sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:54

Ik weet niet precies waar Landgraaf ligt, maar in de Randstad is het loon sowieso hoger. Daar zou ik aan de start kunnen voor 2250 als starter op de binnendienst. Maar vond het iets te ver weg Nagelbijten / Gniffelen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:55

Zuid-Limburg, vandaar dat het dan al helemaal vrij hoog is.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:05

Ben erg fanatiek geweest. Vork
Heb de krant van zaterdag en vandaag doorgespit enmaar liefst 6 sollicitaties gaan vanavond met de post mee. En dan ook nog via de nationale vacaturebank 4 solli's de deur uit. Nagelbijten / Gniffelen
Als daar niet iets uit voort stroomd, weet ik het niet meer. Clown
Ik pluis echt elke site af op zoek naar die baan. Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:10

Zo toe maar Kaatje Haha! Hopelijk wordt het wat Haha!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:16

Je lijkt mij wel Kaatje! Haha! Ik heb er nu in deze 3 weken al ruim 30 verstuurd!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:19

Qua loon zit er ook enorm verschil in de richting die je op gaat.
Ik verdien bijvoorbeeld minder dan mijn vriend.
Hij is natuurlijk ook gepromoveerd, ik ben 'gewoon' drs... maar ik werk in zorg en hij in de techniek. Dat is wel het verschil.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:23

Ik ben niet aan het solliciteren, tenminste nog niet, maar nu jullie het over salarissen hebben, zou ik graag jullie mening horen:

Ik werk 3 jaar voor dit bedrijf, het is mijn eerste baan, ben er meteen na mijn afstuderen (HBO) begonnen.
De baas is heel tevreden over mijn werk, we kunnen goed samenwerken.

Ik verdien nu 1221 netto, dus iets van 1550 bruto voor 32 uur. Dit is terug geteld van 1750 bruto voor 40 uur.

Ik vind dit echt te weinig en in mijn aankomende functioneringsgesprek (mijn eerste in 3 jaar) wil ik flink inhaken op het salaris. Ik heb voor mijn gevoel echt wel bewezen dat ik goed functioneer en om eerlijk te zijn, als ik zou vertrekken zit de baas met een flink probleem (in ben de enige met deze functie binnen het bedrijf).

Ik vind dat ik op basis van een 40u-werkweek wel 2000 bruto zou mogen verdienen...wat zeggen jullie?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:26

Ik denk dat je ook goed moet kijken naar wat anderen in jouw sector verdienen....

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:28

Tja dat kan ik alleen achterhalen van mensen die voor gemeentes/overheden werken (daar liggen de salarissen nog veel hoger, wel 500 euro). Ik zelf werk in het bedrijfsleven.

Op internet is er echt niets over te vinden helaas...

(ik werk als tuin en landschapsontwerper)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:31

Eén van de vacturebanken heeft een richtlijnen testje voor het loon dat je kunt vragen. Weet alleen niet welke? Monsterboard?
Een aantal vragen beantwoorden over de functie en er rolt een gemiddeld loon dat je kunt vragen, afhankelijk van je locatie, leeftijd en ervaring.

edit: http://www.intermediair.nl/html/Salaris ... ompas.html

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:36

rijoyco schreef:
Tja dat kan ik alleen achterhalen van mensen die voor gemeentes/overheden werken (daar liggen de salarissen nog veel hoger, wel 500 euro). Ik zelf werk in het bedrijfsleven.

Overheden betalen over het algemeen slechter dan het bedrijfsleven hoor.

Maar goed... mijn zus zit op 2100 euro bruto voor 40 uur met HBO en 5 jaar werkervaring zo ongeveer. Pluspunt wat jij wel hebt is dat je al een paar jaar bij dezelfde werkgever zit...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:39

Dank je Sammie, maar bij het eerste rijtje heb ik al geen idee wat ik moet kiezen, heb er al eens een paar gekozen, maar kom dan nog niet dicht in de buurt van mijn beroep helaas.

JA ik heb ook als pluspunt dat de baas slechte ervaringen heeft met andere ontwerpers, hij heeft wel hoge eisen, en vele kunnen dat niet waarmaken. Maargoed, voor die hoge eisen wil hij niet betalen.

Ach, weetje, niet geschoten is altijd mis, als hij me écht niet meer wil betalen, ben ik dief van mijn eigen portemonee en dan ga ik gewoon zoeken naar wat anders...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:42

rijoyco schreef:
Ach, weetje, niet geschoten is altijd mis, als hij me écht niet meer wil betalen, ben ik dief van mijn eigen portemonee en dan ga ik gewoon zoeken naar wat anders...

