Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:42

holly schreef:
Ja dat kan ik zien, als ik op dat moment bekijk wie er online is.

Sommige sites hebben een zogenaamde wensenlijst.
Ipv dat je iets in je winkelwagen stopt, kun je het dan in je wensenlijst zetten. Die bewaard als het goed is je wensen, terwijl een winkelwagen de volgende keer weer leeg is.
Met geen van beide reserveer je iets.

Ik heb het filmpje bekeken zonder geluid. Het beeld is in ieder geval heel fijn om naar te kijken. Mooie paarden, goed verzorgde en mooie omgeving. Lieve mevrouw in omgang met de paarden.
Ook zonder geluid spreekt het filmpje mij aan (als ik hier naar op zoek zou zijn)

Bij mijn website blijft het winkelwagentje wel bewaard, vind ik zelf erg fijn dat hij niet verloopt :j

Filmpje kan ik even niet kijken :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:46

LHO schreef:
pmarena schreef:
Dat is wel handig :)

Bij mij zit die nieuwsbrief-optie ingebouwd in mijn OXID-website, maar het werkt niet goed :P
.
En ik krijg geen signaaltje als iemand zich uitschrijft, het wordt alleen aangepast in het account en dat zie ik dus als ik dat account in kijk.

Overigens: ik heb nu al een paar keer gehad dat mensen blijkbaar verwachten dat spullen voor hun gereserveerd worden als ze het in hun winkelwagentje leggen....maar nog niet afrekenen.

Ik kan in OXID zover ik weet niet zien wat mensen in hun winkelwagentje hebben liggen. En dat lijkt me op zich ook wel logisch, het wordt immers pas menens / een bestelling als iemand die spullen echt BESTELD.

Ben wel benieuwd of dat bij anderen anders werkt, kunnen jullie wel zien of mensen iets in hun winkelwagentje / mandje hebben liggen....?

Volgens mij zijn er geen webshops die dat op die manier afhandelen. Wat in het mandje ligt wordt vaak zelfs alleen in een losse sessie opgeslagen. Dat zou ook niet anders moeten gaan, zo vaak als ik wel niet wat dingen toevoeg aan het winkelmandje om te zien hoeveel ik bij winkel A of winkel B kwijt ben... dat betekend nog niet dat ik het ook bij beide winkels (of zelfs uberhaupt) ga bestellen... :)

Dat vind ik dus ook, iets dat niet besteld is...is gewoon niet besteld. En zo moet het ook niet behandeld worden :)

Maar het zou op zich wel nuttig kunnen zijn als je kunt zien wat er in winkelwagentjes gelegd is door klanten.

Bvb. mijn wederverkopers leggen nogal eens spullen in hun winkelwagentje die ze niet snel nodig hebben maar die ze gewoon bij hun volgende bestelling niet willen vergeten.

Ik doe dat zelf ook bij Barefoot zelf, er liggen nu ook wat zaken in mijn winkelwagentje daar op de website, ik ga die spullen absoluut bestellen maar heb de bestelling alleen nog niet doorgegeven omdat ik aan een minimum orderbedrag moet voldoen en sowieso altijd even afwacht om wat zadels aan te vullen in de voorraad :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:10

LHO schreef:
joyce2 schreef:
Er staat "helaas, de pagina die u zoekt bestaat niet meer" hmmm... Heb zelf even mijn grote vriend Google om raad gevraagd en dit komt eruit:

Wettelijke eisen voor het verzenden van elektronische berichten
Wanneer u berichten verstuurt, moet u aan de volgende eisen voldoen:
1. de ontvanger moet toestemming hebben gegeven
2. de ontvanger moet zien van wie berichten afkomstig zijn
3. de ontvanger moet zien hoe en bij wie hij zich kan afmelden als hij geen prijs meer stelt op ontvangst van deze berichten

Ik heb een bestand in mijn webshop, waar je kan zien wie zich aangemeld heeft. Ik kan dus aantonen dat mensen zich aan hebben gemeld. Mensen worden bij mij niet automatisch aangemeld voor de nieuwsbrief, ze moeten echt zelf het hokje aanvinken. Ook bewaar ik altijd de lijsten die bij mijn kraam hebben gelegen, zodat ik daar ook altijd op aan kan tonen hoe ik aan bepaalde adressen ben gekomen.

