Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:51

_Mirjam schreef:
Nu ziet het er zo uit -O-

[ Afbeelding ]

-O-

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:25

pluisje88

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:00

Nee helemaal niet. Zou die streak het liefst gewoon uit zetten..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:03

Ik ben nog erger. Buiten de streak wil ik iedere week in de top 10 komen van de competitie :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:14

Die streak boeit me niks, de ranking nog minder ik doe het om te leren en niks anders. Die quests mogen ook wel weg maar ik doe ze om mijn medeleerder niet te laten stikken. Ik gebruik de streak freeze ook heel bewust voor dagen niks doen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 10:46

Ja, voor mij werkt het wel.

Ik zit nu op 560 dagen ongeveer, Spaans.

Kan basis gesprekken volgen nu, basisteksten lezen.

Maar echt niet vloeiend ofzo, maar dat verwacht ik ook niet.

Ik ga wel echt steeds makkelijker Spaanstalige you tube filmphes en Spaanstalige tekts posts op social media volgen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:48

karuna schreef:
Die streak boeit me niks, de ranking nog minder ik doe het om te leren en niks anders. Die quests mogen ook wel weg maar ik doe ze om mijn medeleerder niet te laten stikken. Ik gebruik de streak freeze ook heel bewust voor dagen niks doen

Als die streak niet uitmaakt, waarom zet je dan een streak freeze in?

Het gaat mij wel om het leren van een nieuwe taal, maar ik moet zeggen dat ik daarin wel een stuk consequenter ben geworden door die streak ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:52

Omdat die zich vanzelf inzet :+ ik oefen bewust niet dagelijks. Juist omdat ik niet de drang/dwang wil voelen elke dag te moeten oefenen. Maar om toch te blijven leren is een dag of 4 per week wel handig om bij te houden. Maar mocht het zo uitkomen dat ik een week niet kan leren. Dan ben ik mijn dagen kwijt maar kan ik daar niet wakker van liggen :)

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:01

Ik wil mijn streak (972) liever niet kwijtraken. Ik maak dankbaar gebruik van streak freezes. Ik speel nooit op maandag, maar begin pas op dinsdagavond, om niet in een fanatieke groep terecht te komen. Ik probeer met zo min mogelijk lesjes doen toch niet te degraderen.

Mijn man is bloedfanatiek. Hij wil altijd in de top 3 eindigen en het liefste winnen. Gelukkig voor hem heeft hij gratis Super, dus hij kan ook veel makkelijker punten scoren dan ik.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:28

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:32

karuna schreef:
Omdat die zich vanzelf inzet :+ ik oefen bewust niet dagelijks. Juist omdat ik niet de drang/dwang wil voelen elke dag te moeten oefenen. Maar om toch te blijven leren is een dag of 4 per week wel handig om bij te houden. Maar mocht het zo uitkomen dat ik een week niet kan leren. Dan ben ik mijn dagen kwijt maar kan ik daar niet wakker van liggen :)

Je kan vriendenmissies ook uitzetten, als je dat liever hebt ;) Ik probeer ze meestal wel te halen, maar ik vergeet de bonus xp vaak te gebruiken.

Ik wil heel 2023 in de diamantdivisie blijven en dat is deze week erg stom. De laagste speler die niet zakt, zit al op 3000 xp. Ik zit deze week dus als een gek lessen te maken en vraag me tegelijkertijd af waar ik het voor doe, want met zoveel lessen leer ik duidelijk niks meer dan met gewoon een kwartiertje per dag. Hopelijk volgende week weer meer geluk met mijn groep :')

Ik heb een streak van ruim 750 en wil die wel behouden. Ik sla ook nog weleens de maandag over om in een makkelijkere groep te komen inderdaad, dat was ik deze week dus vergeten :+

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:09

_Mirjam schreef:
Ik wil heel 2023 in de diamantdivisie blijven en dat is deze week erg stom. De laagste speler die niet zakt, zit al op 3000 xp. Ik zit deze week dus als een gek lessen te maken en vraag me tegelijkertijd af waar ik het voor doe, want met zoveel lessen leer ik duidelijk niks meer dan met gewoon een kwartiertje per dag. Hopelijk volgende week weer meer geluk met mijn groep :')

Ik heb een streak van ruim 750 en wil die wel behouden. Ik sla ook nog weleens de maandag over om in een makkelijkere groep te komen inderdaad, dat was ik deze week dus vergeten :+

Je profiel op privé zetten, dan doe je niet mee met de leage, als je dan volgende week je profiel weer op openbaar zet zit je gewoon weer in de diamontleage.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:32

JMJ schreef:
_Mirjam schreef:

Je profiel op privé zetten, dan doe je niet mee met de leage, als je dan volgende week je profiel weer op openbaar zet zit je gewoon weer in de diamontleage.

Helaas werkt dat alleen wanneer je je profiel op privé zet voordat je ik een league geplaatst bent. Maar ik zit er wel aan te denken om na 2023 mijn profiel op privé te zetten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:15

_Mirjam schreef:
Silvia schreef:
https://www.linda.nl/meiden/meiden-real ... LMb5yfGruA

Niet willen stoppen met DuoLingo vanwege de streak. Herkenbaar? :+

Huh, volgens die tekst kan je door fouten je streak kwijtraken? Dat is nieuw

Als ik het lees maakt ze te veel fouten en is de hartjes kwijt. En dan is je les niet af tenzij je dus voor 450 juwelen weer 5 hartjes koopt.

