Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Daihyo schreef:Ik heb een paar maanden terug een zakelijke rekening bij de Rabo geopend en ik betaal 10 euro per maand. Voor starters is het het eerste jaar gratis, waarbij ze uitgaan van de inschrijvingsdatum van de KvK.
Rex_Rolfo schreef:Daihyo schreef:Ik heb een paar maanden terug een zakelijke rekening bij de Rabo geopend en ik betaal 10 euro per maand. Voor starters is het het eerste jaar gratis, waarbij ze uitgaan van de inschrijvingsdatum van de KvK.
Belangrijkste verschil is dat Rabo voor elke overboeking, zelfs elke keer je saldo checken geld vraagt. Bij KNAB heb je iets van 1000 overboekingen gratis, dus voor een klein bedrijf is het ook klaar met zes euro in de maand (was idd 5).
Rex_Rolfo schreef:eilleen333 schreef:Serieus?! Ook voor saldo checken via de app?
Digitale saldo- en rekeninginformatie
- Informatiekosten (RIB(Pro)/RDC/Swift/FileAct/SwiftFin)
€ 0,08500 per eenheid
Emmaa_ schreef:Wat betreft zakelijke rekeningen: weten jullie of een zakelijke rekening bij een zzp constructie ook echt een zakelijke rekening moet zijn? Ik bankier privé bij Bunq en heb daar de mogelijkheid om een nieuw rekeningnummer aan te maken dat ik op mijn facturen kan vermelden. Mijn zakelijke inkomsten komen dan wel apart binnen maar niet op een rekening die specifiek als zakelijk aangemerkt staat. Is dat een probleem? Dat zou me namelijk 30 euro per kwartaal schelen dus op zich...
Emmaa_ schreef:Wat betreft zakelijke rekeningen: weten jullie of een zakelijke rekening bij een zzp constructie ook echt een zakelijke rekening moet zijn? Ik bankier privé bij Bunq en heb daar de mogelijkheid om een nieuw rekeningnummer aan te maken dat ik op mijn facturen kan vermelden. Mijn zakelijke inkomsten komen dan wel apart binnen maar niet op een rekening die specifiek als zakelijk aangemerkt staat. Is dat een probleem? Dat zou me namelijk 30 euro per kwartaal schelen dus op zich...
Shaggy09 schreef:Even een vraagje hier, ik ga stoppen met mijn webshop. Kan ik deze nog ergens naartoe doen of desnoods verkopen voor een heel klein bedrag of moet ik gewoon de boel opzeggen en that's it?
Als je graag wilt weten om welke het gaat even via PB
rien10 schreef:https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ondernemer
Hier kan je veel antwoorden op je vragen vinden. Succes.
pluisje88 schreef:Is er toevallig iemand van jullie die werkt met een tool waarmee klanten online direct een afspraak kunnen plannen in jouw agenda?
Zo ja welk systeem hebben jullie en heeft dit meerwaarde?