Werken bij de politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 19:30

Hoi welkom!!

Spannend dat je 28 juni je eind gesprek hebt!
Gewoon jezelf blijven, bedenk (maar dat Al je vast al gedaan hebben) goed wat je motivatie is. Voor de rest kam ik me het nu al niet meer zo goed herinneren haha!

Succes iig!

Ik ben nu een maandje bezig en het is super leuk! Morgen proffecioneel fit intest, ben benieuwd want heb spierpijn van het boksen haha

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:35

Marlou_ schreef:
Hoi welkom!!

Spannend dat je 28 juni je eind gesprek hebt!
Gewoon jezelf blijven, bedenk (maar dat Al je vast al gedaan hebben) goed wat je motivatie is. Voor de rest kam ik me het nu al niet meer zo goed herinneren haha!

Succes iig!

Ik ben nu een maandje bezig en het is super leuk! Morgen proffecioneel fit intest, ben benieuwd want heb spierpijn van het boksen haha

Oh moet je dat ook doen! Ik vond die instap test van professioneel fit echt verschrikkelijk :') man wat zwaar haha.

Spannend Evelyn! Heel veel succes vast :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:23

Ik ben echt heel blij dat dat professioneel fit pas na onze lichting in het leven werd geroepen :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 20:42

Ja pfff ik hou mijn hart vast hahaha. Dat boksen enzo zijn we ook allemaal niet zo gewend dus iedereen heeft spierpijn. Vandaag ook wat eerder gestopt bij AZV want hij wilde ons niet overbelasten haha.
ik verwacht dus niet te veel van mezelf morgen haha. En die pull ups, ik kom niet 1 keer omhoog >;)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:24

Professioneel fit, wat moet ik me daar bij voorstellen? Voor mij is de opleiding inmiddels 5 jaar geleden dus dat zat er bij mij nog niet bij. Succes in ieder geval!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 13:02

Dat is een programma die bedacht is om agenten fitter en sneller te maken. Ze merken nu dat dat over het algemeen niet zo is.
Het zijn oefeningen bv
500 meter roeien
Burpees
Squads
Push ups
Pull ups
1600 meter hardlopen en dat in een bepaalde tijd en hoeveelheid met 3 minuten rust tussen iedere oefeningen behalve na hey roeien want dan ben je echt kapot.
Via het programma proffesioneler fit kun je doeleb voor jezelf maken en je personal trainer via het programma maakt trainingen voor je.
Docenten kunnen dat zien hoe vaak je oefent als je alles zelf goed invult.
Mijn longblaasjes doen pijn :')

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:57

Hoe ging die Marlou? :)

Moet jij ook iedere dag van 8 tot 17.00 op school zijn? Bij mij hebben ze vanaf deze week verzonnen ondanks dat ik pas om 13.00 begin of bijv 14.00 klaar ben toch om 8 u aanwezig te zijn tot 17.00 :')

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 16:15

Ja zeker daar zijn ze heel streng op bij ons. Maar ik word wel een beetje simpel van die mensen in de klas die er over door blijven gaan dat ze dat belachelijk vinden. Maar je wordt betaald dus accepteer dat gewoon even haha. Wij moeten blijven mits de docent zegt dat we mogen gaan.
Wij hadden laatst een hele dag niks whaha! Klasgenoten gaan daar over klagen en dan krijgen we een stomme opdracht waar je vervolgens een hele dag mee bezig bent 8)7

Ik vond mijn uitslagen van proffecioneel fit niet tegenvallen. Weet ze ff niet meer uit mijn hoofd maar moet gewoon ff rekening mee houden dat ze sommige oefeningen liever anders zien dat jij gewend bent. Bijvoorbeeld bij push ups met je borst de grond raken, ik kan niet zo goed opdrukken zo en het schijnt niet zo gezond te zijn voor je banden en pezen in je schouder/boven arm maar dat even terzijde.
Hardlopen had ik wel goed ondanks dat ik dacht dat ik er lang over deed. Had 7.55 geloof ik. Roeien ging ik echt kapot, ik begon veel te hard en daarna kon ik niet meer haha. Nouja nou weet je die dingen en kan je er mee aan de slag.

