Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nouja, ik mag 13 van de 40 vragen fout hebben, dus in principe moet een voldoende er wel inzitten (of ik moet echt rare antwoorden hebben gegeven.
)

GrumpyCat schreef:@ Iselda: het tentamen bestond uit 20 vragen over personen- en familierecht (inclusief erfrecht) en 20 vragen over het vreemdelingenrecht. Studie bevalt zeker goed! Ik vind de afwisselende vakken erg leuk, maar psychologie hoeft voor mij niet.. het is inderdaad moeilijk om dat er in te stampen!! Gebruiken jullie ook toevallig het (samengestelde) boek 'Psychologie voor de Sociaal Juridische Dienstverlener'?
Wij gaan nu ook al best wel diep op bepaalde rechtsgebieden in, wat ik soms nog wel lastig vind. Volgende periode krijgen we o.a. huurrecht en verbintenissenrecht, zie er nu al naar uit (niet dus haha).
GrumpyCat schreef:Ja, jouw opleiding is gek genoeg heel anders samengesteld! Zoals het vak juridische vaardigheden met databanken etc.. dat hebben wij niet eens.Wij gaan nu ook al best wel diep op bepaalde rechtsgebieden in, wat ik soms nog wel lastig vind. Volgende periode krijgen we o.a. huurrecht en verbintenissenrecht, zie er nu al naar uit (niet dus haha).
Hoop echt dat het morgen goed gaat.
.badeendje schreef:Bijna allemaal klaar zo te lezen! Ik zit ook in m'n laatste week, morgen alleen nog naar school voor het afronden van het verslag van het project. Sta nu cum laude met tentamens, heb afgelopen week twee tentamens gehad die ook wel lekker gingen dus hopelijk kan ik dat volhouden.
Enorm interessant trouwens, rechten. Het is zo heerlijk om op tv naar rechters te kijken die al die regels tegen elkaar afwegen enzo. Lijkt me een hele zware, maar wel hele leuke studie!
GrumpyCat schreef:Succes vandaag, Iselda! (En de rest natuurlijk ook die deze week nog tentamens heeft!)
Goed dat je cum laude staat, Lollieloes! Ik sta op dit moment ook nog gemiddeld een 8,2, maar na het tentamen van gisteren durf ik te wedden dat cum laude bij mij ook van de baan is.
Vind de opleiding alleen nog steeds niet zo, maar we zijn nu inderdaad gelukkig op de helft dus dat scheelt. LidyK97 schreef:Adamootje schreef:@Blacky94, ik heb al eerder een HBO studie gedaan (docent beeldende vorming), vandaar de vrijstelling.
Goed bezig, lollieloes.
Succes morgen, Iselda.
Fijn, Sanne. Gefeliciteerd!
Wil je graag nederlands gaan doen of was er geen werk te vinden voor bvo?