Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:24

Goed bezig amandananana!!

Mijn deadline is dinsdag, laatste gesprek met docent was heel positief!
Weet nu ook al wie mijn 3e beoordelaar is tijdens de zitting, en ze ziet er niet heel eng uit :P

Nog 2,5 hoofdstukken typen en dan komt het einde inzicht! :D

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:43

Kirsha schreef:
Last-minute welkom Lovefly! :D

Laten jullie je scriptie inbinden? Ik heb het hier gewoon op het bedrijf geprint en in zo'n soort ringband gedaan, met van die losse plastic covers :=

Hier ook geen verdediging, ik heb gewoon de presentatie en daar gaan ze 'kritische vragen' stellen ( :+ ) en aan de hand daarvan bepalen ze het cijfer.

Dankje! Net officiële toezegging gehad dat ik binnenkort aan het werk mag! Heerlijk. Ik hoefde mijn scriptie niet op papier in te leveren haha dat is makkelijk. Wanneer heb je jouw presentatie?

@Anna: ja inderdaad mag op mijn stage blijven hangen. Ben echt een geluksvogel. Weet nog niet voor welke termijn maar mag 1 februari weer terugkomen bij mijn oude werk die ik als bijbaan had tijdens mij studie. Daar moet ik tijdelijk weg omdat ze geen vaste contracten geven. Dat was in de gehandicaptenzorg en nu ga ik dan naar "jeudgzorgland" dus ik ben echt een geluksvogel haha.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:58

Super! Waar ga je werken, bij je stagebedrijf?

Ik heb mijn presentatie komende maandag, 8 juni. Als het goed is weet ik diezelfde middag nog wat mijn cijfer wordt, ik ben nu al zenuwachtig :=

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:26

Kirsha schreef:
Super! Waar ga je werken, bij je stagebedrijf?

Ik heb mijn presentatie komende maandag, 8 juni. Als het goed is weet ik diezelfde middag nog wat mijn cijfer wordt, ik ben nu al zenuwachtig :=

Ja ik ga idd werken waar ik heb stage gelopen ideaal. Spannend! Wat fijn dat je zo snel je cijfer weet. Wachten is echt zenuwslopend en zr weten vaak toch wel of je het hebt gehaald of niet.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:39

Aaaaah frustratie moment. Al die weken zo goed bezig geweest, dinsdag rapport af en opgestuurd naar me docent voor laatste feedback. Had in de mail gezet dat ik de feedback vrijdag wil verwerken (heb druk weekend voor de boeg en vind het wel lekker als ik het vandaag kan afsluiten > maandag inleveren). Stuurde ze een e-mail dat ze uiterlijk donderdagavond me feedback gaat sturen.. 3x raden.. nog geen e-mail. Wou er nu op werk aan zitten, werk een halve dag dus dacht lekker vanmiddag van het weer te kunnen genieten maar helaas. Ook even erbij vermelden: ik werk vanuit een macbook en daar veranderd de hele indeling elke keer als ik hem bewerk/terugkrijg van een windows pc (werk/docent) dus ik wou vanaf werk gaan verbeteren en dan meteen inleveren en uitprinten zodat ik maandag hem alleen hoef in te binden en dan kan inleveren op school en dat ik weet dat de indeling niet gaan verspringen als ze hem online gaat bekijken..

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:51

Wat irritant! Hopelijk krijg je snel reactie!

Wat fijn dat je kan werken waar je stage hebt gelopen!

Ik ben net naar school geweest. Van één iemand gehoord dat ze het gehaald heeft. Rest of nog niet terug, of een onvoldoende... Vind ik een vreemd verhaal.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:56

Na me mail kreeg ik direct een antwoord terug met het stuk voorzien van feedback. Verwerkt en zo goed als ingeleverd nu schijn ik iets vergeten te zijn maar durf niet op macbook te openen ben bang dat me hele indeling (cirkeldiagrammen zijn echt lastig te verschuiven) dan veranderd! Iemand daar tips voor?

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:48

xNathaliee schreef:
Na me mail kreeg ik direct een antwoord terug met het stuk voorzien van feedback. Verwerkt en zo goed als ingeleverd nu schijn ik iets vergeten te zijn maar durf niet op macbook te openen ben bang dat me hele indeling (cirkeldiagrammen zijn echt lastig te verschuiven) dan veranderd! Iemand daar tips voor?

Kan je het op een andere laptop of computer openen? En als je m opent maar niet opslaat? En de wijzigingen verwerkt in je originele bestand?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:03

Bij het openen staat er al de indeling of de inhoud is niet hetzelfde wilt u het toch openen of iets in die strekking. Ga morgen even kijken of ik het kan doen op de laptop van me moeder..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:42

Oh dat is lastig xNathaliee, hopelijk kan je het morgen zonder al te veel geschuif veranderen :)

Ik ben vandaag echt goed bezig geweest, 2 hoofdstukken verder gekomen.
Nu 'alleen' nog de discussie, advies en samenvatting...

Iemand nog tips om die discussie aan te pakken?
Heeft iedereen die er in zitten?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 21:44

Kaaaren, goed bezig geweest! Ik heb hem er wel in zitten. Ik heb mijn onderzoeksresultaten terug gekoppeld naar de docenten op de school waar ik onderzoek heb gedaan en hun reactie hierop verwerkt in de discussie. Daarnaast heb ik discussie en aanbevelingen samengevoegd.

