Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 15:55

Als het maar bij 5 van de 40 vragen was dan valt het toch nog wel mee. ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:57

Ja, dat valt relatief nog wel mee, maar ik denk dat ik wel meer dan die 5 vragen fout heb. :') Nouja, ik mag 13 van de 40 vragen fout hebben, dus in principe moet een voldoende er wel inzitten (of ik moet echt rare antwoorden hebben gegeven. :+)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 16:01

En misschien heb je wel een aantal van die 5 vragen goed gegokt... :P

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:07

Jeeeeaah eerste cijfer binnen! En gehaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:17

Super Sanne!

Succes Nuray en annemoontje

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:27

Ja, hopelijk wel haha. Ik heb net even snel in mijn boek gezocht.. sowieso 1 van de gegoke vragen heb ik goed. :D

Gefeliciteerd Sanne!!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:10

Blacky94: Ik moet 55 punten hebben voor een voldoende, en kan er door die casus waarschijnlijk al maar 60 halen, dus dan hangt het erom of ik het gehaald heb of niet...
Tentamen van morgen redelijk vertrouwen in, net nog 2 oude tentamens gemaakt, 1 had ik een 6.1 en de ander had ik een 7. Dus moet goedkomen!
En gefeliciteerd met je goede score he! :D

Wat gaan jullie hard zeg, kan het amper bijhouden haha.

GC, lastig is dat he. Waar ging je tentamen over? Bevalt je studie nog goed?
Ik heb woensdag ook psychologie, ik vind dat nog aardig lastig om te stampen hoor..

Goed zo Sanne, gefeliciteerd!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:22

@ Iselda: het tentamen bestond uit 20 vragen over personen- en familierecht (inclusief erfrecht) en 20 vragen over het vreemdelingenrecht. Studie bevalt zeker goed! Ik vind de afwisselende vakken erg leuk, maar psychologie hoeft voor mij niet.. het is inderdaad moeilijk om dat er in te stampen!! Gebruiken jullie ook toevallig het (samengestelde) boek 'Psychologie voor de Sociaal Juridische Dienstverlener'?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:26

GrumpyCat schreef:
@ Iselda: het tentamen bestond uit 20 vragen over personen- en familierecht (inclusief erfrecht) en 20 vragen over het vreemdelingenrecht. Studie bevalt zeker goed! Ik vind de afwisselende vakken erg leuk, maar psychologie hoeft voor mij niet.. het is inderdaad moeilijk om dat er in te stampen!! Gebruiken jullie ook toevallig het (samengestelde) boek 'Psychologie voor de Sociaal Juridische Dienstverlener'?

O jeetje, je krijgt wel andere dingen dan ik hoor. Wij hadden nu inleiding privaatrecht. Vooral dingen uit boek 3 en van het BW, maar overal niet heel diep op in gegaan zeg maar.
Nee, wij gebruiken het boek psychologie&sociologie. Vriend is laat thuis vanavond, dus ga vanavond nog maar even psychologie stampen.

Ik vind het echt nog steeds gek dat we zoveel verschillende dingen krijgen :o

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:30

Ja, jouw opleiding is gek genoeg heel anders samengesteld! Zoals het vak juridische vaardigheden met databanken etc.. dat hebben wij niet eens. :') Wij gaan nu ook al best wel diep op bepaalde rechtsgebieden in, wat ik soms nog wel lastig vind. Volgende periode krijgen we o.a. huurrecht en verbintenissenrecht, zie er nu al naar uit (niet dus haha).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 19:41

Wat apart dat opleidingen onderling zo kunnen verschillen! Ik had altijd het idee dat een opleiding overal in grote lijnen wel hetzelfde was. :P

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:42

GrumpyCat schreef:
Ja, jouw opleiding is gek genoeg heel anders samengesteld! Zoals het vak juridische vaardigheden met databanken etc.. dat hebben wij niet eens. :') Wij gaan nu ook al best wel diep op bepaalde rechtsgebieden in, wat ik soms nog wel lastig vind. Volgende periode krijgen we o.a. huurrecht en verbintenissenrecht, zie er nu al naar uit (niet dus haha).

Ik had dit blok verbintenissenrecht en heb volgende periode ook huurrecht!
Dat met die databanken wil je ook niet hoor :') Hoop echt dat het morgen goed gaat.

Nuray, dat dacht ik dus ook. In heeeeeele grote lijnen (heel globaal) zal het aardig overeenkomen denk ik per jaar, misschien verschillend ingedeeld? Maar herken toch ook wel dingen bij GC haar opleiding.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:44

Bijna allemaal klaar zo te lezen! Ik zit ook in m'n laatste week, morgen alleen nog naar school voor het afronden van het verslag van het project. Sta nu cum laude met tentamens, heb afgelopen week twee tentamens gehad die ook wel lekker gingen dus hopelijk kan ik dat volhouden :D.

