Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Matheno schreef:Een vraag:
Stel je hebt een gazon van pak 'm beet 100m2 en je hebt geen zin om het te onderhouden (verticuteren, kalken, bemesten, maaien).
Wat zou je er dan maandelijks voor over hebben om het te laten onderhouden door een bedrijf?
siskeh schreef:Ik kan mij ook slecht voorstellen dat hier een markt voor is. Overigens is de "mooiste" methode wbt het maaien van je gazon toch een robotje(maar ik zou het ook niet zien zitten om iemand 2x per week in mn tuin te hebben), dan heb je nog het kantjes-maaien over, wat veel minder vaak hoeft.
Als "gehele" tuinman is er in mijn ogen veel meer vraag, maar dat is naar mijn idee vooral losse klussen of zeg 2x per jaar "onderhoud".
Ik kom trouwens uit een omgeving waar 100m2 niet als volwaardig gazon word gezien, dit is een grote die je met je handmaaier nog bij kan houden.
Als je het nou hebt over, laten we zeggen, 4000m2(jep, ik heb een "gazon" onderhouden wat gok ik nog wel wat groter was als dit) wat dus niet meer(of erg lastig) met Robot te doen is, dan is er mogelijk nog wel markt.
manonutjuh schreef:Je gaat niet zo gauw 2 mensen inhuren, 1 voor het gazon en 1 voor de rest van je tuin/terrein.
manonutjuh schreef:Qua prijs geen idee, maar som eens op wat ik dan krijg als ik je inhuur? Hoe vaak kom je dan en wat doe je allemaal?
rien10 schreef:pluisje88 schreef:Ik kom uit de Achterhoek en daar wordt er niet zo’n gedoe gemaakt over een “gazon”. Bij ons het het gewoon gras en dat wordt gemaaid als dat nodig is. Punt
Heerlijk. Ik houd er van. En als je het zelf niet wilt doen, laat je het door een robot doen.
Matheno schreef:manonutjuh schreef:Qua prijs geen idee, maar som eens op wat ik dan krijg als ik je inhuur? Hoe vaak kom je dan en wat doe je allemaal?
Dit is dan een soort abonnement van maart t/m oktober.
Hierin wordt 1 of 2 x per week je gras gemaaid, je gazon wordt 2x per jaar geverticuteerd en bijgezaaid, en 2x per jaar bekalkt en bemest. Kortom; een keurig strak dondergroen gazon zonder onkruid.
Matheno schreef:siskeh schreef:Ik kan mij ook slecht voorstellen dat hier een markt voor is. Overigens is de "mooiste" methode wbt het maaien van je gazon toch een robotje(maar ik zou het ook niet zien zitten om iemand 2x per week in mn tuin te hebben), dan heb je nog het kantjes-maaien over, wat veel minder vaak hoeft.
Als "gehele" tuinman is er in mijn ogen veel meer vraag, maar dat is naar mijn idee vooral losse klussen of zeg 2x per jaar "onderhoud".
Ik kom trouwens uit een omgeving waar 100m2 niet als volwaardig gazon word gezien, dit is een grote die je met je handmaaier nog bij kan houden.
Als je het nou hebt over, laten we zeggen, 4000m2(jep, ik heb een "gazon" onderhouden wat gok ik nog wel wat groter was als dit) wat dus niet meer(of erg lastig) met Robot te doen is, dan is er mogelijk nog wel markt.
100m2 is ook behoorlijk klein inderdaad. Laat ik het anders formuleren:
Stel je hebt een gazon om je bedrijfspand, zeg 1000m2, wat zou je er dán voor over hebben om het te laten onderhouden?
rien10 schreef:Hoi allemaal. Hoe gaat het met jullie, zakelijk gezien, in deze Corona tijd?