Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:45

Ben ik 2 jaar geleden op gesprek geweest, toen niets geworden. Maar ga zeker weer een poging wagen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:51

Die klinkt wel erg leuk! :) Nu nog de paardenvariant :'), want verstand van koeien heb ik helaas niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:30

Nou, ik meld me ook maar. Ben nu echt dringend opzoek naar een bijbaantje voor enkele uren per week. Het liefst iets in de paarden of iets met dieren. Ik volg nu de mbo opleiding veehouderij.
Regio Meppel.
Zit de hele vakantie al te zoeken maar kan niets vinden in de buurt. :(

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:33

Geen boeren in de buurt die melkers zoeken Amoj? :) Denk dat je daar het meeste kans op maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:34

Nee, niet echt geloof ik. Heb al een briefje opgehangen in de super en sta ingeschreven bij ab oost maar nog niks van gehoord helaas!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:51

Bleehh.. Rekeningen :( Heb nu bijna alles betaald, nog 1 te gaan, die imo echt onterecht is!! Stomme DUO!! :( :(

Dringend geld nodig! :=
Heb mijn loon van januari nog geeneens, krijg normaal rond de 10e!!! Heb er gister om gevraagd, ben benieuwd.. Vind dit wel belachelijk gewoon!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:25

Diesel, je mag je brief/cv best naar me sturen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:22

bij ons is op het werk een vacature vrij, hangt nu al een paar weken een briefje zijn er maar twee die geschreven hebben.. dat snap ik dus echt niet in deze tijd :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:27

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:24

op die site kijk ik ook regelmatig elisebrouwer!
bij arjan in vlimmeren heb ik ooit eens 1 week gezeten.. had heimwee en ben snel terug naar huis gegaan! Voelde me daar behoorlijk alleen met het werken en savonds. Scheelt ook dat mijn paard een blessure had en die kon toen niet mee. Zou ook niet meer 6 dagen in de week intern willen wonen.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:34

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:40

Wat ik nu weer heb meegemaakt '' Pas op'' !!!!

Ik ben gisteren door een bedrijf gebeld of ik op gesprek wou komen. Helemaal blij natuurlijk, ik was zelf op mijn werk (bijbaan) voor zover ik het mee kon krijgen klonk het allemaal prachtig. :) ( Ze hadden mijn cv op m.board gezien).

Ik kon echter de naam van het bedrijf niet verstaan, maar het was een Internationaal bedrijf en de functie waarvoor ze iemand zochten paste perfect bij mij. Echter heb ik nogmaals naar de naam van het bedrijf gevraagd, maar de persoon aan de andere kant van de lijn vertelde nogmaals dat het een bedrijf is dat voor andere Internationale bedrijven werken. (Ik had inmiddels wel het adres gekregen waar zij de vestiging hebben zitten).

Tijdens het telefoongesprek hebben we de werkzaamheden besproken die ik zou gaan verrichten of er mogelijkheden waren voor opleidingen binnen het bedrijf en het loon etc. Ik was helemaal enthousiast. Wel adviseerde ze me aan het eind van het telefoongesprek dat ik ''echt formeel gekleed naar het kennismakingsgesprek moet komen, die heeft ze geloof ik wel drie keer in één minuut verteld. We hebben toen een datum afgesproken en heb toen het gesprek beëindigd.

Eenmaal thuis heb ik nog eens nagedacht over het telefoongesprek en het zat me toch niet helemaal lekker. Ben toen eens gaan surfen op het internet en kwam toen bij het bedrijf Appco Group Sales Nederland uit. Een mooie site wat zich voor doet als een bedrijf wat zich bezig houdt met de directe verkoop industrie van glasvezel.
Ik ben toen toch eens verder gaan onderzoeken hoe zij dit aanpakken en kwam toen uit bij Wikipedia. Daar stond echter dat het bedrijf zich bezig houdt met deur-aan-deurverkoop. Het is een controversieel bedrijf vanwege gebruikte verkooptechnieken en de werkwijze van Multi-level marketing, ook wel piramidespel genoemd. Toen ik las dat het bedrijf werkte met een piramidespel bevestigde dit mijn gevoel en had ik al besloten dat ik niet op gesprek ga komen.

Ben toen verder gaan lezen en het blijkt dat ze onder andere op Tros Radar zijn geweest, op de BBC en nog een hoop andere zenders. Maar dan wel in negatieve zin, ook hebben ze een rechtszaak aan hun broek gehad. Link voor de geïnteresseerde: http://nl.wikipedia.org/wiki/Appco_Group

Ook las ik later op bokt dat andere bokkers ook al door dit bedrijf zijn benaderd en dat zij je ook waarschuwen voor dit bedrijf..

Dus mensen pas a.u.b. het klinkt allemaal prachtig maar het is het tegenovergestelde!!!

Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is overgekomen!
Laatst bijgewerkt door Netam89 op 23-02-13 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:52

Wat fijndat je daar op tijd achter kwam!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:04

Splash: Daar ben ik inderdaad ook wel blij om :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:31

Gelukkig dat je er achter bent gekomen en bedankt voor de info! Nu zullen wij ook extra allert zijn!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:52

Hoe voel je je splash?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:19

Niet goed. -O-
Ik lig nog steeds hele dagen op bed, (iets wat ik eigenlijk nooit doe) dus ik zie erg op tegen maandag. Maar wie weet voel ik me dan veel beter.
Lief dat je het vraagt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:05

Heb een aanbod gehad, jaarcontract. Verdient iets meer dan ik nu verdien, niet extreem meer maar goed...
Is wel ver rijden en kilometervergoeding is maar tot 60 km enkele reis. Hoef er wel maar 2 dagen naar toe...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:36

Voor 2 dagen zou ik er zeker over nadenken, Suzanne, maar om dagelijks 60km enkele reis te doen, dat gaat me te ver. Lijkt het je ook een leuke functie?

