Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:15

Gefeliciteerd Morris *\o/*

Ahhh Blingh ik duim dat je het haalt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:41

Dank je! Best wel feestje hoor, diploma in ontvangst nemen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:18

Fireheart schreef:
Gefeliciteerd Morris *\o/*

Ahhh Blingh ik duim dat je het haalt

Helaas niet zo ver gekomen als ik had gewild. Dat wordt dus de zomer door werken. Maakt niet uit, in theorie kan ik nog steeds 1 oktober slagen.

Maar helaas zijn de docenten op vakantie dus feedback krijg ik niet. Nu vroeg ik mij af; Zijn er mensen die hun scriptie hebben laten nakijken door een externe service? (Scribber bijv.) Zo ja, hoe beviel het, zou je het aanraden?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:14

Hoe is het met de afstudeerders? Lekker vakantie?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:26

Vakantie? Ik werk lekker door hoor! Ik moet volgende week mijn verslagen inleveren dus ben nog even aan het bikkelen. Roep al heel de vakantie dat het na de vakantie rustiger wordt :')

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:22

Ik werk ook door, het is de bedoeling dat ik 20 augustus ga presenteren en 26 augustus eindgesprek dus even doorbikkelen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:23

Hier ook gewoon aan het doorwerken. Hoewel ik wel wat meer moeite heb om mijn aandacht erbij te houden.
Helemaal met het mooie weer van afgelopen weken. Deze week gelukkig minder weer :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:59

Ik ben ook 40 uur aan het werk :))

Op vrije dagen nog steeds het gevoel dat ik iets aan school moet doen en het is zo raar dat dat dus nier meer hoeft :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:03

Ik ben nu aan het werk (zorg), begin in september aan mijn laatste stage!
Zit nu al eens wat naar vacatures te kijken. Wat eng om straks een “grotemensenbaan” te hebben _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:08

Ik heb een grotemensenbaan gevonden, nog een week bij mijn bijbaan en dan daar beginnen *\o/*

Vind wel spannend :o Maar heel fijn eindelijk eens op niveau te gaan werken!

Ik roep al 2 weken: woaah ik heb een grotemensenbaan :') Voelt zo gek aan!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:31

idinn schreef:
Ik heb een grotemensenbaan gevonden, nog een week bij mijn bijbaan en dan daar beginnen *\o/*

Vind wel spannend :o Maar heel fijn eindelijk eens op niveau te gaan werken!

Ik roep al 2 weken: woaah ik heb een grotemensenbaan :') Voelt zo gek aan!

Hahaha dat ken ik! Ik blijf bij mn stage maar het is zo raar om stage ineens werk te gaan noemen :')

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:40

Voor de mensen met echt werk; hoe hebben jullie de sollicitatie aangepakt?

Ik heb volgende week sollicitatie bij mijn stagebedrijf en ik schijt in mijn broek. Geen idee wat ik voor salaris moet vragen, wat 'normale' secundaire arbeidsvoorwaarden zijn enzovoort :+ Super spannend allemaal.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:07

Ah er gebeurt genoeg zo te lezen, bikkels zijn jullie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:31

Blingh, eerst maar eens het gewone gesprek, salarisgesprekken komen later. Maar wat vooral handig is: kijk wat een gemiddeld startsalaris is in jou sector. En kijk of je de cao van je stagebedrijf kan vinden, daar staat soms ook al in welke functie in welke schaal valt. Mochten ze normaal werken met een aanloopschaal en dat voorstellen, gezien je stage is dat misschien niet meer nodig.

Ik had 3 gesprekken + assessment en kreeg toen een voorstel. Er was gevraagd naar mijn huidige salaris, echter was mijn bijbaan niet representatief qua salaris/niveau. Ik heb niks proberen aanpassen aan het voorstel. Deze was namelijk al heel goed en dus (ver) boven wat ik in gedachte had.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 00:06

Yvankaxx schreef:
Ik ben nu aan het werk (zorg), begin in september aan mijn laatste stage!
Zit nu al eens wat naar vacatures te kijken. Wat eng om straks een “grotemensenbaan” te hebben _O-

Dat heb ik tijdelijk maar even opgegeven. Helaas weinig te vinden in mijn sector/interessegebied |( En ik studeer over ongeveer 2.5 maanden af ...

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:47

Helaas, 1/2 verslagen al niet gehaald. 10 september kan ik alweer inleveren maar ik weet niet eens of ik dat ga halen. Onze diploma uitreiking is 30 september maar door bureaucratie kan ik sowieso niet meer mee doen.
Duimen voor verslag 2..

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:48

jojoleinee schreef:
Helaas, 1/2 verslagen al niet gehaald. 10 september kan ik alweer inleveren maar ik weet niet eens of ik dat ga halen. Onze diploma uitreiking is 30 september maar door bureaucratie kan ik sowieso niet meer mee doen.
Duimen voor verslag 2..

You can do it!!! *\o/*

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:31

Even frustratie luchten.

