Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:59

Oh ai, dat kan ook nog altijd, maar is wel het minst grappig natuurlijk.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:18

Dat zou inderdaad niet zo mooi zijn. Ik heb em nog geen jaar, heb het net even teruggezocht op m'n afschriften. 24 juni heb ik em gekocht. 7 juni heb ik m'n eerste cursusavond fotografie. Als de fotograaf dan ook niet weet wat ermee aan de hand is, ga ik terug naar BCC.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:26

Niet zo lang wachten George gewoon morgen gaan of je belt even met Canon Nederland.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:28

Je hebt gelijk. Maandag maar eens gaan, dan ben ik vrij.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 06:55

Georgette schreef:
Je beschrijving komt wel overeen met wat er steeds gebeurt. Op het moment dat ik ontspanknop indruk, flits ie, vervolgens wordt alles zwart. Richt ik het snel daarna op iets anders, drukt ie wel goed af en krijg ik de gemaakte foto op het display te zien. Maar omdat het dus zwart wordt, kan ik niet meer zien waar ik op richt en mislukt de foto dus. Heel irritant!

Zoals je het nu omschrijft, lijkt het welk of de camera stuk is, maar op de automaat doet ie het wel gewoon?

EDit: de rest inmiddels ook gelezen; ik zou er inderdaad mee teruggaan!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 08:26

@ holly bedankt voor het kijken. In principe werkt alles, maar nog niet alles is gevuld. Hier zijn we nog mee bezig. Lettertype vonden wij wel erg leuk, maar we zullen er nog eens naar kijken :)
Wat een klus trouwens dat vullen, dan kom je er achter wat je allemaal op je oude site al hebt en wat ook nog allemaal niet. Pfff...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 08:56

Georgette schreef:
11AFotograaf schreef:
Misschien dat je in je gebruiksaanwijzing iets kan terugvinden van spiegel omhoog of mirror up en kun je het aanpassen. Dat is ook de reden waarom dat je dan niets meer door je zoeker ziet.

In welk hoofdstuk zou dat kunnen staan? :=

Misschien achterin de index of zo?? Ken mijn eigen gebruiksaanwijzing zelfs niet, dus laat staan die van een Canon camera.
Heb even snel een gebruiksaanwijzing op internet opgezocht en misschien dat je iets aan pagina 94, 121 en 157 hebt. Volgens mij staat op die laatste pagina hoe je het standaard kunt instellen dat je spiegel omhoog klapt, dus misschien dat je daar iets aan hebt.
holly schreef:
Zoals jij het omschrijft (ik zie niks, even later weer wel) klinkt het mij als een enorm trage sluiterstijd.
Als je je camera op TV zet en je draait aan het wiel, dan veranderd er steeds een cijfer. Dat is je sluiterstijd. Zodra er " bij dat cijfer in beeld komt, is het veeeeel te laag.
Als je nu terug gaat naar hoe je je camera had staan bij het maken van de sieraden foto's. Kun je dan eens aangeven wat voor cijfers dit hierbij aangaf?

Dat zou kunnen, maar dat klopt dan niet binnen het verhaal met die eerste klik. Meestal is het namelijk alleen de spiegel die je echt hoort terwijl je de sluiter bijna niet hoort!
En die " betekend gewoon dat je sluitertijd volledige secondes omvat, ipv 1 deel van een second, zoals bijvoorbeeld 1/125 sec.

Hilda79 schreef:
Ik denk dat de camera stuk is.

Wat is er dan mis mee? Ben nieuwsgierig haha

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:26

Met de foto's en instellingen is niets mis. F4.5 en 1/125 geven geen zichtbaar zwart al je door de zoeker kijkt.

Ik denk gezien het verhaal aan het sluitergordijn.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:09

Even een kort berichtje hoor, via m'n telefoon. Als de camera stuk zou zijn, dan zou ie het toch ook niet op de automatische standen moeten doen?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:14

Hij hoeft niet helemaal stuk te zijn. Als hij het alleen doet op de manuele standen dan is daar iets niet goed.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:19

Georgette schreef:
Even een kort berichtje hoor, via m'n telefoon. Als de camera stuk zou zijn, dan zou ie het toch ook niet op de automatische standen moeten doen?

Dat vind ik dus ook een beetje vreemd. Ik wil er best even naar kijken, want vanaf een afstand is het moeilijk te beoordelen :)
Anders maandag even naar de shop waar je hem gekocht hebt.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:06

Net even een extra batterij gehaald en een geheugen kaart voor morgen.
Dan hoef ik halverwegen niet te zeggen uhh mijn camera is leeg of mijn kaart is vol. Zover zal het niet komen maar je weet maar nooit.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:16

Wel handig ja.
Moet zeggen dat ik regelmatig 2 volle dagen fotografeer en dat de batterijen dan nog steeds "vol" aangeven.

Ik ga vanavond voor een blad fotograferen.
Donderdag een hele bijzondere zwangerschapsshoot van een moeder in spe met een dwars laesie gedaan. Komende donderdag komt er weer iemand bij mij en de bestellingen van de schoolfoto's druppelen ook al langzaam aan binnen.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:20

Oh lekker druk dus.
Klinkt erg bijzonder. Ben benieuwd hoe dat gegaan is?