Aan de rest van de eisen voldoe ik uiteraard ook.

Ik ontvang jouw nieuwsbrief, maar heb mij nooit opgegeven :-) Nou maakt mij dat niets uit, maar het is niet conform wetgeving :)

Ik snap niet hoe jij mijn nieuwsbrief dan ontvangt, ik heb jou mail adres toch niet? Of hebben we ooit in het verleden mail contact gehad? Op welk adres heb je hem ontvangen en sinds wanneer krijg je hem? (mag eventueel ook via PB). Het enige wat ik kan bedenken is dat we misschien in het verleden een keer ergens over gemaild hebben en dat ik iets in Gmail verkeerd heb gedaan, dat ik hem per ongeluk naar al mijn contact heb gestuurd ipv naar alleen de nieuwsbrief lijst.

LHO

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:20

jeroen [apenstaart] vanwisse [punt] landsafkorting Nederland :)

of we-sign ipv vanwisse - komt in zelfde box uit. En volgens mij hebben wij nooit mail-contact gehad nee :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:44

Hij staat inderdaad op vanwisse! Maar hoe moet ik aan jou mail adres komen, als wij nooit mail contact hebben gehad? Want ik voer iedereen die zich aanmeld voor de nieuwsbrief met de hand in.

Ah, "probleem" gevonden! Je hebt je wel degelijk jezelf aangemeld! Bijna 2 jaar geleden heb ik een enquete gehouden, nog voor ik de webshop heb opgestart. Daarbij konden de mensen aangeven of ze op de hoogte gehouden wilden worden over de webshop, en zo ja, dan konden ze hun naam en mail adres invullen en jij hebt dus je mail adres ingevuld (onder de naam Jeroen/LHO). Vandaar dat je tot op de dag van vandaag nog op de hoogte wordt gehouden over de shop ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:01

:D Ah, vandaar.

Je laatste nieuwsbrief van zojuist ben ik wat minder blij mee, alle adressen in het CC veld ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:15

Oei, da´s wel een beginnersfoutje ;) naja, dat doe je eens maar nooit weer. ALTIJD BCC gebruiken. Als iemand dat niet doet schrijf ik me altijd ogenblikkelijk uit :=

Ik ben uitgenodigd op sollicitatiegesprek bij een baan voor 0,5 fte..... bewust gedaan zodat ik dat kan combineren met mijn eigen bedrijf. Spannend!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:17

Beginnersfoutje... Ik stuur geloof ik al een jaar nieuwsbrieven, dus echt beginner wil ik het niet noemen, haha. Maar goed, het moest natuurlijk ooit een keer gebeuren, mijn contacten komen altijd standaard bij "aan" te staan en dan moet ik ze zelf kopieren en plakken naar de BCC, alleen heb ik hem per ongeluk in het verkeerde veldje geplakt. Heeeel stom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:48

Da´s nog steeds een beginnersfoutje :P hahaha. Joh, kan gebeuren. (Ik werk in een branche die geregeld persberichten verstuurt en als wij zoiets per ongeluk in CC zetten ipv BCC heet dat in de eerste 5 jaar dat je er werkt gewoon een beginnersfout :+ )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:20

Haha ja oke, zo is het ook wel, het blijft natuurlijk een beginnersfout, ongeacht hoe veel nieuwsbrieven je al verstuurd hebt ;)

K heb er gelijk een excuus achteraan gestuurd, met dat als mensen komende tijd wat willen ze bestellen ze dan in het opmerkingen veld even "foutje nieuwsbrief" neer moeten zetten en dat ik dan even wat extra's bij de bestelling doe. Verder kan ik er weinig aan veranderen helaas!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:51

Netjes opgelost lijkt me zo. Kan iedereen gebeuren..

