Leuk trouwens dat jullie in het buitenland zitten, ben net een weekje terug uit Istanbul. Is het nog een beetje fraai weer bij jullie?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yasmine schreef:Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel pagina's 80.000 tekens ongeveer is. Met aantal woorden kan ik me er een voorstelling van maken, maar hoeveel is het ongeveer in leestekens?Mijn bachelorscriptie was 9 studiepunten voor 80,000 tekens (de mijne was in totaal 45 blz maar ik had wel veel afbeeldingen), masterthesis is 14 studiepunten voor 160,000 tekens.
Ben ook heel blij dat het die niet is geworden dus..
Ik ben daar nog niet over uit, omdat ik nog geen onderzoeksvraag heb. Wil ik eenzaamheid in het algemeen gaan meten, of andere sociale processen die men voor het gemak ook onder eenzaamheid schaart, zoals sociale betrokkenheid (al makkelijker te meten) of anonimiteit? In de literatuur wordt veel over het laatste gesproken, maar je kan natuurlijk niet stellen dat anonimiteit gelijk staat aan eenzaamheid. Oftewel, ik weet het nog niet. Heb ondertussen al wel een hoop bronnen verzameld over de definiëring van eenzaamheid, en een hoop onderzoeken gevonden die eenzaamheid meten. Als je me de vraag over een maandje nog een keer stelt, heb ik wel een antwoord op je vraag. Ik moet eerst alle bronnen uitpluizen en op een rijtje zetten en afwegen wat bij mijn onderzoek past. Ik heb ook al nagedacht over de onderzoeksmethoden, maar het lijkt me slimmer om eerst voor mezelf een duidelijker afgebakende hoofdvraag te formuleren, daarna de operationalisering te schrijven (o.a. het meetbaar maken van eenzaamheid of sociale betrokkenheid oid), en daarna de pas de geschikte onderzoeksmethoden erbij te zoeken. Pfoe, ik ga me komende maand niet vervelen.

En beter dat ze nu aangeeft wat er 'slecht' is dan bij een van de laatste beoordelingen.
, maar dan fluit ik haar gewoon terug. Ze is ook niet van een universiteit en dit is de eerste keer dat ze iemand begeleid.
Grappig dat je daarover begint. Bijna niemand kent de studie, laat staan dat ze weten wat het is of waar het gegeven wordt. Ken je mensen die het ook studeren?
Ik heb net te horen gekregen dat ik alledrie de vakken vorig blok gehaald heb, normaal volg je er maar twee en ik was niet geheel zeker over het tentamen van één vak. Dat kwam door vragen als: 'Op welke manier beïnvloeden politieke, religieuze, economische en historische belangen van het Midden Oosten de Wereld?' je hebt hooguit één A4. Kortom vragen waar je een proefschrift mee kan vullen en waar ik zeer onzeker van werd. Toch gehaald. Dat houdt in dat ik als ik nu mijn vak haal en de deadline die voor mijn scriptie gesteld is ook dan ben ik in april klaar
Het zal wel prima gaan, ik moet gewoon in 10 minuten uitleggen wat mijn onderwerp is, waarom ik ervoor heb gekozen, hoe ik te werk ga, wat mijn primary sources zijn etc. Maar ik vind het zo'n nutteloos gedoe voor iets wat ik aan amper 4 medestudenten en één prof moet voorbrengen