Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 16:26

Ja, ik zet sommige dingen wel op mijn CV als Vaardigheid of zo.

Maar ik heb nu een CV van 4 kantjes en dat is wel de max, ik heb dus wel moeten schrappen in de tekst. Zo heb ik hobbies er uit gelaten. Dat zien ze wel op mijn LinkedIn profiel. :+

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:38

Wat leuk dat mensen meedenken :) ik heb het berichtje niet gehad.. heb wel ook pas vanmiddag mijn onderschrift aangepast..

Missy_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:44

Ik lees al een tijdje mee maar nu wilde ik toch ook even reageren :)
Zoals jullie zien heb ik ook mijn onderschrift aangepast, ben nog wel bezig met afstuderen maar hoop dat als ik klaar ben, ik snel aan de slag kan. Ik doe nu Sociaal pedagogische hulpverlening en heb ongeveer 1 jaar ervaring in de kinderopvang als invalkracht. Wil het liefste werken in de jeugdzorg/gehandicaptenzorg maar dat is op dit moment heel lastig. Werken op een vaste groep in de kinderopvang lijkt me ook erg leuk. Ik woon in de omgeving van Den Haag dus als iemand iets weet dan hoor ik dat graag! Zal ook m'n ogen open houden voor jullie :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:11

mam(m)acare in leiderdorp zocht volgens mij wat Missy..

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:33

Thnx! Als ik daarop zoek krijg ik alleen informatie over borstkankeronderzoek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:06

Hier al 2 sollicitaties de deur uit vandaag. Nog 1 te gaan vanavond. Zal wel niks er van horen. Maar ben lekker bezig. En hoe meer brieven er al geschreven zijn hoe makkelijker het gaat. Ga eens nadenken over m'n onderschrift. Heb nogal een uiteenlopend zoekgebied qua werk en omgeving :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 18:26

Ik ook hoor Idinn. Dat maakt een profiel op LI ook zo lastig. Aangeven wat je wilt.....euh.......op dit moment doe ik alles voor een baan :+

Ik schiet ook met hagel op het moment. Zelfs 50 km verderop.......het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:42

Ik heel NL + omgeving Gent. En zelfs dan soms week niks leuks te vinden (en dan zoek ik van rundvee/varkenssector tot laboratoriumwerk) :+

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:46

Meraki schreef:
Kyno schreef:
Ik ben schuldhulpverlener!

Mooie vacature, maar helaas voor mij qua afstand niet te doen. (Woon in Gildehaus, net over de grens bij Enschede)

Hebben ze bij Carint niks voor jou? Mijn moeder zie laatst dat ze best veel mensen zoeken wat dat betreft.

Bedankt voor de tip! Maar inderdaad, ik heb sinds vandaag weer een baan! Jihoeee.

Bedankt voor de felicitaties mensen! En als ik wat om me heen hoor qua banen die bij een van jullie past dan laat ik het horen! Blijf ondertussen ook lekker met jullie meelezen. :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:05

Mri, welkom :) Balen dat je boventallig verklaart bent ! Op mijn huidige mensen zijn oom 7 boventallig verklaard. Succes met solliciteren :)
Blingpiggy jeetje wat een fouten in die mail haha, dat is wel erg slecht….
Mri ow wat een slechte fout ! Dat is wel erg slordig
Dimple wat balen dat die leuke baan niet bij jou in de buurt is !
Anneert wat leuk dat je onderschrit dus werkt :)

Volgende week vrijdag ga ik dag mee lopen bij het bedrijf, vind het wel erg leuk en spannend :D Gisteren op gesprek en vanochtend al gebeld, hopen dat het bevalt van beide kanten :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:39

Ik ben sinds 2 dagen begonnen met mijn nieuwe baan. Krijg ik een mail van het UWV...
Dat ik mijn sollicitatie activiteiten niet meer heb doorgegeven de afgelopen 2 weken... Ehm... Geheel logisch he, aangezien ik WERK gevonden heb.
Dat ik werk gevonden heb, heb ik ook netjes doorgegeven én een brief over gehad van het UWV.

Onbegrijpelijk dit dus...

