Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:JolandaS schreef:Ik heb er geen moeite mee. Als je een klein bedrijfje hebt, betaal je niet veel meer dan voor een privé-rekening. Grotere bedrijven met meer transacties betalen meer. Eigenlijk wel eerlijk: 'de gebruiker betaalt'.
Mwoh, toen ik zeg 30 transacties in een kwartaal had betaalde ik toch echt significant meer voor mijn zakelijke verhaal dan voor een normale betaalrekening. Voordelen heeft een zakelijke rekening niet, veel meer kosten wel. Echt voor alles moet betaald worden. Fraaiste actie was nog de ABN AMRO die het downloaden van transacties gratis maakte (daarvoor 5 cent (!) per transactie) wat ze groot aankondigde. Wat ze niet aangaven was dat je vanaf dat moment betaalde voor iedere zakelijke transactie die je bekeek via internet bankieren. Geldklopperij. Ik vang al geen rente op mijn betaalrekening en de rentes op de zakelijke spaarrekeningen zijn ook waardeloos, ze verdienen dus ook zonder die kosten al meer dan genoeg aan me. Daarnaast ook een 0900 nummer voor alles dat je wil doen, bankkantoren die zelden open zijn en als ze open zijn wordt je toch weer naar het 0900 nummer verwezen, etc, etc.
Als je geen enorme bergen omzet draait zou ik het mooi bij een priverekening houden. Als ze daar moeilijk over blijven doen zou ik overstappen naar een andere bank zolang ze niet duidelijk kunnen maken wat de voordelen zijn van een zakelijke rekening. Faciliteiten zijn exact hetzelfde (iig zolang je geen miljoenen omzet hebt), kosten zijn veel hoger. Rood kunnen staan op je betaalrekening: 100 euro administratiekostenOverigens ook zoiets, het kunnen meenemen van je bankrekeningnummer is men ook al een jaar of 15 mee bezig, kan nog steeds niet... Volgensmij wel duidelijk dat ik geen grote fan van banken ben?
Valeria schreef:weet hier iemand toevallig een geschikt lettertype voor een menukaart?
loop er al een paar dagen mee te stoeien...
Yucca schreef:Mijn logo's tot nu toe, de kleuren zijn een beetje flets door het uploaden...
Ik had eerst de bovenste gemaakt, maar misschien is het toch 'raar' om een soort van ondertitel boven de naam te zetten....
Zit nog te dubben of ik de tweede '&' vervang door 'en'.
JolandaS schreef:Valeria schreef:weet hier iemand toevallig een geschikt lettertype voor een menukaart?
loop er al een paar dagen mee te stoeien...
Lettertype hangt denk ik heel erg samen met de gebruikte kleur(en) en stijl van de menukaart en de zaak zelf.
Voor een menukaart voor een eetcafe kies je een andere uitstraling als voor een 5-sterren restaurant.
JolandaS schreef:De verschillen tussen de diverse banken zijn niet erg groot. De een rekent iets andere kosten, de ander vergoed een wat andere rente, maar per saldo komt het volgens mij allemaal op hetzelfde neer: bankieren kost geld.