Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milatje schreef:Ik zou er echt niet voor kiezen om gratis ergens aan de slag te gaan voor die ervaring.Zie dat meer mensen om me heen doen, maar dan blijf je werkgevers toch maar spekken? Daarnaast heb je niet voor niets een beroep geleerd en heb je zelf ook rekeningen te betalen?
milatje schreef:Ik zou er echt niet voor kiezen om gratis ergens aan de slag te gaan voor die ervaring.Zie dat meer mensen om me heen doen, maar dan blijf je werkgevers toch maar spekken? Daarnaast heb je niet voor niets een beroep geleerd en heb je zelf ook rekeningen te betalen?
Solleke_Noah schreef:In België hebben ze recent de pensioenleeftijd opgetrokken, iedereen moet langer werken. Maar de jongerenwerkloosheid rijst de pan uit
vuurneon schreef:T is ook te zot voor woorden natuurlijkHad ik nog thuis gewoond en verzekeringen etc werden betaald had ik nog gratis de hele week met liefde willen werken (alles beter dan thuiszitten; daar krijg ik niets voor en levert niets op). Maar ja, met een eigen huis wil dat niet
Wil wel tegen een soort stage vergoeding werken. Dat stoort mij wel; ik zie bedrijven die een prima stagevergoeding geven, maar geen cent uitgeven aan mensen op een werkervaringsplek in hun bedrijf.
Solleke_Noah schreef:milatje schreef:Ik zou er echt niet voor kiezen om gratis ergens aan de slag te gaan voor die ervaring.Zie dat meer mensen om me heen doen, maar dan blijf je werkgevers toch maar spekken? Daarnaast heb je niet voor niets een beroep geleerd en heb je zelf ook rekeningen te betalen?
Als ik naar mezelf kijk, ik ben net afgestudeerd en bij de meeste vacatures wordt ervaring gevraagd, al is het maar 1 jaar ervaring. Door gratis te werken (en tussendoor te solliciteren) kom ik aan die ervaring waar ik anders gewoon niet aan geraak omdat ik telkens afgewezen wordt - op te weinig ervaring.
Wil voor mezelf ook gewoon nog wat extra technieken onder de knie krijgen die in de opleiding maar beperkt aan bod kwamen. Voor de centen werk ik de overige dagen achter de kassa.
Marcella schreef:milatje schreef:Ik zou er echt niet voor kiezen om gratis ergens aan de slag te gaan voor die ervaring.Zie dat meer mensen om me heen doen, maar dan blijf je werkgevers toch maar spekken? Daarnaast heb je niet voor niets een beroep geleerd en heb je zelf ook rekeningen te betalen?
En toch is het anders stukje investering in jezelf zeker als je geen relevante ervaring heb. En hierdoor wel aan een baan kan komen.
milatje schreef:Wat fijn Ineke, succes!
Welkom solarpleure! Kan je ondertussen niet iets doen wat ietwat onder je niveau zit, maar toch redelijk vergelijkbaar is? Wat voor werk zoek je eigenlijk?
Hier als starter al sinds april aan het zoeken.