Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:53

In de zorg.. sterkte. In welke regio zoek je? Ik kom nog weleens vacatures tegen waar je wellicht wat aan hebt.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:17

Liefste zuid oost Brabant, maar ook heel Noord Brabant, Limburg en stukje Gelderland kan. Voor iets wat echt bij m'n studie past, ben ik nog wel bereid verder te reizen

Maar hoeft niet perse zorg te zijn.

Volgens mij mag ik nog na 3 maanden terugkomen, maar dat gaat veranderen naar 6 maanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:25

Hoi,

na lang meelezen kom ik mij hier ook maar melden, want ondertussen al 2 jaar aan het solliciteren maar wil niet echt lukken. Heb HBO dierhouderij gestudeerd en mijn onderwijsbevoegdheid gehaald, maar door omstandigheden eerst als stalruiter gaan werken. Lang gesolliciteerd tot ik daar weg kon en ben nu sinds maart werkzaam in een ruitersport- en diervoedingszaak als verkoper en stukje inkoop (was eerste bedrijf ik toen op gesprek mocht). Maar wil graag een baan met meer uitdaging en op niveau, dus blijf doorzoeken. Sinds maart 2 gesprekken gehad, 1 besloten het niet te doen, andere alsnog afgewezen daarna op gebrek aan ervaring. Solliciteer eigenlijk heel breed nu, in straal van 45 minuten vanaf Den Bosch.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:06

Anneert schreef:
Liefste zuid oost Brabant, maar ook heel Noord Brabant, Limburg en stukje Gelderland kan. Voor iets wat echt bij m'n studie past, ben ik nog wel bereid verder te reizen

Volgens mij mag ik nog na 3 maanden terugkomen, maar dat gaat veranderen naar 6 maanden

Als ik wat tegenkom zal ik het aan je door sturen. :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:07

Iemand die een fulltime secretaressefunctie zoekt in Utrecht? Zoeken per direct iemand in de omgeving van Utrecht. Betreft een uitdagende en afwisselende functie!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:07

Ik ben terug van mijn 2de gesprek en uiterlijk donderdag hoor ik meer. Nog even spannend dus!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:09

Hoi haike! Helaas toch moeten melden lees ik.. jammer!
Willemijn helaas niet in de buurt.

dat is wel spannend Ineke!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:39

Ik vind het toch zo lastig om wat te vinden, ik zou graag iets buiten de zorg of het onderwijs vinden, maar ik heb alleen maar ervaring in de zorg en in het onderwijs :') . Had ik toch anders moeten doen vroeger :+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:03

milatje schreef:
Anneert schreef:

Als ik wat tegenkom zal ik het aan je door sturen. :)

Dankje!!!

Spannend Ineke!

Dat heb ik nu ook ruitje.. maar is makkelijk praten eigenlijk, had ik anders moeten doen

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:00

Anneert schreef:
Amandavd schreef:
Nee dan krijg je drie x een jaar contract en daarna moeten ze je een vast contract aanbieden.

Inderdaad :j

Ik zat met de nieuwe regeling in mijn hoofd. Twee jaar en daarna vast contract :o

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:03

Hoe ging je gesprek purny?

Ik zit moed te vatten om brieven te gaan schrijven... }:0

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:09

Oh is dat de nieuwe regeling? Wist ik niet!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:10

Nieuwe ketenregeling, maar gaat pas in 2015 in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:46

Wieldop schreef:
Hoe ging je gesprek purny?

Ging wel lekker, het is een hele relaxte jobcoach. Voor volgende week vrijdag hoor ik of ik op gesprek mag bij de werkgever en dan gaat hij ook mee naar het gesprek. Ik heb het idee dat ik nu al veel verder ben dan eerst, omdat ik nu al een jobcoach heb. Ik moet alleen wel even vrijdag aan mijn uwv persoontje vragen of hij nu blijvend is of dat ik een andere coach krijg in de loop der tijd...
Ik ben blij dat ik dit allemaal in mijn eentje doe, aan mijn begeleider bij mee heb ik totaal niks.
Dit is voor mij ook allemaal heel erg nieuw, gezien de recente ontwikkelingen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:54

wwillemijn schreef:
Iemand die een fulltime secretaressefunctie zoekt in Utrecht? Zoeken per direct iemand in de omgeving van Utrecht. Betreft een uitdagende en afwisselende functie!

Directiesecretaresse? Wat is de salaris indicatie?

Hier ligt solliciteren even stil na 2 afwijzingen op gesprekken. "We hebben iemand gekozen met meer ervaring/opleiding, maar vooral zo doorgaan want je hebt een goede/leuke persoonlijkheid".. Bluh!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:22

Oh RoodZonnetje wat een bekende zin.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:29

Heel bekend, maar kan alleen maar zeggen vol blijven houden je ben gewoon nog niet het juiste bedrijf tegen gekomen.

Ik ben uiteindelijk ook aangenomen met 0,0 ervaring daarin tegen wel 1,5 week ingewerkt voor niks. Maar is ook wel fijner voor mezelf aangezien je helemaal alleen zit en niet kan terugvallen op een collega.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:30

Die ik idd ook al gehoord, vreselijk! Helemaal als dan zeggen dat vast heel snel wat anders aangeboden krijg qua baan, na 2 jaar solliciteren daar weinig vertrouwen meer in

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:31

Inderdaad bekende zin :))

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:54

Secretaresse voor 2 makelaars. Je bent vooral bezig met (soms complexe) contracten opstellen, brochures maken, agendabeheer, debiteurenadministratie, gasten ontvangen, bestemmingen van panden opzoeken, panden aan- en afmelden van desbetreffende websites (waaronder natuurlijk Funda), administratie bijhouden, facturatie, dossier bijhouden (digitaal en ouderwets). En nog heel veel meer. Geen dag is hetzelfde. Het klinkt heel erg ondersteunend, maar je hebt wel een groot verantwoordingsgevoel, zelfvertrouwen en veel zelfstandigheid nodig. Hele leuke club mensen om mee te werken. De directeur is een paardenman, dus er is altijd wel wat te kletsen :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:57

Klinkt als een super baan :D Maar helaas echt te ver weg -O-

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:14

wwillemijn schreef:
Secretaresse voor 2 makelaars. Je bent vooral bezig met (soms complexe) contracten opstellen, brochures maken, agendabeheer, debiteurenadministratie, gasten ontvangen, bestemmingen van panden opzoeken, panden aan- en afmelden van desbetreffende websites (waaronder natuurlijk Funda), administratie bijhouden, facturatie, dossier bijhouden (digitaal en ouderwets). En nog heel veel meer. Geen dag is hetzelfde. Het klinkt heel erg ondersteunend, maar je hebt wel een groot verantwoordingsgevoel, zelfvertrouwen en veel zelfstandigheid nodig. Hele leuke club mensen om mee te werken. De directeur is een paardenman, dus er is altijd wel wat te kletsen :)

Echt jammer dat dit niet in mijn buurt is. Ik zou zo graag bij een makelaar willen werken !

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:28

bij de KNHS zoeken ze 2 financieel adm med.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:34

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:49

Lijkt mij ook in Ermelo ja := op zich raar dat het er niet bij staat, al is het vast vanzelfsprekend.

Even een blij-ei-update:
Ik ben uitgenodigd op gesprek bij een super leuk bedrijf in Amersfoort :D Ze organiseren mobiele theaterprojecten. Volgende week vrijdag mag ik komen :Y)
De vacature was voor office manager, iets wat mij op dit moment in de kunstsector echt op het lijf geschreven is. Ik stuiter dus nu al :))