Splash, heel veel beterschap hoor!! Ik hoop dat je morgen nog opknapt en maandag aan het werk kan. Als je nog ziek bent en je gaat toch, toon je wel enthousiastme en werkwilligheid, maar of je veel opneemt is natuurlijk de vraag. Misschien sturen ze je dan naar huis, maar die zekerheid heb je niet... poeh.

Ik hoop gewoon dat je helemaal opgeknapt bent!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:58

Agossie schreef:
Voor 2 dagen zou ik er zeker over nadenken, Suzanne, maar om dagelijks 60km enkele reis te doen, dat gaat me te ver. Lijkt het je ook een leuke functie?

Het is zelfs meer dan 60 km enkele reis maar de vergoeding gaat maar tot 60 km.
En het is voor 2 dagen inderdaad. En een dag thuis.
Functie is op zich wel redelijk, ik kan het wel zeg maar.
Maar besef heel goed dat ik al blij moet zijn dat ik dan voorlopig een baan heb. WW is ook geen vetpot en duurt niet eeuwig. Nu ben ik iig een jaar onder de panne he? Geen financiële zorgen etc. En ik kan altijd rustig verder kijken natuurlijk.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:07

Splash: Beterschap, spannend voor maandag. Gewoon dit weekend lekker binnen blijven, veel gezonde voeding nemen dan zul jij je vast snel beter voelen.

Suzanne: Ik zal er inderdaad ook, maar goed over nadenken. Maar snap je standpunt wel. Mijn gevoel zeg gewoon doen om die redenen die jezelf ook al aangeeft. Dan maar een jaar op en neer blijven rijden maar dan heb je in ieder geval wat. Wel zal ik door blijven solliciteren..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:33

Jongens ik ben helemaal happy! Ik heb afgelopen donderdag meegedaan aan de voorrondes pleitcompetitie voor dit jaar bij mij op de universiteit. Ik had er eigenlijk niet heel veel van verwacht maar vond het vooral leuk om eens mee te doen voor de ervaring. Daar aangekomen bleek dat ik als enige tweedejaars student tegen 5 master studenten moest en toen dacht ik dat mijn kans helemaal vervlogen was..

Uiteindelijk gewoon keihard gewonnen :D echt zo super gaaf! Daarna uiteraard mee gegaan op de borrel en als een malle kunnen netwerken. Waarschijnlijk kan ik over een halfjaar in het bestuur van de strafrecht vereniging en ik mag binnenkort eens langskomen bij een strafrecht leraar die altijd goed is in het regelen van stages en dergelijke. Hij zei dat hij genoeg wist! En daarnaast heb ik natuurlijk even mijn gezicht laten zien en naam laten vallen bij een aantal mensen, zoals de juryleden die bestonden uit een rechter, officier en een advocaat van Spong. Yes!

Ik ben al zo lang op zoek naar iets en het zat me maar niet mee dus ik ben zo blij dat ik heb meegedaan, wat een ommekeer kan dit voor me zijn zeg! En dan mag ik ook nog door naar de nationale competitie!

*\o/* *\o/*

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:45

Hier nog een positief bericht (van een stille meelezer):

Uit meer dan 100 brieven, ben ik gekozen om te werken bij een bedrijf waar ik al erg lang wil werken!! *\o/*
Nog mooier is dat ik niet ben aangenomen voor de functie waar ze een vacature voor hadden, maar een andere functie die ze beter bij mij vonden passen! :D

Mensen het kan dus toch!! :j
:):)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:56

@ Splash beterschap, ik duim voor je dat je maandag weer wat beter bent.
Verder een hoop mooie berichten, gefeliciteerd.
Suzanne gewoon doen en rustig door solliciteren, twee dagen is te overleven.
Hier nog steeds in afwachting en zo maar weer is de sites afstruinen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:59

Beterschap Splash!

Wat gaaf Jodie! Gefeliciteerd :D

Kaplaars ook gefeliciteerd! Wat voor functie is het?

Ik had vanochtend het sollicitatiegesprek/selectiedag als groepsbegeleidster, die was wel bijzonder :P
We waren in het begin met zijn 11en, tussendoor zijn er 2 naar huis gegaan.
Eerst een praatje over het bedrijf en de werkzaamheden. Vervolgens moesten wij even wat over onszelf vertellen over de groep. Vervolgens gingen we naar buiten en naar de quads :P
Uitleg gekregen, natuurlijk goed opletten, want dat is het werk wat we straks dan moeten doen en vervolgens gereden. Was leuk :D
Daarna hebben 3 mensen van de groep hun eerste uitleg gegeven.
Door naar het sumoworstelen, met een mooi pak, waar je van onder in moet.
Iedereen een potje geworsteld, ik had mijn rondje net gewonnen :P
Vervolgens nog uitleg gegeven over het sumo worstelen, ging best goed en ik was niets vergeten :)

Komende week hoor ik of ik nog een 2e dag mag komen. In het begin moet je vooral meelopen met een instructeur en dan ga je het langzaam zelf overnemen. Een nadeel vond ik wel de kou, ik ben echt een koukleum en je moet ook je groep goed onder controle kunnen houden.