Dat ze het nog steeds niet kan spreken herken ik ook wel wat. Ik zit niet met het vertalen naar het engels als tussenstap, want dat is op zich een automatisme bij mij. Maar je oefent gewoon bepaalde dingen niet echt op duolingo. Toen ik laatst in Cuba was heb ik wel gesprekken gevoerd en het ging soms moeizaam, maar als je dat 2 weken elke dag toch probeert, dan verbetert de taal enorm. Veel meer dan van 2 maanden doorgaan met duolingo. Lezen leer je wel via de app aardig goed.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:51

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:31

Ik meld me ook in dit topic.
Jaren terug gebruikte ik Duolingo voor Spaans, gewoon voor de lol en omdat we daar vaak op vakantie gingen toen ik jong was.
Nu ga ik met mijn vriend op vakantie naar Denemarken en dacht ik ineens nou, toch leuk als ik dan wat woorden (her)ken :D

Dus de app er weer bij gepakt en nu heb ik de smaak helemaal te pakken :))

Ik merk wel dat Deens echt heel anders is dan de voor mij bekendere talen zoals Frans, Duits en Spaans maar dat maakt het een leuke uitdaging om mee bezig te zijn :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:32

Afgelopen 2 weken was ik op vakantie, waarbij ik geen mobile data/wifi had. Om m'n streak niet te verliezen heb ik m'n moeder uitgelegd hoe het werkt en heeft zij lesjes gedaan.
Nu ben ik terug en heb ik met moeite m'n account weer terug gekregen, moest er wel een account voor m'n moeder voor aanmaken haha.
Die vind het zo leuk dat ze nu gelijk super heeft, zodat de hartjes niet meer opgaan haha.
Het jammere is wel dat ik al m'n diamantjes kwijt ben. Ze heeft vaak extra hartjes bij gekocht, tot het niet meer kon.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:43

Ik heb helaas nog niks gehoord over die melding van de valse account en ik vermoed dat dat ook niet zal gebeuren. Jammer. Duolingo is echt veranderd van leren naar spelen en daar horen zulke valse accounts dus ook bij.

Lois, mocht je vragen hebben over het Deens dan mag je ze gerust stellen. Ik heb 7 jaar geleden de oude versie van de Deense duolingo cursus doorlopen voordat ik emigreerde, het was een mooie start om de taal vast wat te leren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:56

Ze hebben weer wat veranderd zo te zien, mijn lessen zitten nu op B1 niveau zeggen ze. En later heb je lessen op B2 niveau. Maar volgens mij klopt het nog steeds niet. Een gesprek voeren is nog steeds lastig, lezen gaat prima. Ik heb overigens veel bijgeleerd van een week Spaans spreken in Cuba.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:02

In mijn ervaring zegt dat niveau alleen wat over het lezen, luisteren en schrijven. Spreken leer je pas echt wanneer je gaat praten in die taal. Met alleen duolingo kom je dus nooit aan een B2 niveau. Eigenlijk jammer dat ze dat wel beweren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:17

_Mirjam schreef:
In mijn ervaring zegt dat niveau alleen wat over het lezen, luisteren en schrijven. Spreken leer je pas echt wanneer je gaat praten in die taal. Met alleen duolingo kom je dus nooit aan een B2 niveau. Eigenlijk jammer dat ze dat wel beweren.

Ik ben wel serieus van plan om als ik het ooit afrond een staatsexamen Spaans te gaan doen, dat schijn je dan makkelijk te kunnen halen. Maar ik ben nog niet halverwege voor de tigste keer, dus of het ooit lukt om het af te ronden weet ik niet. Het is te veel herhaling vind ik. En werkwoordvervoegingen leer je toch slecht.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:05

Ik ben me laatst vergeten af te melden voor super, dus ik heb nu een jaarabonnement :')

Tot 500 dagen heb ik Frans gedaan en daarna overgestapt naar Deens. M'n streak is nu 602 dagen.

Ik zal eens wat mensen van hier toevoegen :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:46

germie schreef:
_Mirjam schreef:
Huh, volgens die tekst kan je door fouten je streak kwijtraken? Dat is nieuw

Als ik het lees maakt ze te veel fouten en is de hartjes kwijt. En dan is je les niet af tenzij je dus voor 450 juwelen weer 5 hartjes koopt.

In die gevallen breek ik de les af. Ik kan door rechts boven op het hartje te klikken oefenen voor hartjes. Dat ga ik dan doen. Kost geen diamantjes en je behoudt wel je streak. 1 les = 1 hartje . Telt ook mee voor de goals volgens mij.
Ik gebruik het ook om laagdrempelig te herhalen of als ik weinig tijd of motivatie heb.
Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 12:48

Ja, die tellen ook mee voor de goals.

Ik doe dat precies zo,
Heb ik 3 of meer hartjes dan doe ik vaak een nieuwe les.
Heb ik er minder dan eerst herhalingslessen tot ik weer 5 hartjes heb.

Heb ik een super brakke dag en geen zin in hard nadenken dan kies ik ook vaak herhaling, ook als ik gewoon 5 hartjes heb.

En als één van de daggoals is om een bepaald aantal foutloze lessen te halen, ook vaak herhaling.

(Of een story, die tellen ook mee dan. Zelfs de simpelste)

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:21

Ik heb net de badge gehaald! Yay! *\o/*