Gisteren zou ik een afspraak hebben met mijn begeleider om 11 uur. Ik geregeld dat ik dan alles op tijd af heb en dat ik ernaar toe kan gaan.
Om 11 uur nog niemand, kwart over 11 nog steeds niemand. Tot 12 uur gewacht en toen maar naar huis gegaan. Krijg ik een appje dat ze bij de eerstejaars kick-off zat -O-

Ik baal hier zo van! Kost mij tijd en geld om even op en neer te gaan naar school. Had haar nog een appje gestuurd de dag vantevoren maar geen reactie gehad. Ik baal hier zo van.

En ik wil heel graag boos op der worden maar zij is ook nog steeds degene die mij moet beoordelen. Maar echt er komt een moment dat die druppel gaat overlopen.

Het voelt ook zo banketstaaf dat zij lekker 3 weken vakantie heeft gevierd en ik me uit de naad werk om aan haar deadline te voldoen, komt ze zelf niet |( Echt moedeloos wordt ik ervan.

Mijn motivatie is al niet meer zo top, maar dit werkt niet mee.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:58

Argh wat belachelijk zeg van je begeleider! Hoor zoveel van dat soort verhalen... mijn begeleiders hebben altijd zooo voor me gedaan, maarschalken ook wel dat we maar met 6 mensen in de minor zaten :=
Echt heel vervelend. Wat heb je nu met haar afgesproken?

Ik ben niet op zoek naar een grotemensenbaan. Werk nu 3 dagen in de week bij m’n bijbaan en ga me binnenkort bij de kvk inschrijven. Ben nu bezig om dingen daarvoor voor te bereiden, website maken en dergelijke. Ik zie mezelf gewoon niet 40 uur op kantoor zitten, daar word ik gewoon echt niet gelukkig van. Dus ga lekker voor mezelf werken! :) zit nu ook bij een Young Alumni Club waarmee we waarschijnlijk naar de Dutch Design Week gaan en zij helpen je ook met al je vragen rondom het voor jezelf werken in de ontwerperswereld dus ik hoop dat dat een beetje een springplank is voor m’n verdere carrière als zzper :D

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:45

Warboel schreef:
Argh wat belachelijk zeg van je begeleider! Hoor zoveel van dat soort verhalen... mijn begeleiders hebben altijd zooo voor me gedaan, maarschalken ook wel dat we maar met 6 mensen in de minor zaten :=
Echt heel vervelend. Wat heb je nu met haar afgesproken?

Ik ben niet op zoek naar een grotemensenbaan. Werk nu 3 dagen in de week bij m’n bijbaan en ga me binnenkort bij de kvk inschrijven. Ben nu bezig om dingen daarvoor voor te bereiden, website maken en dergelijke. Ik zie mezelf gewoon niet 40 uur op kantoor zitten, daar word ik gewoon echt niet gelukkig van. Dus ga lekker voor mezelf werken! :) zit nu ook bij een Young Alumni Club waarmee we waarschijnlijk naar de Dutch Design Week gaan en zij helpen je ook met al je vragen rondom het voor jezelf werken in de ontwerperswereld dus ik hoop dat dat een beetje een springplank is voor m’n verdere carrière als zzper :D

Ik heb gevraagd of ik haar morgen kan zien, maar wordt gewoon genegeerd. -O- Ik zie dat zij het heeft gelezen maar gewoon geen antwoord.

Het heeft nu ook weinig nut om nog een andere begeleider te krijgen aangezien ik nu al zover ben.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:55

2e verslag gehaald *\%/*

10 september weer in de herkansing voor 1e verslag

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:56

jojoleinee schreef:
2e verslag gehaald *\%/*

10 september weer in de herkansing voor 1e verslag

Goed zo! Goed bezig *\o/* *\o/*

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:25

jojoleinee schreef:
Duimen voor verslag 2..

Fontys gaat lekker zeg, not.
Ik krijg, verrassend genoeg, alweer een nieuwe begeleider. En mijn stageleerplan is afgekeurd terwijl ik hetzelfde had gedaan als een mede student wie een andere beoordelaar had en die het wel goedgekeurd had gekregen. Echt hoor |o

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:18

MonteKarlo schreef:
jojoleinee schreef:
Duimen voor verslag 2..

Fontys gaat lekker zeg, not.
Ik krijg, verrassend genoeg, alweer een nieuwe begeleider. En mijn stageleerplan is afgekeurd terwijl ik hetzelfde had gedaan als een mede student wie een andere beoordelaar had en die het wel goedgekeurd had gekregen. Echt hoor |o

Ah serieus, dus nu pas in februari afstuderen? Wie krijg je?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:45

Zie dat het bij sommigen hier nog niet zo lekker loopt, balen joh :(:) wat een ellendig lang traject wordt het dan.

Jojoleine, wat goed van je verslag :D

Hier ondertussen lekker aan het werk, voelt nog steeds raar om geen huiswerk enzo meer te maken :')