Enorm interessant trouwens, rechten. Het is zo heerlijk om op tv naar rechters te kijken die al die regels tegen elkaar afwegen enzo. Lijkt me een hele zware, maar wel hele leuke studie!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:56

@Blacky94, ik heb al eerder een HBO studie gedaan (docent beeldende vorming), vandaar de vrijstelling.

Goed bezig, lollieloes.

Succes morgen, Iselda.

Fijn, Sanne. Gefeliciteerd!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 07:49

badeendje schreef:
Bijna allemaal klaar zo te lezen! Ik zit ook in m'n laatste week, morgen alleen nog naar school voor het afronden van het verslag van het project. Sta nu cum laude met tentamens, heb afgelopen week twee tentamens gehad die ook wel lekker gingen dus hopelijk kan ik dat volhouden :D.

Enorm interessant trouwens, rechten. Het is zo heerlijk om op tv naar rechters te kijken die al die regels tegen elkaar afwegen enzo. Lijkt me een hele zware, maar wel hele leuke studie!

Netjes hoor, cum laude. Geloof dat dat bij mij wel van de baan is inmiddels :+

Dank je adamootje, gaat wel lukken :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:10

Succes vandaag, Iselda! (En de rest natuurlijk ook die deze week nog tentamens heeft!)

Goed dat je cum laude staat, Lollieloes! Ik sta op dit moment ook nog gemiddeld een 8,2, maar na het tentamen van gisteren durf ik te wedden dat cum laude bij mij ook van de baan is. :+

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:13

GrumpyCat schreef:
Succes vandaag, Iselda! (En de rest natuurlijk ook die deze week nog tentamens heeft!)

Goed dat je cum laude staat, Lollieloes! Ik sta op dit moment ook nog gemiddeld een 8,2, maar na het tentamen van gisteren durf ik te wedden dat cum laude bij mij ook van de baan is. :+

Zelfde probleem hier! :+
Ellende haha. Nja, dan maar lekker niet cum laude.

Dank je, iedereen ook nog succes!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:36

Ah c'mon girls, we zitten pas op de helft, er is nog een hoop mogelijk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:42

Ik heb net ook twee tentamens achter de rug, en ik heb er een 8 en een 8,1 voor gekregen. Dus gelukkig tevreden met het resultaat, moest er zo'n 45 a4tjes voor leren, nu weer even op adem komen. :') Vind de opleiding alleen nog steeds niet zo, maar we zijn nu inderdaad gelukkig op de helft dus dat scheelt.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:42

net kennistoets gehad en van projectmanagement alles geleerd en ervan uitgegaan dat er van catering weinig te vragen zou zijn, aangezien we in dit blok niet bijster veel daarover gehad hebben. Helaas toch wel veel vragen daarover. Afwachten dus maar, heb geen idee hoe 't gegaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:02

Adamootje schreef:
@Blacky94, ik heb al eerder een HBO studie gedaan (docent beeldende vorming), vandaar de vrijstelling.

Goed bezig, lollieloes.

Succes morgen, Iselda.

Wil je graag nederlands gaan doen of was er geen werk te vinden voor bvo?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:36

LidyK97 schreef:
Adamootje schreef:

Goed bezig, lollieloes.

Succes morgen, Iselda.

Wil je graag nederlands gaan doen of was er geen werk te vinden voor bvo?

Er is inderdaad bijna geen werk te vinden als docent BKV. Dat is trouwens niet de reden dat ik nu voor deze studie ga, hoor. Ik vind lesgeven in het algemeen erg leuk en als ik dan een vak mag kiezen waar ik les in wil geven, dan is Nederlands een goede tweede keuze. In de toekomst hoop ik ook een paar uur BKV te kunnen geven.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 31-01-17 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:40

Oke leuk! Veel succes :D
(Ik ben me ook aan het oriënteren op lerarenopleidingen vandaar mijn vraag haha)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:44

Ik was je al een beetje aan het stalken omdat ik al zoiets vermoedde, haha! Succes met het maken van je studiekeuze. :D Mocht je vragen hebben over de opleiding docent BKV, dan mag je mij een PB sturen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 20:20

Ik heb vandaag mijn kennismakingsdag gehad en alvast wat "huiswerk" voor volgende week dinsdag meegekregen. Het gaat er toch echt heel anders aan toe bij een deeltijdstudie, maar wel leuk. :)

Spoiler:
Mijn oude Boktnaam is Nuray.