Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:19

ik heb de afgelopen weken een aantal ziekenhuizen brieven geschreven.

ben benieuwd wanneer de solicitaties rondes weer beginnen.
en wat de do's en don'ts zijn in zo'n gesprek.

heb nu diploma apothekers ass opzak

iTequilai

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:58

Hoe gaat het allemaal bij jullie op school? Ik heb alles tot nu toe gehaald. Infectie preventie was echt moeilijk. medisch rekenen in 2 keer gehaald :D de 1e toets was zo vaag

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:43

nou engelina, ik zou zeggen, lees het topic even door.. daar staan genoeg tips in :j leuk dat je gereageerd hebt!

hier gaat t prima met de opleiding! ben bezig met mijn eindproject.. gaat hard.. dinsdag le7 afgesloten, dus nu alleen 9 en 10 nog :))

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:15

Ik heb 2 praktijktoetsen gehad (bloedleegte en positioneren) en beide gehaald. Binnenkort het ik de grote theorietoets, echt heel veel stof! Vind het jammer dat wij niet vaker kleine toetsen hebben het is heel onoverzichtelijk nu. Medisch rekenen probeer ik vrijstelling voor te krijgen, dit heb ik op de hboV al gehad. Ik heb nu wat meer anesthesie vakken, super leuk!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:31

Ik ga binnenkort solliciteren voor de nieuwe opleiding HBO-VT in Heerlen. Dat is HBO-V met daarnaast OK-assistente opleiding. Dus aan het einde van de 4 jaar krijg je 2 diploma's. Lijkt me echt super leuk!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:35

Raggel heb je daar misschien een site van?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:51

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:15

vandaag bij het maasstadziekenhuis geweest op gesprek, en ze konden me gelijk vertellen na afloop dat ik door ben naar de voglende ronde en dus bij de laatste 6 zit (er worden 3 mensen aangenomen). Helemaal blij!!!!!!!!!!!!!!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:31

Gefeliciteerd Esch!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:38

ik duim voor je esch ;)

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:11

thanx, ik zou het eigenlijk pas 2 december horen, maar ze waren zo enthousiast dat ik meteen te horen kreeg dat ik door ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:12

esch schreef:
vandaag bij het maasstadziekenhuis geweest op gesprek, en ze konden me gelijk vertellen na afloop dat ik door ben naar de voglende ronde en dus bij de laatste 6 zit (er worden 3 mensen aangenomen). Helemaal blij!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb bij maasstad op de OK gewerkt, echt super leuk team is dat! :j
Heel het ziekenhuis trouwens, en wordt ook super mooi die nieuwbouw

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:17

ik ga morgenochtend nog naar het emc voor ene gesprek, daar ben ik ook uitgenodigt. Kan altijd even gaan kijken.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:25

succes esch, gaat je vast lukken!!

hier waren geen ok-assistenten die werken met omloopmedewerkers toch??

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:27

Nee volgens mij niet. Ik zou het eens bij het ziekhuis in breda gaan vragen. die willen daar volgens mij wel mee beginnen.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:14

gesprek in het EMC ging ook erg goed, als ik daar ook door ben sta ik straks nog voor een moeilijke keuze.

7 december om 7.45 op de ok van het maasstad meelopen, ik heb er zin in! ik ben echt benieuwd hoe dat nou in werkelijkheid is.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:43

Net een telefoontje van eht EMC gehad, bij hun ook door!!!

11 december bij het EMC op de OK!!!!!!!!!!!!!11

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:01

Ik doe nu laatste jaar MBO-V, maar heb twee weken terug meegelopen op het OK-centrum van het LUMC en jup.. Na mijn MBO-V opleiding ga ik zeker de opleiding volgen tot operatie-asissent!! :j Zeker weten!! Wel even een heel ander slag :o ... Maar na 3 sectio's, een Whipple, een niertransplantatie, een nieuwe methode voor het lokaliseren van een borsttumor, een CABG, een Aortaklepvervanging en een horroscéne op de Ok van een vrouw die door de trein geraakt was.. ben ik helemaal 360 graden om :j ..

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:54

WolinLotte schreef:
Ik doe nu laatste jaar MBO-V, maar heb twee weken terug meegelopen op het OK-centrum van het LUMC en jup.. Na mijn MBO-V opleiding ga ik zeker de opleiding volgen tot operatie-asissent!! :j Zeker weten!! Wel even een heel ander slag :o ... Maar na 3 sectio's, een Whipple, een niertransplantatie, een nieuwe methode voor het lokaliseren van een borsttumor, een CABG, een Aortaklepvervanging en een horroscéne op de Ok van een vrouw die door de trein geraakt was.. ben ik helemaal 360 graden om :j ..

Ik zit daar op school! Ik heb ook die horrorscéne gehoord. Was een drukke bedoeling.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:59

Hoe wordt de opleiding ervaren door mensen die van het MBO komen?

Ik wil graag solliciteren voor een opleidingsplaats, maar ik ben bang dat het misschien te moeilijk is (Natuur/Scheikunde)..
Ik heb na het afronden van de opleiding tot Doktersassistente ook al overwogen om te gaan solliciteren maar toen drufde ik het niet aan.
In Juli ben ik klaar met de AD opleiding Praktijkondersteuner in de Zorg (2e jaar HBO-V). Hier heb ik totaal geen moeite mee.. Dit motiveert me en de opleiding tot Ok assistente is weer een optie geworden..

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:34

Ik zit nu in de BVP. En daar zitten we met een aantal doktersassitenten. Die hebben wel iets meer moeite met medisch rekenen omdat ze zulke vakken bijna niet gehad hebben.
Maar verder denk ik dat je het vast wel kunt. Als je nu ook een hbo doet zal het geen probleem zijn.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:09

Hoe is het bij jullie? Ik heb vandaag 5 praktijktoetsen gehaald! (Assisteren bij in- en extuberen, anesthesietoestel opstarten, infuus prikken enz.) Vrijdag heb ik een integratieve toets met alle lesstof die we tot nu toe gehad hebben. En een toets over stralingshygiene. Ben hard aan het leren dus! Moet deze week verder gewoon werken. Heb na vrijdag stage tot maart. En dan hopen dat ik de BVP gehaald heb.

@ Stacy: ik heb een aantal mbo klasgenoten die hebben inderdaad wel wat moeite met natuur- en scheikunde maar het is wel te doen. Dit geldt voor anesthesie medewerker. Kan best zijn dat dit bij OA's wat minder belangrijk is. Ik raad je aan gewoon eens een dag mee te kijken en te praten met de mensen daar! Succes!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:48

Weet ook iemand hoe het zit met de kosten van de opleiding als je moet stoppen?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:06

Zul je moeten informeren bij welk gesticht je de opleiding gaat volgen :P , verschilt ook weer..

Nou.. ik merk nu ik op de OK heb mee gelopen minder gemotiveerd ben op de afdeling :\ , schandalig.. maar waar.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:12

Raggel schreef:
Ik ga binnenkort solliciteren voor de nieuwe opleiding HBO-VT in Heerlen. Dat is HBO-V met daarnaast OK-assistente opleiding. Dus aan het einde van de 4 jaar krijg je 2 diploma's. Lijkt me echt super leuk!

Bijzonder... Ben wel benieuwd hoe dat zit, aangezien het allebei wel opleidingen zijn waar je de volle tijd volgens mij wel voor nodig hebt. Om dat allemaal nu in 4 jaar te proppen. Tenminste zo'n beeld krijg ik erbij, kan het verkeerd hebben hoor...