Goed tot zover mijn ergernis weer ;)

Veel succes iedereen, ik duim voor jullie.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:44

Dat zou betekenen dat als je nu zegt dat je akkoord gaat met de opvolgende sanctie dat je gewoon uitgekeerd word?? 8)7
Je zou het voor de grap haast uit proberen.
Niet om ze te belazeren maar om ze een maand later te laten zien dat efficient werken toch moelijker blijkt dan men dacht :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:46

Ik heb een brief gehad dat ik recht heb tot 12 februari, 30 euro bruto per dag..... Nouja, t is meer dan niks....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:49

Haha zó dom zijn ze niet Quartel. De WW uitkering is gestopt per 1-2-2015. Staat in de brief die ik heb ontvangen.
Maar ze moeten die website van werk.nl eens gebruiksvriendelijker maken.
Zowel de uitkeringsinstantie als de werkzoekende zou daar een stuk beter mee uit de voeten kunnen. Dát heb ik wel doorgegeven in de plaats van mijn sollicitatie activiteit zojuist, inclusief de uitleg zoals ik hierboven al verteld heb }:0

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:50

Nu maar hopen dat ze het ook snappen dan :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:55

Ineke2 schreef:
Haha zó dom zijn ze niet Quartel. De WW uitkering is gestopt per 1-2-2015. Staat in de brief die ik heb ontvangen.
Maar ze moeten die website van werk.nl eens gebruiksvriendelijker maken.
Zowel de uitkeringsinstantie als de werkzoekende zou daar een stuk beter mee uit de voeten kunnen. Dát heb ik wel doorgegeven in de plaats van mijn sollicitatie activiteit zojuist, inclusief de uitleg zoals ik hierboven al verteld heb }:0

Gaan ze niet snappen. _O- :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:01

Dimple schreef:
Oh nee echt?? Dat is best een behoorlijke fout. Er ontstond meteen nog een vacature zeker? }>

Ik heb echt zo'n leuke vacature gezien!!!!! DIE WIL IK!!!
Hoe ga ik laten zien dat ze mij moeten hebben voor die baan???

Waar is die Cowboy wanneer je hem nodig hebt??
Van welke zinnen in brieven ben jij allergisch? Waar zou jij als manager door getriggerd worden in een brief? Wat is de grens van niet uitnodigen of wel uitnodigen?
Shoot -please!! *D

Voor de baanzoekenden onder ons..........kan handig zijn als je je onderschrift aanpast ;)

Ik zal een gooi doen.

1. Ik las net dat iemand HOOPTE binnenkort af te studeren. Zet dat in elk geval NOOIT in een brief. Je GAAT dan-en-dan afstuderen. HOPEN hoort thuis in een gebedshuis van de religie van jouw keuze.

2. De grens van uitnodigen en niet-uitnodigen is voor mij ALTIJD het CV. Ik kijk pas naar je brief als ik je CV interessant vindt. Een brief is VOOR MIJ een dissatisfier, geen satisfier, d.w.z. dat als je een goed CV hebt maar bijvoorbeeld een brief vol spelfouten ik je alsnog uit de procedure mik. Voor de dyslectici onder ons: gebruik spellingscontrole en een vriend/vriendin/ouders (die dan bij grote voorkeur NIET dyslectisch zijn :D ) Andersom: je kunt de beste brief van de wereld hebben, als het CV niet past ga je gewoon op de stapel 'nee'.

Kortom: voor mij kun je met een goede brief geen CV redden, maar je kunt met een slechte brief me wel doen vergeten dat je CV wel OK was.

3. Andere afknappers: te familiaire brieven, pogingen tot humor (snap dat je wellicht brief 25 bent en dat mijn gevoel voor humor inmiddels zelfmoord heeft gepleegd), klagen over eerdere werkgevers, je levensverhaal vanaf de dag dat je zindelijk was.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 03-02-15 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:07

Gebeurt dat serieus? Klagen over werkgevers en levensverhalen?

Ik heb het ooit anders gehad, kreeg een brief op de zaak, een afgescheurd lijntjes papiertje, met de hand geschreven: ik achmed, jij werk voor mij? Bel 06123456789

8)7

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:20

LadyMadonna schreef:
Gebeurt dat serieus? Klagen over werkgevers en levensverhalen?

Ik heb het ooit anders gehad, kreeg een brief op de zaak, een afgescheurd lijntjes papiertje, met de hand geschreven: ik achmed, jij werk voor mij? Bel 06123456789

8)7

Dat gebeurt ja. Niet vaak, maar sommige mensen zijn gewoon nog niet over hun vorige baan heen.