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:29

@ Joyce, ik ontving ook je NB. Het was idd heel erg netjes opgelost. Vooral ook omdat het er vrijwel direct achteraan kwam. Kan de beste overkomen!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:49

Gebruikt er hier iemand toevallig Thunderbird voor het versturen van emails?

Ik wil een massa email sturen maar ik weet niet of het aankomt als ik alle emails in het bcc vakje prop.
Normaal moet ik ze namelijk allemaal op een nieuwe regel / nieuw vakje invullen maar dat nou te gaan doen met ruim 1600 email adressen -O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:57

@Quarter & Soraya: Tnxx! Ik heb 3 hele lieve mailtjes terug gehad en 2 Twitter berichten, van mensen die idd zeiden: joh kan de beste overkomen! Fouten maken is menselijk (en 1 iemand die zei, jij bent een lief mens, dus dan is het helemaal niet erg, haha).

Ik heb wel 2 uitschrijvingen gehad, maar er stond geen reden bij, dus of het met mijn foutje te maken heeft weet ik niet... Misschien vonden ze de nieuwsbrief al niet zoveel aan en was dit de druppel om zich uit te schrijven. We zullen het nooit weten!

En ik heb al 1 bestelling gehad, waarbij de klant heel komisch in het opmerkingen vakje had geschreven: Eeuh, moet ik je hier nu weer op je foutje attenderen? ....Grapje! ;)

Dus zo wordt mijn foutje toch nog een heel klein beetje leuk :D

@Appeltaartje: Nope, Thunderbird kan ik je niet mee helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:57

Joyce, dat zijn wel leuke reacties ja :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:25

Ik kreeg gister trouwens weer een leuke mail, dat ik binnenkort waarschijnlijk in de nieuwsbrief van Sisow kom te staan, in de rubriek "in de spotlight". Het is nog niet helemaal zeker, maar hij was wel heel enthousiast en zou er binnenkort nog even op terug komen.

Misschien ook wel een leuke tip voor jullie: alle nieuwsbrieven en tijdschriften in de gaten houden (ook al vind je er geen zak aan), want soms zetten ze een oproepje neer dat je je bedrijf aan kan melden om bijv. in de nieuwsbrief of in een bepaalde rubriek in een tijdschrift te komen staan. Als ik zoiets zie staan, schrijf ik altijd een mailtje en dat levert dus leuke gratis publiciteit op!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:38

Haha, foutje van Joyce. Kan de beste overkomen hoor. Gelukkig is het goed opgelost.

Wij hebben een leverancier die in het niets is opgelost. En helaas hebben wij een horloge van een klant bij hun liggen ivm een garantie kwestie. Eerst waren ze vergeten het horloge op te sturen. zouden ze direct doen. Toen was het horloge al bij hun weg en zouden ze ons de trackingcode sturen zodat we het konden volgen. Niet gehad overigens. En nu is de site uit te lucht, zijn ze telefonisch niet bereikbaar. Gisteren maar even gekeken bij de KVK. Staat er dat het bedrijf is uitgeschreven uit het handelsregister. Vandaag de klant maar bellen en de situatie uitleggen. Hij mag een ander horloge uitzoeken of krijgt z'n geld terug. En daarbij dan een kadobon ter compensatie voor het wachten.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:58

joyce2 schreef:
@Quarter & Soraya: Tnxx! Ik heb 3 hele lieve mailtjes terug gehad en 2 Twitter berichten, van mensen die idd zeiden: joh kan de beste overkomen! Fouten maken is menselijk (en 1 iemand die zei, jij bent een lief mens, dus dan is het helemaal niet erg, haha).

Ik heb wel 2 uitschrijvingen gehad, maar er stond geen reden bij, dus of het met mijn foutje te maken heeft weet ik niet... Misschien vonden ze de nieuwsbrief al niet zoveel aan en was dit de druppel om zich uit te schrijven. We zullen het nooit weten!

