Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

realmagic

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:23

ik sta ook bij een uitzendbureau ingeschreven, nou een week of 4, heb niks meer van ze gehoord, zelfs geen reactie oop mijn emails, ga denk maar op zoek naar een andere dit werkt zo niet. ;(

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:20

@ realmagic, bij uitzendbureaus is het wel noodzakelijk om regelmatig je gezicht te laten zien! Ze moeten je leren kennen, zien hoe graag je werk wilt, zodat, als er een vacature vrij komt, ze meteen aan jou denken.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 00:23

Even je gezicht laten zien bij de uitzendbureau inplaats van een mailtje, dan zien ze je en denken ze ook sneller aan je als er net dat ene vacature binnen komt.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:54

Heb mijn eerste sollicitatiebrief de deur uit gedaan vandaag :+
Zo naar het CWI om te vragen hoe nu en wat vanwege mijn ontslag.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:49

Goedemiddag,

Bij Wegener in Den Bosch zijn wij weer op zoek naar goede mensen! Ben jij
commercieel en servicegericht ingesteld en vind jij het leuk om (parttime)
outbound klanten te benaderen? Het betreft warme relatiebeheer verkoop! Dan
zijn we op zoek naar jou!

De werktijden zijn op maandag tot en met donderdag tussen 14:30 - 21:00 uur
of van 17:00 - 21:00 uur en op vrijdag van 12:00 - 17.00 uur. Op zaterdag
kun je ook werken van 10:00 - 14:00 uur. Je dient minimaal 20 - 28 uur per
week beschikbaar te zijn tussen bovengenoemde werktijden, dus verdeeld over
minimaal 3 dagen.

Werkzaamheden:
- Je zult voor 100% sales uitoefenen, hierbij ben je bezig met het nabellen
van het salesbestand naar aanleiding van het project dat zij in april uit
gaan geven.
- Ook ga je de mensen nabellen die een abonnement hebben gehad wat meer dan
een half jaar geleden is.
- Werven van nieuwe abonnees (outbound bellen)
- Klanttevredenheid in kaart brengen (outbound bellen)

In week 16 ga je een 2-daags training volgen om kennis te maken met Wegener
en te kijken wat er precies van je wordt verwacht. Deze training zullen zijn
op 19 en 20 april van 14:30 uur tot 21:00 uur. Verplichte aanwezigheid! Dus
1 training van 2 dagen

Functie-eisen:
- Enthousiaste, commerciele, communicatief vaardige, servicegerichte
personen;
- Analystisch vermogen;
- HBO of MBO+ werk/denkniveau;
- Ervaring met klantencontact is een pre;
- Actief kunnen luisteren en anticiperen op wat de klant zegt;
- Alle trainingsdagen aanwezig zijn;
- Koude bestanden willen en kunnen bellen
- Minimaal 20 uur en maximaal 28 uur beschikbaar zijn (minimaal dus 3 dagen)

Het project zal duren van week 16 tot en met week 23, met grote kans op
mogelijke verlenging.

Interesse? reageer dan snel en neem contact op met Klaartje van Nistelrooij
of Nancy Pompen op 073-6125135

Salaris ongeacht leeftijd €8,53 bruto per uur exclusief vakantiegeld,
vakantiedagen en/of bonussen. In de avonduren en op zaterdag krijg je
toeslagen.

Onze opdrachtgever is goed bereikbaar met openbaar vervoer (3 minuten lopen
van het Centraal Station).

Ik hoor het graag wanneer je interesse hebt.

Met vriendelijke groet,

Klaartje van Nistelrooij
Tempo Team Uitzenden
073-6125135
klaartje.van.nistelrooij@tempo-team.nl

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:53

Hoe hebben jullie de zichtbaarheid van je CV op monsterboard?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:56

CynthiaV schreef:
Wendy schreef:
@CynthiaV: sorry dat ik hier even inbreek, maar ken je de site http://www.zorgselect.nl al? Staan veel banen op in jouw sector in Overijssel en Gelderland
:j

De reden dat ik inbrak is omdat ik zelf werk bij een instelling die wellicht interessant voor jou zou kunnen zijn. En wij plaatsen dus onze vacatures bijna altijd sowieso op die site. Zelf ben ik ook op die manier aan mijn huidige en vorige baan gekomen.
Wat ik me dan wel afvraag is waarom je dan niet uitgenodigd wordt? Je hebt vast al wel eens naar je brieven en cv gekeken toch?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:13

Ik ben gisteren op gesprek geweest bij een groothandel in een aantal bekende ruitersportmerken. Ik vond het gesprek heel erg positief. Alleen ik kreeg eigenlijk totaal geen hoogte van wat de directeur ervan vond. Er was zowiezo nog 1 ander meisje via het uitzendbureau, en zoals ik begreep ook nog een meisje wat direct bij hun gesolliciteerd had. Maar realiseer me al wel, dat als er eentje tussen zit met meer ervaring op dit werkgebied, ik het kan schudden.. Wel ben ik van de week met onze boekhouder wat aan het kijken geweest naar HBO deeltijd studies die ik zou kunnen gaan volgen en daar zat best wat interessants tussen :)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:36

Wendy schreef:
De reden dat ik inbrak is omdat ik zelf werk bij een instelling die wellicht interessant voor jou zou kunnen zijn. En wij plaatsen dus onze vacatures bijna altijd sowieso op die site. Zelf ben ik ook op die manier aan mijn huidige en vorige baan gekomen.
Wat ik me dan wel afvraag is waarom je dan niet uitgenodigd wordt? Je hebt vast al wel eens naar je brieven en cv gekeken toch?