Als je zo het gesprek aangaat met je baas gaat het waarschijnlijk wel goed komen.

Je weet dat hij hoge eisen stelt, je weet dat jij het waar kan maken en daar mag hij dan best voor betalen.

Op het moment is de arbeidsmarkt goed....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:57

Bloos wat verdienen jullie weinig Bloos of ik verdien gewoon echt heel erg veel

ben 22, heb alleen mijn MAVO en niet heel erg veel werkervaring en zit zo te zien al boven het salaris voor een HBO'er Bloos

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:00

Dan heb jij mazzel misschien Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:01

ik denk het Bloos
heb wel een functie die niemand uhmn geloof ter wereld heeft Clown
maar ben me er wel van bewust dat ik nooit dit salaris meer terug krijg bij een andere baas

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:05

Ik ben een sollicitatiebrief aan het opstellen voor mijn huidige werkgever. Ik werk nu als leerling verpleegkundige op dezelfde afdeling als waar ik straks als hbo-verpleegkundige wil werken.
Ze weten dus al wat ze aan me hebben, maar daardoor vind ik het opstellen van die brief alleen maar lastiger.
Pfffff....

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:33

Leuk om te lezen dat jullie over salarissen zat te discuseren. Tong uitsteken

Ik was vandaag hele dag weg, ging bij uitzendbureau's en CWI langs. Alleen Startpeople had werk voor me, wel saai en eenvoudig. Je moet inboeken van inkoopfacturen en archiveren. Ze zoeken iemand om achterstanden weg te werken bij gemeente A. Dat is niks voor me.

Verder heb ik mijn verwachte post gekregen en helaas ben ik afgewezen. Huilen Dat functie leek me ook heel leuk. Maar goed, nu alleen nog reactie van ene bedrijf en maar afwachten of ik door mag gaan naar een volgende ronde.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:50

Evelli schreef:
heb wel een functie die niemand uhmn geloof ter wereld heeft Clown

Hihi, dat klinkt een beetje dubieus hoor. Haha!

Sonjim, is het geen optie ergens parttime (bijv 3 dagen per week) te gaan werken zodat je in elk geval een vast basisinkomen hebt, maar daarnaast ook parttime verder te gaan met je eigen zaak? Of is het echt alles of niks daarmee?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:52

Ik heb net mail gekregen, die kwam om 17.30 uur in mijn mailbox.

Ik ben helaas afgewezen. Huilen Dus ik ben bij alle bedrijven bij wie ik langskwam afgewezen. Ik had anders indruk bij deze bedrijf dat ze me geschikt vonden en dat ze dringend medewerker nodig had. En hij was ook onder mijn niveau.

Nu heeft mijn zelfvertrouwen een deuk opgelopen en heb nu onweersstand opstaan ipv zonnige stand. Duivel

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:01

@Goldenflower Jeetje dat is rot om mee te maken!

Ik heb woensdag en vrijdag sollicitatiegesprekken staan. Maar weet helemaal niet wat te doen.
Woensdag ga ik voor een serveerster baantje bij een 4 sterren hotel. Ik heb 0 ervaring en voel me dus erg onzeker erover, ben bang dat het te hoog gegrepen is voor me en wil geen negatieve werk ervaring op doen. Maar aan de andere kant..iedereen heeft het één keer moeten leren..en niemand kan het meteen perfect..dus kan ik het toch ook leren wieweet bevalt het me wel? ookal is de kans klein Clown

Vrijdag sollicitatie voor schoonmaak baantje in een bastion hotel. Heb ik al eerder gedaan maar was toen gestopt omdat ik het te zwaar vond. Moest elk weekend werken en de andere 5 dagen naar school..nooit vrij dus en dat werdt me te zwaar. Wil nu gaan proberen om bij een andere vestiging om het weekend te gaan werken..of alleen elke zaterdag..
Mja schoonmaakwerk..is ook niet echt een baantje waar k om sta te springen...

Lastig dus..weet niet óf k wel op gesprek moet gaan als ik er niet voor 80-100% voor sta te springen..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:12

Hoe hard heb je het geld nodig? Haha!

Mijn ervaring met bijbaantjes en tijdelijk werk was dat je soms gewoon echt een poosjes iets aan moest pakken waar je eigenlijk van gruwelde. Soms vond ik weleens toevallig iets leuks, maar soms moest ik ook gewoon schoonmaken of serveren ofzo, terwijl dat eigenlijk niet echt mijn ding was.