Ik ga morgen voor KIKA fotograferen met 5 andere fotografen en ik vind het wel banketstaaf als ik met een lege camera of volle kaart kom te staan.
Mijn camera gaat ook goed mee hoor. Een volle dag heeft hij geen moeite mee. Maar je weet maar nooit.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:22

Was heel speciaal. Heb heel veel respect voor deze ouders in spé. Ik heb nog geen toestemming gevraagd of ik mijn persoonlijke favoriet op mijn site mag zetten. Zodra ik dit gevraagd heb en het is goed zal ik het hier neerzetten dan kunnen de geïnteresseerden gaan kijken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:58

Ik ben blij! Had toch een gaatje in m'n agenda. Ben langs de BCC geweest voor m'n camera. Het lag aan de instellingen, hij is gereset en doet het nu wel goed!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:02

Dat is helemaal mooi.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:08

Gelukkig maar, Georgette! Het was inderdaad een raar verhaal!

@hilda: Zag het idd op je hyves! Ben benieuwd naar de foto's! Vind het echt knap dat je het doet! En veel plezier vanavond! Ben benieuwd naar de foto's!

@Ilone: Gaaf dat je morgen iets kunt doen voor Kika! Wat is het precies?
Ik heb zelf een extra powerpack als batterypack, omdat ik daarmee de 8 beelden per seconden haal en anders maar 5, maar daar kan ik ook makkelijk een heel weekend mee fotograferen, zonder dat ik de batterij van mijn camera hoef aan te spreken (werken apart, maar met de batt van mijn camera heb ik dus maar 5 bps, maar gebruik ik ook vaak als ik niet meer nodig heb!).

Gelukkig heb ik nog een rustig weekend, want mijn agenda voor volgende week puilt uit! Woensdagochtend mijn standaard foto-opdracht voor Jumbo Supermarkten, donderdag een bruiloft fotograferen, zaterdag ga ik foto's maken bij het springconcours van mijn club en zondag de hele dag een bruidsfotografie workshop in Apeldoorn. En dat terwijl ik eigenlijk mijn pols veel rust moet geven omdat mijn peesontsteking nog niet over is!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:19

@11A Er zullen 170 cabrio auto een stukje gaan rijden voor KIKA. We beginnen in Ermelo en gaan richting Nijkerk en weer terug naar Ermelo. Alles wat binnen komt gaat naar kika. Zo ook de foto's die ik met de andere fotogafen ga maken.
Ze gaan van de leuke foto's een CD maken die dan verkocht gaat worden. Dat geld gaat dan ook naar kika.
Ik vind het wel een leuk iets om te leren. Je hebt mensen, auto,s groepen van alles wat. Dus lekker veelzijdig. Plus dat ik reclame kan maken op de CD dus dat is altijd mooi mee genomen. Ik kwam dit tegen op maktplaats. Heb me meteen aangemeld.
Wat voor leuke opdrachten doe je voor Jumbo dan?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:24

@Ilona, dat is inderdaad wel een leuke actie! Fijn dat het goed is voor jou naamsbekendheid en dat je meteen ook iets voor het goede doel doet!
Ik fotografeer iedere week de openingen van de nieuwe winkels. Dat is op woensdagochtend om 9 uur en als er 2 of meer tegelijk openen, dan ben ik bij 1 van de winkels aanwezig als fotograaf. Afgelopen woensdag was ik in 's-Heerenberg en komende woensdag moet ik naar Nederweert, dus zo zie je ook meteen veel van NL! Is echt een leuke opdracht en aangezien ik 'assistent' ben van de vaste fotograaf, kan ik me ook makkelijker binnenwerken voor wanneer hij over 2 of 3 jaar met (deel)pensioen gaat!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:30

Oh dat is gaaf. Dus je bent laatst ook in Hoevelaken geweest. ahah

Ja is een leuk opdrachtje. Heb er ook heel veel zin in. En volgens mij kan ik nog een hoop leren van de andere fotografen die er zullen zijn,. Het zijn bijna allemaal vrouwen dus dat is wel gezellig volgens mij.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:49

Echt gaaf om dat soort dingen te kunnen doen voor een goed doel. Vind het jammer dat dat soort activiteiten altijd zo ver bij mij vandaan zijn.

Ik ben weer een stapje dichter bij een studio aan huis. Ben bezig een slaapkamer die als berghok diende te fatsoeneren. Enige wat ik daar niet kan zijn families maar dat is toch niet mijn hoofdonderwerp.

Nu eten maken en dan op naar Fryslan.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:00

@Ilona: Klopt, Hoevelaken heb ik ook gefotografeerd! Jammer dat we het toen niet wisten, anders hadden we kunnen meeten haha!

Dat klinkt goed idd en je wordt er nooit dommer van idd!

Gaaf, Hilda! Ik hoop dat het je lukt om je studio aan huis te krijgen!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:15

Leuk een studio in huis.
Ik heb een kleintje voor producten. Mijn vader gaat iets moois bouwen in de slaapkamer een opklapbare tafel aan de muur zodat ik daar mijn kleine product op kan fotograferen. Ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Meeten kan altijd hoor..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:55

haha, hopelijk kunnen we de meeting van dit topic door laten gaan!