Volgens mij is het grootste probleem dat mijn laatste baan buiten de zorg lag, ik heb dus eigenlijk geen recente ervaring.
Daarom probeer ik nu om via flexbureau's aan de slag te komen zodat ik toch ervaring op doe. Maar ik moet ook zeggen dat ik wel schrik van de hoeveelheid mensen die reageren op een vacature, ik heb al een reactie gekregen dat er 700 mensen gereageerd hadden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:41

CynthiaV schreef:
Volgens mij is het grootste probleem dat mijn laatste baan buiten de zorg lag, ik heb dus eigenlijk geen recente ervaring.
Daarom probeer ik nu om via flexbureau's aan de slag te komen zodat ik toch ervaring op doe. Maar ik moet ook zeggen dat ik wel schrik van de hoeveelheid mensen die reageren op een vacature, ik heb al een reactie gekregen dat er 700 mensen gereageerd hadden.

Ik geloof nooit dat wij hier altijd zoveel reacties krijgen... jeetje, dat is echt enorm veel. Is het een idee om wellicht ook ergens vrijwilligerswerk te gaan doen? Dan ben je al ergens binnen en kun je je recente ervaring met de doelgroep ook opkrikken.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:11

Daar ben ik ook al naar aan het kijken, ik moet alleen nog een reactie krijgen van mijn werkcoach hoe het dan zit met mijn ww. Maar ik blijf positief, binnenkort heb ik vast een baan :j
Ben officieel ook nog maar 5 dagen werkloos, dus het valt nog mee.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:08

Ik heb net telefoontje gekregen dat ik afgewezen ben..Via het uitzendbureau kreeg ik wel te horen dat ze het gesprek als erg prettig hadden ervaren, dat ze me een pittige damen vonden, die wel wist van aanpakken, maar dat ik wel meer in mijn mars had. Met het gevolg dat ze zich erg afvroegen of ik over bijv. een jaar in deze functie nog wel gelukkig zou zijn...Het is en blijft het invoeren van facturen en telefoontjes aannemen..De anderen pasten net ook wat beter binnen het profiel, dus gaan ze met hun door binnen de selectieronde..

Ik kan me goed vinden in hun wijze van denken, het enige poedersuiker is gewoon, ik weet dat ik meer in mijn mars heb..Maar zie maar eens ergens binnen te komen bij een bedrijf voor zo een functie, met de werkervaring en de opleiding die ik heb gevolgd...Dat is gewoon vrijwel onmogelijk.....

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:09

Amanda_T schreef:
Ik heb net telefoontje gekregen dat ik afgewezen ben..Via het uitzendbureau kreeg ik wel te horen dat ze het gesprek als erg prettig hadden ervaren, dat ze me een pittige damen vonden, die wel wist van aanpakken, maar dat ik wel meer in mijn mars had. Met het gevolg dat ze zich erg afvroegen of ik over bijv. een jaar in deze functie nog wel gelukkig zou zijn...Het is en blijft het invoeren van facturen en telefoontjes aannemen..De anderen pasten net ook wat beter binnen het profiel, dus gaan ze met hun door binnen de selectieronde..

Ik kan me goed vinden in hun wijze van denken, het enige poedersuiker is gewoon, ik weet dat ik meer in mijn mars heb..Maar zie maar eens ergens binnen te komen bij een bedrijf voor zo een functie, met de werkervaring en de opleiding die ik heb gevolgd...Dat is gewoon vrijwel onmogelijk.....

o jippie, zo'n afwijzing heb ik laatst ook gehad. had gesolliciteerd op een mbo functie. kreeg ik ook in de afwijzing te horen dat ze dachten dat ik ook snel uitgekeken zou zijn. dat terwijl hetg mij een leuk opstapje leek om, na een aantal jaren, binnen dat grote bedrijf hogerop te komen.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:13

Amanda wat balen zeg :(:)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 07:05

Jammer Amanda....
Heb je verder nog wat lopen?

Ik mag dinsdag op gesprek voor een adm.functie in mijn woonplaats. Ze belden me gisteren. Was al verbaasd want had daar helemaal niet gesolliciteerd. Ze hadden gehoord dat ik wat zocht. Altijd goed :-D.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:19

oohw dat is positief Qizz!

Ik heb vanmiddag het eerste gesprek... Spannend!!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:12

Ik ga zo weer een sollicitatie de deur uit doen op het bedrijf waar een vriendin werkt en ze zou een goed woordje voor mijn doen :j

Ik ben pas officieel na 31 mei werkeloos en ben nu dik 2 maanden ´vrij´ omdat ze me de tijd gunnen om werk te vinden haha ja vast...