En ik heb al 1 bestelling gehad, waarbij de klant heel komisch in het opmerkingen vakje had geschreven: Eeuh, moet ik je hier nu weer op je foutje attenderen? ....Grapje! ;)

Dus zo wordt mijn foutje toch nog een heel klein beetje leuk :D

@Appeltaartje: Nope, Thunderbird kan ik je niet mee helpen.

Het is natuurlijk een redelijke security threat. Er hoeft maar 1 van je nieuwsbrieflezers een digibeet te zijn met een stukje malware op zn pc, en de hele lijst mailadressen staat op een spamlist. Ik ga er ook vanuit dat dat het geval is :-)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:43

Appeltaartje schreef:
Gebruikt er hier iemand toevallig Thunderbird voor het versturen van emails?

Ik wil een massa email sturen maar ik weet niet of het aankomt als ik alle emails in het bcc vakje prop.
Normaal moet ik ze namelijk allemaal op een nieuwe regel / nieuw vakje invullen maar dat nou te gaan doen met ruim 1600 email adressen -O-

Volgens mij gaat het goed als je alle adressen selecteert in je adressenboek en dan sleept naar het BCC veld. Zorg alleen dat aan wel ingevult is (met je eigen e-mailadres bijv.), want dat staat wel netter!
Ik heb met Kerst een stuk of 50 e-mails zo in 1 keer gestuurd en ze zijn volgens mij allemaal aangekomen!
Zet anders een paar eigen e-mailadressen er in, dan kun je het testen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:28

Nou, ik heb mijn eerste problemen met DHL For You!

Ik heb vorige week 3 pakketjes verstuurd en 2 pakketjes zijn afgelopen vrijdag al netjes aangekomen, maar net het pakket van een klant waar ook al wat fout was gegaan met de betaling, heeft dikke vertraging opgelopen.... Zal je altijd zien!

De klant had eerst aangegeven het geld over te willen maken, daarna heeft hij zelf geprobeerd via iDeal te betalen en die betaling afgebroken, dus ik snapte niet meer wat hij nou wou. Maar de klant snapte er zelf ook helemaal niets meer van, maar bleek uiteindelijk toch zelf het geld over te hebben gemaakt. Toen was dat allemaal in orde, wou ik het pakket klaar maken, had de klant geen huisnummer doorgegeven! Uiteindelijk kon ik het pakket opsturen en nu dus dit weer... Er is een sorteerfout gemaakt, waardoor het pakket op het verkeerde depot aan is gekomen en normaal zou het gister al bezorgd zijn, maar op een of andere manier gaan ze het nu vrijdag pas weer aanbieden! De telefonist kon me niet vertellen waarom het was en verder kon hij ook niets voor me regelen. Ik mocht namens DHL hun welgemeende excuus aanbieden, want zelfs met de sorteerfout had het niet zo lang mogen duren. Nou, daar heeft mn klant lekker wat aan...

Ik zit er aan te denken om hem de verzendkosten terug te storten, ondanks dat dit gebeuren niet mijn fout is, maar ik wil ook niet dat hij een rotgevoel overhoudt aan zijn bestelling in de webshop!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 17:08

Dus als ik het goed begrijp twijfelde de klant over de manier van betalen, maar heeft uiteindelijk gekozen voor vooraf overmaken. Dus door latere betaling al wat vertraging.
Daarna heb je het verzonden en is het pakket verloren geraakt. Is nu boven water, maar gaat pas VRIJDAG weer opweg?
Adres gegevens kloppen nu, dus het moet nu goed aankomen bij jouw klant?

Enige dat je nu kunt doen is contact houden met DHL en je klant op de hoogte houden van waar het pakket is. Gewoon vragen om een bericht als het aangekomen is.

In situaties waar iets fout gaat, zoals dit, voel ik me ook altijd prettig als ik iets doe, zoals idd de verzendkosten terug geven.
Zou ik alleen wel pas doen als de bestelling is aangekomen en niet eerder.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:26

Het pakket was idd al wat later op weg doordat de klant uiteindelijk gekozen heeft voor vooraf overmaken en doordat hij vergeten was het huisnummer in te vullen.