En in deze tijden: geen handgeschreven spul a.u.b. Laat meteen even zien dat je met een PC overweg kunt.

Ook: als je mailt, maak effe een 'straight' account aan: horselovertjuuuuuuh14 of DarkDeathRaver kan echt niet. En pak geen free mail account waar ik dan zo'n reclametekst met zo'n smiley +:)+ bij krijg.

Ga ook niet al te crea zijn met achtergronden in je mail of brief. Idem voor levenswijsheden/subscripts. Allemaal verkeerde manieren om op te vallen voor een P&o-er die in zijn carriere misschien al 10.000 brieven en cv's heeft gezien.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:27

Overigens: als je door de eerste schifting heen ben ga ik je googelen, je op Facebook proberen te vinden, etc.. Pas dus op wat je op het internet mikt, zeker als je dat onder je eigen naam doet! Wat op het internet staat, staat er voor eeuwig! Ook die sh*t die je er vorige maand in een dronken bui op gezet hebt.

Terzijde: je hebt gehoord van Facebook's nieuwe insteek: alles wat je erop zet mogen wij gebruiken? Ga er maar vanuit dat jouw Facebook input tussen nu en 5 jaar gewoon te koop is voor (toekomstige) werkgevers. Dus wees voorzichtig!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:36

Het Googlen vind ik erg irritant, ik heb nogal wat naamgenoten. Nu gedragen de mijne zich wel aardig, maar je zal maar een visitekaartje krijgen van je superordi naamgenoot :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:42

No worries, ik kijk wel of jij het echt bent. En bij twijfel is dat mijn eerste vraag tijdens ons gesprek.....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:25

Ik ben wel benieuwd wat een no go zou zijn om met googelen tegen te komen. Als je zoekt op mijn naam kom je uit bij LinkedIn, Facebook, twitter en instagram, obvious. Maar ook pinterest (waar mijn interesse in tattoos en quotes te zien is) en soundcloud (muziekvoorkeur) vind je. Niet direct relevant voor het werk maar het zegt wel iets over mij als persoon. Kunnen dat soort kanalen je doen afhaken?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:00

Cowboy55 schreef:
Overigens: als je door de eerste schifting heen ben ga ik je googelen, je op Facebook proberen te vinden, etc.. Pas dus op wat je op het internet mikt, zeker als je dat onder je eigen naam doet! Wat op het internet staat, staat er voor eeuwig! Ook die sh*t die je er vorige maand in een dronken bui op gezet hebt.

Terzijde: je hebt gehoord van Facebook's nieuwe insteek: alles wat je erop zet mogen wij gebruiken? Ga er maar vanuit dat jouw Facebook input tussen nu en 5 jaar gewoon te koop is voor (toekomstige) werkgevers. Dus wees voorzichtig!

Ik ben wel benieuwd of jij eigenlijk op dit moment de mogelijkheid om mijn gegevens te zien als ze nièt openbaar zijn? Ik heb namelijk bijna mijn hele profiel(op mijn huidige profielfoto en omslagfoto na), inclusief mijn vrienden, afgeschermd.
Niet dat er verder iets opstaat dat niet geweten mag worden :D . Ik denk niet zozeer in "mijn werkgever zou dit wel eens kunnen zien", maar eerder in "ik moest maar eens een str*ntschijnheilig wijf in mijn vriendenlijst hebben zitten die mijn foto/bericht printscreent en doorstuurt" :P Dus ik schrijf niets op facebook wat niet geweten mag worden, en ik drink al sowieso geen alcohol dus foute feestmomenten kom je van mij al helemaal niet tegen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:24

Missy_ schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar nu wilde ik toch ook even reageren :)
Zoals jullie zien heb ik ook mijn onderschrift aangepast, ben nog wel bezig met afstuderen maar hoop dat als ik klaar ben, ik snel aan de slag kan. Ik doe nu Sociaal pedagogische hulpverlening en heb ongeveer 1 jaar ervaring in de kinderopvang als invalkracht. Wil het liefste werken in de jeugdzorg/gehandicaptenzorg maar dat is op dit moment heel lastig. Werken op een vaste groep in de kinderopvang lijkt me ook erg leuk. Ik woon in de omgeving van Den Haag dus als iemand iets weet dan hoor ik dat graag! Zal ook m'n ogen open houden voor jullie :)

Kijk eens bij Ipse de Bruggen. Daar hebben ze regelmatig vacatures. :-)