En hoe ging dat bij jou?!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:17

Haha kan ik me voorstellen! Bij ons was het voorheen anders dus onze klas is het er nog niet helemaal mee eens ;)

Oh super! Bij mij ging die instap test ook wel redelijk hoor, alleen die pull ups kan ik niet zo goed haha. Maar heb gelukkig nog even om te oefenen, al gaat het al een stuk beter!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:29

Spannend Evelyn! Wel het mooiste korps ;-)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:57

Ik ben toegelaten tot de opleiding *\%/* *\%/*

Nog meer mensen die al goed nieuws hebben bij de selecties?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:46

Gefeliciteerd Evelyn! Jij had voor amsterdam gesolliciteerd toch? Wanneer ga je beginnen? September?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:55

Gefeliciteerd! :)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:19

Melissa schreef:
Gefeliciteerd Evelyn! Jij had voor amsterdam gesolliciteerd toch? Wanneer ga je beginnen? September?

Ja in Amsterdam,
Morgen uniform halen en 10 oktober beginnen

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:54

Spannend! Ben benieuwd op welk basisteam je geplaatst wordt!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 06:31

Melissa schreef:
Spannend! Ben benieuwd op welk basisteam je geplaatst wordt!

Ik ook, dat zal ik wel snel te horen krijgen

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:29

Goedemorgen,

Wie van jullie weet mijn vraag te beantwoorden?

Voor de opleiding tot hoofdagent moet je in het bezit zijn van een vmbo GL/TL diploma.
Ik beschik helaas over een VMBO Basis diploma,
Wie weet of ze hier ook een uitzondering voor maken of houden ze zich echt vast aan de GL/TL diploma?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:51

geen uitzondering hoor, er zijn zoveel mensen. zelfs word je niet aangenomen als je een veel hoger niveau heb

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:08

DNIEZE schreef:
Goedemorgen,

Wie van jullie weet mijn vraag te beantwoorden?

Voor de opleiding tot hoofdagent moet je in het bezit zijn van een vmbo GL/TL diploma.
Ik beschik helaas over een VMBO Basis diploma,
Wie weet of ze hier ook een uitzondering voor maken of houden ze zich echt vast aan de GL/TL diploma?

Er zijn voor de vacatures van hoofdagent zoveel sollicitanten dat ze de beste profielen hieruit selecteren. Daarin speelt opleiding ook een rol. Hierin gaan ze geen uitzondering maken maar als je het zeker wilt weten zou ik even een belletje wagen naar werving en selectie.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:54

Bonnyyyyyy schreef:
geen uitzondering hoor, er zijn zoveel mensen. zelfs word je niet aangenomen als je een veel hoger niveau heb

Dat is niet waar..
Ik heb al een mbo 4 opleiding afgerond en nu weer gesolliciteerd op een mbo 4 dus eigenlijk een te hoge opleiding. En ik start in oktober toch echt de opleiding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:42

xxEvelynxx schreef:
Bonnyyyyyy schreef:

Dat is niet waar..
Ik heb al een mbo 4 opleiding afgerond en nu weer gesolliciteerd op een mbo 4 dus eigenlijk een te hoge opleiding. En ik start in oktober toch echt de opleiding

Ja maar klopt wel wat ze zegt. Verschilt natuurlijk ook weer per regio. Maar ik heb met mijn HBO moeten banketstaaf als brugman om deze opleiding te mogen doen, ipv 5 :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:58

Evelyn, een mbo 4 opleiding valt niet onder de noemer 'veel hoger opgeleid'. Het is hetzelfde niveau dus daar zullen ze sneller in mee gaan dan iemand met een hbo opleiding of hoger.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:16

Druif_01 schreef:
Evelyn, een mbo 4 opleiding valt niet onder de noemer 'veel hoger opgeleid'. Het is hetzelfde niveau dus daar zullen ze sneller in mee gaan dan iemand met een hbo opleiding of hoger.

Wel als ze aangeven een vmbo er te willen hebben..

Maar er zijn zat mensen die ik ken die hbo hebben gedaan en nu hoofdagent zijn! Dus alles kan

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:53

Nee, ze willen geen vmbo gtl of mbo 3, dat is de minimale eis wat je moet hebben. Dus mbo 4 zit daar niet heel ver boven...

Hoger opgeleiden willen ze dan ook liever op hogere functies. Politie- of recherchekundig. En achter de schermen voor bijvoorbeeld ICT.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:29

xxEvelynxx schreef:
Druif_01 schreef:

Wel als ze aangeven een vmbo er te willen hebben..

Maar er zijn zat mensen die ik ken die hbo hebben gedaan en nu hoofdagent zijn! Dus alles kan

Staat ook niet, dat het niet gebeurd :D. Maar vaak minder snel, omdat ze die idd op andere functie willen. Ik ben echt mega blij deze gekozen te hebben haha... als ik nu kijk naar niveau 5,pff