Ik zou het zelf niet prettig vinden om ergens te werken waar ik me zo onzeker over zou voelen, maar aan de andere kant, als je er op gesprek gaat is de sfeer misschien wel hartstikke leuk. Ik snap je weerstand wel, maar misschien is het een idee om toch op gesprek te gaan. Als je je daarna nog zo erover voelt, zou ik het niet aannemen. Dan zou ik eerder gaan schoonmaken - dat is wel saai, maar in elk geval redelijk relaxed werk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:12

Zoeken ze niet iemand met een hotelschooldiploma bij dat 4**** restaurant? Meestal heb je daar wel HBO voor nodig?

Belangrijk is dat je daar netjes en vriendelijk overkomt.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:22

ja daar was ik ook verbaast over Clown Maargoed het staat er toch echt..we zoeken scholieren/studenten die het leuk vinden om 1 of meerdere dagen ons te komen helpen in de bediening. Dus k dacht okey ik vul het sollicitatie formuliertje wel in.

Want ik zoek naar een baan in het weekend. Maar ook weer niet zon baan waarbij ik elk weekend de hele dag moet werken.
Het allerliefst iets administratiefs, of in de zorg.

Heb dus ondertussen 3 sollicitaties gedaan voor een weekendbaantje in verpleeghuizen. 2 sollicitaties voor aan administratieve functie binnen een ziekenhuis. 1 sollicitatie voor thuishulp. Maar helaas óf ik hoor niks..óf ik krijg te horen dat ze niemand zoeken..

Hoe hard heb ik het nodig..ja hard ( heb 90 euro per maand te besteden moet daar álles van doen kleding/hobbys/sport enz) maar heb afgelopen maanden ook rond kunnen komen met het geld dat k nu te besteden heb. Dus kan het ook nog wel een paar maanden volhouden tot een ?leuk? zomervakantiebaantje

zit al dagen elke seconde van de dag ontzettend te piekeren..wou dat k gewoon zo in elkaar zat dat ik een serveerster baantje helemaal het einde vond Clown

edit: bij een hotel heb je natuurlijk ook nog ontbijt en of brunch lunch Wieweet dat ze ons studenten/scholieren dan voor die tijd inzetten en het lastigere avond eten werk overlaten aan gediplomeerde mensen Pling

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:54

Ik ben twee jaar geleden als 'starter' begonnen met 1900 (38u). Starter tussen aanhalingstekens aangezien ik in het kader van mijn opleiding al anderhalf echte werkervaring had (geen stage dus!) en bijna drie jaar een bijbaan heb gehad die naadloos aansluit op mijn opleiding.
Alles bij elkaar dus zo'n 4 à 5 jaar werkervaring en zit ik nu op een salaris van 2500 bij 38 uur. Overigens heb ik bedrijfseconomie gestudeerd.

sonjim schreef:
Ik zit inderdaad dan wel heel hoog met mijn eis, bijna 4 jaar werkervaring en HBO opleiding 2700 voor 36 uur, oepsie en ik mag nog langskomen ook.

Denk dat je echt niet zo gek hoog zit hoor, ik weet dat ik met mijn werkervaring en opleiding meer moet kunnen krijgen dan ik nu krijg.

rijoyco schreef:

Vergeet dat niet tegen hem te zeggen als blijkt dat hij niet genegen is je verzoek in te willigen.

Een paar maanden terug zat ik me hier zelfs op de drukste (lees: meest uitdagende) dagen van de maand te pletter te vervelen. Ik had al eens aangegeven dat ik een nieuwe uitdaging nodig had en als zij mij die niet konden bieden ik die elders ging zoeken, maar nog geen reactie gehad. Toen ik echt begon te twijfelen wat ik moest gaan doen en het er weer eens met een collega over had kreeg ik ineens een salarisverhoging onder het motto van "gelijktrekken van salaris met collega's" (hadden ze dat twee maanden eerder bij mijn contractsverlenging niet kunnen bedenken Verward).
Nu weet ik hoe de vork in elkaar steekt. Ze waren toen ik de eerste keer aangaf iets anders te willen al bezig de hele afdeling op de schop te gooien, maar ze waren er nog niet uit hoe ze dat het besten konden aanpakken 1en daarom konden ze mij ook nog geen toezeggingen doen. Die extra salarisverhoging was een zoethoudertje om mij nog even binnen te houden, een paar weken later werd namelijk bekend wat er zou gaan gebeuren met de afdeling en kreeg ik ook mijn uitdaging.

Maar ze zijn er nog niet. Er staan de komende tijd nog een aantal dingen op de rol en als die niet naar mijn zin uitpakken dan ben ik weg.