan de boekhouder moet, ik denk dat dat nu nog wat te vroeg is, met 3 of 4 orders per maand, maar dat kan anders zijn richting het einde van het jaar, en dan wil ik het eigenlijk allemaal al op 1 plek hebben. Maar misschien moet ik voorlopig dan nog maar even door met excel?
Xyris schreef:Welkom Lienek! Misschien ook een idee je instagram ook even te delen op het instagram topic (als je dat niet al gedaan hebt), als je hier niemand vindt, dan daar wellicht wel.
Weer even een vraagje, ik denk dat er verwarring ontstaat bij mij mbt verschillende termen, met name die van omzet en winst hier
https://www.ondernemeneninternet.nl/kor ... k4QAvD_BwE
Wat ik hier uit opmaak mag het totaal omzet over, in dit geval 2021, niet groter zijn dan 20.000 om in aanmerking te komen voor de KOR regeling.
Maar later zeggen ze dat je hier invloed op kan hebben door uitgaven te doen.
Maar bij mijn weten is omzet omzet. Dat is gewoon wat je gedurende een jaar hebt omgezet, zonder kostenposten.
Wat je hebt omgezet MET kostenposten er af getrokken, dat is de winst, toch?
Dus ze hebben het in die link over de winst, als ze zeggen dat je invloed kan hebben op die 20.000 om in aanmerking te komen voor de KOR, door eventueel grote aankopen te doen zodat die winst omlaag gaat en je binnen de 20.000 norm valt.
Maw, is het correct om te concluderen dat:
1: Die 20.000 is de maximale OMZET die je mag hebben gedurende 2021
of
2: Die 20.000 is de maximale WINST die je mag hebben gedurende 2021
Of ben ik nou achterlijk?
Xyris schreef:@xRivaldo, dank je voor je reactie. Ik neem aan dat investeringsgoederen dingen zijn zoals een computer bijvoorbeeld om het werk uit te voeren, maar niet om een pak printpapier (want eenmalig gebruik). Heb ik dat correct?
Xyris schreef:Welke boekhoudingprogrammas gebruiken jullie? Voor mij zal het vrij simpel zijn, ik krijg betaald door particulieren over de hele wereld en af en toe ook via bijvoorbeeld fiverr, redbubble en displate. Het meeste gaat via paypal. Het is voor mij zaak dat ik alles overzichtelijk en makkelijk bij kan houden en ik het aan het einde van het jaar voor kan leggen aan een boekhouder zonder dat ik me er nog druk over hoef te maken.
Ik ben creatief aangelegd, maar als het op cijfers aankomt tast ik in het duister XD
Dus hoe simpeler hoe beter, zolang het me maar niet extra gaat kosten vanuit de boekhouder.
xDenies schreef:Wat betreft uurloon mag ik daar eens een vraag over stellen? Hoe is jullie uurloon tot stand gekomen? Ik merk aan mezelf dat ik in het voorbeeld een uurloon van €50 enorm veel vind haha. Ik ga workshops geven en daarvoor moet ik ook op papier zetten hoe en wat.
Muze schreef:Ik zou mijn bedrijf dus naast een “” gewone”” baan willen doen. Maar als je dus, zoals ik, van tevoren nog niet helemaal zeker weet hoe goed het gaat lopen? Ga je dan wel voor de kor?
Kijk 20 uur per week wordt het gewoon niet in wat ik ga aanbieden, dat durf ik rustig te zeggen.
Muze schreef:Ik zou mijn bedrijf dus naast een “” gewone”” baan willen doen. Maar als je dus, zoals ik, van tevoren nog niet helemaal zeker weet hoe goed het gaat lopen? Ga je dan wel voor de kor?
Kijk 20 uur per week wordt het gewoon niet in wat ik ga aanbieden, dat durf ik rustig te zeggen.