Daarna is het verzonden en is het pakket bij een verkeerd depot terecht gekomen. Of het daar kwijt is geraakt weet ik niet, maar er is een tijdje niets met het pakket gebeurd. Ze zijn er nu wel weer mee bezig, maar ze leveren het pas op vrijdag af bij de klant, terwijl het eigenlijk op 1 juni al afgeleverd zou worden en na de sorteerfout had het gister afgeleverd moeten worden... Die telefonist bij DHL snapte er ook niets van, maar kon er verder ook niets aan veranderen.

De klant wordt natuurlijk goed op de hoogte gehouden, hij hoeft er zelf niet achteraan te bellen en te mailen. Dat is wel het minste wat ik kan doen!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:18

Hallo allemaal,

een stille meelezer meldt zich. Ik lees al een tijdje mee omdat ik bezig ben met een eigen trimsalon op te zetten. Ik ben al over de helft van de cursus en volgens planning wil ik in oktober examen doen en dan in november beginnen. Nu ben ik bezig met vergunningen etc aan te vragen, maar nu komt het moeilijkste: de naam.
Ik zit hier in West-Friesland (NH) in een klein dorp, Lutjebroek, waar veel mensen nog wel dialect spreken of het in ieder geval verstaan. Ik heb een aantal namen bedacht/voorbij horen komen. Zal eens de leukste opnoemen:
Trimsalon de bloide hond (blijde hond): Deze heeft mijn voorkeur maar mijn vriend, die hier niet vandaan komt, vind het nogal boers klinken, ben bang dat andere mensen dat ook zullen denken. Hoe denken jullie daarover?
Trimsalon dogs and scissors: Door mijn vriend bedacht, maar ik vind het engelse juist niet zo leuk ivm klein dorp etc. in de stad was het al anders geweest denk ik.
Trimsalon Lutjebroek: Met de naam van het dorp, gemeentenaam is al bezet (Stede Broec), dus deze is eigenlijk ook niet origineel.
Trimsalon voornaam/achternaam: Met dus een voornaam of achternaam, maar eigenlijk vind ik dit ook weinig origineel.

Ik had ook nog "de skoftige hond" hond bedacht, maar toen snel bedacht dat het voor niet West-Friezen nogal raar kan overkomen. Hier betekent skoftig iets als leuk, super, mooi. Net zo'n woord als gezelligheid, wat je niet in het engels kan vertalen ;)

Vanaf nu zal ik ook proberen te antwoorden op berichten van jullie :) De laatste berichten ging geloof ik voornamelijk over websites, daar heb ik mijn vriend voor die dat voor mij onder handen neemt tot ik het zelf snap.
Wel balen van die pakketdienst Joyce!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:32

Juud, ik vind dog and scissors wel leuk.
Maar waarom vertaal je zoiets niet naar 't Nederlands dan?

Hond en haar? Schaar in 't hondenhaar? :')
Iets simpels zoals de hondenkapsalon vind ik persoonlijk ontzettend snoezig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:21

De skoftige hond vind ik hilarisch klinken, maar het doet me denken aan schurftig of schofterig, dus voor buiten het dorp misschien niet zo geschikt ;) Aan de andere kant, het is wel een naam die mensen gaan onthouden en waar mensen nieuwsgierig door worden! (Ik heb ook express voor een wat moeilijkere naam gekozen, veel mensen vragen naar de naam en het is lekker herkenbaar!)

Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken wat je met je bedrijf wil doen. Wil je het plaatselijk houden, dan kan je prima een naam met "gekke woorden" erin gebruiken. Heb je plannen om je in de toekomst ergens anders te vestigen, in een grotere plaats of in een ander gebied, dan is het misschien handig om daar nu al rekening mee te houden wat de naam betreft. Kan je het alsnog wel met dialect doen, alleen dan niet met woorden zoals skoftig erin ;)

En net als wat Raponsje zegt, je zou ook kunnen gaan voor iets als Hondenkapsalon, of Hondensalon ipv Trimsalon. Dat maakt het toch weer wat exclusiever/knusser.

Maar bovenal moet je een naam kiezen waar jij je goed bij voelt!