Natalie, is het inmiddels gelukt met je bestand?

Ik moet morgen nog even naar mijn bronnen kijken en het verslag extra checken op spellingfouten. Overmorgen is de deadline, spannend!

Ik had wel weer een grote tegenslag. De drukkerij had het bestand van mijn eindproduct niet goedgekeurd, daarom konden ze hem niet meer voor dinsdag leveren en woensdag is de deadline... Echt frustrerend. Lever je je bestanden op tijd aan, kunnen ze niet op tijd worden afgedrukt. Hopelijk is de andere drukkerij wat vlotter en kan ik de boekjes maandag ophalen.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:14

Kaaaren, ik vond de discussie ook echt een van de lastigste dingen achteraf. Stond niet echt bij vermeld wat daar precies in moet en heb hier nooit feedback op gehad wegens tijdgebrek dus geen idee of ik in de juiste richting zit :=

Jeetje vervelend Adamootje! Duimen dat het alsnog gaat lukken dan ja.

ik kreeg een mail dat 11 juni mijn scriptie wordt besproken en dan weet ik het ongeveer een week later. Spannend!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:51

Thanx voor jullie reactie dames, ik bewaar het voor morgen!

Net 2 uur bronnen zitten verwerken, wat een hel is dat zeg.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:25

Wij hebben een boek waarin uitgebreid besproken staat wat er in je discussie moet. Mijn discussie heeft me gered agz ik te weinig respondenten had om een betrouwbaar onderzoek te hebben :')

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:15

Ohja ik zal het onderzoeksboek er maar weer eens bij pakken...

Voor iedereen die vandaag ook gaat typen.. succes!!! +:)+ :D *\o/* :)F

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:30

Ik ga het morgen bij een vriend van de familie printen en dan zal ik het gelijk aanpassen. Dan alleen maandag nog inbinden en inleveren!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 17:02

ohgod,ohgod,ohgod... Ik heb net mijn scriptie + eindonderzoek digitaal ingeleverd. :+ Nu alleen nog uitprinten en inbinden. En natuurlijk wachten op mijn eindproduct van de drukker.

Succes vandaag dames!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 01:04

Goed bezig Adamootje!!

Ik loop ondertussen achter op schema. vandaag de hele scriptie nagekeken en stukken herschreven.
Maar de conclusie en discussie moeten nog steeds!

Dinsdag moet hij helemaal af zijn en wil hem eigenlijk nog laten nakijken op spelling.
Dus moet morgen vroeg toch weer snel aan de bak.

Eerst maar eens proberen te slapen :Z

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:59

Daar gaan we weer! {:}

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:28

Succes vandaag dames!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:46

Voor iedereen die bezig is met de laatste loodjes: succes!
Ik zit in spanning te wachten op de uitslag

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:01

Lijkt me heel spannend Marrit89! Hoelang duurt dat bij jullie ongeveer voordat jullie iets terug hebben gekregen na het in leveren van de scriptie?

Ik ga volgende week 2 weken op vakantie, wanneer ik terug kom heb ik nog een weekje mocht er iets aangepast moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:19

Hallo allemaal :) sorry dat ik kom binnenvallen. Heb mij ooit eerder begin dit schooljaar gemeld, maar toen zag ik het niet meer zitten en leek het alsof het allemaal niet ging lukken. Ik hik vooral tegen stage aan. Wanneer ik deze heb behaald moet ik nog paar tentamens en eindpresentatie!
Over een week eindassessment op stage. Hij komt maar liefst 2 uur kijken hoe ik het er vanaf breng... En ik moet het halen. Tre. Stage echt niet meer fysiek.

Jullie succes met laatste loodjes van scriptie!! Vreselijk die dingen...
Hopelijk binnenkort paar goede uitslagen :)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:07

ik ben een poosjes afwezig geweest even een beetje bijgelezen.
@ Karen, ik had geen discussie in het rapport maar dit moet wel, het is bij ons een vergelijking tussen de literatuur en het onderzoek.

@lovefly wat fijn dat je aan het werk kunt op je stage.

@ kirsha succes vandaag! komt vast wel goed

@xnathalie succes met je laatste aanpassingen

@adamootje is het gelukt met de drukker? vervelend dat je nu daar afhankelijk van bent.

@ anna en marrit89 spannend! ik duim voor jullie.

@peca succes met je eindassement!

Ik heb donderdag eindelijk mijn uitslag ontvangen (moest uiterlijk dinsdag mijn uitslag ontvangen.) mijn scriptie is door een docent goedgekeurd maar door mijn afstudeerbegeleider niet.
de punten van kritiek zijn:
te veel spellingsfouten
te weinig bronnen vermeld
ontvangsten/opbrengsten kosten/uitgaven door elkaar heen gehaald
geen discussie
hoofdvraag niet goed beantwoord daardoor conclusie en aanbeveling niet goedgekeurd.
nu 2 weken aan de slag met aanpassen 18 juni moet ik het opnieuw inleveren.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:21

Gisteren geprobeerd te printen kwam de paginanummer niet mee.. Toen naar de bieb maar daar kwamen mijn cirkeldiagrammen niet in kleur. Uiteindelijk thuis gelukkig kunnen printen. Wat een stress.. Zo naar de copyshop om in te laten binden dan naar school om in te leveren en dan heel veel sushi en nog veel meer wijn :):)