Ze wouden mij met 1 maand opzeg termijn de deur uit wijzen maar laat ik nou per 28 April 5 jaar in dienst zijn dus 30 april mag volgens de wet niet
dus dan wordt het 2 maanden opzeg termijn dus dan wordt het voor hun 2 kalendermaanden door betalen _/-\o_

Mensen die het gesprek hebben veel suc6!!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:38

euhmm gister kreeg ik nog te horen dat het minimaal een week duurde voordat ik wist of ik de baan had of niet. maar inmiddels heb ik via het uitzendbureau al gehoort dat ik de baan niet heb gekregen. mijn bescheidenheid zat me in de weg. jammer.
ze willen wel graag dat ik ca 2 maanden audits kom doen op uitzendbasis voor hun. ik heb er mee ingestemd, geeft mij ervaring en zit in niet op de bank. alleen kan ik het niet helemaal rijmen met mijn afwijzing........

kortom we kunnen weer van voor af aan beginnen.....

succes allemaal

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:08

Grr dilemma dilemma, zo ben je 4 maanden aan het solliciteren en willen ze je nergens.. Zo kun je opeens kiezen.
Ben al aangenomen in schaijk, mensen met het syndroom van Korsakov. Super doelgroep die perfect bij mij past alleen is oproepkracht.. Heb in april al 10 inwerkdiensten staan en voor mei al 3 gewone diensten.. dus kan waarschijnlijk wel veel werken.
Nou belde ze vandaag dat ik ook aangenomen ben in eersel, oudere clienten met een verstandelijke beperking (en vaak dementie).. Lijkt me niet zo leuk als het 1e maar wel voor 28 uur tot januari dus wat meer zekerheid.
Wat een (*&^@# beslissing zeg :=

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:10

Pfoej, ik heb een nieuwe baan! Vind het wel spannend, alles is nog zo vaag hoop wel dat ik met salaris ongeveer het gelijke ga halen als wat ik nu krijg! Minder kan ik echt niet hebben! Ik weet nog niet precies hoeveel uren ik ga maken enzo dus best lastig allemaal.

Ik heb daarnaast net ontslag genomen bij me oude baas, fack wat is dat moeilijk zeg! Had het er altijd wel naar me zin maar van wege me ziekte was het niet meer haalbaar (en oke de sfeer vond ik de laatste tijd ook veel minder leuk, had nooit meer zin om naar me werk te gaan en dat is denk ik toch wel heel belangrijk!)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:51

Ik heb vanmiddag mn eerste sollicitatie gesprek gehad sinds tijden en dat ging heel erg goed! Ik heb een heel goed gevoel bij het bedrijf en geloof dat de persoon met wie ik een gesprek had, ook heel positief over mij is, maarja ik heb nog 5 concurrenten dus het blijft spannend! Volgende week hoor ik of ik door ben naar de volgende ronde.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:26

Grrrr heb toestraks te horen gekregen dat ik maar 1 maand op zeg termijn heb omdat mijn
ontslag procedure via de Uvw loopt en dan vanwege de economische redenen is mijn baas
dus niet verplicht om me 2 maanden te geven..

Morgen maar eens naar juridisch platform bellen en kijken of hun me kunnen helpen met
mijn ontbindings overeenkomst van mijn huidige werkgever..

Ik wordt er best wel langzaam gek van dit gedoe _-:(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:31

Kiim schreef:
Grr dilemma dilemma, zo ben je 4 maanden aan het solliciteren en willen ze je nergens.. Zo kun je opeens kiezen.
Ben al aangenomen in schaijk, mensen met het syndroom van Korsakov. Super doelgroep die perfect bij mij past alleen is oproepkracht.. Heb in april al 10 inwerkdiensten staan en voor mei al 3 gewone diensten.. dus kan waarschijnlijk wel veel werken.
Nou belde ze vandaag dat ik ook aangenomen ben in eersel, oudere clienten met een verstandelijke beperking (en vaak dementie).. Lijkt me niet zo leuk als het 1e maar wel voor 28 uur tot januari dus wat meer zekerheid.
Wat een (*&^@# beslissing zeg :=

Kun je niet beiden doen?
Aangezien je als oproepkracht toch ook kunt weigeren als het je niet past.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:32

balen!!

ik volg de dag vandaag ook niet meer. eerst een afwijzing, met uitzendwerk voor 2 maanden. nu toch een contract bij bedrijf voor 3 maanden :D:D
geen idee voor welke functie waarop ik gesolliciteerd heb of de audits. vind beide leuk en is goed voor de ervaring. dus ik wacht maandag wel af.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:50

Paddington misschien is het handig om even met je rechtsbijstand te bellen, dat heeft mij toen heel goed geholpen.

Joyce ik duim voor je +:)+

x- lys heb je een oproep contract gekregen dan?

Blacknorton gefeliciteerd, anders morgen even bellen?